Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

"LottoNL-Jumbo haalt Lobato"

Gepost door Massimo 
Massimo 01 augustus 2016 08:45
Volgens het AD dus:

Lobato onderweg naar LottoNL-Jumbo

Naast Antwan Tolhoek is wielerploeg LottoNL-Jumbo bezig de Juan José Lobato aan te trekken. Het management van zijn ploeg Movistar bevestigt de overgang van de Spanjaard.

Door: Thijs Zonneveld 01-08-16, 08:15 Laatste update: 08:17

Het management van zijn huidige ploeg, het Spaanse Movistar, bevestigt dat hij vertrekt en dat hij volgend seizoen voor Lotto-Jumbo zou rijden. Volgens Lobato's manager tekent hij voor twee jaar bij de Nederlandse WorldTour-ploeg.

Lobato is een klimmer met een sterk eindschot. Dit seizoen fietste de 27-jarige renner vier overwinningen bij elkaar.
Massimo 01 augustus 2016 08:51
Transfer ook al gemeld in topic van Clavan zie ik.
Slimmerd 01 augustus 2016 08:58
Opvallende versterking, in eerste instantie zie ik nog niet direct de meerwaarde. Maar ze hebben nu in ieder geval iemand die deftig kan aankomen op een heuvel (beter dan Martens in ieder geval)
Pyama 01 augustus 2016 09:04
"klimmer met een sterk eindschot"... hmm... het niveau van het AD en Thijs is nog steeds hetzelfde zie ik.
Hele rare transfer.... moet ik nu ook voor Lotte-Jumbo gaan supporteren?
ton duk 01 augustus 2016 09:23
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------

> Hele rare transfer.... moet ik nu ook voor
> Lotte-Jumbo gaan supporteren?

Bespaar ons dat....

Raar, verrassend...Is Lobato misschien de buurman van Kruijswijk en /of Gesink als die (vaak) in Spanje vertoeven ???
gr
Shinzawai 01 augustus 2016 09:26
Die heb ik niet zien aankomen, maar leuk dat de ploeg nu ook in Sanremo top-10 kan rijden en in de lastigere rondjes voor ritzeges kan gaan. Misschien kan hij de Amstel Gold Race ook wel aan, als je ziet wie daar dit jaar het podium haalden.
Massimo 01 augustus 2016 09:32
De Nederlandse kliek verblijft voornamelijk in Girona en Lobato is van Andalucia, lijkt me dus sterk dat ze elkaar op die manier kennen.
rustdag 01 augustus 2016 09:34
Je zou toch denken dat er mannen voor Kruis worden aan getrokken.
Pyama 01 augustus 2016 09:43
Als ze naar Thijsje luisteren denken ze dat het een klimmert is.
Shinzawai 01 augustus 2016 09:45
Bennett toevoegen aan de Giro-ploeg en de belofte aan Kruijswijk (betere ondersteuning bergop door Giro-ploeg) is voldaan.
Heisenberg 01 augustus 2016 09:55
Betekent dit het einde voor Hofland bij de ploeg?

Groenewegen is sprinter voor de vlakke koersen en Lobato voor de iets zwaardere wedstrijden. Is er ruimte voor een derde sprinter (die er een beetje tussenin zit)?

Zelf hoop ik dat Hofland blijft. Ook al boekte hij dit jaar nog geen overwinning, in de vlakke ritten van de Giro, Polen en Denemarken liet hij zien dat hij nog best wat kan.
D. Marrage 01 augustus 2016 10:01
Wellicht gaven herinneringen aan het Freire-tijdperk de doorslag....
Luijt 01 augustus 2016 10:23
Je moet niks Pyama.

Ik zeg altijd de reisleider van mijn eerste en laatste georganiseerde reis ooit graag na:

"Alles mag niks moet!"

Geinig dat je hier en daar nog ff een enkeltje probeert te raken in je post. Jammer dat het die van Thijs is; gelukkig heeft hij ze goed beschermd met mooie wielersokjes.
Luijt 01 augustus 2016 10:26
Van mij mag ie ook blijven. Lijkt me niet iemand die te snel moet worden afgeschreven. 2 sprinters in een ploeg kan best en vooral Hofland zou best nog kunnen uitgroeien tot een klassiekerrenner.
Slimmerd 01 augustus 2016 10:26
De steek richting Zonneveld lijkt me terecht, je kan van Lobato veel zeggen, maar het is geen klimmer. Wel een sprinter die een klim aan kan.
Michael B* 01 augustus 2016 10:32
Lobato lijkt me een type Tom Jelte Slaghter, in het hooggebergte gaat deze knaap tekort komen. Rijdt toch gelet op zijn uitslagen van procyclingstat een partij onregelmatig. Ene keer wint hij vervolgens weer DNF'jes. In verhouding met het huidige aanbod van renners wat momenteel rijdt bij Lotto Jumbo een versterking. Al had ik liever gehad dat ze een Sonny Colbrelli van Bardiani - CSF hadden aangetrokken. Renner die 3e werd in de Amstel Gold Race.
Pyama 01 augustus 2016 10:37
Lobato is in niets te vergelijken met Slagter.
Als hij in de Lotto trein plaats kan nemen en goed naar de streep wordt gebracht kan het wat worden. Dat is iets wat hij zeker nodig hebt. Lobato is dan ook absoluut geen Freire.
Colbrelli zit al lang en breed bij Bahrein en is iets te duur voor Lotto.
Walnoot 01 augustus 2016 10:41
Toch iemand die zijn koersjes elk jaar wel wint, en heeft waarschijnlijk nog wel groeimarge. Denk wel dat dit het einde van Hofland gaat zijn wat betreft uitspelen in belangrijke wedstrijden, Groenwegen voor de Tour en de vlakke klassiekers, Lobato voor de Vuelta en Sanremo/Plouay-achtige wedstrijden. En hopelijk geen sprinter mee naar de Giro. Zou Hofland lekker in de trein van Groenewegen steken, en dan hier en daar eens een keer voor eigen kans laten gaan in de 2.HC's ofzo. Lijkt me trouwens ook dat Battaglin hier een deel van zijn eigen kansen mag gaan inleveren, is toch ook iemand die het moe(s)t hebben van een aardige sprint in een uitgedund groepje. Lijkt nu gewoon een knecht te gaan worden.
Carlos Danger 01 augustus 2016 10:58
Een Spanjaard, die voor een Hollander moet knechten. Als dat maar niet opnieuw tachtig jaar van onrust en oorlog inluidt.
ton duk 01 augustus 2016 11:10
Walnoot Schreef:
Zou Hofland lekker in de trein van
Groenewegen steken ....

Op zich zou dat logisch lijken als een na laatste wagon ( de Renshaw) ...alleen is het juist positioneren en timen nu net het "probleem" bij Hofland (mijninziens dan)
gr
Walnoot 01 augustus 2016 11:26
Hoeft niet per se als laatste man, Degenkolb kwam in de trein van Kittel meestal ook al redelijk vroeg op kop. Denk dat Hofland best 500 meter heel hard kan fietsen, en zo vaak gaat Jumbo niet van kop af aan een sprint inleiden. En als je hem in de trein steekt, leert Hofland ook nog eens wat over naar voren rijden, kan geen kwaad natuurlijk.
König 01 augustus 2016 11:34
Zolang Groenewegen elke keer het wiel van zijn voorganger kwijtraakt heeft het allemaal geen nut.
Michael B* 01 augustus 2016 11:53
Ze kunnen beter Jos van Emden permanent in de sprinttrein van Groenenwegen plaatsen. Dit jaar hebben ze ervoor gekozen om hem vooral de Protour wedstrijden te laten rijden, laten knechten voor de kopmannenconfused smiley. Juist de wedstrijden die Groenewegen niet heeft gereden. Romandie, Parijs Nice, Giro etc. Ziet toch dat als het echt bergop gaat hij tekort komt. Terwijl Jos wel op het vlakke (tijdritten) van zeer goede kwaliteit is. Als kopman in het voorjaar uitspelen doen ze ook niet, zonde dat zijn kwaliteiten verkeerd worden uitgespeeld.
Biti 01 augustus 2016 12:11
Een trein voor Groenewegen? Een trein bouw je voor iemand die ritten kan winnen in de Tour. Mannen als Cavendish, Greipel en Kittel. Daar zit Groenewegen nog wel even vanaf.
Inigo 01 augustus 2016 13:30
Eens.. lijkt alsof LJ de kwaliteiten van Jos onderschat
ton duk 01 augustus 2016 13:36
Biti Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een trein voor Groenewegen? Een trein bouw je voor
> iemand die ritten kan winnen in de Tour. Mannen
> als Cavendish, Greipel en Kittel. Daar zit
> Groenewegen nog wel even vanaf.

Skil (lees Zeeman mede) begon natuurlijk ook al te bouwen aan die sprinttrein toen menigeen nog nooit van Kittel had gehoord hè.....
gr
ton duk 01 augustus 2016 13:38
König Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zolang Groenewegen elke keer het wiel van zijn
> voorganger kwijtraakt heeft het allemaal geen nut.

Daar had ie van Januari t/m Juni weinig last van.....maar ja, "ze" gingen ineens om onduidelijke redenen de sprinttrein veranderen....
gr
Massimo 01 augustus 2016 13:46
Je hoeft toch niet voor een ploeg te zijn, je kan ook supporteren voor een individuele renner.
Jacco Banaan 01 augustus 2016 14:50
Lobato, voor het moment een goede keuze. Mocht hij nog een paar procent sterker worden het komende jaar dan hebben ze een vette vis te pakken die in iedere rittenkoers voor een etappe overwinning kan meedoen.
Eazster 01 augustus 2016 15:40
Ik kan me van Lobato vooral dit jaar de gewonnen sprint op Hatta Dam in Dubai herinneren. Eerder won Degenkolb op zo'n venijnige aankomst. Deze Degenkolb en Matthews lijken me qua sprint meer overeenkomen met Lobato dan een Slagter. Een Klimmer is het absoluut niet.
Wel een jongen die vroeg in het sezioen al vaak in vorm is en daar dan ook in etappe koersen vaak al kan scoren. Voor Jumbo ideaal om de druk wat van de ketel te halen. Goede aankoop.

Hofland zal nog wel wat laten zien, maar inderdaad geen sprinttrein meer aan opofferen en zeker niet in een grote Ronde. Jos van Emden en Wagner,Leezer (Veel ervaring) voor Groenewegen in de vlakke koersen als een soort minitrein, wedijveren met een Etixx,Giant en Team DD lukt toch niet op dat vlak.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/08/2016 15:41 door Eazster.
Heisenberg 01 augustus 2016 16:51
Wie gaan eigenlijk weg bij Lotto-Jumbo? Volgens PCS liggen onderstaande renners nog niet vast voor volgend jaar (Tjalingii en Goos zijn al weggelaten).

Hofland Moreno
Kelderman Wilco
Tankink Bram
Teunissen Mike
van Winden Dennis
van Emden Jos
Van Asbroeck Tom
Vanmarcke Sep
Walnoot 01 augustus 2016 16:56
Met Wagner en Leezer noem je toch wel twee van de meest overbodige en inwisselbare renners die er bij Jumbo rondrijden (en op WT-niveau überhaupt, geen disrespect). Als je kijkt naar hoeveel Groenwegen dit jaar al gewonnen heeft, en tegen wie, is er volgens mij alle reden om een trein om die jongen heen te bouwen. En als je dat succesvol wil doen, moet je sterke renners gebruiken. Boom, Van Emden, Hofland, misschien Roosen of Teunissen als ze zich verder ontwikkelen.
Jacco Banaan 01 augustus 2016 17:06
Hofland Moreno > sprinttrein en als backup voor als Groenewegen uitvalt.
Kelderman Wilco > Zal weggaan, nieuwe omgeving
Tankink Bram > blijft zitten, koercapitein
Teunissen Mike > Goede knecht, zit nog ontwikkeling in
van Winden Dennis > overbodig,
van Emden Jos > sprinttrein + tijdritten nuttig
Van Asbroeck Tom > overbodig
Vanmarcke Sep > Mits hij niet teveel salaris eisen stelt, graag behouden, nuttig voor het voorjaar.
Martens > behouden, nuttig
Wagner > overbodig
Boom > niet doen, vedette karakter terwijl hij geen vedette is.
Cyclad 01 augustus 2016 18:15
Klopt, Slagter is beter grinning smiley
Cyclad 01 augustus 2016 18:16
Dit is wel een erg sneue reactie, maar je zegt het ongetwijfeld om reacties bij luitjes als Duk en mij te ontlokken. Wel, dat is je gelukt.
We nemen je toch al niet serieus, weet je.
Cyclad 01 augustus 2016 18:22
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wie gaan eigenlijk weg bij Lotto-Jumbo? Volgens
> PCS liggen onderstaande renners nog niet vast voor
> volgend jaar (Tjalingii en Goos zijn al
> weggelaten).
>
> Hofland Moreno: hopelijk blijft hij. Zolang hij niet als topsprinter wordt uitgespeeld en hij de kans krijgt zich te ontwikkelen tot een goed klassiek renner heeft hij duidelijk meerwaarde.
> Kelderman Wilco: prima coureur, maar als er iemand moet verkassen is het Kelderman. Nieuwe horizon, nieuwe kansen, het zal hem goed doen.
> Tankink Bram: als hij doorgaat blijft hij.
> Teunissen Mike: vind ik dit seizoen tegenvallen. Zijn ontwikkeling lijkt te stagneren. Intrinsieke klasse genoeg, moet zeker weer een kans krijgen.
> van Winden Dennis: was ooit een groot talent. Heel af en toe zien we daar iets van terug. In een knechtenrol nuttig. Houden dus.
> van Emden Jos: is van grote waarde voor Lotto-Jumbo. Hopelijk blijft hij
> Van Asbroeck Tom: in de sprinttrein met hem! Is zelf niet goed genoeg om te winnen, maar zou wel uitstekend in de Groenwegentrein passen.
> Vanmarcke Sep: ben heel erg bang dat hij weggaat. Toprenner, sowieso een fikse aderlating als hij vertrekt.
JW 01 augustus 2016 22:32
In grote lijnen wel mee eens.
Alleen bij Kelderman twijfel ik.
Is het echt zo goed voor hem of zijn carrière dat hij van ploeg verandert ?
Ik vraag me af of niet iedereen elkaar op dit punt nababbelt.

Welke ploeg zou dan zo geschikt voor hem zijn ?
Pyama 01 augustus 2016 23:05
Want in de Cyclad dictatuur is het verplicht te supporteren voor Lotto? Brrrr eng mannetje.
Pyama 01 augustus 2016 23:06
In water dragen? Of in onzichtbaar de Tour fietsen?
Westfalen 01 augustus 2016 23:31
Giant lijkt me wel een geschikte ploeg. In ieder geval een ploeg waar het proces belangrijker is dan het resultaat. Ploegleiders die hem niet direct onder druk zetten. Bij TLJ ligt hij teveel onder het vergrootglas. Ook logisch omdat het een Nederlandse ploeg is, maar het werkt niet voor hem.
El Mik 02 augustus 2016 00:23
Lobato is geen Bask, je hoeft hem niet te verdedigen.
Miquel1983 02 augustus 2016 09:22
Michael B* Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ze kunnen beter Jos van Emden permanent in de
> sprinttrein van Groenenwegen plaatsen. Dit jaar
> hebben ze ervoor gekozen om hem vooral de Protour
> wedstrijden te laten rijden, laten knechten voor
> de kopmannenconfused smiley. Juist de wedstrijden die
> Groenewegen niet heeft gereden. Romandie, Parijs
> Nice, Giro etc. Ziet toch dat als het echt bergop
> gaat hij tekort komt. Terwijl Jos wel op het
> vlakke (tijdritten) van zeer goede kwaliteit is.
> Als kopman in het voorjaar uitspelen doen ze ook
> niet, zonde dat zijn kwaliteiten verkeerd worden
> uitgespeeld.

Ik denk dat Kruiswijk erg content was met de aanwezigheid van van Emden in de Giro. Tjallingi en van Emden hebben hem daar constant uit de wind en van voren gehouden in vlakke ritten. Maar ik ben het met je eens dat van Emden ook goed past in de sprinttrein.
Shinzawai 02 augustus 2016 09:25
Luijt 02 augustus 2016 09:34
Ja Pyama, er zijn hier best wat lieden te vinden die het leuk vinden als er een landgenoot wint. En Lotto Jumbo is nu eenmaal een Nederlandse ploeg.

Maar goed, er is ook niets meer Hollands dan lekker zeiken over het eigen nest. Ik heb m'n ergernis over het gebrek aan steun aan Kruijswijk in de Giro en het gelabbekak van Kelderman in de tour ook niet onder stoelen of banken gestoken.
Luijt 02 augustus 2016 09:41
In bijna iedere andere ploeg zal Kelderman in een knechtenrol gedrukt worden, misschien met uitzondering van Giant. Dat zou misschien nog wel wat zijn, want die zullen vast niet heel vrolijk geworden zijn van het (mislukte) aanklampen van Barguil. Kunnen Dumoulin en Kelderman het kopmanschap in de grote rondes verdelen.
Jacco Banaan 02 augustus 2016 09:50
Jos van Emden wordt door heel veel wielerkenners onderschat. Helaas schikt Jos zich ook makkelijk in een knechtenrol. Ene kant natuurlijk goed dat hij zonder morren zijn werk doet. Wat dat betreft wordt hij bij Lotto Jumbo intern door de kopmannen gewaardeerd. Ja @Miquel1983... Kruiswijk was zeer content met Jos van Emden in de Girothumbs up. Persoonlijk zou ik liever zien dat deze klasbak vaker voor zijn eigen kans zou mogen rijden. Mee springen met een vroege ontsnapping, Vlaamse klassiekers, Eneco Tour etc. Een renner die zulke tijdritten/prologen kan rijden kan echt wel meer dan alleen maar knechten. Daarnaast was Jos van Emden bij de amateurs een afmaker, categorie slimme renner. Renner met koersinzicht. Overigens heeft Boom voor Lotto Jumbo getekend. Zou niet mijn keuze als sportdirecteur zijn geweest, maar aan de andere kant is het altijd beter dat een plekje bij een Nederlandse ploeg wordt ingevuld door een Nederlander dan een buitenlandse renner.
Shinzawai 02 augustus 2016 10:28
Is het zo erg voor Kelderman om twee jaar te knechten in grote koersen voor grote kopmannen, terwijl hij in enkele kleinere rondes voor zichzelf kan rijden?
Ridder Kale Knikker 02 augustus 2016 10:41
Shinzawai Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is het zo erg voor Kelderman om twee jaar te
> knechten in grote koersen voor grote kopmannen,
> terwijl hij in enkele kleinere rondes voor
> zichzelf kan rijden?

Nee, lijkt me zelfs een uitstekend plan om twee jaar te knechten. Vrees dat als hij nog een jaar als kopman wordt uitgespeeld, de kans op een rampseizoen wederom groot is en dat die jongen nog meer mentaal knak. Laat hem groeien, in zowel mentaal als fysiek aspect, in de rol als knecht en dus in de luwte. Hij is nog jong genoeg om later als kopman te acteren als hij wat rijper is.
Luijt 02 augustus 2016 10:43
Die Tolhoek. Ik hoop er uiteraard het beste van, maar zijn enige wapenfeit tot nu toe is dat ie iedere dag als eerste boven was op de eerste col in Zwitserland.....

Met Tolhoek en Lobato is nog niet aan de eisen ('t zullen wel wensen zijn) van Kruijswijk voldaan.
Ridder Kale Knikker 02 augustus 2016 10:44
Jacco Banaan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Overigens
> heeft Boom voor Lotto Jumbo getekend. Zou niet
> mijn keuze als sportdirecteur zijn geweest, maar
> aan de andere kant is het altijd beter dat een
> plekje bij een Nederlandse ploeg wordt ingevuld
> door een Nederlander dan een buitenlandse renner.

Waar heb je die informatie vandaan, ik heb het nog nergens bevestigd gezien?
Jacco Banaan 02 augustus 2016 11:53
Ridder Kale Knikker Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jacco Banaan Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Overigens
> > heeft Boom voor Lotto Jumbo getekend. Zou niet
> > mijn keuze als sportdirecteur zijn geweest,
> maar
> > aan de andere kant is het altijd beter dat een
> > plekje bij een Nederlandse ploeg wordt ingevuld
> > door een Nederlander dan een buitenlandse
> renner.
>
> Waar heb je die informatie vandaan, ik heb het nog
> nergens bevestigd gezien?

Zie onderstaande hyperlink:

[www.telegraaf.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/08/2016 11:54 door Jacco Banaan.
Luijt 02 augustus 2016 12:39
Ja, als Wilco eenmaal knecht blijft ie knechten.
Shinzawai 02 augustus 2016 12:48
Als hij niet goed genoeg is om kopman te worden, dan klopt dat. Is hij dat wel, dan komt het er vanzelf wel uit.
El Mik 02 augustus 2016 13:50
Nog altijd beter dan doorgaan op de huidige weg, die loopt dood.
ton duk 02 augustus 2016 14:33
Ridder Kale Knikker Schreef:
-------------------------------------------------------
waar heb je die informatie vandaan, ik heb het nog
> nergens bevestigd gezien?

Ik schrijf dit al 2 maanden...hoeveel bevestiging had je nog nodig ??
gr
Luijt 02 augustus 2016 14:35
De benen zijn goed genoeg om kopman te worden; het hoofd nog niet. Daarom moet ie niet gaan knechten. Is ie overigens ook totaal ongeschikt voor; net zo min als ie een rittenkaper is.
Als Wilco blijft dan moet die jongen uit z'n mentale wak worden getrokken. Dat kan je wel aan Zeeman toevertrouwen.
Westfalen 02 augustus 2016 14:46
Grapje zeker. Zeeman lijkt me juist onderdeel van het probleem.
Cyclad 02 augustus 2016 18:44
Niet helemaal waar (alhoewel ik je scepsis wel begrijp): in Oostenrijk toch een paar keer goed mee bergop, ook in de uitslag.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/08/2016 18:44 door Cyclad.
Ridder Kale Knikker 02 augustus 2016 19:41
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ridder Kale Knikker Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> waar heb je die informatie vandaan, ik heb het
> nog
> > nergens bevestigd gezien?
>
> Ik schrijf dit al 2 maanden...hoeveel bevestiging
> had je nog nodig ??
> gr

Ik heb het gerucht inderdaad al veel gelezen hier, maar ik vond het ongeloofwaardig gezien zijn non presteren van de afgelopen twee seizoenen. Maar alle krediet aan jou, heer DUK, je bleek goed geïnformeerd of je hebt goed gegokt.
Ger 02 augustus 2016 21:00
Ton heeft een goede (nee zeer goede informant). Als hij iets bekendmaakt dan klopt het altijd.
Luijt 02 augustus 2016 22:07
ok Cyclad, jij weet dat soort dingen natuurlijk. Maar ik vond m er in Zwitserland altijd wel heel hard afwapperen telkens na die eerste col.
Luijt 02 augustus 2016 22:11
Ja dat Zeeman "onderdeel van het probleem is", dat lees ik hier wel vaker. En als iedereen elkaar maar hard genoeg gaat naroepen dan wordt t vanzelf waar.
Maar, nee, geen grapje, dit keer. Vraag bijvoorbeeld Kruijswijk maar eens naar wat ie vindt van Zeeman. Is juist een van de redenen waarom ie gebleven is.

Mij zul je overigens niet horen beweren dat de rest van de ploegleiding bij LJ zo top is. Er zijn er een paar bij.....
Luijt 02 augustus 2016 22:23
Ik heb ook moeite met het woord "haalt" in de topictitel.
Het komt op mij over alsof er broodjes kroket uit een muur getrokken worden.
In de voetballerij hoor je in dit verband ook vaak de term "nemen" in plaats van "halen". Gadver, het zijn geen willoze slaafjes met botjes door hun neus.
Maar goed, dit verder geheel terzijde:

Als ik LJ was en ik zou volgend jaar met Kruijswijk, Gesink en - ik hoop - Kelderman willen scoren in een grote ronde, dan zou ik minst genomen in onderhandeling gaan (zo zeg je dat) met Stef Clement, de focking nummer 19 van de afgelopen tour, en hij wil nog ook. Stef kan echt wel een stukkie klimmen en dat ie voor zijn mening uitkomt is alleen maar goed voor onze Käsefressersploeg.

Groet, Luijt
Carlos Danger 03 augustus 2016 00:54
ton duk 03 augustus 2016 10:14
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
- ik hoop - Kelderman willen
> scoren in een grote ronde
> Groet, Luijt

Ik "vrees" voor uwes dat Wilco voor SKY gaat kiezen /gekozen heeft
Luijt 03 augustus 2016 11:32
Mocht dat zo zijn dan zal die keuze wel weer toegejuicht worden hier op het forum.
Lekker veel centjes verdienen en zo.

Het afscheid van Wilco als ronderenner.
JW 03 augustus 2016 11:44
ton duk 03 augustus 2016 13:09
Wilco is natuurlijk pas 25...geeft zelf aan dat hij de kopmandruk in een Grote Ronde (nog) niet wil....
Het grote werk "LEREN" door een seizoen of 3 te "KNECHTEN" lijkt me niet zo verkeerd dus....
Bij TLJ.NL leert geen enkele renner iets...Kruijswijk doet nu ook (bijna) alles buiten de ploeg om
gr
Luijt 03 augustus 2016 13:21
Ed@ 03 augustus 2016 13:28
Ik ben het volkomen met je eens.
Ik ben geen insider maar ik heb altijd al de indruk gehad dat de ploegleiding niet de capaciteiten heeft
om een WT ploeg te leiden en om renners beter te maken en te motiveren. De renners die daadwerkelijk beter zijn gaan presteren
hebben, op een uitzondering na, allen een vertrouwenspersoon of iemand in een andere hoedanigheid van buiten het team in de arm
genomen. Het grote verloop in personeel lijkt me ook veroorzaakt door een niet al te beste sfeer in het team en het gebrek om mensen te
managen bij de leiding. Komt nog bij, de in mijn ogen vaak vreemde selecties in bepaalde wedstrijden.
Kortom ik krijg de indruk dat Plugge een groep jaknikkers om zich heen heeft verzameld waar de incompetentie en vrijblijvendheid vanaf spat.
Niet bepaald een motiverend klimaat voor topsporters.
Ik ben blij dat we in Nederland nog een WT ploeg hebben maar zou graag zien dat er een sterke leiding bij zou komen, die eisen stelt aan
de renners en hen motiveerd om te presteren.
ton duk 03 augustus 2016 13:55
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Et tu, Ton?

Apa, Luijt ?
gr
JW 03 augustus 2016 16:26
Hierboven stelde ik al de vraag aan de orde: "ALS het dan voor de ontwikkeling van Wilco goed zou zijn van ploeg te veranderen, welke ploeg zou dan het meest in aanmerking komen ?"

Ik ben er in alle opzichten op tegen dat elk Nederlands talent naar Sky wordt gepraat.
Die ploeg is al zo dominant dat een topkoers als de Tour daardoor volledig wordt verpest.
Dat is niet de wielersport die ik graag zie.


En ja, dan komt Wilco in het rijtje knechten dat, als hij het goed doet, ook in die robottrein mag plaats nemen.
De onderlinge concurrentie is groot, slechts voor een enkeling gloort een mooie toekomst van een keer voor eigen kans mogen gaan.
Arsimo 03 augustus 2016 16:31
Ik zou al heel blij zijn als Wilco Kelderman in een rol als Poels bij Sky zou fietsen. Zoals Kelderman dit jaar rijdt is hij daar absoluut niet toe in staat, laat staan meer.

Als hij er twee jaar als klimtrein voor Froome voor nodig heeft om zijn potentie echt in te lossen over 3 of 4 jaar, nou dan moet het maar zo. Zoals met hem de laatste anderhalf jaar gaat gaat het sowieso niet lukken helaas.
Walnoot 03 augustus 2016 16:34
Dat van weinig eigen kansen is natuurlijk gewoon onjuist. Henao, Nieve, Landa, Poels, Kwiatkowski en Thomas hebben dit jaar allemaal al mooie koersen gewonnen, of zijn uitsgepeeld om dat te doen. Dat zijn er een stuk meer dan bij de gemiddelde ploeg hoor.
El Mik 03 augustus 2016 17:09
Kelderman is op dit moment niet eens goed genoeg om plaats te nemen in de Froome trein, als hij door bij Sky te gaan rijden dat niveau wel (weer) haalt is het wat dat betreft al een succesvolle move.

En waarschijnlijk gaat hij een ander programma rijden, dan kan hij zoals Walnoot al schetste best eigen kans gaan in diverse koersen. Wederom mits hij een beter niveau gaat halen en dat zal ook de insteek zijn van een overgang naar Sky: beter worden. Nog twee jaar stagneren bij Jumbo heeft niemand wat aan.
cyclingfreakske 03 augustus 2016 19:18
wist je niet dat Plugge zelf ook een lastige is en met zaken in de ploeg afkomt waar iedereen van in het haar krabt ? Ze nog altijd de verkeerde trainer in dienst houden, en Lambrechts wel de reddende engel achter het succesverhaal is van LTJ anno 2016 ?

er zijn elementen die wegmoeten, dan nemen de interne wrijvingen ook af.
cyclingfreakske 03 augustus 2016 19:22
de kans is groter dat Kelderman juist zichzelf zo weer gaat her-uitvinden, dan een mentale krak te krijgen.
en dat knechten zal hem meer mentale rust geven en hem ook weer progressie laten maken.
Hij zal zeker zijn kans krijgen als hij weer op een goed spoor zit en bewijst dat hij mentaal weer helemaal terug is.
cyclingfreakske 03 augustus 2016 19:25
je eigen kans gaan, terwijl je mentaal in de knoop zit ? dat werkt niet, het zal alles nog erger maken.
Laat hem rijden voor een knechtentrol met zo nu en dan een vrije beslissing in koers..... mentaal zal hij minder belast worden en zelf weer motivatie krijgen
daarnaast is de begeleiding van SKY , letterlijk op de man af , geven ze psychologische ondersteuning aan renners die dat nodig hebben...

ze werken niet zoals Plugge : op de zenuwen en de moraal !
JW 03 augustus 2016 19:32
"Ik zou al heel blij zijn als Wilco Kelderman in een rol als Poels bij Sky zou fietsen. ...."

Dat Poels vorig jaar en afgelopen jaar in de Tour knechtenwerk van hoog niveau deed staat absoluut ook voor mij niet ter discussie.
Knap, zonder meer.
Maar het kan mij niet enthousiast maken.
Zonder Poels waren de afgelopen Touren een stuk boeiender geweest !
Met sterke knechten als Poels is er geen barst meer aan de Tour.
valse trage 03 augustus 2016 19:56
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen