Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Lotto Jumbo

Gepost door bakfiets 
bakfiets 08 september 2016 11:51
Ik denk wel dat we mogen concluderen dat lotto jumbo aan een goed seizoen bezig is, gezien het budget van de ploeg. Vanmarcke in orde in de klassiekers, Giro kruijswijk erg goed, Rogliz etappe zege en Battaglin een aanwinst. Groenewegen zijn seizoen is top. Etappe winst in vuelta met Gesink. Belgisch kampioenschap tijdrijden. Er zijn zat ploegen met vergelijkbaar budget die minder doen.

Positieve uitschieters:
Rogliz is een schot in de roos, had ik niet verwacht.
Twan Casteleijns van babydump naar pro tour erg knap.
Timo Roosen ontwikkelt zich goed.
Groenewegen is een topper, nu al beter als Theo Bos.
Battaglin is een versterking.
Bennett doet het ook goed, niet verwacht.

Negatieve punten:
Lammertink heeft het moeilijk is nog jong.
Vermeulen idem.
Teunissen hoop dat hij zijn carriere een nieuwe wending kan geven.
Kelderman idem, al heeft hij dit seizoen soms best goed gereden.
Tinuz 08 september 2016 12:12
Ik vind je relaas te positief.

Als Kruijswijk de Giro had gewonnen dan was het jaar van Lotto-Jumbo wat mij betreft meer dan geslaagd, maar dit is helaas helaas niet gebeurd.
Groenewegen doet het goed.
Gesink heeft een kwakkelseizoen, met uiteindelijk een paar leuke resultaten hier in de Vuelta. Kelderman ook een kwakkelseizoen.
Het seizoen van Vanmarcke vind ik ook niet heel bijzonder.
bakfiets 08 september 2016 12:45
wat verwacht je dan dat je met het budget van lotto, sky kan verslaan?
bakfiets 08 september 2016 12:46
katusha heeft meer budget maar zeker geen betere resultaten
Eindhovuh 08 september 2016 12:49
Welke ploeg doet het met een vergelijkbaar budget veel slechter dan? Kan eigenlijk alleen Cannondale bedenken en misschien Lampre al heeft Ulissi in de Giro wel mooie overwinningen gehaald en nu net Conti in de vuelta.

Dimension Data: Cavendish, Cummings en toch ook wel Boasson Hagen topseizoen.
FdJ: MSR met Demare, Pinot de Dauphine en ook etappe in Vuelta.
Orica: Matthews in tour, Yates in Tour en broer in Vuelta goed bezig. Ewan, Keukeleire allemaal mooie overwinningen.
Iam Cycling: Pantano in de tour, Kluge in Giro, Frank in Vuelta, Naesen in Plouay, ook niet echt minder.
Trek: matig jaar, maar toch Mollema in San Sebastian, Cancellara op spelen en strade bianchi.
Ag2R, weinig overwinningen, maar Bardet in de tour zal zwaar wegen met etappe en podium.
Slimmerd 08 september 2016 12:59
Chaves mag er bij Orica ook wel bij en vergeet niet de overwinning in PR van Hayman
Eindhovuh 08 september 2016 13:06
Details inderdaad spinning smiley sticking its tongue out
cyclingfreakske 08 september 2016 13:18
nog een minpuntje en niet onbelangrijk - omdat het al jaren hetrzelfde beeld is :
de resultaten komen vrijwel allemaal van een paar enkelingen. het middenveld is geen middenveld maar de achterhoede (letterlijk bijna), alhoewel dat laatste al wel beter is in 2016.

maw ; het negatieve word plots wel erg zwart wit met het positieve.
2017 : weer geen budget dat op wat trekt (en 3 sporttakken ervan moeten "leven" ,
op papier sterker middenveld maar de gaten zijn nog altijd even groot, of misschien nog groter omdat er wel een paar prominenten andere oorden gaan opzoeken.
de meeneemchinees bracht voorlopig geen extra geld in het bakje, en het zal afwachten zijn wat de laatste maanden van het jaar daarin kunnen veranderen.

IAM cycling was dit jaar wel sterk aanwezig, gezien de vorige jaren het erg magertjes was. het leek wel alsof het stoppen van de sponsoring voor 2017 iedereen weer wakker maakte.
alle genoemde ploegen, zijn in de breedte een stuk sterker dan LTJ..... een deel van het hogere budget dat ze hebben zit dus in een sterker middenveld.

pijnpunt : te weinig geld, te veel delen met anderen, het blijft sukkelen. Bovendien zitten er in de staf nog enkelen die beter gaan stempelen, er zijn beter ervaren en meer integere mensen beschikbaar. (of op zijn minst toch met een minder grote muil)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2016 13:18 door cyclingfreakske.
Brieske 08 september 2016 13:30
Dat geldt toch bij vrijwel iedere marginale ploeg zo?
Ik zie dat niet als een minpuntje.

Kusje
Clavan 08 september 2016 13:33
Teunissen op weg naar Sunweb-Giant
ton duk 08 september 2016 13:34
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vind je relaas te positief.
>
> Het seizoen van Vanmarcke vind ik ook niet heel
> bijzonder.

Dit vind ik dan weer te negatief. Vanmarcke haalt met winst STER ZLMToer zijn grootste overwinning sinds 4 jaar binnen voor TLJ !
gr
cyclingfreakske 08 september 2016 13:44
de revelatie bij LTJ mag je achter Bennet zetten.... die presteerde beter dan ze verwachten, en er zit duidelijk een hoop potentieel in dat rennertje.
Luijt 08 september 2016 14:04
De etappezege van Gesink maakt het jaar van Lotto Jumbo niet tot een geslaagd jaar.

De tour was een drama en dat is voor zo'n ploeg toch veruit de belangrijkste koers. Ook in de voorjaarsklassiekers was het slecht.

Lichtpunten zijn het optreden van Kruijswijk in de Giro, de overwinningen van Groenewegen, het rijden van Bennett in de Vuelta, Kelderman in Zwitserland ondanks z'n gelamenteer en ik vergeet mogelijk nog het een en ander (wat dan ook alweer genoeg zegt).

Het hosanna-gedoe over die schansspringer en de Italiaan met de mooie naam is zwaar overtrokken.
Walnoot 08 september 2016 14:08
Ze hebben dit jaar welgeteld drie (3?!) overwinningen op .HC niveau of hoger. Waarvan twee, dat is dus ruim 66% procent, in de afgelopen week. Daarnaast houden ze op de UCI-ranking slechts vier ploegen onder zich, waarvan er zeker een, namelijk DD, het zonder twijfel veel beter doet door een handvol etappes in de Tour te winnen. Vanmarcke heeft een erg goede week gehad op het juiste moment, Kruijswijk heeft tweeënhalve uitstekende week gehad in de Giro. Voor de rest houdt het allemaal niet over op het hoogste podium. Met andere woorden, enorm kutseizoen dat een beetje vertekend wordt door de jongste resultaten.
Wanny 08 september 2016 14:30
Groenewegen goed, wel in de kleinere koersen.

Kruijswijk 2,5 week top, maar staat met lege handen. Rest van het seizoen niet gezien.

Gesink weer kommer en kwel. Maakt het nog een beetje goed in het tweede deel van de Vuelta.

Kelderman opnieuw een mager seizoen.

Vanmarcke wel op niveau, maar weer geen grote zege.

Buiten de kopmannen Roglic als een leuke verrassing. En Bennet peddelt lekker mee, zonder iets te winnen verder.

Kortom, van de kopmannen zal alleen Groenewegen tevreden zijn en de tweede lijn is te zwak.
bakfiets 08 september 2016 15:02
ja orica is wel een voorbeeld, erg sterk seizoen, en IAM ook sterk met dezelfde renners als vorig jaar.
Eens wat betreft tweede lijn, maar als er geen budget bij komt niet echt op te lossen vrees ik.
Cecchini 08 september 2016 15:16
Nu al beter dan Theo Bos ? Je veronderstelt ten onrechte dat Theo Bos als wegrenner ooit iets heeft voorgesteld. Hij heeft daar vooral op zijn naam geteerd.
Arsimo 08 september 2016 15:30
Het experiment wegrenner Theo Bos mag niet zo succesvol zijn geweest als ooit gehoopt, zijn wegpalmares scheelt - tot nu toe althans - niet zo heel veel van Groenewegen. Alleen Groenewegen's Nederlandse titel steekt daar boven uit. Aan de andere kant heeft Theo Bos twee WT-etappezeges, Dylan Groenewegen staat daar nog op 0.

Normaal gesproken zal binnen korte tijd Groenewegen Theo Bos als wegrenner ver gaan overstijgen, dat wel.

Officiele wegzeges van Theo Bos (dus geen criteriums) bedragen 37 stuks: (Groenewegen staat op 11).

[www.procyclingstats.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2016 15:33 door Arsimo.
Cecchini 08 september 2016 15:36
Die in Hainan tel ik niet mee. Daar wonnen ze volgens mij als ploeg alle etappes gezien de hopeloze concurrentie. Bij Langkawi heb ik ook zo mijn gedachten bij. Volgens mij heeft Bos nog nooit een Grote Ronde tot een goed eind weten te brengen.
Arsimo 08 september 2016 15:41
Trek Hainan en Langkawi er af en er blijven nog steeds circa 25 zeges over, inclusief twee in de WT. Ik vind dat echt niet verkeerd in feitelijk 5 jaar wegkoersen. Ook al hadden we als Nederlandse wielerliefhebbers ooit de hoop op meer.

Een grote ronde heeft Theo Bos idd nooit uitgereden. Maar of dat nu het criterium is waarop een sprinter beoordeeld moet worden? Ik vind van niet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2016 15:42 door Arsimo.
Snorfietser 08 september 2016 16:23
Bos heeft inderdaad een prima erelijst bij elkaar gereden. Geen wereldtopper, maar wel een renner die op zijn laatste jaar na altijd een toevoeging is geweest voor zijn ploeg. Ik ben er overigens van overtuigd dat als hij eerder voor de weg had gekozen er veel meer in had gezeten.
cyclingfreakske 08 september 2016 17:02
Snorfietser Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bos heeft inderdaad een prima erelijst bij elkaar
> gereden. Geen wereldtopper, maar wel een renner
> die op zijn laatste jaar na altijd een toevoeging
> is geweest voor zijn ploeg. Ik ben er overigens
> van overtuigd dat als hij eerder voor de weg had
> gekozen er veel meer in had gezeten.

.... als hij kon rechtblijven.......... niet zijn sterkste kant.
Sub Culture 08 september 2016 18:01
Lotto Jumbo een pak minder financieel krachtig dan de andere Worldtour ploegen.
Dat in acht genomen samen met de resultaten van dit seizoen valt het allemaal nog wel mee.

Kruijswijk had natuurlijk die Giro moeten winnen, die kans krijgt hij echt nooit meer.
In Groenewegen zie ik wel een goeie sprinter, geen topsprinter, zo'n type Demare, moet zich gaan richten op het Vlaamse werk.
Eddy Veen 08 september 2016 18:32
In mei een nieuwe kans.
SS3000 08 september 2016 20:14
Hoe zou het gaan met de 5 renners die ze zouden testen?
El Chaba 08 september 2016 21:10
Fijn, eindelijk weer eens een TLJ topic.
Echt schandalig dat dat zo lang heeft moeten duren..
JW 08 september 2016 21:40
Pyama 08 september 2016 23:03
Als je dat niet verwachtte heb je hem niet gevolgd bij Liquigas.
Cecchini 09 september 2016 00:05
En jullie maar denken, dat wij dit cynisme niet begrijpen. Gelukkig dat al jullie bijdrages altijd uitblinken door creativiteit, vernieuwing, en originaliteit. Waar zouden we anders zijn, als we niet hadden geweten dat de kopgroep in de Vuelta vandaag in de brandende hitte een voorsprong had van 4 min en 57 sec. (als ik het goed gelezen heb).
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen