Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Kanshebbers Vuelta - niet zo veel?

Gepost door Arsimo 
Arsimo 22 juli 2016 18:30
Proberen de kater van vandaag wel te spoelen door vooruit te kijken. De Vuelta op minder dan een maand van de Tour, welke klassementsrenners gaan eigenlijk top kunnen zijn en voor de zege en podium strijden? Het lijken mij er niet zo veel. Er zijn ook geen toppers die uitgevallen zijn deze Tour en hun seizoen moeten redden. Au, wel eentje natuurlijk - zie terechtwijzing hieronder.

Gaat het de vierde grote ronde achtereen worden waar een Nederland tot (bijna) op het einde meestrijdt voor het podium en mischien, heel misschien nu wel met succes?

Uit mijn hoofd:

Esteban Chaves - indien de vorm van de Giro een echte kanshebber, zeker voor podium
Steven Kruijswijk - idem
Bob Jungels - te veel klimwerk voor hem
Rigoberto Uran - start hij? Groot vraagteken sowieso, hij kan zomaar top zijn, maar ook totaal niets
J. Rodriguez - afscheidstournee in de Vuelta? Lijkt deze Tour langzaam beter geworden te zijn met oog op Vuelta?
Fabian Aru - Start die wel? Lijkt deze Tour niet superscherp en veel gegeven te hebben om dit nivo te bereiken. Zie hem zijn kunstje van vorig jaar niet herhalen
Chris Froome - zou starten begreep ik? Maar met ook nog Rio en tot nu toe niet best track record in Vuelta na een Tour zie ik hem verre van favoriet
Nairo Quintana - start hij? Wellicht na deze toch tegenvallende Tour zal die wel moeten?
Robert Gesink - zal zijn seizoen willen redden in de Vuelta, maar verder dan tussen 5 en 10 zie ik hem niet komen. En als Kruijswijk top zou blijken dan moet Gesink zijn kansen sowieso voor hem opofferen.

Wie vergeet ik van de serieuze podiumkandidaten?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/07/2016 18:37 door Arsimo.
Vortax 22 juli 2016 18:35
Contador natuurlijk. Lijkt me samen met Kruijswijk en Chaves favoriet voor het podium.
Arsimo 22 juli 2016 18:36
Ah ja. Dank je. Goeie, oeps. (kater werkt nog duidelijk door)
Cecchini 22 juli 2016 18:39
Lopez van Astana, die de Ronde van Zwitserland won (met dank aan Pyama}. Misschien start Pinot ook



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/07/2016 18:40 door Cecchini.
Cyclad 22 juli 2016 18:41
Contador, Quintana, Chaves, Lopez
Ik ga er vanuit dat Quintana start.
Kruijswijk is in zijn Girovorm natuurlijk ook kanshebber, maar voor mij hoort hij niet bij de topfavorieten.
El Chaba 22 juli 2016 18:45
Quintana start normaal gesproken.
Samuel Sanchez, Warren Barguil en Andrew Tallansky zijn nog het vermelden waard
Goozzer 22 juli 2016 18:56
predator 22 juli 2016 19:09
Sticky Bottle 22 juli 2016 19:10
Froome wint die gewoon ook
Frederik D. 22 juli 2016 19:14
De tourrijders maken weinig kans in de Vuelta, denk ik. Contador lijkt mij dè favoriet. Ik hoop op een goede Kruijswijk. Maar hoe goed is hij hersteld na een zeer zware Giro? Blijft spannend. Een vierde plaats voor Kruijswijk lijkt mij heel goed. in een jaar twee keer vierde worden in een grote ronde is wereldklasse. Gesink? Sorry maar plaats vijf lijkt mij het hoogst haalbare.
Cyclad 22 juli 2016 19:16
Waarom sorry bij Gesink? Als hij plaats 5 behaalt in de Vuelta zou ik dat heel erg goed van hem vinden.
Ik geloof alleen niet dan Kruijswijk én Gesink allebei hoog eindigen. Natuurlijk selectie zal wel uitwijzen dat 1 van hen de kopman is/wordt.
Snorfietser 22 juli 2016 20:32
Benieuwd wat Sky doet. Als Froome niet rijdt, dan zal Landa, Thomas of Poels waarschijnlijk als kopman worden uitgespeeld. Met name die eerste lijkt mij een serieuze uitdager.
Slimmerd 22 juli 2016 20:39
Betancur natuurlijk!
Pyama 22 juli 2016 21:21
Landa heeft ook al een halve Giro gereden.
Pyama 22 juli 2016 21:22
?
Omdat jij nog nooit van hem gehoord had voor Suisse?
Slimmerd 22 juli 2016 21:47
Inderdaad, ik zou dan eerder Henao de kans eens geven. Nieve en Poels zijn hier de superknechten voor Poels en Henao heeft noodgedwongen al wat 'rust' gehad voor de Tour.
Pyama 22 juli 2016 22:04
Sky zal ook wel types als Konig, Intxausti, Roche en Van Poppel meenemen. Nieve rijdt niet na combi Giro en Tour.
Pyama 22 juli 2016 22:06
Overigens kan je ook nog denken aan twee andere Britten.
En dan werd er gelachen toen Sky de Tour wilde winnen met een Britse GC renner. Inmiddels tel ik er nog vijf. Met Wiggins maakt 6.
Walnoot 22 juli 2016 22:29
Je mist naast degene die hem gaat winnen ook de mannen die al het hele seizoen aan hun achterste krabben en tegen eind augustus opeens in vorm komen. Ik denk dan niet aan faalhaas Gesink, maar eerder aan mannen als Simon Yates, Intxausti (Pfeiffer my ass) en faalhaas Talansky. Misschien hebben Horner en Cobo nog wat tips...
Slimmerd 22 juli 2016 22:34
Je bedoelt toch niet dat je in Kennaugh een serieuze kandidaat ziet voor winnen grote ronde?

Intxausti was in Polen nog belabberd, maar König valt nog iets voor te zeggen.
En Nieve bedoelde ik ook njet voor Vuelta, die is zo wel klaar met het seizoen.

Swift en Van Poppel sprinten in de Vuelta of ook Viviani daar?
Koppi 22 juli 2016 23:44
Heb je een nieuw woordje geleerd?
Pyama 23 juli 2016 01:28
Nee, niet Kennaugh.
El Mik 23 juli 2016 02:29
Vooral benieuwd of Valverde het aan durft om er voor te gaan, top 10 in alle grote rondes in 1 jaar zou wel een unieke prestatie zijn.
Arsimo 23 juli 2016 02:32
Het vergeten van Contador was natuurlijk een stommiteit maar hoewel ik Intxausti, Talansky en Simon Yates had kunnen noemen denk ik niet dat ik daar echte podiumkandidaten mee gemist heb. Lopez is interessanter hoe zo'n groot talent in een grote ronde zal debuteren.
bakfiets 23 juli 2016 09:01
leopold konig, en die jonge engelsman van caja rugal
bakfiets 23 juli 2016 09:03
geniez en latour
Pyama 23 juli 2016 10:00
Slimmerd 23 juli 2016 10:21
Hugh Carthy bedoel je, misschien met geluk een top-10, wel een leuke renner om te volgen tijdens de Vuelta
bakfiets 23 juli 2016 11:55
idd die bedoel ik, zou mooi zijn als hij top 10 kan rijden. En ik weet niet zo goed wat ze eventueel nog aan spaanse renners hebben bij caja.
Tool 23 juli 2016 12:26
Als hij niet valt, is er maar 1 favoriet: Contador
Slimmerd 23 juli 2016 12:30
Noem ze eens dan....
Walnoot 23 juli 2016 12:56
Ja, die hoort ook in dat rijtje. Was er blind vanuit gegaan dat hij al tussen je lijst stond, voor mij een van de meest serieuze kandidaat-winnaars.
Walnoot 23 juli 2016 12:57
Nee, kende ik al. Onlangs nog afgetrokken op een foto van Gesink?
Miquel1983 23 juli 2016 13:14
Net even naar het parcours van de Vuelta gekeken. 14 ritten met serieus klimwerk, waarvan 10 keer finish bergop. Meestal korte venijnige en extreem steile klimmetjes die we gewend zijn van de Vuelta.

De renners hoeven niet in extreme hitte te fietsen want de Ronde mijdt dit jaar het midden en zuiden van het land. De eerste 2 weken spelen zich af langs de noordwest-kust en het noorden van Spanje, waar het veel koeler is. Daarna voor de laatste paar ritten naar de oostkust in de buurt van Valencia.

Ik ben benieuwd naar de plannen van Rodriguez. De Vuelta lijkt me beter bij hem passen dan de Tour; daarom verbaast het me dat hij in de Tour voor het klassement rijdt.
Koppi 23 juli 2016 15:28
Nee, ik ben op Talansky.
Pyama 23 juli 2016 17:33
Die Britse GC renners? Froome, Thomas, Yates, Yates en Carthy. Ik heb het niet over eindwinst maar een top 5 a 10 in een WT ronde. En dan komen Peters en TGH er nog aan.
Slimmerd 24 juli 2016 00:38
Ik dacht dat je ze allemaal bij Sky bedoelde, daarom kon ik nooit tot dat aantal komen, maar nu begrijp ik het!
Luijt 24 juli 2016 00:52
Monfort voor een verdienstelijke 15e stek
Pyama 24 juli 2016 09:58
Aha... Niet gek opkijken als ze straks wel allemaal bij Sky rijden ;-)
El Mik 24 juli 2016 13:57
Gaap. Ja, het werd lang geleden wel een paar keer gedaan (nee, niet door Lejarreta).

Niet in deze moderne tijd.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2016 13:57 door El Mik.
Andere Peter 24 juli 2016 18:59
smiling smiley Trump en Spaanstaligen. Dat is een combinatie die niet werkt. Op de Republikeinse Conventie kregen enkele WASPs een bord van de organisatie in handen gedrukt dat de indruk moest wekken dat Hispanics voor Trump zijn. Helaas echter, bleek er niemand die Spaans spreekt beschikbaar om de taal te controleren.

[www.huffingtonpost.com]?
Pyama 25 juli 2016 00:08
Je kent de betekenis van uniek?
El Mik 25 juli 2016 10:04
Jij kent de betekenis van mierenneuker?

Baskische mieren in jouw geval.
Biti 25 juli 2016 15:29
Joop de Gans. Die staat scherp. Gooi er een brood tegenaan en het is gesneden.
cyclingfreakske 26 juli 2016 00:25
omdat hij in de laatste Tour nog eens alles wou proberen voor een goed klassement, wat hem gelukt is en zoals hij wenste in schoonheid na de Vuelta kan afsluiten.
Rodriguez zal in de Vuelta vooral op ritwinst mikken, een klassement in het achterhoofd maar geen must.... de druk is er voor een stuk af.
zutphen 08 augustus 2016 09:19
zet deze topic weer even bovenaan
zutphen 08 augustus 2016 09:19
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen