Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Nederlandse etappezeges

Gepost door NielsJ 
NielsJ 07 september 2016 22:56
2016

Giro: check
Tour: check
Vuelta: check

In welk jaar was dit voor het laatst sinds 2016? Ook nog lbl voor poels en san Sebastián voor mollema... Het zijn mooie tijden voor de chauvinistische nl wielervolger!!
Stats 07 september 2016 23:30
Voor het laatst in 1989. In totaal zesde keer.
opperman 08 september 2016 08:09
over luxe gesproken; hoeveel rondes is het geleden dat er géén Nederlander in de top 10 (/11) van het klassement eindigt?
Eindhovuh 08 september 2016 08:31
Als chauvinistische kijker uit '81 kan ik mij niet bewust een beter jaar herinneren qua uitslagen.
utrecht 08 september 2016 08:52
1988 was nog wel een stukje beter.
Cyclad 08 september 2016 09:52
Ik mis even het causaal verband. Leg eens uit. Alleen Kruijswijk had dat gekund en die is weg. Het zou wat anders zijn als er 4 renners met kans op top 10 aan de start zouden staan en ze redden het alle 4 niet.
Shinzawai 08 september 2016 10:24
Vuelta 2014 nog.
bakfiets 08 september 2016 11:56
vreemd dat nederland na van poppel en blijlevens nooit meer een echte topspinter heeft gehad. Dat tikt natuurlijk lekker aan als je een cavendish of greipel hebt als land.
Cyclad 08 september 2016 12:07
Ach, als Groenewegen of Danny van Poppel had meegereden deze Vuelta had Meersman wellicht niets gewonnen en stond de NL-Vueltateller op 3 of 4.
Groenewegen is hard op weg om een topsprinter te worden. Van Poppel toch ook. Ze zijn jong, gun hun nog wat tijd
Eindhovuh 08 september 2016 12:38
Toen was ik 7 en daar kan ik me slechts flarden van herinneren. Het feit dat je 28 jaar terug moet zegt veel.
Brieske 08 september 2016 13:01
En gun ze betere kansen, dan groeien ze m.i meer.
Beide in Vuelta was slimmer geweest. En Leezer mee voor Groenewegen.

Groet
cyclingfreakske 08 september 2016 13:42
is dat zo ?
Omdat Meersman een paar seizoenen met de motivatie en wat ongemakken sukkelde, wil het niet zeggen dat hij niet snel is.
geen supersnelle, maar hij bewijst net als vroeger dat als het hoofd en de benen in orde zijn, hij meesspeelt.
Bovendien was rit 2 eentje gewonnen met overmacht... in een rechtstreeks duel moet Groenewegen het nog bewijzen, ook al won hij al wat.
de rit in GB die hij won was ook tegen sprinters van het kaliber in de Vuelta....

Van Groenewegen verwacht ik de volgende 2-3j een sterke opgang, maar wel enkel als er iemand zich met deze jongen bezighoud met kennis van zaken (Lambrechts aub)
Van Poppel heeft duidelijk niet de benen van zijn vader, en je kan niet zeggen dat hij ook echt veel sneller is dan een Meersman in de Vuelta...
ik verwacht ook niet veel progressie meer als sprinter...en durf te stellen dat de Tourdeelname op veel te jonge leeftijd pure roofbouw was. Ingegeven door papa.

wil de pret niet bederven, maar de Belgjes mogen ook ver gaan zoeken voor dit : 4 etappezeges en 3 Belgen in de top 20 tot nu toe... lang geleden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2016 15:42 door cyclingfreakske.
Slimmerd 08 september 2016 13:54
15, 18 en 19 is niet niks nee, gelukkig zijn wij wat dat betreft beter verwend.
Overigens vind ik het koersen van Hermans deze Vuelta wel erg mooi en goed, potentiële topknecht, maar kan zelf ook wel degelijk finales rijden.
Cyclad 08 september 2016 21:17
Van Poppel is veel completer dan zijn vader. Klassiek talent ook. Inderdaad een mindere sprinter, maar toch wel sneller dan Meersman.
Groenewegen laat Meersman echt in minstens 9 van de 10 keer zijn achterwiel zien, alleen in de wat zwaardere aankomsten is Meersman (nog wel) beter. Groenewegen laat (ook vandaag weer) zien dat hij de wat zwaardere etappes ook steeds beter aan kan. Dat heeft de Tour dan wel met hem gedaan, hij is daar uitstekend uitgekomen. Verraadt toch de nodige inhoud.
Kijk, Meersman wint gewoon 2 keer en dat is super en wie niet meerijden kun je ook niet verslaan. Hij doet het gewoon prima nu, alle lof.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2016 21:18 door Cyclad.
Andere Peter 08 september 2016 22:06
...wie niet meerijden kun je ook niet verslaan

Helemaal waar en volgens mij een klassiek Smeetsisme.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2016 22:07 door Andere Peter.
Andere Peter 08 september 2016 22:11
Op 12, 20 en 24 minuten. Op de rand van een top-20 van een Ronde waarin in de slotweek nauwelijks 20 renners nog serieus werk maken van het klassement.
cyclingfreakske 09 september 2016 17:07
maar 1 echte vaste waarde : Monfort.
in elke ronde strand hij in of vlakbij die top 15-20... altijd volledig binnen zijn kunnen, niets meer of minder,
vaak redelijk onzichtbaar maar altijd op afspraak.
over al die jaren zou je bijna hem de beste ronderenner gaan noemen, ook al was een J.VDB het dichtst, maar vaak ook erg ver weg (naar huis)
Monfort, een sterk renner die veel onderschat word en in Belgie amper geteld word.
El Mik 09 september 2016 18:46
Blijlevens was ook geen echte topsprinter van het niveau Cavendish/Greipel. Misschien zelfs van Poppel niet (sowieso niet het niveau Cavendish, dat is de beste sprinter aller tijden..)
cyclingfreakske 09 september 2016 21:22
zou ik zo niet zeggen, want McEwen was ook erg snel en staat er nog boven. Eveneens Zabel.
En helemaal bovenaan het sprinterlijstje van snelste mannen ene Mario Cippollini. Ondanks zijn vele etappes in de Tour, blijft Cavendisch lager zitten in de pikorde van de snelle jongens.
En qua pure snelheid ook niet de allersnelste met voorsprong ... je kan daar Cipolinni naast zetten, ondanks het een totaal ander type is qua lichaamsbouw, maar eveneens die 2e versnelling had in de laatste 10-50 tal meter.
El Chaba 10 september 2016 09:50
Kom op zeg, qua sprintsnelheid mag Meersman de veters van Groenewegen niet eens strikken.
Bromertà 10 september 2016 10:07
Bovendien is Borgman toch veel sympathieker.
Frederik D. 10 september 2016 18:33
Zeer sympathiek zo'n indringer.

Borgman



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/09/2016 18:34 door Frederik D..
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen