Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

7th Grand Prix Cycliste de Quebec (1.UWT)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 09 september 2016 00:40


Startlijst

[www.procyclingstats.com]

Uitslag 2015

1UranRigobertoEtixx - Quick Step
2MatthewsMichaelOrica GreenEDGE
3KristoffAlexanderTeam Katusha ,
4SlagterTom-JelteTeam Cannondale - Garmin
5UlissiDiegoLampre - Merida
6MollemaBaukeTrek Factory Racing
7GilbertPhilippeBMC Racing Team
8GallopinTonyLotto Soudal
9BarguilWarrenTeam Giant - Alpecin
10Van AvermaetGregBMC Racing Team

Anony 09 september 2016 03:02
Eentje om naar uit te kijken! Altijd een mooi deelnemersveld.
Greg, Matthews, Sagan, Alaphilippe en Coquard als favorieten, met Boonen als publiektrekkende outsider.

Hopelijk nog eens een strijd met de sterksten onderling en geen halve massasprint.
Sub Culture 09 september 2016 06:38
Lotto's toch ook met sterk blok: Wellens, Tiesj, Roelandts..

Weet niet wat het is dat die koersen in Canada zo leuk maakt.
Is het om het avondlijke kijken van de koers?
Anony 09 september 2016 06:53
Avondlijk kijken in combinatie met leuke deelnemers en parcoursen, die op meerdere scenario's kunnen uitdraaien.
Wanny 09 september 2016 07:54
Ja, de Canadezen zullen wel massaal opkomen nu Boonen mee doet.
Sub Culture 09 september 2016 08:42
Vooral in Franstalig Canada wonen veel Belgen of Canadezen met Belgische roots.
Ben er zelf al geweest en je komt er nu eenmaal heel veel Belgen tegen.
Daarnaast is het ook een erg fietsvriendelijke omgeving en zie je er veel wielertoeristen.

Koers kijken vinden ze er wel een leuke belevenis en een (voormalige) topper als Boonen even gaan kijken is meegenomen.
Miquel1983 09 september 2016 08:52
Sky doet weer voor spek en bonen mee. Nordhaug rijdt waarschijnlijk wel top-20 en Rowe en Thomas zullen mogelijk finale rijden maar geen sprint bergop winnen. Normaliter lijken Henao, Poels en Kwiatkowski me kopmannen in dit werk. Henao natuurlijk geblesseerd en Kwiat uitgestapt in de Vuelta. Maar waar is Wout? Die schittert weer eens door afwezigheid.

Overigens starten ook Giant en Movistar zonder kopmannen en echte kanshebbers. Zou toch een mooie koers zijn voor Degenkolb en Dumoulin, of ben ik nou gek? Het team van FDJ lijkt me onthutsend zwak. Maar verder mooi en breed deelnemersveld met vooral Ettix, Lotto-Soudal, Orica, Astana en Tinkoff die in het oog springen. En natuurlijk Greg met zijn 7 knechten. Voor de Nederlandse hoop tel ik Mollema, Slagter en Kelderman (voor zover ik die laatste durf te tellen). Ik ben benieuwd!
Sub Culture 09 september 2016 09:30
Slagter toch ietwat gestagneerd, niet?
Toen hij een paar jaar terug een 2-tal ritten won in P-N leek dat echt een topper in wording.

Maar goed, die hele Cannondale ploeg ligt op zijn gat.
Lucho Herrera 09 september 2016 09:31
Dumoulin rijdt in Tour of Britain. Tour of Britain lijkt me voor Dumoulin na een zware energievretende periode een veel betere opbouw naar het WK tijdrijden dan de koersen in Canada. Dichter bij huis, meer wedstrijdkilometers, geen jetlag etc. Ook Poels rijdt in Engeland rond op dit moment.
Walnoot 09 september 2016 10:04
Snap wel dat niet iedereen het ziet zitten om naar Canada af te zakken voor twee van die koersjes, kost je toch gewoon anderhalve week. Types zoals Degenkolb en Kristoff hebben waarschijnlijk besloten dat het niet past in hun voorbereiding op het WK om daar nu anderhalve week aan kwijt te zijn. Dan loop je ook het risico om niet helemaal fit aan de Eneco Tour te beginnen (de Ultieme Voorbereiding, blijkbaar). En voor klimmers zoals Poels en Henao zijn die wedstrijden gewoon te makkelijk, zouden hooguit verre outsiders zijn.

Overigens mag je best op Kelderman rekenen, die was toch kek aan het koersen in Frankrijk twee weken geleden. Winnen zal hij niet, prijs rijden misschien ook niet, maar we zullen hem wel van voor zien. En dat is al heel wat voor team Jumbo dit seizoen.
ton duk 09 september 2016 10:17
Lucho Herrera Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dumoulin rijdt in Tour of Britain. Tour of
> Britain lijkt me voor Dumoulin na een zware
> energievretende periode een veel betere opbouw
> naar het WK tijdrijden dan de koersen in Canada.

Misschien wil ie ook gewoon de Eneco winnen ?
gr
Slimmerd 09 september 2016 10:26
Vorig jaar was het ook niet veel soeps, maar in deze koers toch 4e. Voelt zich blijkbaar prettig, is uiteraard moet meer dan een outsider. Cannondale wel leuke ploeg voor deze koersen
Eddy Veen 09 september 2016 10:34
Poels lijkt in de Tour zijn laatste kruit verschoten te hebben.
Shinzawai 09 september 2016 13:36
Is dit op Eurosport te zien of zijn we veroordeeld tot de tracker?
Anony 09 september 2016 13:46
Al jaren een livestream op Sporza.be en ook Eurosport zendt uit.
Shinzawai 09 september 2016 13:48
Die livestreams van Sporza doen aan geoblocking, dus daar heb ik als Nederlander niets aan. Maar mooi dat het op Eurosport te zien is!
Eddy Veen 09 september 2016 14:31
Anony 09 september 2016 14:49
Kan je vanalles op vinden natuurlijk, die geo restrictions. Hola bijvoorbeeld werkt bij wijlen erg goed.
rustdag 09 september 2016 16:26
ik zie op eurosport het er niet bij staan hoor. zondag wel
Halve Belg 09 september 2016 16:43
Volgens mij zend Sporza het ook uit op Ketnet, de laatste jaren wel in ieder geval
predator 09 september 2016 17:50
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Poels lijkt in de Tour zijn laatste kruit
> verschoten te hebben.

Goed om te weten.
predator 09 september 2016 17:52
Halve Belg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Volgens mij zend Sporza het ook uit op Ketnet, de
> laatste jaren wel in ieder geval


Spoza vanaf 20.00
rustdag 09 september 2016 18:47
Om 20u schotelen we u rechtstreekse beelden voor op het kanaal van Ketnet en op onze livestream. Commentatoren met dienst zijn Christophe Vandegoor en Edward Theuns.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/09/2016 18:49 door rustdag.
Prikdude 09 september 2016 19:08
Bak, Barta, Belkov en Brammeier in de vlucht. Twantje C. er bij alsmede Masbourian en twee anderen.
lodjan 09 september 2016 19:21
Agnoli en Pichon.
Sub Culture 09 september 2016 20:59
Zou Sagan er wel zin in hebben?
Oogt sloom of strijdt hij straks gewoon mee vooraan?
Kan me niet voorstellen dat je gewoon even oversteekt naar Canada om er voor spek en boonen bij te rijden.
shake 09 september 2016 22:09
Sagan voor Greg.
Roux Bettiol Matthews Haas Ulissi Mollema

Uran net voor finish ingelopen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/09/2016 22:14 door shake.
Slimmerd 09 september 2016 22:13
Heerlijke finale met wisselende kansen.

Op 3,5km ging Trentin, die kreeg Moscon en Alaphilippe mee. Moscon gaf de onderdelen van de zegetrein vervolgens even fietsles met een mooie demarrage. Op 1km van de meet ingelopen door Uran die weer net als verleden jaar een aanval deed. Op 100meter van de streep ingelopen door een fantastische sprint van de wereldkampioen, de rest kansloos
Fashionisto 09 september 2016 22:13
Een ietwat saaie race, maar die constant veranderende winstkansen in de laatste vijf kilometer waren geweldig!
MarcoV 09 september 2016 22:13
Oef, dacht eerst dat Moscon het ging halen, toen dat Uran hem ging pakken. Weer een boeiende finale.
Fashionisto 09 september 2016 22:16
Alleen begrijpen ze bij de Canadese regie niet helemaal dat je renners die lossen op de laatste klim geen zendtijd moet geven: dat soort taferelen horen enkel bij een lome Tour de France-rit met halverwege de Madeleine.
Cyclad 09 september 2016 22:19
Pr achtfinale. Mooie winnaar, prima #2. Verrassende #3. Wisselende kansen. En toch weer Mollema in de top 10.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/09/2016 22:29 door Cyclad.
Fashionisto 09 september 2016 22:26
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Pr achtfinale. Mooie winnaar, prima #2. Verassende
> #3. Wisselende kansen. En toch weer Mollema in de
> top 10.

Mollema rijdt schijnbaar ook voor de top-10, niet voor de winst.
Super Grover 09 september 2016 22:46
Wat een luie donder Is het toch.
Prikdude 10 september 2016 14:04
Alberto Bettiol. Derde in Polen, tweede in Bretagne en hier vierde. Enkel in Hamburg niet bij de eerste vier. Stiekem aan een enorm sterke reeks bezig. Is dit de renner die tegen (Olivier fucking) Naesen zijn wielerlegimiteit inleverde voor een WT-grabbeltje?

(((Zal ondertussen ook wel verreweg de best scorende Cannondale renner zijn)))
Eddy Veen 10 september 2016 17:07
Fijn dat ik ernaast zatgrinning smiley
Hoentie 11 september 2016 08:48
Won die niet de koninginnerit in Tour of Britain?
Curzio 11 september 2016 16:43
Ook op 40 km van de finish gebeurde er heel wat meer dan in de gemiddelde heuvelklassieker in het voorjaar.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen