Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Joop de Gans

Gepost door Biti 
Biti 25 juli 2016 10:57
Hoe staat het met Joop de Gans?

Fietst hij nog? Ik zie hem niet meer in de klassiekers en ook niet meer in de kermiskoersen in het Antwerpse en in het Waasland.
cyclingfreakske 25 juli 2016 21:09
Joop de Gans : 2014 was zijn laatste jaar dacht ik..... heb me altijd afgevraagd waarom die een contract kreeg. Kon het vooral uitleggen, koersen lag moeilijker..
het palmares van zijn DNF is even dik als de uitgreden wedstrijden... of nog dikker.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2016 21:09 door cyclingfreakske.
Biti 27 juli 2016 00:16
Als je zelf sponsors meebrengt, dan krijg je weleens ergens een contract. Wielrennen is daar geen uitzondering op. Vooral in kleinere ploegjes zijn er altijd wel renners die wat geld mee moeten brengen, zodat ze dat weer kunnen steken in renners die wel een koers uit kunnen rijden.
cyclingfreakske 27 juli 2016 01:11
dat sponsorgeld meebrengen.......wat er ook gebeurde. want eerlijk ???
die presteerde echt geen ruk, terwijl andere jongens een pak beter waren en dan toch "net niet" in de ploeg werden opgenomen.
of zeg maar, gewoon niet akkoord waren met het inkoop bedrag, waarmee een deel van de sociale lasten werd terugbetaald aan de ploeg.
het is verboden, maar die managers weten dat altijd mooi te verpakken in het contract waardoor de terugbetaaltransactie niet opvalt.
ik kan zo 2 Belgische teams noemen die soms Protour meerijden, en 2 andere en die enkel pro continentaal zitten en zich aan die praktijk bezondigen.
het was zo goed als weg ,maar met de steeds slechter wordende situatie om sponsors te vinden, kent he treeds een paar jaar en sterke opgang..
Ik vrees een beetje dat dit nog een stuk erger gaat worden...
Biti 28 juli 2016 11:52
Dat lijkt me de enige verklaring en we weten allemaal wel dat het gebeurt bij dit soort "ploegskes". Joop de Gans viel wel heel erg uit de toon natuurlijk, maar potentiƫle meerijders heb je er voldoende van voor dit soort ploegjes. Als er dan eentje wil betalen en de ander niet, dan is de keuze zo gemaakt. Dan is de begroting voor dat jaar wel rond, kunnen ze een paar extra wielen kopen of kopmannen wat extra toestoppen. Dat is niet om het goed te praten overigens. Als renner was het zeker vroeger wel de kans om je te bewijzen, dus als je er overtuigd was van jezelf, was dat misschien een investering. Voor velen, waaronder Joop de Gans, natuurlijk niet en was het alleen maar om jezelf prof te kunnen noemen.

Zetelhallen, Rotan-Spiessens, Palmans vroeger, Collstrop, Elro Snacks, Asfra, Flanders... bij al die ploegjes gebeurde het of gebeurt het. Bij sommige Waalse ploegen sprong zelfs de overheid bij meen ik, kregen renners zelfs een speciaal statuut. Vaak hebben / hadden die ploegen ook een handjevol renners (of nog minder) die het moesten doen. De rest was gewoon opvulsel.

Ik denk ook wel dat het toeneemt. Het wordt steeds moeilijker om sponsors te vinden en sponsors zijn vaak internationaler. Vaak hebben ze ook wel eisen van wat voor renners er moeten komen en dat zijn dan vaak geen Nederlanders of Belgen. Dan heb je ook nog de "makkelijke" UCI-punten die Afrikanen en Aziaten soms meebrengen. Er strijden dus ook veel meer renners voor de plaatsen. Vroeger had je als Belgische subtopper in het amateurpeloton geen last van zeg maar Afrikanen en Aziaten in de strijd om plekjes bij een profploeg.

Ik denk overigens wel dat de renners die echt goed zijn en er echt wat te zoeken hebben hun kansen wel krijgen. Iemand die potentieel rijdt voor plek 50 in semi-klassiekers of opvulsel in kermiskoersen niet meer als hij geen geld meebrengt of geen contacten heeft.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen