Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Weening verlengt bij Roompot

Gepost door Luijt 
Luijt 06 september 2016 12:33
Van Wielerupdate.nl:

Pieter Weening koerst ook de komende twee seizoenen voor Roompot-Oranje Peloton. De ervaren Fries won dit jaar de Ronde van Noorwegen voor de oer-Hollandse formatie. Weening kwam dit jaar over van het Australische Orica-GreenEdge.

"Ik kan bij deze ploeg, bij wijze van spreken, doen en laten wat ik wil en mij richten op de wedstrijden die mij goed liggen. Het is ook mooi te ervaren dat je iets kunt betekenen voor de jonge mannen", aldus Weening over zijn contractverlenging. "En zo lang ik fit blijf en een goed niveau haal wil ik blijven fietsen", voegt de 35-jarige renner aan.

Ook teammanager Michael Zijlaard is blij met de contractverlenging van Weening. "Pieter is niet alleen in dat opzicht een belangrijke aanwinst voor de ploeg gebleken. Hij weet hoe een beroepsrenner moet leven, kan als geen ander naar specifieke doelen werken en is ook wat ambitie en wedstrijdinzicht betreft een voorbeeld voor de talenten in ons team", aldus Zijlaard.
Luijt 06 september 2016 12:37
Van Weening kan bepaald niet gezegd worden dat ie is komen uitbuiken bij Roompot. Goede resultaten gereden dit jaar. Ze zullen sowieso niet klagen bij Roompot over het (bijna) afgelopen seizoen lijkt me. Zou leuk zijn als ze volgend jaar in een grote ronde mogen acteren.

Groet, Luijt
Ger 06 september 2016 12:38
Ook Jeroen Meijers van Rabobank Development team naar Roompot-Oranje Peloton. Te lezen bij Wielerflits.
Cyclad 06 september 2016 12:41
Eindelijk dan. Jeroen Meijers is dit seizoen wellicht de meest constante factor in de opleidingsploeg met goede resultaten tussen de profs, zoals o.a. laatst in de Tour des Fjords. Prima renner die ook op geaccidenteerd terrein uit de voeten kan. 2 keer goed nieuws, de verlenging van het contract van Pieter Weening is sowieso perfect.
Wanny 06 september 2016 12:47
Weening hadden ze bij TLJ ook nog wel goed kunnen gebruiken.
Snorfietser 06 september 2016 13:15
Opvallend dat hij op zijn leeftijd nog voor 2 jaar tekent.
Ridder Kale Knikker 06 september 2016 13:47
Zeker weten dat ze hem daar nog zouden kunnen gebruiken, maar de liefde is over. Pieter is voor TLJ te eigenzinnig (en dat is in zijn geval een hele goede eigenschap) en komt daardoor goed tot zijn recht bij Roompot waar hij volledig zeggenschap heeft over zijn programma en aanpak.
Slimmerd 06 september 2016 14:20
De ploeg lijkt me te zwak om in een grote ronde mee te doen, andere Wildcardteams hebben in mijn ogen toch altijd net iets meer te bieden
Carlos Danger 06 september 2016 14:21
Nu hebben ze Pim Ligthart als troef.
Luijt 06 september 2016 14:33
Ik vond dat ze bijvoorbeeld in Zwitserland toch aardig mee peddelden. Die k..koers wordt toch wel eens de 4e grote ronde genoemd......
Snorfietser 06 september 2016 14:57
Dat Zwitserland als de 4de grote ronde wordt beschouwd is wel iets van een jaar of 10 geleden. Zonde dat die koers zo is afgegleden is deelnemersveld en aanzien.
Eindhovuh 06 september 2016 16:30
Leuk. Roompot doet tot nu toe waar ze voor zijn opgericht, jonge talenten en een paar oudere ervaren mannen.
Doorstroming van Groenewegen en nu Maurits Lammertink. Leuke ploeg waar Weening prima in past.
Ger 06 september 2016 18:04
En nu ook Martijn Tusveld van Rabobank Development naar Roompot-Oranje peloton.
bakfiets 07 september 2016 08:51
hoekstra doet het ook best aardig als stagair bij giant, zou ook een leuke renner zijn.
Slimmerd 07 september 2016 10:32
Weening wil waar hij kan voor zichzelf rijden en niet voor wen kopman, heeft dus niks meer te zoeken bij LottoNL
Shinzawai 07 september 2016 14:15
Niet zwakker dan de b- en c-garnituur van Bora, Cofidis en Direct Energie, die nu in de Vuelta rijdt.
Frederik D. 07 september 2016 18:39
Weening, een beperkte renner maar zeer gretig en af en toe betaalt zich dat uit. Waarschijnlijk kan hij de jonkies lekker oppeppen en zelf her en der een graantje meepikken. Hoort niet thuis in een strak geleide ploeg. Bij Roompot zit die waarschijnlijk goed op zijn plaats. Dat hij in het verleden ooit als toekomstig Tour de France winnaar werd getipt, was een flauwe grap.
Luijt 07 september 2016 22:37
Nee, dat was het niet (insiders information).
Geen grap en ook niet flauw.
Frederik D. 08 september 2016 00:33
Luijt 08 september 2016 10:34
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2016 10:35 door Luijt.
Luijt 08 september 2016 10:35
Geen flauwe grap dus.QED.
william 08 september 2016 16:07
En Kai Reus? Wordt nergens genoemd, niet bij de blijvers, maar ook niet bij degene die moeten vertrekken..... Kan me niet voorstellen dat de ploegleiding tevreden is over zijn prestaties.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen