Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Chaves

Gepost door nachtwacht 
nachtwacht 11 september 2016 16:19
Het gebeurt niet vaak dat een renner uit de top 5 van het algemeen klassement alles of niets speelt op de voorlaatste dag van een grote ronde en aanvalt met nog meer dan 40 km te gaan. Chaves deed het gisteren. Beelden vanuit de ploegleiderswagen waarin de tactiek mooi weergegeven wordt en met geweldige beelden van een compleet kapotte Howson:

[www.youtube.com]
El Chaba 11 september 2016 16:25
Was een prachtig staaltje inderdaad, zeker ook van Damien Howson want verreweg het grootste deel van de uiteindelijk behaalde tijdwinst kwam op zijn conto.
Curzio 11 september 2016 16:39
Ja Orica heeft erg goed gereden deze ronde. Met veel lef ook. Contador liet vandaag een strategisch steekje vallen.
Frederik D. 11 september 2016 16:40
Chaves probeerde het. En steeg een plaatsje. Goed gereden. Als Chaves Gesink had geheten, dan had dat duizend jubelberichten opgeleverd. Op de voorlaatste dag van vier naar drie via een superieure aanval. En o zo goed geholpen door, zeg, Bennett. Maar misschien volgend jaar met Kruijswijk.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/09/2016 16:44 door Frederik D..
JW 11 september 2016 18:57
Eens.
Orica reed toch wel een sterke Vuelta.
En Chaves is een renner waar komende jaren serieus rekening mee mag worden gehouden.
El Chaba 11 september 2016 18:58
Zit er natuurlijk dik in dat hij het nu volgend jaar in de Tour gaat proberen. Benieuwd wat hij daar kan.
Carlos Danger 11 september 2016 23:47
KEUKELEIRE!!!!

(Michel, ik mis je nu al)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/09/2016 23:48 door Carlos Danger.
Shinzawai 11 september 2016 23:54
Het mooie is ook dat zulke aanvallen grotendeels loonden in deze ronde. Chaves en Yates pakten er tijd mee en Quintana greep zo zelfs de eindzege.
Prikdude 12 september 2016 03:32
Denk dat Quintana sowieso gewonnen had.
Slimmerd 12 september 2016 09:19
Volgens mij gaf Chaves op de 2e rustdag zelf aan volgend jaar waarschijnlijk nog geen Tour te doen, dus zal wel weer Giro/Vuelta worden en de Yates-broers in Frankrijk (zoals dit jaar al de bedoeling was)
Bromertà 12 september 2016 09:46
Zijn overwinning is te danken aan een paaltje. Iedereen weet dat hoor.
Walnoot 12 september 2016 10:11
Heb je het nou weer over zijn onnatuurlijk dunne kuiten?
Jacco Banaan 12 september 2016 10:43
Ja, maar als Contador niet zovaak op zijn snufferd was gegaan dan was hij Chaves echt wel voor gebleven hoor. Kruiswijk overeind was gebleven dan had Chaves waarschijnlijk op plek 5 gestaan. Overeind blijven is ook een sport he... Wat dat betreft heeft Talanski de meest anonieme top 5 behaald van de de afgelopen 50 jaar.
cyclingfreakske 12 september 2016 11:06
dat weet je dus ook niet, en de kans is groter dat Chaves toch nog voor hem eindigde... omdat het hele jaar door al Bertje niet op zijn aloude topniveau rijd maar juist eronder. Chavez had dan misschien ook een andere tactiek gebruikt....
Het is best mogelijk dat de ziekte in de Tour waarmee hij eigenlijk te lang mee door reed, nog altijd wat zijn tol eist en hem net wat onder zijn gewenste vormpeil houd,,en zowieso de recuperatie ondermijnd.
even de valpartij buiten beschouwing gelaten.
Pyama 12 september 2016 11:23
Want Kruijswijk is wel vaker voor Chaves geëindigd in het klassement?
Bromertà 12 september 2016 11:54
Quintana heeft zijn Tour de Fransia Pollen Allergie inmiddels ook meer dan onder de knie. Medische wetenschap. Hoe knap is dàt ?


Bovendien weet Vetooo ook wel wie de grote gemene deler is van dit rijtje:



PS De nieuwe Kruijswijk (met verbeterde liesslagader) heeft nog nooit verloren zonder sneeuwmuur of zonder paaltje, in een grote ronde. Dus we zwaaien met z'n allen naar Chaves met z'n brede vette glimlach en parelwitte tanden. Daar kan Kuutje nog wat van leren, de humorloze galmug met z'n ultra grauwe vieze masker. Ga toch gauw eens douchen zeg hé.
Andere Peter 12 september 2016 13:16
Ik schat Chaves en Kruijswijk in van vergelijkbaar niveau. Voor beiden acht ik de kans op succes (wel succes dan ook) in de Tour zoveel kleiner dan de kans op succes in de Giro of de Vuelta, dat ik het overslaan van de Tour zou blijven overwegen. Die mannen gaan in de Tour Froome/Quintana evt een topfitte Nibali niet kloppen. En voor ritzeges zijn ze vermoedelijk te goed in de Tour (te gevaarlijk).
Eindhovuh 12 september 2016 14:10
Chaves is gewoon een hele goede renner. Ik denk dat hij ook in de tour een prima top 5 kandidaat gaat zijn. Een tourwinnaar gaat hij nooit zijn.
Eindhovuh 12 september 2016 14:13
Zelf heb ik het idee dat je als renner van het niveau Chaves, Yates, Kruijswijk, etc beter vol op de Giro kan inzetten die is gemiddeld genomen, naar mijn gevoel, minder sterk bezet dat de Vuelta de laatste jaren.
Goozzer 12 september 2016 15:45
De Tour winnen is natuurlijk ook nogal al wat, maar podium moet zeker kunnen. Twee keer GR podium in een seizoen is zeer knap. Daarbij ontwikkelt hij zich als van huis uit explosieve renner (die al dan niet na een jump steeds iets langer op maximaal duurvermogen kan terugvallen en blijven doortrappen) nu tot een renner die zelfs middels een lange uithaal een podiumplek kan bemachtigen. Chapeau dus...
Snorfietser 12 september 2016 15:49
Ik zie een hoop mensen die claimen dat Kruijswijk Chaves zonder dat paaltje voor was gebleven, maar Kruijswijk stond voor zijn val toch al op flinke achterstand? Heb van de eerste week helaas niet zoveel meegekregen.
Walnoot 12 september 2016 16:04
Op de Giro van dit jaar na is Chaves in alles twee klassen beter geweest dan Kruijswijk. Was jaren geleden al duidelijk dat hij een grote zou kunnen worden, hij klopte toen in zo'n Spaans rondje mannen zoals Henao en Landa. Daarna heel zwaar geblesseerd geweest en nu eigenlijk pas een paar seizoenen bezig aan zijn echte carrière, dikke kans dat hij nog sterker gaat worden in de komende seizoenen. Chaves nu al afschrijven voor de Tour is vooral een teken dat je er geen reet van snapt. De man heeft pas vijf grote rondes gereden, in de laatste drie 5e, 2e en 3e. En niet achter een stel kneusjes.
Snorfietser 12 september 2016 16:12
Hij ontwikkelt zich inderdaad goed. Het blijft altijd een beetje koffiedik kijken hoeveel rek er nog in zit. Het zal vooral belangrijk worden of hij in staat is om zijn tijdrit te verbeteren.
El Mik 12 september 2016 18:16
Kruijswijk leek niet in beste doen en ik denk dat als hij niet was uitgevallen Bennett lang voor hem was blijven knechten met als gevolg dat beiden geen top 10 hadden gereden.
En Gesink misschien ook wel geen vrijheid had gekregen om een rit te winnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/09/2016 18:17 door El Mik.
Horsie is back 12 september 2016 19:34
Je zou bij post van 11.54 uur ook kunnen zeggen, dat het methaangehalte in de mond van deze prikker tijdelijk (reprise) te hoog was.
Een ingehouden wind, nietwaar?
Miquel1983 13 september 2016 09:01
Chaves is natuurlijk dermate jong dat hij nog alle kanten op kan. Zijn tijdrit is wel zijn zwakke plek. Daar verliest hij 3-4 minuten op Froome.

Ik vind het te makkelijk om te zeggen dat Kruiswijk geen top-10 zou hebben gereden. Hij was voor de Vuelta ziek geweest en verloor op de 1e aankomst bergop 1,5-2 minuten. Maar veel mannen in de top-10 stonden uiteindelijk op meer dan 10 minuten aan het einde van de Vuelta en je weet niet hoe Kruiswijk zich had kunnen verbeteren. In de Giro was Kruiswijk oppermachtig, beter dan Chaves.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2016 09:02 door Miquel1983.
Pyama 13 september 2016 09:12
Ja, echt veel beter.
[www.cqranking.com]

Blijft grappig die naïviteit.
Walnoot 13 september 2016 09:17
Toch won Chaves die ene etappe waarin echt het verschil gemaakt werd, niet Kruijswijk. Als ik het me goed herinner heeft Kruijswijk inderdaad vooral in de tijdritten het verschil gemaakt met Chaves, die kon verder redelijk volgen, verloor alleen een klein minuutje in die etappe die Valverde won, denk ik?

Daarnaast, de vormproblemen van Kruijswijk kunnen inderdaad aan een griepje hebben gelegen, maar hij zou ook zeker niet de eerste zijn die er domweg niet in slaagt om te pieken naar de dubbel Giro/Vuelta. Heb Kruijswijk eigenlijk nog nooit meerdere keren zien pieken in een seizoen. Er valt mijns inziens weinig te zeggen over wat hij had gekund, behalve dat meedoen om het podium al min of meer was uitgesloten. Maar persoonlijk had ik niet de indruk dat het nog wat ging worden.
Luijt 13 september 2016 10:15
OK, schuiven we ook Kruijswijk aan de kant voor de Tour. Wie mag er wel voor klassement gaan rijden van jou?
cyclingfreakske 13 september 2016 21:00
gezien al die jaren zijn beste prestaties vooral reikten tot juni, denk ik ook wel dat hij zowieso in de Giro altijd het beste zal blijven presteren.
de bioritmische factor zeg maar...
Andere Peter 13 september 2016 23:32
Ze mogen dat allemaal van mij. En ik zal van elke renner de door hem zelf gemaakte keuze verdedigen. Ik ben het wel spuugzat dat jij aan zoveel van mijn posts een foutieve suggestie koppelt (hier dus bv dat iets van mij niet zou mogen).
Luijt 15 september 2016 10:01
Gezien de hoeveelheid crap die je af scheidt valt het tegengas erg mee dunkt me.

Dus, welke Nederlandse klassementsrenner(s) mag/mogen of, zo je wilt, zie jij graag de tour rijden?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/09/2016 10:03 door Luijt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen