Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Geen Gesink in Italiaanse koersen

Gepost door Sticky Bottle 
Sticky Bottle 05 maart 2015 10:10
Nieuwe ambities voor Team LottoNL-Jumbo in Italië
De plannen van ploegleider Erik Dekker voor de Tirreno-Adriatico (11-17 maart) zijn op de schop gegaan. Robert Gesink reist niet mee naar Italië en dus kan er een streep door klassementsambities van Team LottoNL-Jumbo. “Maar we hebben nu andere mooie plannen”, zegt Dekker.

“Ons doel was om met Robert top tien te rijden in de Tirreno”, aldus Dekker. “Dat wordt nu lastig. We zijn echter flexibel en gaan met goede nieuwe doelstellingen van start. Met Tom Van Asbroeck gaan we de uitdaging aan in de sprint. Winnen wordt met Marcel Kittel, Mark Cavendish en Peter Sagan aan het vertrek lastig, maar meedoen om de derde of vierde plaats is een mooi streven.”

Robert Gesink
Gesink rijdt niet in Italië vanwege de onrustige periode die hij achter de rug heeft. “Ik ben blij dat mijn zoontje Bram vandaag het ziekenhuis heeft verlaten. De afgelopen tijd draaide alles om mijn familie en daardoor kan ik in de Tirreno niet mijn gewenste niveau halen. Ik heb in de Algarve een valse start gemaakt en niet de intensiteit kunnen opdoen, die ik wilde. Nu Bram weer thuis is, hoef ik mij minder zorgen te maken en kan ik weer meer tijd en aandacht besteden aan de fiets. Ik ga mij nu via andere koersen voorbereiden op de Ronde van het Baskenland.”

Tom Van Asbroeck
Van Asbroeck begint in de Tirreno aan zijn eerste WorldTour-koers namens Team LottoNL-Jumbo. De Belg tankte zondag vertrouwen met een vierde plaats in Kuurne-Brussel-Kuurne. “Het ging afgelopen weekeinde niet slecht, al wil je uiteindelijk het liefst winnen”, stelt Van Asbroeck. “Dit voelde toch een beetje als een troostprijs.”

De rappe man uit Aalst weet niet zo goed wat hij moet verwachten in de Tirreno. “Het is mijn eerste keer. Ik ga het ontdekken, er gaat een wereld voor mij open. Het niveau gaat heel hoog zijn met alle topsprinters. Het wordt een goede mogelijkheid om nieuwe dingen te leren en sterker te worden.”

Uitdaging voor iedereen
Dekker ziet voor elk van zijn renners wel een uitdaging in de Tirreno. “Sep Vanmarcke moet fit blijven en zich zo goed mogelijk voorbereiden op de klassiekers. Voor Laurens ten Dam en Kevin De Weert is het belangrijk dat zij de laatste dag beter zijn dan de eerste. Rick Flens, Tom Leezer en Robert Wagner kunnen Tom helpen in de sprint. Voor Paul Martens zijn er een paar aankomsten waar hij zijn eigen plan kan treken.”

Strade Bianchi
Maar eerst wordt zaterdag nog de Strade Bianchi gereden. “De koers wordt wel eens vergeleken met Parijs-Roubaix, maar eigenlijk is het meer een soort Luik-Bastenaken-Luik over onverharde wegen”, aldus Dekker. “Met Sep Vanmarcke hebben we een gevaarlijke renner in huis, al is het vele klimwerk niet in zijn voordeel.”

Rick Flens
Rick Flens kijkt net als zijn ploegleider erg uit naar de Strade Bianchi. De sterke Nederlander beleeft zaterdag tussen San Gimignano en Siena zijn vuurdoop in ‘De Witte Hel’. “Ik vind het een hartstikke mooie wedstrijd om te kijken”, aldus Rick Flens. “De klimmetjes zijn echter behoorlijk steil. Op de fiets gaat het heel zwaar worden, veel zwaarder dan voor de televisie! In principe ben ik mee om Sep te begeleiden. Ik ben erg benieuwd.

Team line-up Strade Bianchi:
Rick Flens, Paul Martens, Sep Vanmarcke, Robert Wagner en Kevin De Weert.

Ploegleiding Strade Bianchi:
Erik Dekker.

Team line-up Tirreno-Adriatico:
Tom Van Asbroeck, Laurens ten Dam, Rick Flens, Tom Leezer, Paul Martens, Sep Vanmarcke, Robert Wagner en Kevin De Weert.

Ploegleiding Tirreno-Adriatico:
Erik Dekker en Nico Verhoeven.
Bertje 05 maart 2015 10:21
Dus maar vijf man op de startlijst van de Strade Bianchi, zonde daar zou elke renner toch moeten willen starten
Dennis 05 maart 2015 10:25
Zoals nu met Marc Goos en Robert Gesink niet beschikbaar zijn is zowel de Kwantiteit als Kwaliteit bij LJNL erg mager.
Sub Culture 05 maart 2015 10:31
Op Kelderman na in Parijs-Nice en Vanmarcke in het Vlaamse voorjaar is dit een erg mager beestje voor de komende maanden, toch?
Eindhovuh 05 maart 2015 10:33
Ik vraag me af of Gesink het nog op kan(wil) brengen om een langere periode met een egoïstische focus wielrenner te zijn.
Zelf kan ik me heel goed voorstellen dat dat niet gaat lukken. Maar dat maakt wel het verschil tussen wereldtop of niet.
rustdag 05 maart 2015 10:39
Mooi dat hij weer gaat beginnen. Gesink staat nu op de startlijst van Dwars door Vlaanderen. Nairo Quintana zie ik er ook bij staan.
ton duk 05 maart 2015 10:41
JA, maar die 2 kunnen wel een grote prijs (of meer) binnenhalen...
gr Ton DUK
D. Marrage 05 maart 2015 10:42
Bertje Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dus maar vijf man op de startlijst van de Strade Bianchi

Strade Bianche



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/03/2015 10:43 door D. Marrage.
Dennis 05 maart 2015 10:43
Van Asbroek zal uit de ploeg voor de drente tweeluik vallen. Daar kan Gesink dan in. Ik denk dat als Gesink nog wat wil, Koersen moet rijden waar dan ook.
Op Dwars stond die al. Wellicht kan die mee naar Catalonie.
El Chaba 05 maart 2015 10:45
Kelderman zal her en der vast top tien rijden maar winnen zie ik hem nergens hoor. Vanmarcke is een ander verhaal, die gaat zonder pech een vette vis vangen.
rustdag 05 maart 2015 10:49
Oke, stond hij al op DdV.
ton duk 05 maart 2015 11:32
Zonder pech had Kelderman (of Slagter) vorig jaar P-N gewonnen....dus dat kan ook dit jaar (zonder pech)
gr Ton DUK
El Chaba 05 maart 2015 11:34
Nee, dit jaar is er een ander parcours met meer concurrentie.
Arsimo 05 maart 2015 12:12
Waar, maar parkoers van PN dit jaar is wel ideaal voor Kelderman.

Als hij vorm uit Ruta del Sol nog wat doorgetrokken heeft dan kan hij - zonder pech - met de twee tijdritjes heel kort eindigen.

Zoveel serieuze concurrentie op dit parkoers is er namelijk nu ook weer niet: Kwiatkowski wellcht, misschien Costa (verwacht het niet nu al), Dumoulin (zou niet scherp zijn door ziekte), Majka, van Garderen, Talansky (nog geen koers gereden), Tony Martin (moet wel al heel goed in vorm zijn om hier te winnen) en Bardet. Geen koekenbakkers, verre van, maar wel renners waar Kelderman zich langzamerhad en zeker op dit moment in het seizoen zich mee moet kunnen meten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/03/2015 12:13 door Arsimo.
zumsteg 05 maart 2015 12:22
Het lijkt niet op te houden met de persoonlijke tegenslagen voor Robert Gesink, dit gun je niemand. Hopelijk blijft het nu wel goed gaan.

Zoals ik het bericht (van de site van LottoNL-Jumbo?) lees gaat het weer beter met zijn zoontje en kan hij zich focussen op het fietsen. Is het dan niet beter om toch mee te gaan naar de Tirreno en je in plaats van te richten op de 5e plek (na Contador, Froome, Nibali en Quintana) goed te trainen en iets te doen voor de ploeg (Ten Dam, Martens en Vanmarcke)? Ik zie zo tot de Ronde van Catalonie geen mogelijkheden op de kalender die bij de capaciteiten van Gesink passen.
Bromertà 05 maart 2015 12:29
"Voor Laurens ten Dam en Kevin De Weert is het belangrijk dat zij de laatste dag beter zijn dan de eerste."

Hoe ambitieloos Ten Dam het voorjaar mag afwerken, is niet langer een vraag meer. Een duur betaalde kopman zou zich moeten schamen. O, wacht even, hij is slechts een renner die als joker achter de hand wordt gehouden in de periode dat alle ogen gericht zijn op de "echte kopmannen." Zo'n contract wil elke campingcoureur.
Wanny 05 maart 2015 13:49
Met het vertrek van vooral Mollema en ook Boom heeft die ploeg een dikke jas uitgedaan natuurlijk. Niet eens zozeer kwam overwinningen, maar Mollema reed wel in alle grote koersen van voren mee. En qua overwinningen is het vertrek van Bos dan weer een aderlating.

Dit jaar zullen ze het moeten hebben van Kelderman en Vanmarcke, maar dat zijn er ook twee die zelden of nooit koersen winnen. Hofland heeft dat wel in zich, maar die is nogal vaak uit de roulatie. Gesink is maar de vraag of ie ooit nog op niveau komt om wedstrijden te winnen. En Ten Dam is doorgaans goed in de laatste 2 weken van de Tour, maar dat vertaalt zich ook niet in zeges.

Als die hele ploeg dit jaar 15 overwinningen behaalt valt het me al mee.
Eddy Veen 05 maart 2015 14:21
Voor Kelderman moeten we nog een jaartje wachten. Dan wint hij volgens kenner Flavio Pasquino de Tourhot smiley.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/03/2015 14:21 door Eddy Veen.
El Chaba 05 maart 2015 15:07
Je vergeet de belangrijkste, Richie Porte.
En zoals gezegd, kort eindigen zie ik hem ook wel, maar winnen is normaal gesproken met Kwiatkowski en Porte erbij echt (nog) net iets te hoog gegrepen.
Costa, Majka en Van Garderen (alle drie al goed tot zeer goed in vorm) voor blijven zal lastig genoeg worden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/03/2015 15:08 door El Chaba.
JW 05 maart 2015 15:38
Aru ben ik toch ook wel benieuwd naar
AK 05 maart 2015 16:26
Ten Dam is ziek geweest en gevallen. Heeft niet veel kunnen trainen afgelopen tijd. Zou eerst ook PN rijden, maar dat kwam nog te vroeg.
JW 05 maart 2015 16:28
Kleinere ploeg, belangrijke renners (prijzenpakkers) verdwenen, en dan is het jaar ook nog begonnen met tegenslag voor een paar van de belangrijkste renners (Kelderman, Hofland, Ten Dam, Gesink).
Heel normaal dat je dan de verwachtingen moet bijstellen.

Ja, te verwachten valt dat ze veel minder winnen dan vorig seizoen.
Reële inschatting lijkt me ook dat het voorseizoen door alle tegenslagen een beetje zal tegenvallen.
Maar het lijkt me veel te vroeg om de ploeg voor dit jaar nu al een beetje af te schrijven.
Het seizoen is nog maar net begonnen !

Ik ben nog steeds blij dat het gelukt is dit Nederlandse WT-team van de grond te krijgen, en ik ben er trots op.
In voor- en tegenspoed winking smiley
Massimo 05 maart 2015 16:48
Denk dat hij in voorbereiding is op z'n twee grote rondes en dus vooral voor LL Sanchez zal rijden.
Rudy t. 06 maart 2015 10:53
Zonder pech had Thomas daar gewoon gewonnen....

Edit: die dit jaar ook wel eens zou kunnen winnen....



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/03/2015 11:04 door Rudy t..
Arsimo 06 maart 2015 12:19
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit jaar zullen ze het moeten hebben van Kelderman
> en Vanmarcke, maar dat zijn er ook twee die zelden
> of nooit koersen winnen. Hofland heeft dat wel in
> zich, maar die is nogal vaak uit de roulatie.
> Gesink is maar de vraag of ie ooit nog op niveau
> komt om wedstrijden te winnen. En Ten Dam is
> doorgaans goed in de laatste 2 weken van de Tour,
> maar dat vertaalt zich ook niet in zeges.

Het zullen minder zeges worden, logisch als je een sprinter voor vooral B-koersen kwijt bent. Maar ik verwacht wel een aantal mooie zeges in kwaliteit dit jaar bij LJNL:

Kelderman en Vanmarcke zijn namelijk juist renners die nu in hun ontwikkeling en in hun koersen dichter bij de wat grotere zeges gaan komen. In de afgelopen Ruta del Sol pakte Kelderman al bijna de tijdrit bijvoorbeeld. En Vanmarcke wordt na zijn optreden in de Omloop nu al tot een van de grootste favorieten voor RVV en PR genoemd (wat misschien voorbarig is, maar hij lijkt duidelijk weer een stap gezet te hebben).

Gesink is een groot vraagteken tav van klassementen maar het is ook niet zo dat-ie geen serieuze koersen meer wint - hij won anderhalf jaar terug nog een WT-koers en dat nivo zit er toch nog wel in volgens mij.

Hofland maakt hopelijk weer een stap dit jaar.

Ten Dam is nooit een winnaar geweest. Met een flinke dosis meeval in het koersverloop wint die mogelijk een keer een etappe ergens maar daar is geen voorspelling over te doen.

Ik reken ook wel op wat kleinere zeges van anderen, zoals Van Asbroeck, Martens en wat verderop in het seizoen van Teunissen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/03/2015 12:20 door Arsimo.
El Mik 06 maart 2015 13:03
Nederlanders kunnen de Tour niet winnen zonder het jaar ervoor de Vuelta winnen, dus dat moet dan maar dit jaar gebeuren winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen