Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Welke koers zie je graag terugkeren op de kalender?

Gepost door Snorfietser 
Snorfietser 06 september 2016 13:20
Lijkt me wel een leuke voor de rustdag. Welke koers die niet meer wordt verreden zou je graag terug zien keren op de kalender? Gaat uiteraard om UCI profkoersen en niet om het lokale rondje om de kerk. Zelf mis ik vooral het Kampioenschap van Zürich.
Von Kármán 06 september 2016 13:26
Deutschland Tour
Arsimo 06 september 2016 13:28
Mits topdeelnemersveld aan de start:

- Kampioenschap van Zürich (was idd mooie koers)

- Bordeaux-Parijs (al zou het maar voor 1 keer zijn, ben benieuwd welke toppers daar nu goed in zouden zijn)

- Trofeo Barachhi (als koppeltijdrit, niet individueel)
TdJ 06 september 2016 13:32
Classique des Alpes.

De Deutschland Tour staat vanaf 2017 of anders het jaar erop weer op de kalender, onder organisatie van de ASO.

[www.cyclingnews.com]
Shinzawai 06 september 2016 13:40
Zürich, Classique des Alpes
Columbus SLX 06 september 2016 13:49
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> - Trofeo Barachhi (als koppeltijdrit, niet
> individueel)

thumbs up

(oude foto's van TB vind ik schitterend, maar de koers had niet ieder jaar een even sterk deelnemersveld)
(Altig - Anquetil / Hinault - Moser... prachtig)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/09/2016 13:50 door Columbus SLX.
El Chaba 06 september 2016 13:58
- Klimkoers Montjuich

Eindhovuh 06 september 2016 13:59
Zurich inderdaad, nu is het altijd erg mager na het voorseizoen qua echte klassiekers.

Bordeaux-Parijs, omdat het zo'n andere wedstrijd dan andere zou zijn. Liefst in het najaar met flinke wind en regen.
lodjan 06 september 2016 14:07
World Ports Classic. (Gewoon lekker dicht bij huis.)

Ronde van het Groene hart (op SBS voor Duk).

Ronde van Nederland.
Arsimo 06 september 2016 14:15
Ronde vh Groene Hart was best een leuk experiment, ook met die tv-uitzending. Jammer dat het zo snel weer voorbij was. Als die koers ooit mocht terugkeren (wat onwaarschijnlijk is, maar stel) dan alleen iets mooiere finish bedenken.
Slimmerd 06 september 2016 14:17
Zürich is ook het eerste wat bij mij te binnen schiet. Kort gevolgd door de Leeds Classic, gek genoeg kan ik me daarvan vooral een zege van Sciandri herinneren
Carlos Danger 06 september 2016 14:20
La Vuelta. Gelukkig is het morgen al zover.
Luijt 06 september 2016 14:39
De Ronde van Oosterbeek
Luijt 06 september 2016 14:45
Ja die moet terugkomen.
Luijt 06 september 2016 14:52
De Ronde van Duitsland zou nieuw leven ingeblazen moeten worden,

Nu het fietsen weer populair is zou een groots opgezette koers van 10 a 14 dagen levensvatbaar zijn.

De overvolle wielerkalender is natuurlijk een probleem. Ik zou opteren voor eind augustus de Deutschlandtour en de Vuelta nog verder het naseizoen in + inkorten naar 2 weken.
Dat is meer dan genoeg voor de Spaanse ronde.

Groet, Luijt
Prikdude 06 september 2016 14:53
Bordeaux - Parijs, Vredeskoers, Montjuich.
Sjoerd102 06 september 2016 14:59
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> World Ports Classic. (Gewoon lekker dicht bij
> huis.)
>
> Ronde van het Groene hart (op SBS voor Duk).
>
> Ronde van Nederland.


Sluit ik me bij aan
en Deutschland tour.
Rheinland Pfalz rundfahrt
Lucho Herrera 06 september 2016 15:01
Cecchini 06 september 2016 15:04
Lucho Herrera 06 september 2016 15:18
Klauterkoers Sweikhuizen
Bromertà 06 september 2016 15:19
De Nacht van de Zwarte Venusheuvel.
Walnoot 06 september 2016 15:21
Nog niet voorbij zien komen, maar de Catalaanse week vond ik altijd wel een geinige koers. Meer van dat Spaanse rondewerk sowieso, een ronde van Murcia van een dag slaat natuurlijk ook nergens op.
Eddy Veen 06 september 2016 15:31
100 KM Ploegentijdrit Olympische Spelen



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/09/2016 15:31 door Eddy Veen.
Linkebal 06 september 2016 15:35
Ik zou graag willen dat ze jaarlijks een koers in Rio organiseren, over hetzelfde finaleparcours als de Olympische Spelen.
Arsimo 06 september 2016 15:50
En dan zelf niet meedoen en hopelijk een aantal van je concurrenten voor de grote ronden en klassiekers wel en die dan wat botten gaan breken?
Brieske 06 september 2016 15:59
Midi Libre, Prikmavera

Groet
Robert Koopman 06 september 2016 16:07
Bordeaux-Parijs ken ik niet eens maar deze rit lijkt mij wel erg mooi, ik ben voor!
Brieske 06 september 2016 16:12
Stel je niet zo aan, Arsimo.

Groet
ton duk 06 september 2016 16:13
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> World Ports Classic. (Gewoon lekker dicht bij
> huis.)
>
> Ronde van het Groene hart (op SBS voor Duk).
>
> Ronde van Nederland.


Eens met WPC en RvGH...Enecotour vind ik eigenlijk wel een goed alternatief voor de RvN
100 km OS ook heel graag
Ronde van Friesland....die dernytour om IJsselmeer....

Wat mij mag betreft mag elke provincie wel zijn 1.1koers hebben incl uitzending op de regionale omroepen
gr
Arsimo 06 september 2016 16:29
Doet pijn hoor, botten breken.
sijbriskie 06 september 2016 16:32
Grand Prix des Nations: 90 km lange tijdrit met destijds groot prestige. Herinner ik het me nou correct dat die altijd in en rond Cannes werd gehouden? Zie in ieder geval beelden van Roy Schuiten en Bernard Hinault voor me.
Luijt 06 september 2016 16:38
Met Rein Schaambergen als winnaar van de etappe naar het Willy Dobbeplantsoen.

Leuke lamp overigens!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/09/2016 16:38 door Luijt.
Brieske 06 september 2016 16:41
En dat kan in iedere koers, de risico's die renners willen nemen is hun eigen verantwoording.

Groet
Bromertà 06 september 2016 16:55
Nee, da's lekker zo'n bloedlinke afdaling met dodelijke betonranden in de beslissende laatste kilometers. 'T zou verboden moeten worden !
Nog lekkerder als het zachtjes begint te regenen. Wat voor koers heb je dan?
Arsimo 06 september 2016 16:55
In beginsel ja, mee eens. Maar die OS-koers ging net ff te ver met die randen. Om het extreem te trekken koersen op een ijsbaan gebeurt ook niet. Het afgelopen OS ging uiteraard niet zo ver, maar voor mij wel net over de streep.

Overigens zou een normale (WT-)eendagskoers op hetzelfde parkoers hoogstwaarschijnlijk een stuk minder boeiend blijken. Dat het een OS ging, met zeer kleine nationale ploegen en in een ongewone omgeving deed het 'm.
Bromertà 06 september 2016 16:57
Elke koers met minder dan 7 renners per team. En, elke drieweekse Ronde zonder eigen teamdokter, maar met een dienstdoende arts van de organisatie.
Anony 06 september 2016 16:57
Kampioenschap van Zürich en Trofeo Baracchi, uiteraard.
Bordeaux-Parijs is ook tof, maar misschien niet meer van deze tijd.
Classique des Alpes en Montjuic kan ik me niet echt edities en verhalen voor de geest halen, maar klinken wel leuk.
El Mik 06 september 2016 17:05
Inderdaad. London was ook een prachtkoers op een parcours waar je met een "normaal" peloton nog saaiere koersen dan in Hamburg krijgt en Peking was nog veel toffer dan Rio.

En ga de Amstel Gold Race rijden met kleine ploegen en dat wordt ook weer een erg aantrekkelijke koers.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/09/2016 17:05 door El Mik.
Luijt 06 september 2016 17:19
Ik vond dat kampioenschap van Zürich met die Pfannenstiel geen reet aan. Het regende daar in mijn beleving altijd en Boogerd won vaak net niet. Sowieso mag Zwisterland overgeslagen worden wat mij betreft.

Graag vervangen door een groots opgezette Deutschlandrundfahrt!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/09/2016 17:20 door Luijt.
Goozzer 06 september 2016 17:21
Toch vind ik de daaruit ontstane RideLondon-Surrey Classic (tezamen met het breedtevenement) een prima en levensvatbaar initiatief. Rio zou, qua parocurs en decor, ook een fenomenale aanvulling zijn op de kalender. Kan een fantastisch blok aan de andere kant van de plas vormen met de Canadese wedstrijden bijvoorbeeld...

Dat het parcours te gevaarlijk zou zijn, vind ik onzinnig. Bovendien kun je probleemstukken eventueel aanpakken. Dat koers in kleinere ploegen leuker is, is m.i. een aparte discussie. Hoop dat het er vroeg of laat van komt...
Sticky Bottle 06 september 2016 18:00
The Paths of King Nikola

Eigelijk alleen maar omdat ik die naam zo mooi vind
Ger 06 september 2016 18:02
Omloop van Simpelveld. Een van de mooiste en zwaarste omlopen in Limburg. En De Hel van Voerendaal in de oude vorm (omloop van zo'n 15 en geen 28 km zoals dit jaar).
Clavan 06 september 2016 19:07
Sub Culture 06 september 2016 19:09
De Ronde Van Vlaanderen.
Erik S. 06 september 2016 20:57
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> De Ronde Van Vlaanderen.


spinning smiley sticking its tongue out
cyclingfreakske 06 september 2016 21:54
eentje uit de oude doos met een echte marathonafstand, maar wel eentje met prestige.
Herman Van Springel wist hem 7x te winnen.

ook Gilbert Duclos Lassalle staat op de erelijst. En natuurlijk Jan Jansen
er waren maar weinig renners die deze wedstrijd echt aandurfden vanwege de extreme afstand, maar wie hem won werd destijds met goud overladen. (spreekwoordelijk winking smiley )
cyclingfreakske 06 september 2016 21:57
.... de crisis sloeg erg hard toe in Spanje.
is ook de reden waarom de Vuelta 2016 vooral in het noorden van het land rondrijd. dat scheelt een enorm kapitaal aan dispatching etc...

zelfs bij de beloften en juniors word geknipt in geld en tijd van meerdaagsen.
cyclingfreakske 06 september 2016 22:08
...doelt op de "oude " versie met de Muur en Bosberg in de slotfase. Hoe dan ook meer prestige... het "Monument" is niet echt nog een monument...

een stuk van het huidig parcours ligt i,n het feit dat Wouter Vandenhaute er niet tegen kon dat een zelfstandig restaurantuitbater op de Muur zelf voor VIP tenten enz zorgde en weigerde Wouter Vandenhaute "tolgeld" te betalen.
daarop besloot W. VDH het parcours definitief niet meer langs de Muur te laten gaan...
hij deed altijd alsof het er niets mee te maken had, maar het was wel zeer opzichtig dat het net na dat VIP gedoe zo werd beslist.

De muur en Bosberg kunnen nog altijd in de finale gelegd worden met daarrond een stevig schiftingsparcours, zonder dat kermisgedoe van lokale rondjes.
Het zou zijn oude glorie ook weer terygkrijgen als echt Monument, en geen would be zoals met het nieuwe rondjesrijdenparcours met aankomst tussen de weides.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/09/2016 22:09 door cyclingfreakske.
Leon 07 september 2016 00:02
De LUK Cup in Bühl, mooie koers was dat.

en de Bayern Rundfahrt, de Hessen Rundfahrt, de Rheinland Pfalz Rundfahrt, de Niedersachsen Rundfahrt, de Sachsen Tour, de Brandenburg Tour, de Thüringen Rundfahrt, de Regio Tour, Groningen-Münster, de GP Schwarzwald, Rundum die Braunkohle, Rundum die Nurnberger Altstadt, Rundum Düren, Rundum die Hainleite, en uiteraard de Deutschland Tour.
Linkebal 07 september 2016 00:35
Oké, het wordt nu een topic "wie kan de meeste koersen opnoemen die verdwenen zijn". Maar welke koersen worden nou écht gemist? Ik mis er niet eentje, de echt belangrijke bestaan gewoon nog...
Ger 07 september 2016 10:54
Linkebal Schreef:
-------------------------------------------------------
> Oké, het wordt nu een topic "wie kan de meeste
> koersen opnoemen die verdwenen zijn". Maar welke
> koersen worden nou écht gemist? Ik mis er niet
> eentje, de echt belangrijke bestaan gewoon nog...

Voor jou misschien wel maar vele anderen niet.
Ger 07 september 2016 11:22
Ger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Linkebal Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Oké, het wordt nu een topic "wie kan de meeste
> > koersen opnoemen die verdwenen zijn". Maar
> welke
> > koersen worden nou écht gemist? Ik mis er niet
> > eentje, de echt belangrijke bestaan gewoon
> nog...
>
> Voor jou misschien wel maar voor vele anderen niet.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen