Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Frank Schleck stopt er mee

Gepost door Cecchini 
Cecchini 05 augustus 2016 00:20


Fränk Schleck stopt na dit jaar als professioneel wielrenner. Dat vertelde hij donderdag tijdens een bijeenkomst van de olympische ploeg van Luxemburg in Rio de Janeiro.

'Het was geen makkelijke beslissing, maar ik wilde altijd met pensioen gaan op een moment dat ik nog fit en redelijk goed was', vertelde de 36-jarige ploeggenoot Bauke Mollema bij Trek-Segafredo. 'Ik ben trots op wat ik heb bereikt op mijn fiets. Ik kan nu eindelijk meer tijd met mijn familie doorbrengen. Dat ga ik ook doen. Maar ik zal altijd een fietser blijven.'

Schleck beschouwt zijn derde eindklassering in de Ronde van Frankrijk van 2011 als hoogtepunt van zijn loopbaan. Hij won in 2006 de Amstel Gold Race en schreef ook de Ronde van Luxemburg (2009) en Ronde van Zwitserland (2010) op zijn naam.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/08/2016 00:49 door Cecchini.
Prikdude 05 augustus 2016 03:58
Even ver gekomen als Valverde. Toch knap.
Sub Culture 05 augustus 2016 06:25
Ooit een steengoed renner, al dan niet met de hulp van wat verboden middelen, was wel fan van de Schlecktandem destijds, laatste jaren toch vooral kleurloze pelotonvulling geweest.
Walnoot 05 augustus 2016 09:23
Doei, zal hem niet missen. Iets minder saaie renner dan zijn broertje, maar nog steeds te saai en een even grote pakhaas.
Super Grover 05 augustus 2016 09:42
Luijt 05 augustus 2016 10:05
Vond het wel leuke gastjes die Schleck-broertjes.
Jammer dat ze ook gepakt bleken te hebben....
Walnoot 05 augustus 2016 10:26
Hij viel wel eens een keer aan ja. Froome ook, om maar eens iemand te noemen. Of Denis Menchov. Maar het houdt niet over. Geef mij maar Retteketet Bardet, das meer mijn type.
Carlos Danger 05 augustus 2016 11:55
Fiets aan de haak. Hengeltje uit.smoking smileycool smiley
Lucho Herrera 05 augustus 2016 12:05
Het valt mij regelmatig op dat renners die in hun carrière worden betrapt vele malen negatiever worden beoordeeld dan renners die bijvoorbeeld jaren na hun actieve carrière toegeven doping te hebben gebruikt.

Ik vond Frank Schleck voor de camera altijd wel prettig overkomen en in zijn goede dagen was hij behoorlijk aanvallend.
Frederik D. 05 augustus 2016 12:11
Waarom zou je aanvallen als je net bij kunt blijven?
Goozzer 05 augustus 2016 14:52
Dat verband zie ik dan weer helemaal niet. Neem de Schlecks, die altijd al voor- en tegenstanders hebben gehad. Zo'n plasje geeft misschien een extra stok om mee te slaan. Anderzijds zorgt het voortijdig stoppen dan wel vrijwel volledig wegdeemsteren van dit soort renners ervoor dat je als voorstander niet bepaald op de barricade kan blijft staan (kan ik me zo voorstellen). Ik heb er nooit zoveel mee gehad, met dat kleffe quasi-hippe broertjesgedoe. Fränk vond ik dan wel weer toffer dan Andy. Vooral een aantal serieuze tuimelpertes (wonderbaarlijk zonder erg) zullen me bijblijven...
TdJ 05 augustus 2016 14:56
Goozzer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat verband zie ik dan weer helemaal niet. Neem de
> Schlecks, die altijd al voor- en tegenstanders
> hebben gehad. Zo'n plasje geeft misschien een
> extra stok om mee te slaan. Anderzijds zorgt het
> voortijdig stoppen dan wel vrijwel volledig
> wegdeemsteren van dit soort renners ervoor dat je
> als voorstander niet bepaald op de barricade kan
> blijft staan (kan ik me zo voorstellen). Ik heb er
> nooit zoveel mee gehad, met dat kleffe quasi-hippe
> broertjesgedoe. Fränk vond ik dan wel weer toffer
> dan Andy. Vooral een aantal serieuze tuimelpertes
> (wonderbaarlijk zonder erg) zullen me
> bijblijven...

Ronde van Zwitserland 2008.
Prikdude 05 augustus 2016 17:06
Omdat je dan voor de bühne, Van Zetten en een legertje wielernationalisten als strijdvaardige held de boeken in gaat. Zelfs als het troosteloze prikjes betreft. Zie Mollema. 'Gestreden met een leeuwenhart' klonk het. Terwijl hij gewoon de zoveelste Nederlandse doet bleek die na een onschuldig dekrobbertje in een overdadig mentaal zelfbeklagspel raakte en radeloos maar als een clown de hort op dook om daarna als een kapot decorstuk van het podium getrapt te worden.

Nou heb ik wel drie posters van Mollema in mijn mancave hangen (en drie er bij gemarkeerde dolfvlakken omdat het zo lekker vloekt met zijn hoekkokkert) en beschouw mezelf als zijn grootste fan maar dit Touroptreden deed pijn aan de ogen. Een Voeckler is er al een teveel.
Eazster 05 augustus 2016 19:49
Goh zie nu dat Frank ook een plakplaatje op z'n arm heeft. De clean posterboy was Andy toch altijd al. Leuke tandem van 2008-2011 deze knapen.
Kan me die Tour van 2008 nog goed herinneren toen de 3 musketeers (incl.Sastre) Evans op Alpe D'Huez konden doldraaien.
Ook de gewonnen Amstel Gold race en Touretappe uit 2006 mochten er zijn na een lange aanval.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen