Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vuelta a España 2016 (2.UWT), etappe 17

Gepost door Cecchini 
Cecchini 07 september 2016 00:03


Etappe 17 » Castellón › Llucena. Camins del Penygolosa (177.5k)







Vertrek 12.40 / verwachte aankomsttijd 17.40

Algemeen Klassement

1QuintanaNairoMovistar Team2064:57:27
2FroomeChristopherTeam Sky 3:37
3ChavesJohan EstebanORICA-BikeExchange 3:57
4ContadorAlbertoTinkoff 4:02
5YatesSimonORICA-BikeExchange 5:07
6SánchezSamuelBMC Racing Team 6:12
7TalanskyAndrewCannondale-Drapac Pro Cycling Team 6:43
8FormoloDavideCannondale-Drapac Pro Cycling Team 7:17
9de la CruzDavidEtixx - Quick Step 7:23
10ScarponiMicheleAstana Pro Team 7:39





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2016 12:09 door Cecchini.
Curzio 07 september 2016 09:06
Mooi ritje dit voor een meesterstrateeg.
Linkebal 07 september 2016 09:25
DNS Jos van Emden
tvm 07 september 2016 10:02
De Gendt, Fraile, Elissonde, Gesink en Brambilla in de aanval?
Bromertà 07 september 2016 10:27
Met vet gedrukte letters:

Contador: "El objetivo no es el podio, es ganar"

Mijn Spaans is ver beneden de gordel, maar ik meen te herkennen dat ie zegt: "Het doel is niet het podium, maar winnen."
Miquel1983 07 september 2016 10:46
Zijn winnersmentaliteit is mooi, maar die kan hem tegelijkertijd het podium kosten, doordat hij zichzelf steeds opblaast.
Sub Culture 07 september 2016 11:00
Ik vind Contador sympathieker als verliezer dan als winnaar.
Dat pistoolgebaartje, walgelijk.
queceracera 07 september 2016 11:29
Toch passend voor iemand die zo vaak raak heeft geschoten?
Prikdude 07 september 2016 11:35
Comfortably dumb thumbje. Zo zonder dopingdruppel als kansloze knuppel die zichzelf maar blijft smijten in masochistische hoenderhokken een aantrekkelijk coureur doch als volgespoten en schier onaantastbare winnaar met kleffe kleuterpraktijken aan de meet een tenenkrullend figuur.
Prikdude 07 september 2016 12:04
Atapuma, Bakelants, Carthy, De Gendt, Elissonde, Fraile, Gesink, Hermans (Jauregui, Kudus, Latour, Mamykin, Prades, Rolland, Sicard, Teuns, Vervaeke, Warbasse, Zeits).
Slimmerd 07 september 2016 12:08
Het zou tijd worden dat Carthy zich eens gaat laten zien zeg.
Bromertà 07 september 2016 12:11
Nee, dan Kuutje, de gnoom van de Andes, de klimkabouter die nog nooit op een originele gedachte is betrapt, gaat er sowieso weleens een gedachte rond onder dat emotieloze masker? Mensenschuw als een emotioneel verwaarloosd paard in eenzame opsluiting verbleef hij urenlang in een legertruck om zijn Colombiaanse fans te ontlopen, voor de start van het NK.

Doe dan toch maar dat infantiele mannekepiesheefteenstijve gebaar. Het is ook al weer veel te lang geleden. Potdomme.
Curzio 07 september 2016 12:20
Het idee dat Contador voor zijn schorsing schier onaantastbaar was vindt geen grond in de realiteit. Hij heeft in die periode slechts twee keer met vrij veel overmacht een grote ronde gewonnen, een Tour voor Astana en een Giro zonder topbezetting tegen Scarponi (ik heb eerder al een keer opgezocht welke rondes dat ook maar weer waren maar dat blijf ik natuurlijk niet doen). Daar staat tegenover dat hij in die periode in andere rondes bergop op de pijnbank werd gelegd door onder meer Rasmussen en Andy Schleck en slechts met hangen en wurgen (of in het eerste geval doordat Rasmussen naar huis werd gestuurd) de overwinning uit het vuur wist te slepen.
Carlos Danger 07 september 2016 12:24
Mag toch aannemen, dat alle werk-weigeraars van 4 september nu met 6 kilogram loden ballast zijn
moeten vertrekken.
Prikdude 07 september 2016 12:39
Had ook eerst Calmejane staan en Clarke, Conti en Campenaerts lijken me ook waarschijnlijker maar het wordt inderdaad eens tijd.
Prikdude 07 september 2016 13:07

Via Bromerta uit de coupe-rit (zo nam ik althans aan).

Beeld van zojuist aan de start:
Horsie is back 07 september 2016 13:12
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mag toch aannemen, dat alle werk-weigeraars van 4
> september nu met 6 kilogram loden ballast zijn
> moeten vertrekken.

Buikvet vanwege een te gering energieverbruik.
Horsie is back 07 september 2016 13:23
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nee, dan

Voor en na het lezen: grinning smiley
Prikdude 07 september 2016 13:24
De Alto del Desierto reikt stilaan haar muiltje aan, verzoekend door het nog niet ontbonden mozaïek met een smak gezoend te worden.
Slimmerd 07 september 2016 13:25
Elissonde, Fraille, Venter, Serry, Calmejane en Domont vormen de eerste kopgroep van de dag
Slimmerd 07 september 2016 13:28
Echter in de eerste klimmeters van de klim worden zij weer ingerekend.
Prikdude 07 september 2016 13:29
De belegen aspergerkobold zie ik ook liever terug slijmen in de het holletje van Valverde. Contador kan het nauwelijks misgund zijn na het verrichtte amusementsverzet doch doe mij dan toch maar fijn onrealistisch Sammy die omhoog loerend pardoes de troon beklauterd.
Slimmerd 07 september 2016 13:39
Trofimov, Brambilla en Lopez Garcia zijn naar de ontsnapte Mamykin gereden, nu vier man op kop met een seconde of 13
Slimmerd 07 september 2016 13:48
Inmiddels ook weer gegrepen, na 30km koers dus nog geen kopgroep
Slimmerd 07 september 2016 13:51
Fraile sprokkelde alweer vijf punten op de eerste klim, Elissonde ontbreekt in de punten, nog wel Geniez en Trofimov
JW 07 september 2016 13:51
Betekent dus dat er vanuit de start weer hard wordt gereden.
Horsie is back 07 september 2016 14:00
Quintana is door Fred P. (chronoswatts) danig onder het vergrootglas gelegd. Want steeds maar accelereren, ja dat kan toch niet volgens sommigen.

Sectoren van 3km - 2,2km - 2,6km - 2,65km.
Wattage étalon: 381w - 395w - 431w - 415w.
Aantal acceleraties resp. 1, 1 lichte, 2 en 3.

Een mirage dus.

Maar ik geef toe, het lezen van Fred Portoleau's analyse van de Vuelta tot nu toe was verhelderend.
Curzio 07 september 2016 14:02
Lopez Garcia en Trofimov. Wordt hier een coalitie tussen Contador en Froome gesmeed, volgens het adagium 'verdeel en heers'? smoking smiley
Bromertà 07 september 2016 14:05
Sammy? Die schaal ik in bij ene Cobo qua vertrouwbaarheidsgehalte.




Zo die Q ben ik kwijt.
JW 07 september 2016 14:05
17 + 9 man weg, maar op km 38 weer gegrepen.

Al bijna een uur gekoerst en nog steeds niet de goede vlucht.
Slimmerd 07 september 2016 14:10
50'' inmiddels voor

IAM (3): Frank, Chevrier en Wyss
Bora (2): Pfingsten en Thwaites
CajaRujal (2): Bilbao en Roson
LottoJumbo (2): Gesink en Tankink
Movistar (2): Erviti en Herrada
Orica (2): Gerrans en Cort Nielsen
Sky (2): Golas en König
AG2R (1): Domont
Astana (1): Cataldo
BMC (1): Dillier
Cofidis (1): Rossetto
Dimension Data (1): Sbaragli
DirectEnergie (1): Quemeneur
FdJ (1): Ladagnous
Katusha (1): Kochetkov
Lampre (1): Durasek
LottoSoudal (1): de Clercq
Tinkoff (1): Gogl
Trek (1): Zubeldia



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2016 14:16 door Slimmerd.
Heisenberg 07 september 2016 14:11
Mooi groepje. Hup Gesink!
JW 07 september 2016 14:16
Bijna alle teams vertegenwoordigd, geen gevaarlijke renners voor het AK, lijkt me kansrijke vlucht.
Bromertà 07 september 2016 14:18
Slimmerd 07 september 2016 14:18
Bouet (Etixx) en Mendes (Bora) proberen de oversteek nog te maken, zij hangen op 1'05, terwijl het peloton op 1'50 rijd, maar geen idee wie daar zou willen rijden.

Cannondale, Giant en Etixx (wel iemand in de achtervolging) zijn de afwezige ploegen vooraan
Slimmerd 07 september 2016 14:19
Onderweg ook gewoon die bergpunten meepakken, je weet maar nooit!
Curzio 07 september 2016 14:21
Dan zet ik m'n geld op Konig.
predator 07 september 2016 14:22
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mooi groepje. Hup Gesink!

Ziet er uit als een heel lekker groepje voor Robert. En nog een knecht bij zich ook.
Prikdude 07 september 2016 14:22
Bekwaamheidstherapie voor die groene prutsers.
Slimmerd 07 september 2016 14:23
M. Wyss op ruim 31'00 de gevaarlijkste in het AK, kan het peloton in ieder geval geen rustdag nemen en weer op 53'00 binnenkomen the finger smiley
Slimmerd 07 september 2016 14:26
Bouet en Mendes komen gestaag dichter en rijden inmiddels op 48'', terwijl het peloton gestaag terrein verliest (2'54)
Prikdude 07 september 2016 14:26
Deugdelijkheidsquotiënt. ((10) Puntje(s) staan genoteerd).
Horsie is back 07 september 2016 14:32
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Domme opmerking.
>

Best bizar.
Iemand, die voortdurend zegt Horsie niet serieus te nemen en de eerste de beste opmerking van hem (?) dan wel als serieus bestempelt.
Want anders kan het predikaat dom niet toegepast worden, nietwaar?. Herrn Mani Pulation ist wiederum im Saal.

Het bekende Chinese spreekwoord luidt immers: Auch Intelligenz schützt nicht immer unbedingt vor Dummheit.

Mijn kwartiertje wpb zit er op. Nu op de renfiets mijn hoofd "leeg" maken. Dat zouden er meer moeten doen. smiling smiley
Slimmerd 07 september 2016 14:43
28 koplopers inmiddels omdat Bouet de oversteek heeft gemaakt, Mendes lijkt het niet te gaan halen (1'32).
Het peloton koerst 4'25 achter de kopgroep aan.
Slimmerd 07 september 2016 14:46
DNF Van Garderen
Slimmerd 07 september 2016 15:05
5'14 inmiddels voor de 28 koplopers op de rest van het veld, inmiddels zitten ze op de 2e klim van de dag.

Nog 100km
JW 07 september 2016 15:53
Nog 70 km en 7'30" te gaan.

Ook vandaag wint in deze Vuelta één van de vluchters.
JW 07 september 2016 16:06
BMC brengt wat vaart in het peloton, want het ziet zijn voorsprong in het ploegenklassement (24 min) in gevaar komen.
Er gaat een minuutje van de voorsprong af.
Heisenberg 07 september 2016 16:20
Op nos.nl kan ik de livestream niet vinden (wordt naar de etappe van morgen doorgestuurd). Heeft iemand een werkende link?
Nelis! 07 september 2016 16:30
Het Steile Stuk 07 september 2016 16:30
De link op nos.nl doet het intussen
Prikdude 07 september 2016 16:31


Houdt Dillier vooraan ook zijn poten stijf?
Prikdude 07 september 2016 16:32
(de graffiti had passender geweest op de teen, maargoed)
Arsimo 07 september 2016 16:51
Grappig. De E aan het einde van Welcome paste niet meer (afmetingen vs wegbreedte verkeerd geschat? Of spelfout?) en die E nog ff klein in de poot van de M geprutst.
Mazter 07 september 2016 16:53
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> (de graffiti had passender geweest op de teen,
> maargoed)

Of halverwege waar het 20% wordt.
Tinuz 07 september 2016 16:55
Wuyts: "Dat is er eentje van Movistar dus blijft die motor wat langer hangen, zie je"
Prikdude 07 september 2016 16:55
De Jumbo's hebben hun handen vol aan de onwelwillendheid van de rest om met Gesink samen aan de klim te beginnen.
Heisenberg 07 september 2016 16:59
Lijkt mij dat Lopez Golas en Tankink gewoon volle bak door moeten rijden tot de voet van de klim. Dan is het aan Konig en Gesink zelf. Frank en Cataldo verspillen veel energie (maar ik zou ze geen minuut geven).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2016 17:02 door Heisenberg.
Horsie is back 07 september 2016 17:12
Gesink heeft de lanterversie van de slotklim (18:51) al gehad. Nu voor het echie.
Prikdude 07 september 2016 17:23
Frank doet veel en veel meer dan Cataldo. Die laatste in pole position voor ritwinst? Gewoon Konig of Gesink of verrast een renner die al lang zit mee mee te profiteren?

Aardig slot.
Prikdude 07 september 2016 17:33
Frank lijkt op weg naar een meer dan verdiende zege...(helaas).
Anony 07 september 2016 17:34
Ik zie Gesink opnieuw winnen eigenlijk. Maar ik vind dat Frank het ook verdient.
Prikdude 07 september 2016 17:34
Gesink komt nu toch hard opzetten is al bijna bij Cataldo.
Anony 07 september 2016 17:40
Allez komaan Mathias!
Prikdude 07 september 2016 17:40
Gesink zal wel met een heel brute sprint moeten komen en heeft Konig als balast momenteel.
Anony 07 september 2016 17:41
1. Frank

Heel knap. Na vele pogingen een verdiende overwinning.
Anony 07 september 2016 17:41
Slotoffensief van König kwam te laat.

1. Frank
2. König
3. Gesink
4. Bilbao
5. Cataldo
6. Herrada
7. Domont
8. De Clercq



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2016 17:46 door Anony.
Cecchini 07 september 2016 18:14
Voorzover ik het zo snel kan bekijken was Cataldo de eerste van deze etappe die afgelopen zondag wel binnen tijd was. Ik mag hopen, dat hij vandaag in ieder geval de prijs voor de strijdlust heeft gekregen.
Cyclad 07 september 2016 18:20
Zoals Anony zegt, zeer verdiende zege van Matthias Frank. De beste vandaag.
König leek zijn versnelling te laat in te zetten en Gesink deed wat hij moest doen, maar stuitte op 2 betere renners. Eerlijke finale, eerlijke uitslag.
Frederik D. 07 september 2016 18:33
Sticky Bottle 07 september 2016 19:15
1. Cataldo
2. Domont
3 Durasek
JW 07 september 2016 22:10
Veel opportunisten.
Als Gesink wint levert dat toch heel wat meer reacties op.

Toch zat hij er vandaag weer dichtbij.
Na Covadonga en Aubisque opnieuw een sterke rit.
Sky en TLJ zaten met het probleem van de favorietenrol opgezadeld.
Elk voordeel hep z'n nadeel winking smiley
Cecchini 07 september 2016 22:15
Ik vrees dat het ook met de werkweigering (waaronder ook Gesink) van afgelopen zondag te maken heeft. Hij heeft bij mij ook even wat minder sympathie. Ik zat vandaag een beetje gelaten naar de finale te kijken, dat was zaterdag wel even anders.
Horsie is back 08 september 2016 00:17
Ik begrijp, dat de winnaar ook de Ronde van Zwitserland en de Tour de France niet heeft uitgereden.
Doet dat iets af aan de fraaie zege van vandaag? Nee, toch.

Als je Gesink back-to-back de slotklim laat beklimmen, waarmee ik bedoel, dat je Gesink direct na de finish teleporteert naar de voet van de slotklim en tegen hem zegt, ga maar weer, dan zul je een enorm prestatieverlies kunnen registreren in die tweede klim.
Wetenschappelijk kun je uitrekenen hoeveel recuperatietijd Gesink nodig heeft om weer hetzelfde niveau in de etappe en de slotklim te kunnen halen.
Tussen zondag eind in de middag en gistermiddag zit alweer twee dagen.

Dus om er nu nog op terug te komen...

Vermoeidheid is geen opeenstapeling van blokken. Het blijft inspanning/herstel/inspanning. Het hart doet niet anders.
Bromertà 08 september 2016 09:20
Iedereen heeft het recht om iets DOMS (tot 72 uur hersteltijd) te schrijven.

"Vermoeidheid is geen opeenstapeling van blokken."

Dat is vermoeidheid nou juist wel. Een blok is in de inspanningsfysiologie een afgewogen hoeveelheid inspanning gevolgd door een uitgedokterde hersteltijd; is de hersteltijd verkort dan treedt restvermoeidheid op: in een etappekoers stapelt die restvermoeidheid soms op tot aan de uitputtingsgrens (Jos van Emden).

Het zogenaamde "pieken voor toptien klassementsrenners" in de derde week is dan ook de grootste leugen die nog steeds als zoete koek geslikt wordt - er is drie wekenlang geen greep op de balans tussen inspanning en herstel.
Shinzawai 08 september 2016 10:56
Zaterdag heb ik wel kunnen kijken, gisteren niet. Verder is mijn enthousiasme voor degenen met een extra rustdag ver te zoeken.
Curzio 08 september 2016 11:06
Als ik Fred goed begrijp dan bedoelt hij te zeggen: niet louter een opeenstapeling van blokken (inspanning). De hersteltijd is ook van belang, niet alleen de inspanningstijd. Dus, en corrigeer me als ik verkeerd zit, volgens mij zijn jullie het hier roerend met elkaar eens.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2016 11:07 door Curzio.
Horsie is back 08 september 2016 11:52
Heb dank Curzio. Als een kleuter blokken gaat stapelen, dan komt de ene blok op de andere. Het volgende blok zakt niet door het ondergelegen blok in.
Drie blokken van 4cm hoog vormen op elkaar gestapeld een toren van 12cm en niet van 11 cm.

Horsie zegt altijd: "Als ik drie stappen vooruit zet en twee stappen achteruit, dan ben ik nog altijd verder gekomen".
Horsie is back 08 september 2016 12:05
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Iedereen heeft het recht om iets
> [url=https://en.wikipedia.org/wiki/Delayed_onset_m
> uscle_soreness]DOMS (tot 72 uur hersteltijd)[/url]
> te schrijven.

Je geeft me wel erg veel hersteltijd om iets DOMS recht te zetten. Dèja-vu. smiling smiley
Topsporters hebben natuurlijk ook recht op "repeated-bout effect", met andere woorden gewenning aan spierinspanningen.
Biomechanisch werkt dat ook zo mooi. Ooit maandenlang alleen maar krachttraining gedaan op het bekende Wattbeest. Bij de eerste en beste sprinttraining in de buitenlucht was het alsof ik weer opnieuw moest leren sprinten, terwijl ik in mijn leven toch al [i]honderdduizenden[/i] sprintjes had gedaan.
Na een half uur was het weer ok.

Je weet ook heel goed, dat alles ook in relatie tot wat de anderen kunnen dient te worden beoordeeld. Niet alleen in absolute zin.
Ik sta op het punt een cross-referentie in te voegen, maar aangezien dat vloeken is, toch maar even niet. Jij weet vast wel wat ik bedoel. grinning smiley
Luijt 08 september 2016 12:10
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik begrijp, dat de winnaar ook de Ronde van
> Zwitserland en de Tour de France niet heeft
> uitgereden.
> Doet dat iets af aan de fraaie zege van vandaag?
> Nee, toch.
>
Die vraag zou ik met een volmondig "ja" beantwoorden.

De rest van je betoog is te moeilijk voor mij.
Bromertà 08 september 2016 13:28
Het is op z'n zachtst gezegd raar dat Fred aan de ene kant beweert: "Vermoeidheid is geen opeenstapeling van blokken.", en aan de andere kant zonder blikken of blozen er een kleuter bijsleept om de optelling te bewijzen: "Drie blokken van 4cm hoog vormen op elkaar gestapeld een toren van 12cm en niet van 11 cm. "

Niet te volgen, die man.

Komt nog bij dat het hart niet ontspant om zichzelf hersteltijd te gunnen, maar om bloedtoevoer mogelijk te maken. Rusten doet je hart nooit, net zomin als je ademhaling. Gelukkig maar.

Die 72 uur heb ik er niet voor niets nadrukkelijk bijgezet.




Valverde verrot na 118km afzien.
Horsie is back 08 september 2016 13:59
Natuurlijk is de dood ook geen interval-toestand, dus je betoog inzake het hart klopt natuurlijk, maar jij zou ook moeten kunnen begrijpen, dat ik dit helemaal niet bedoel.
Maar waarom zou je?

Dat je mijn vergelijking van de blokken niet wil begrijpen pleit niet erg voor je.
Je hebt je nu eenmaal voorgenomen mij continu voor DOMS-DOMSER-DOMSERST te verkopen, dus blijf je daar dan ook bij.

"What's the use of changing HORSIES in mid-stream?, hoort Horsie nooit erg graag en ik denk Bromertà ook niet. grinning smiley

Vanavond kom ik wel eens weer een keer kijken.
Ik krijg tegenwoordig zoveel reacties.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2016 14:01 door Horsie is back.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen