Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Gesink over nieuwe stijl: "Misschien wel iets voor de toekomst"

Gepost door Luijt 
Luijt 12 september 2016 10:40
Van Wielerupdate.nl:

"Robert Gesink liet zich in de Vuelta a España op een andere manier zien dan gebruikelijk is voor de Varssevelder. Gesink deed niet mee voor het klassement, maar viel aan, ging veel mee in ontsnappingen en won de koninginnenrit met aankomst op de Col d'Aubisque - de grootste zege van zijn loopbaan.

"Zo wilde ik eigenlijk ook in de Tour gaan koersen maar het seizoen liep anders", zegt Gesink na afloop van de laatste etappe in de Ronde van Spanje in Madrid. "Misschien is het wel iets voor in de toekomst. Het spel om in de beslissende ontsnapping te geraken, de juiste dag en moment te kiezen is lastig. Ik heb veel gehad aan deze Vuelta, veel geleerd voor de toekomst en weet waar ik op kan verbeteren. Ik ben content met de prestaties."

WielerUpdate.nl-columnist Gert Jakobs juicht de nieuwe stijl van Gesink toe. "Over honderd jaar weten mensen nog dat Gesink in de Vuelta op de Aubisque heeft gewonnen. Ik vind ook dat Gesink zo moet blijven koersen, dit is wat hij goed kan. We weten nu wel dat hij vijfde of zesde kan eindigen in de Tour", aldus Jakobs in zijn laatste column."
D. Marrage 12 september 2016 10:47
Quote
Telegraaf
aldus Jakobs in zijn laatste column
Goed nieuws.
Duh 12 september 2016 10:56
Quote
Wielerupdate.nl
won de koninginnenrit met aankomst op de Col d'Aubisque - de grootste zege van zijn loopbaan.

Hmmm... vinden zij dat? Zelf zei hij na de finish ook meteen op de vraag of dit de mooiste was, "nou ik heb ook wel andere mooie dingen bereikt"

Grand Prix Cycliste de Montréal ('10)
Grand Prix Cycliste de Québec ('13)
2x Giro dell'Emilia ('10, '09)
GC Amgen Tour of California ('12)

Vind ik allen toch allen grotere overwinningen.
Luijt 12 september 2016 11:02
Aan het woordje "misschien" ontleen ik nog de hoop dat het nog wel even gaat duren voordat Gesink definitief z'n klassementsambities gedag zegt en toetreedt tot het gilde van de rittenkapers. Gert Jakobs kan niet wachten tot het zover is, want "we weten inmiddels wel dat Gesink 5e of 6e kan eindigen in de Tour". Ik weet dat het standpunt van de fijnbesnaarde Jakobs hier op het forum door een aantal lieden wordt gedeeld. Niet door mij.

Het opbergen van je klassementsambities op je 30e, dat is wat mij betreft settelen for less. Zeker als je door allerlei omstandigheden een aantal grote rondes niet bent opgestapt. Als Valverde nu zo'n keus zou maken voor de laatste 1 a 2 seizoenen van zijn carrière, dan is dat een heel ander verhaal.

Begrijp me niet verkeerd, ik vond het ook prachtig die overwinning op de Aubisque, maar drie weken lang strijden voor een 5e plek in de Tour, met dus iedere dag een strijdende Gesink in beeld, zie ik persoonlijk toch even liever. En dan heb ik maar even niet over die etappe na de Aubisque waar ie zich even op een uur liet rijden.

Gesink zou z'n trainingen in de komende periode wat mij betreft moeten afstemmen op het (weer) kunnen presteren gedurende drie weken achtereen en op z'n tijdrit (hoewel Lotto Jumbo, Belkin en Rabo op dat vlak nou niet bepaald een geweldig track record hebben).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/09/2016 11:04 door Luijt.
Jacco Banaan 12 september 2016 11:05
Aangezien Gesink waarschijnlijk nog steeds niet helemaal compleet hersteld is van zijn beenbreuk en hartklachten is het meespringen met ontsnappingen het hoogst haalbare voor dit moment. Daarnaast blijkt het rijden voor een klassement voor Gesink ook een bepaalde druk te creëren. Druk die bij hem resulteert in een hoop valpartijen. Laat Gesink volgend jaar maar in de Tour in de eerste bergetappe een 8 tal minuten verliezen dan kan hij dan ala Rasmussen meespringen met een vroege etappe en een gele trui scoren.
Shinzawai 12 september 2016 11:08
Kan hij dit nou echt zo goed of is het deelnemersveld in de breedte zo zwak in de Vuelta? Laten we niet vergeten dat renners als Lagutin en Calmejane ook bergetappes wisten te winnen in deze ronde en dat Gesink in de Tour niet Elissonde en Silin, maar pakweg Costa en Majka moet kloppen om te kunnen winnen. Pas als hij daar ook in slaagt, geloof ik in Gesink als rittenkaper.
cyclingfreakske 12 september 2016 11:08
mja... een 5e stek na 3 weken strijden word nu globaal gezien (buiten een stel nederlanders grinning smiley ) sneller vergeten dan een ritoverwinning in een grote ronde, zeker eentje met een blijklank zoals de Aubisque heeft.
Arsimo 12 september 2016 11:19
Hier past die etappezege in Zwitserland ook bij vind ik. Hier versloeg hij de besten in die koers en pakte de leiderstrui (die hij later helaas weer verloor)

Kijk maar eens nog naar de uitslag hier:

[www.procyclingstats.com]

Voor mij een flink grotere zege dan die net op de Aubisque - hoe leuk die verder ook was.
Jacco Banaan 12 september 2016 11:35
Arsimo Schreef:

> [www.procyclingstats.com]
>
> Voor mij een flink grotere zege dan die net op de
> Aubisque - hoe leuk die verder ook was.

Die overwinning in Zwitserland was outstanding
Hier nog een youtube link van de overwinning:
[www.youtube.com]
Al lijkt Gesink in de loop der jaren wel wat zwaarder te zijn geworden



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/09/2016 11:36 door Jacco Banaan.
Arsimo 12 september 2016 11:59
Dat laatste is al enkele jaren het geval. Naar mijn idee de mede(!)oorzaak dat Gesink's belofte als topklassementsrenner nooit is ingelost.
Bromertà 12 september 2016 12:09
Tussen de ouwe Gesink en de nieuwe zitten al gauw 3 à 4 tanden. Wie herinnert zich nog het gemopper over dat mallotige pielverzetje? Die gast trapte volledige in het luchtledige (geloofde heilig in de goedkope leugen of zo ? ), daar waar hij nu meters maakt.

Én, als de kleine Chaves in één jaar op twee eindpodia van grote ronden kan klimmen dan moet deze nieuwe Gesink dat toch minstens één keer kunnen?
Arsimo 12 september 2016 12:23
Vroegah met dat lichte verzet klom hij wel sneller onhoog dan nu. Hij kan dat nu blijkbaar niet meer en doet het nu anders. Waarmee hij wel leuk een etappe kon winnen maar niet met de besten omhoog mee kan. Tja.
Bromertà 12 september 2016 12:32
Sneller omhoog? Dat lees jij af aan de scoreborden of zo? Mag ik je vragen om de wattages er even bij te pakken? Kon hij "vroegah" gedurende 20 minuten dan nog meer dan 441 watts trappen?
JW 12 september 2016 12:32
Tinuz 12 september 2016 12:40
Beter vindt hij een middenweg, qua verzet en qua manier van koersen. Gesink mist sowieso een beetje goochem volgens mij.

Zijn wielercarriere is wel een soort rollercoaster ride geweest to nu toe, met alle tegenslagen, prive sores en zijn al jonge status als redder van het wielervaderland.
Arsimo 12 september 2016 12:52
Ik heb daar geen wattages voor nodig.

Vroegah klom Gesink in de Vuelta en Tour met de besten mee en reed op podiumpositie of net er achter. De laatste jaren is hij op zijn best "best of the rest" (van hen die net niet meekunnen) of meestal zelfs dat niet.

Alle lof voor Gesink wat hij allemaal probeert en presteert nu en zo, maar dit grotere trappen van de laatste tijd doet hij niet uit weelde. Wellicht is dit de manier om er nog uit te halen wat er inzit in zijn laatste jaren van zijn carriere, en dan moet hij dat vooral doen, maar laten we er niet van maken dat dit nu de Gesink is die we - hemzelf incluis - op dit moment wilden zien nog zo'n 5 jaar geleden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/09/2016 12:53 door Arsimo.
Andere Peter 12 september 2016 13:04
Wat is het hoogst haalbare als hij zich toelegt op het klassementsrennen? Het meest waarschijnlijk is het hoogst haalbare een herhaling van prestaties die hij in het verleden al heeft gedaan. Rond 5e/6e plaats in de Tour en héél misschien podium in Giro of Vuelta. Dat kun je als waardevol taxeren hoor. Maar ik zie dat toch als een zetherhaling. En het is een heel onzeker bestaan. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Tevens: in zijn carrière krijgt hij nog maar een handjevol kansen in deze stijl. Geen plezierige kansenverhouding dus. Kan hélemaal misgaan.

Wat is het hoogst haalbare als hij zich toelegt op ritzeges in combinatie met (semi)klassiekers? Dan zijn er heel veel kansen. Een misser kan soms binnen enkele dagen al weer worden goedgemaakt. En in potentie kan hij dan een categorie overwinningen en ereplaatsen aan zijn palmarès toevoegen die nog ontbreken (typen Lombardije, LBL, AGR, WK).

Toeleggen op eendagssucces biedt hem dus veel méér kansen en het biedt hem een kansen op typen succes die daadwerkelijk zijn prijzenkast meer glans geven. En de kans om helemaal met lege handen te staan is kleiner.

Tenslotte: hij lijkt het in deze fase ook leuker te vinden om wat meer als vrijbuiter zich te tonen dan als aanklamper. Dat vind ik ook van belang voor de succeskans. Laat hem zijn gevoel volgen.



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/09/2016 13:11 door Andere Peter.
Jacco Banaan 12 september 2016 13:18
Iedereen heeft het op dit forum over de geweldige overwinning op de Aubisque. Met name een Cyclingfreakse die Robert Gesink (stokpaardje) maar niet vaak genoeg de hoogte inpraat. Gesink in zijn ogen nooit iets fout kan doen. Maar is het iedereen overigens nog wel opgevallen dat Gesink van kop af aan de sprint aantrok om deze wel te winnen op de Aubisque? Waarom niet die versnelling vanuit het laatste wiel, 2e wiel of net voor die haarspeldbocht? Toen ik het voor de televisie zag moest ik bijna denken aan een Michael Boogerd met in zijn wiel Rebellin (Amstel Gold race). Nu had hij het geluk dat er 2 stervende zwanen in zijn wiel zaten, middelmatige profs, maar hetzelfde geld zat er een Cummings, Luis Sanchez of een Valverde in zijn wiel en dan was het over en sluiten geweest. Wat dat betreft is Gesink niet het grootste tactische wonder van het peloton. Het is geen Terpstra die zoals in Parijs Roubaix op slimheid zijn koersen kan winnen. Een echte rittenkaper? Zal uiteindelijk wel meevallen. Wat dat betreft is een Addy Engels en Jan Boven daar credo aan. Dat waren en zijn zelf ook niet de grootste tactische wonders.



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/09/2016 13:21 door Jacco Banaan.
Luijt 12 september 2016 13:35
Iedereen, inclusief profeet Jakobs, lult elkaar lekker na waar men roept dat Gesink zijn AK prestaties van vroeger hooguit zou kunnen evenaren. Ga zo door, Gesink lijkt het zelf in ieder geval steeds meer te gaan geloven.

En als we dan Poels lekker opbergen in de Froome trein, Kelderman eindeloos laten doormodderen in één of ander vaag leerproces, Kruijswijk niet de ploeg krijgt om de Giro te winnen (zodat ie zich daarna eindelijk op de Tour zou kunnen gaan focussen), dan hebben we de komende jaren alleen Mollema om hoge ogen te gooien in de Tour. Bauke kan dat, ook al wordt ie door velen ook al afgeschreven als AK renner, maar de spoeling zou niet zo dun hoeven zijn. Stel je doelen maar niet te hoog, het zou nog eens mis kunnen gaan.
Hup Holland op z'n smalst!

Als Gesink nou eens een tijdje van kwetsuren en privé ellende gevrijwaard zou blijven en het zou eens een keertje mee zitten in koers in plaats van tegen, dan rijdt hij podium in de Tour.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/09/2016 13:37 door Luijt.
Andere Peter 12 september 2016 13:35
Zoals velen maak jij de denkfout door koersen afmaken met explosiviteit met koersen afmaken door slimheid te verwarren. De twee hebben niets met elkaar te maken. Explosieve renners worden wel vaak als slimmer ervaren.
Horsie is back 12 september 2016 13:38
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
Kon hij "vroegah" gedurende 20 minuten dan nog meer dan 441 watts trappen?

Ax 3 Domaines 24:01 TDF 2010 (14 seconden achter Menchov en S Sanchez met 440w étalon).

Ik zou graag van hem een wattage scorebord van zijn hele carrière zien, in w/kg uiteraard.
Schommelingen in vermogen afleiden uit score bord resultaten zoals wedstrijdresultaten uit verschillende tijdsperioden lijkt me trouwens een hachelijke zaak.
Ik denk daarom ook niet dat de verschillen zo heel groot zijn.

Wel blijft de eeuwige vraag onbeantwoord: "Tot waar was Robert Gesink gekomen had hij een vlekkeloze wielercarrière mee kunnen maken?"

Blijft hij toekomstig verschoond van heftige tegenslagen, dan kunnen we meemaken hoever hij kan opschuiven.
Het is m.i. nog te vroeg om dit nu al te kunnen zeggen. Gesink blijft net als Churandy eeuwig 29. smiling smiley
Andere Peter 12 september 2016 13:39
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------

> Als Gesink nou eens een tijdje van kwetsuren en
> privé ellende gevrijwaard zou blijven en het zou
> eens een keertje mee zitten in koers in plaats van
> tegen, dan rijdt hij podium in de Tour.

Daar moet je nog de voorwaarde aan verbinden dat enkele van de intrinsiek betere renners een ongeluk krijgen of niet topfit zijn. Op eigen kracht gaat Gesink
niet Froome en Quintana passeren. Dan blijft er nog maar één podiumplekje over voor een grote reeks van kanshebbers van wie je er aardig wat meer of evenveel kans zou moeten geven als Gesink.
Brieske 12 september 2016 13:42
Horsie is back 12 september 2016 13:46
Jacco Banaan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Aangezien Gesink waarschijnlijk nog steeds niet
> helemaal compleet hersteld is van zijn beenbreuk
> en hartklachten is het meespringen met
> ontsnappingen het hoogst haalbare voor dit moment.

"Waar gaat een ongelaten wind eigenlijk heen?"
"Het kan geen kwaad om een wind op te houden, al kan dat wel krampen veroorzaken".
"De buurman daarentegen kan enig ophouden bij tijd en wijle wel waarderen".

Horsie vond dit Gefundenes Fressen in de VK vandaag.
Cecchini 12 september 2016 14:00
Mis ik nu de naam van Tom Dumoulin in jouw verhaal ? Die heeft inmiddels uitgesproken volgend seizoen zich 100% te richten op het Algemeen Klassement van een Grote Ronde. Welke wist hij nog niet. Vermoedelijk wacht hij de parcoursen af, die de directies van de Grote Ronden volgend jaar gaan vaststellen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/09/2016 14:01 door Cecchini.
Arsimo 12 september 2016 14:02
Eindhovuh 12 september 2016 14:08
Hij kan toch prima én én doen? Dus in de Tour voor het klassement en ritten kapen in Giro of Vuelta?
Zelf heb ik wel de indruk dat Gesink zelf inschat dat hij als klassementsman geen echte progressie meer kan verwachten. Dan is het verleidelijk je erelijst wat bij te schaven. Met zijn talent en behaalde resultaten is zijn erelijst nog erg bescheiden.
Eibert 12 september 2016 14:54
Als het zo steil is maakt het weinig meer uit of je in het wiel zit, de sterkste wint gewoon.
Jacco Banaan 12 september 2016 15:14
Micheal Rasmussen reed ook pas later in zijn carriere goed in de grote rondes. Wellicht dat Gesink volgend jaar nog een joker kan inzetten. Net zoals Rasmussen het geel kan pakken door in het begin van de ronde een 6 tal minuten te verliezen, vervolgens mee te springen met de vlucht van de dag. Verder lijk Gesink inderdaad wat dikker te staan zie onderstaande foto's





Toch duidelijk te zien dat het om een kilo of 3/4 gaat. De armen en benen zijn een stuk dikker.
Snorfietser 12 september 2016 15:39
De manier waarop hij Montreal won was echt heel groots, 6 jaar geleden maar kan me de finale nog heel goed herinneren.
Snorfietser 12 september 2016 15:45
Ik hoop dat hij de vrijheid krijgt om dit te doen. Als alles meezit kan hij top 5 rijden in een grote ronde, voor het podium komt hij net tekort. 5de worden is waarschijnlijk knapper (er rijden er maar 5 bij de eerste 5, terwijl er een stuk of 10 een etappe winnen) dan een rit winnen, maar het is in mijn optiek veel mooier om koersen te winnen. Ook werd ik er wel enthousiast van dat hij er meerdere keren bij zat. Het was niet 1 uitschieter en verder niets, hij zat meerdere keren mee (ook nadat hij zijn ritzege al binnen had). Stephan Cummings wordt door velen gezien als een brute held door zijn ontsnappingen, als hij geen ritten zou winnen maar 10de zou eindigen in het eindklassement (waartoe ik hem best in staat acht) zou niemand hem opmerken.
Snorfietser 12 september 2016 16:16
Hij werd vorig jaar 6de in de Tour, dus het lijkt me niet helemaal redelijk om te claimen dat hij nog niet volledig is hersteld van die beenbreuk en hartklachten. Uiteraard was hij aan het begin van de Vuelta door die val in Zwitserland niet fit genoeg om voor het klassement te gaan. Was hij wel top fit geweest en had hij er evengoed voor gekozen om ritten uit te kiezen, dan had er wellicht meer dan 1 zege ingezeten.
jelleg 12 september 2016 17:25
Lotto-Jumbo heeft de laatste 2 jaar enorme stappen gemaakt in het tijdrijden en ik denk dat ze daar nu in de breete mischien wel de beste tijdritten neerzetten.
cyclingfreakske 12 september 2016 17:32
heb je wat genomen ? want je zit er wel naast wat mijn opinie over Gesink betreft.

Gesink respecteer ik als renner, zijn parcours is problematisch verlopen vol valpartijen en breuken, hartklachten,...Terug rechtkrabbelen kan iedereen, maar weer ondanks elke nieuwe tegenslag toch weer dat niveau halen, is zeer zeer moeilijk. Respect mag getoont worden.
Verder maakt hij fouten als een ander. Een tacticus is hij niet maar heeft geleerd de koers beter te lezen...
Wat die sprint betreft, hij maakte wat foutjes maar het was de enige optie... wachten tot Cilin aanzet = hangen. Nu ging hij vanaf de kop met 2 trage metgezellen, en dan is het voor hun zeer moeilijk om erover te komen.
ELISSONDE mag dan geen sprint hebben, hij is wel een springveer op dat soort aankomsten en ook met Cilin weet je niet hoe dat uitpakt, als je afwacht.
een spint met 3 strijkijzers is altijd onvoorspelbaar.
Eazster 12 september 2016 18:15
Veel valide punten lees ik hoor. Hij heeft bewezen dat als het met de vorm goed zit ,hij in principe allebei moet kunnen.
Het punt is dat hij die kwakkelseizoenen ,waar hij altijd wel een periode niet fit is eens hopelijk achter zich kan laten.
Vorig jaar nog 6e in een sterk bezette Tour en nu dus een mooie ritwinst in de Vuleta. veel te vroeg om hem voor het een of ander af te schrijven.

Doch een ereplaats in een etappe vind ik vrijwel niets waard ,waar een hoge positie in het klassement wel heel wat waard is. Dus die 3e en 4 e stek van deze Vuelta zeggen me ook niet veel. Winnen is inderdaad mooier jah ,maar dan telt wel alleen ook winnen. Of dat voor een klassment geld weet ik niet.Zijn beste ,moosiste prestatie vind ik nu zeker nog altijd zijn klassment en manier van rijden in de Tour de France 2010. Nog jong en behoorlijk sterk meedoen met de grote jongens.
Dat niveau lijkt hij nu niet meer te hebben ,al kunnen wattages dat tegenspreken ,maar ja cijfers zijn net zo uit te leggen als ook gevoelsmatigheden in combinatie met andere factoren.

Zijn erelijst is eigenlijk stiekem best mooi,maar ik begrijp goed dat voor een renner met het statuur Gesink die etappe in een grote Ronde belangrijker is dan GP Montreal ,hoe mooi behaald die zeker was.
El Mik 12 september 2016 18:24
Absoluut oneens. Die Canadese koersen worden op dit prikbord heel erg overgewaardeerd, daar heeft de gemiddelde niet fanatieke wielervolger nog nooit van gehoord. Een Nederlands kampioenschap zou nog meer uitspringen op zijn palmares..

Het enige dat Gesink kan winnen dat groter is dan een etappe in een grote ronde is het eindklassement in een ronde als Paris-Nice of Zwitserland ofzo. Of heel misschien nog eens een San Sebastian of Lombardije.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/09/2016 18:26 door El Mik.
El Mik 12 september 2016 18:29
Wat maakt het voor Gesink nu uit of hij 3x of 2x 6e is geworden in de Ronde van Spanje. Als hij later zijn kleinkinderen vertelt dat hij 3x 6e werd maakt dat net zoveel indruk als 2x 6e, maar die ritzege geeft oneindig veel meer glans aan zijn loopbaan. En mooiere beelden om nog eens te laten zien.
Frederik D. 12 september 2016 18:47
Maar, opa, u was toch niet belangrijk voor het klassement toen u dat ritje in de Vuelta won? Die kopgroep waarin u reed, bestond toch alleen maar uit kneusjes? De beste kneus, is dat nou iets om trots op te zijn? Kijk, zesde in het eindklassement, dat zou nog iets zijn.
Prikdude 12 september 2016 19:47
"Kijk kleinzoon, dit is de nog altijd bestaande prikpagina. Er wordt daar tijdens een grote ronde elke etappe een Nederlandse oud-etappewinnaar besproken. Daar sta ik over het algemeen niet tussen daar men vooral onbekende renners belicht en mijn carrière nog voor de etappezege(s) in een grote ronde het kneusschap al ver had ontstegen. Mijn ritzeges waren derhalve ook nog knapper. Neem die eerste bijvoorbeeld, in de Vuelta van 2016. Een paar maanden ervoor lag ik op mijn kop en ik kon lang nauwelijks trainen. Voorafgaand aan de Vuelta reed ik een Frans voorbereidingsrondje en een dweil had meer glans gehad. Maar zoals je weet kwam ik altijd terug.

De conditie was niet genoeg om ook maar een klassement te overwegen dus ging ik in zowat elke rit dat ik kon en het zin had, in de aanval. Dat ik net weer op niveau mee deed om de zeges was al knap, maar dat ik in elke etappe een legertje uit hun neus vretende angsthazen moest bestrijden was des te knapper. In het peleton had ik namelijk nog altijd de status van grote meneer, daar waar men in Nederland me alweer had afgeschreven terwijl ik precies die zesde plek die jij aanhaalt, haalde in een eindklassement, van de grote Tour nota bene, nog maar een jaar geleden. Nu zou je zeggen dat is heel wat, maar als het een jaar later al niets meer betekent hoe gaat het dan de langere geschiedenis in? Bovendien voel je je als klassementsrenner al snel een kneus, daar je feitelijk niet mee doet om zeges - een renner of drie, vier daargelaten - maar daar heb ik nimmer bij gehoord. Voor de volger is een weekje tweede staan leuk voor het dromen maar mijn ervaring leerde dat alles aan de goede kant van de medaille moest vallen om ook maar op een podium te eindigen en in mijn geval viel het veel vaker juist aan de andere kant van de medaille.

Ik vergeet overigens nog dat het tamelijk saai is zo'n klassementje rijden (ook heb ik nooit begrepen wat er zo leuk aan is om naar te kijken maar ik begreep later dat het te maken had met de agenda van de media, of zo). Elke dag volgen, volgen, volgen. Een keer per jaar goed genoeg zijn een aanval te doen, die zelden tot nooit beloond wordt, omdat het tempo gewoon te hoog ligt. Fietsen is leuk, afzien is mooi maar je voelt je pas echt coureur als je koerst. Ik wilde me terug een coureur voelen en ben gestopt me in het welbekende talanskyvest te hijzen: Een onzichtbare stille kracht in de tombola kansloze kneuzen bij wiens gratie de zeges van de echte wattbeesten beter afsteken. Wat is een kneus?

Het vrijbuiten hoefde het klassement ook niet in de weg te staan, zo bleek later. Hoewel ik me terdege besefte dat ik een klein, onverwoestbaar legertje klassementsfetisjisten teleurgesteld achterliet door te stoppen me als een afgeranseld werkpaard te laten afrossen, ik bedoel lossen, door die gesjeesde racepaarden. Deze zelf geproclameerde 'fans' waren meer fan van hun eigen koersbeleving dan van mijn vreugde en kansen als renner. Ze hadden zichzelf namelijk ingepraat dat zesde worden een prestatie is. Of dit een vergissing met de betuttelende wijze van de Olympische Spelen betrof of gewoon een aanpassing van de werkelijkheid omdat er gewoonweg nooit meer een Nederlander op het podium eindigde en verlangens lukraak werden aangepast, is nooit opgehelderd. Feit was wel dat ze altijd al fout zaten.
Door het spelenderwijs herontwikkelen van mezelf won ik uiteindelijk die grote ronde, een WK en Lombardije. Die grote ronde juist door hem anders te benaderen - omdat de geijkte taktiek gelijk stond aan niet-winnen. Niet winnen is verliezen. Gegarandeerd verliezen is in mijn woordenboek iets voor kneuzen, kleinzoon. Zelfs al had ik geen van die grote koersen gewonnen, dan koester ik nog altijd het om de daadwerkelijke zeges mee te hebben gedaan veel meer dan het tekenen voor vernedering."



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/09/2016 19:51 door Prikdude.
merijntje mortirolo 12 september 2016 19:54
Carlos Danger 12 september 2016 20:16
Hé, opa, zeur niet zo over vroeger. Kijk liever even mee naar mijn vierde Tourzege.
Brieske 12 september 2016 20:25
Hell yeah!

En verder, jadajadajada en bladiebladiebladieblabla.
#HUPGESINK!

Groet
Horsie is back 12 september 2016 20:33
@Prikdude. Het vrijbuiten hoefde het klassement ook niet in de weg te staan, zo bleek later. Hoewel ik me terdege besefte dat ik een klein, onverwoestbaar legertje klassementsfetisjisten teleurgesteld achterliet door te stoppen me als een afgeranseld werkpaard te laten afrossen, ik bedoel lossen, door die gesjeesde racepaarden. Deze zelf geproclameerde 'fans' waren meer fan van hun eigen koersbeleving dan van mijn vreugde en kansen als renner.

U is ook paard? grinning smiley
Frederik D. 12 september 2016 22:14
Hij is mooi, Prikdude. smiling smiley
Cecchini 12 september 2016 23:37
Ach, als Gesink ooit gestopt is met wielrennen wil ik best wel een woordje besteden aan die ene etappe zege van Gesink in de Vuelta. Er zijn door mij namelijk bij de topics van de Grote Ronden renners besproken, die naast die ene etappe zege (sommigen meerdere zelfs) nog een groter palmares hadden dan de Condor van Varsseveld. Dus voor onze Robert kan ik best nog wel een gaatje vinden.
Andere Peter 13 september 2016 00:33
Strike for The Dude. Mooie post.

Op een tegeltje graag:

Quote
Prikdude
Deze zelf geproclameerde 'fans' waren meer fan van hun eigen koersbeleving dan van mijn vreugde en kansen als renner.
Luijt 13 september 2016 09:50
In ieder geval leuk opgeschreven. Natuurlijk kun je in je carrière gaan voor een paar etappezeges. Gesink heeft echter de klasse om nog 5 jaar vaandeldragers van het Nederlandse wielrennen te zijn (oké, 1 van de). Iedereen doet maar net alsof er niet meer in zit dan een 5e of 6e plaats. Dat is gelul.

Van Jo Maas, Henry Manders en Frits Pirard geloven de kleinkinderen nog niets eens dat ze op een fiets hebben gezeten. En daarenboven: die hele Vuelta kan nog niet in de schaduw staan van de Tour. Gesink is op de weg terug, pakt een etappe in die ronde waar de toppers uitgemergeld en uitgepierd vierkant op hun fiets zitten, en meteen moet ie z'n AK ambities opbergen. Slappe handel.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2016 10:10 door Luijt.
Luijt 13 september 2016 10:03
Vind je dat zo'n mooie zin Peter?

Leg eens uit waarom.
Bromertà 13 september 2016 10:17
Wie deze draad overziet, krijgt toch een beetje het idee met de Gesink Fan Club van doen te hebben. Dat een lid daarin nogal doordraaft door in de ik-persoon over zijn idool in de toekomst te orakelen, tart ieders gevoel voor gezond relativisme.

Nee, dan de post van 12 September 2016 13:38, waarin een overijverig paard het open riool afrent opzoek naar cijfermateriaal om een ware bewering over zijn troetelkind te ontkrachten. De manier waarop het zijn resultaten van zijn zoektocht presenteert, verdient geen schoonheidsprijs: een steekhoudend argument valt niet te herkennen, aan bronvermelding doet het al helemaal niet, en het kwalijkste is dat het moedwillig feiten verdraait om zijn gevierde renner mooier af te beelden dan de werkelijkheid toestaat. Het is om Stapel van te worden.

De feiten op een rij, uiteraard met bronvermelding:

1. 440 watts is niet meer dan 441 watts.
2. Samuel Sanchez was 14 seconden sneller dan Gesink
3. Die 440 watts hoort bij het geschatte (berekende) vermogen van Sanchez
4. Een berekening op basis van aannamen is geen feit
5. De berekening voor Gesink pakt dus lager uit dan die 440 watts
6. Bij Contador met dezelfde tijd als Gesink staat vermeld: 434 watts
7. De in deze Vuelta 20 minuten piek van 441 watts is verkregen via de meting van een vermogensmeter.

De uitspraak: Gesink heeft in het verleden nooit meer dan 441 watts gedurende 20 minuten gereden, moet vooralsnog als waarheid worden aangenomen. Dat dit kwam door z'n mallotige pielverzetje is meer dan waarschijnlijk.



12	Denis Menchov	Russie	Tour de France 2010 (#14)		23'47	-	440
-	Samuel Sanchez	Espagne	Tour de France 2010 (#14)		23'47	-	440
14	Oscar Sevilla	Espagne	Tour de France 2001 (#12)		23'52	-	-
-	Joseba Beloki	Espagne	Tour de France 2001 (#12)		23'52	-	-
-	Jan Ullrich	Allemagne	Tour de France 2005 (#14)		23'52	-	-
17	Andy Schleck	Luxembourg	Tour de France 2010 (#14)		24'01	-	-
-	Joaquim Rodriguez	Espagne	Tour de France 2010 (#14)		24'01	-	-
-	Robert Gesink	Pays-Bas	Tour de France 2010 (#14)		24'01	-	-
-	Alberto Contador	Espagne	Tour de France 2010 (#14)		24'01	-	434
-	Jurgen Van den Broeck	Belgique	Tour de France 2010 (#14)		24'01	-	-

[www.chronoswatts.com]



Ik denk niet dat iemand het aandurft om een op redelijke gronden gebaseerde schatting te maken over Gesinks 20 minuten piekvermogen uitgaande van die 434 watts over 24'01" .



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2016 10:19 door Bromertà.
zumsteg 13 september 2016 11:00
In een interview dat Gesink aan de NOS gaf zei hij zoiets als het volgende: ik merkte dat bij het explosief versnellen de kramp erin schoot, dus ik moest er een lange sprint van maken om te voorkomen dat de sprint te explosief werd, ook hoopte ik dat de andere twee op deze manier niet zouden merken dat ik tegen de kramp aan zat.

Hij heeft er dus wel degelijk over nagedacht. Dus het is niet zo dat hij per definitie geen tactisch wonder is.
Arsimo 13 september 2016 11:03
Als jij (en je bron) pseudo wetenschappelijk wil gaan zitten doen dan praat je om te beginnen *nooit* over watts als eenheid van vermogen. Het is watt, genoemd naar de uitvinder (sort of) van de stoommachine. We hebben het ook over "60 kilometer", "220 volt" of "80 kg".

Tweede, als je het echt over vermogen hebt (en niet over vermogen / gewicht) dan gaat bij hetzelfde vermogen iemand die minder weegt sneller omhoog dan iemand die meer weegt. Dus als de Gesink van nu hetzelfde (maximale) vermogen trapt als de Gesink van 5 jaar geleden, dan gaat de Gesink van nu een stuk langzamer.

Dus of je praat over vermogen per gewicht (massa) en dus dan je verhaal (en die van je bron) flink aanpassen of het verhaal slaat nergens op.
Andere Peter 13 september 2016 11:15
Ik vind dat niet zo'n mooie zin. Wat ik mooi noem is de post als geheel. Die zin wil ik wel op een tegeltje omdat ik denk dat die zin heel erg waar is. De oude Gesink toont dat veel intensieve volgers het soms beter menen te weten dan de renner zelf. En soms hebben ze daarbij hun eigen dromen geprojecteerd op zo'n Gesink, in plaats van dat ze hem zijn eigen droom laten volgen.
Bromertà 13 september 2016 11:18
Weer zo'n figuur die denkt aan de hand van een fotootje te kunnen opmaken wat het gewicht van een renner is. Verder is het begrip "Watts étalon" aan je neus voorbij gegaan. Kan je allemaal terugvinden via de bronvermelding, maar niet doen hoor. Stel je voor, dat je je vooringenomen mening moet herzien onder het predikaat "pseudo wetenschap."
Arsimo 13 september 2016 11:23
"Beauty is in the eye of the beholder."

Als je lekker als liefhebber in de rondte fietst dan heb je terecht nergens boodschap aan. Als je als broodrenner fietst dan wordt je beoordeeld door je sponsors en je publiek - daar leef je dan namelijk van. Als je daar niet tegen kan moet je een ander vak kiezen. Om daarvoor nog een cliche aan te halen: "If you can't stand the heat, get out of the kitchen."

Ik val hier Gesink niet mee aan, maar wel de algemene foutieve visie dat profsporters maar kunnen doen wat ze willen. Beter gezegd, ze kunnen het wel, maar ze moeten dan niet zeuren als het publiek teleurgesteld is en ze je dan eventueel laten vallen. Als profsporter sport je namelijk primair voor je publiek, niet voor jezelf.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2016 13:33 door Arsimo.
Bromertà 13 september 2016 11:23
O, en je taalkundige ge-emmer lap ik aan m'n laars. Er is geen wetenschappelijk verschil tussen iemand die 180 cm lang is of iemand die 180 centimeters lang is.
Arsimo 13 september 2016 11:31
Ik heb dat stuk gelezen, maar het is duidelijk door iemand geschreven die de ene aanname en versimpeling na de andere aan elkaar knoopt. Bij elke knoop wordt de waarde er van minder. Ik noem dat pseudo wetenschap.

En als zo iemand dan constant over "Watts" praat in elke context die hij kan bedenken maar wel kg, m en s gebruikt dan neem ik zo iemand als wetenschapper niet serieus. Misschien is/was die bron iets zinnigs op het spoor, misschien niet. Het is nu door de nonsens niet goed te beoordelen.
Horsie is back 13 september 2016 13:08
Iets naäapen van iemand, die je denkt zogenaamd te ontmaskeren, is inderdaad Stapel verzoeken.
Waarom zou ik op dit vluchtige forum toujours aan bronvermelding doen? Wel knap, dat U de speld in de hooiberg zo snel gevonden hebt.
Of dacht U daarbij aan dr. Phil, die immers zegt, dat de meest voorspellende waarde van iemand’s toekomstig gedrag, juist, het gedrag uit het verleden is?

Ironisch is, dat het paard zelf dacht iets opgeschreven te hebben, waaruit nu eens zou kunnen blijken (anderen zouden het erin kunnen lezen), dat het paard het met de nutty tweebener eens zou kunnen zijn op het punt van Gesink P20min. Maar de tweebener gooit het liever ineens over de boeg van de schouders van een aantal nijvere mieren, die hij allerlei feiten laat aandragen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2016 13:39 door Horsie is back.
Andere Peter 13 september 2016 14:58
Ook eens met jouw tegeltjeszin.

Het wordt dan een kwestie van smaak hoe ver elke beholder wil gaan in het uiten van die projectie van wat de renner beter wel of niet zou kunnen doen. Ik ben daarin qua stijl zeer geneigd om in 99 van de 1 gevallen de keuzes van de renner te verdedigen.
Mazter 13 september 2016 15:09
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vind dat niet zo'n mooie zin. Wat ik mooi noem
> is de post als geheel. Die zin wil ik wel op een
> tegeltje omdat ik denk dat die zin heel erg waar
> is. De oude Gesink toont dat veel intensieve
> volgers het soms beter menen te weten dan de
> renner zelf. En soms hebben ze daarbij hun eigen
> dromen geprojecteerd op zo'n Gesink, in plaats van
> dat ze hem zijn eigen droom laten volgen.

Pfff, ja hoor, we dromen hier natuurlijk met zijn allen dat we zelf in de top 10 rijden. Wat zou er van het klassement worden als iedere top 5 kandidaat het maar laat lopen en voor etappezege's zou gaan? Heb je ergens in de slotweek ineens Froome bovenaan met een voorsprong van ruim 5 minuten op renners als Kreuziger en Mijntjes terwijl Quintana, Porte, Mollema, Gesink en van Garderen allemaal met 15 minuten achterstand in de vroege vlucht zitten voor een etappezege. Want Froome is natuurlijk onverslaanbaar en een etappezege is natuurlijk veel mooier dan een 3de of 4de plek.

Nog geen 5 maanden geleden tekende Gesink een nieuwe (vette) tweejarige verbintenis op basis van zijn goede Tour in 2015. Hij zei er zelf dit over:
“Het voelt echt als mijn ploeg, waar ik al jaren op een prettige manier begeleid word. Ik hoop de aansluiting bij de wereldtop te houden, zoals ik de afgelopen Tour de France heb laten zien.”
Een valpartij en etappezege later is alles ineens anders...behalve zijn salaris natuurlijk. Die zal niet die van een rittenkaper zijn maar van een kopman.

Jij mag er het jouwe van denken natuurlijk, maar ga anderen alsjeblieft niet veroordelen op basis van hun kritiek op deze beslissing.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2016 15:21 door Mazter.
Cecchini 13 september 2016 15:58
Luijt 13 september 2016 16:43
Het is natuurlijk ook volledig van de pot gerukt om te gaan roepen dat het de droom van Gesink zou zijn om rittenkaper te worden.
Prikdude 13 september 2016 18:42
Niet gelijk in blinde paniek denken dat iemand met een oogje op rittenkapen gelijk voorgoed elke klassementsambitie over boord kiepert. Nog één tegeltje: "Er zijn meer wegen die naar Rome leiden". (al lijkt het verstandig dat pad wat je nu reeds vaker begaan bent, en nimmer bij Rome uitkwam, nu eens over te slaan)

En wat er van het klassement zou worden als alle andere top 5 kandidaten zich niet als Mollema's en Talansky's opstellen maar meer als Contadors en Bardets? Dan wint Froome de Tour niet hoor, of in elk geval niet automatisch maar denk ik zelfs dat hij uit ellende voortijdig afstapt. Wie wél de Tour wint is dan maar de vraag maar de kansen van een Gesink zouden stijgen van 2 naar zo'n 15 procent. En wij kijken voor de verandering naar iets boeiends i.p.v. onszelf hardnekkig wijs te maken dat het boeiend is. Win euh win.

En zelfs m.b.t. dat salarisriedeltje en er vanuit gaande dat hij enkel nog voor ritten en klassiekers gaat, vraag ik me af of ze bij LTJ niet blijer zouden zijn met twee ritzeges en bollen, continue in beeld rijden en wellicht een klassieker dan een zesde plek in het AK.
Eazster 13 september 2016 19:05
"Wat is het hoogst haalbare als hij zich toelegt op het klassementsrennen? Het meest waarschijnlijk is het hoogst haalbare een herhaling van prestaties die hij in het verleden al heeft gedaan. Rond 5e/6e plaats in de Tour en héél misschien podium in Giro of Vuelta. Dat kun je als waardevol taxeren hoor. Maar ik zie dat toch als een zetherhaling"

Leuk AP hoe je ons afserveert als klassementsfetisjisten die hun eigen verwachtingen en dromen projecterenop de renner Gesink. Volgens mij doe je hierboven precies hetzelfde naar je eigen voorkeur ,dat terwijl Gesink nog helemaal niets heeft laten doorschemeren over hoe hij zelf het liefst de komende jaren gaat koersen.
Het enige dat hij hierover heeft gezegd is dat hij dit ook een leuke manier vind om eventueel zijn erelijst proberen bij te schaven in de toekomst.
De pot die de ketel verwijt dat ie zwart ziet.
Eazster 13 september 2016 19:16
twee ritzeges en bollen, continue in beeld rijden en wellicht een klassieker.
Je zegt het zelf "wellicht'' . Kan je met zekerheid zeggen dat de ploegleiding dat zelfs liever heeft dan een 6e stek in het AK.
Helaas zijn 2 etappezeges en een klassieker en oh jah de bollen niet op bestelling af te halen bij de Chinees.'
Volgens jullie redenatie is die 4-6e stek het hoogst haalbare omdat hij nooit hoger heeft gefinished in het AK ,dan is volgens diezelfde redenatie nu ook 1 etappezege in een grote ronde het maximum,meer heeft hij er niet behaald.

Ik ben het wel eens met je dat potentiele top 5-10 kandidaten hun kansen (chaosfactor) op winst vergroten als ze continu aanvallen en samenwerken.Helaas is niet menselijks deze wielrenners vreemd en zitten er 1-2 die denken laat ik profiteren en gewoon volgen dan pak ik die 4-5 stek op zeker. Blijkbaar is die dan toch wat meer waard dan alles-of niets.
JW 13 september 2016 19:16
Horsie is back 13 september 2016 19:50
@Eazter. Van de chaosfactor in het wielrennen had ik nog nooit gehoord. Heb je het weer van vandaag ook voorspeld? 32,9 gr Celsius bij ONO wind.
Eazster 13 september 2016 20:09
@Eazter. Van de chaosfactor in het wielrennen had ik nog nooit gehoord. Heb je het weer van vandaag ook voorspeld? 32,9 gr Celsius bij ONO wind.

Van de meuk die jij allemaal neerpent heb ik vaak ook niet gehoord. Soms schrijf je iets op als een soort beeldspraak ,iets wat jij in meerdere mate ook wel last van hebt zij het pseudo wetenschappelijk (kijk weer zoiets) of iets met paarden.
Het is waar je maar warm van wordt.
Horsie is back 13 september 2016 20:44
Eazster Schreef:
-------------------------------------------------------
> @Eazter. Van de chaosfactor in het wielrennen had
> ik nog nooit gehoord. Heb je het weer van vandaag
> ook voorspeld? 32,9 gr Celsius bij ONO wind.
>
> Van de meuk die jij allemaal neerpent heb ik vaak ook niet gehoord. Soms schrijf je iets op als een soort beeldspraak ,iets wat jij in meerdere mate
> ook wel last van hebt zij het pseudo wetenschappelijk (kijk weer zoiets) of iets met paarden. Het is waar je maar warm van wordt.

Lees jij die meuk dan?! grinning smiley
cyclingfreakske 13 september 2016 20:54
je noemt dus het voorkomen van opnieuw in kramp schieten, tactisch ? En als Gesink dat zelf tactisch indelen vind, moet hij zich eens laten nakijken.
tactisch is wel wat anders...dan had hij onderweg wel meer nagedacht en iets meer reserve gereden, en meer het werk aan anderen opgedrongen.

opnieuw kramp voorkomen is puur aanvoelen waar je maximale grens nog ligt en je maakt daar zo goed mogelijk gebruik van in de gegeven omstandigheden.
in dat soort aankomst kan dat perfect door net niet die grens van de kramp te overschrijden, door met een net iets groter verzet de sprint aan te gaan en zo "snelheid" te maken. - Zonder de traprotatie op te drijven wel te verstaan, anders is de kramp onmiddelijk terug.
het is puur aanpassen en voelen waar het nog net kan.
Andere Peter 13 september 2016 23:07
Dat roept natuurlijk dan ook niemand. In elk geval denk ik niet dat dit Gesinks droom zou zijn. Manmanman wat gaat het altijd mis als jij posts interpreteert in plaats van leest wat er staat.

Het punt is nu juist om je geen voorstelling te maken van Gesinks dromen, maar hem lekker te laten begaan in het besef dat zijn eigen dromen ertoe doen, niet die van derden. Lees nog maar eens de tegelstjeszin van Prikdude die ik herhaalde.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2016 23:14 door Andere Peter.
Andere Peter 13 september 2016 23:10
Je interpreteert die projectie hier veel te beperkt. Wat zo goed is aan de zin van Prikdude is nu juist dat die projectie niet gaat over volgers die zelf top-10 in een ronde zouden willen rijden. Maar over volgers die dolgraag zouden zien dat Gesink top-10 of top-3 in een grote Ronde zou rijden. Het is precies die wens die de blik troubleert, in de ogen van de fictieve Oude Gesink. Precies dat vond ik zeer goed gevonden.

(En o ja, ik heb niemand op basis van die keuze veroordeeld. Doe dus ook svp niet alsof ik dat deed)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2016 23:24 door Andere Peter.
Andere Peter 13 september 2016 23:22
Natuurlijk doe ik dat. Ik stel mijzelf toch ook niet boven de partijen? De universele wijsheid van Prikdude gaat mij ook aan.

Overigens gaat mijn argumentatie nu juist over de kansenverhoudingen bij Keuze A en Keuze B. Ik stel dus ''mijn eigen koersbeleving'' in dienst van ''Gesinks vreugde en kansen als renner''. Laat hem doen wat hij leuk vindt en waar hij de beste kansen meent te zien.

Quote
Prikdude
Deze zelf geproclameerde 'fans' waren meer fan van hun eigen koersbeleving dan van mijn vreugde en kansen als renner.
Luijt 14 september 2016 10:20
O fijne draaikont, is dat nu juist het of je punt. Die draai je er weer mooi aan, quod non.
Andere Peter 15 september 2016 00:40


I plead guilty, your honour.
zumsteg 15 september 2016 10:22
Ik reageerde op Jacco Banaan, niet op jou.

Als je alleen naar de sprint kijkt, dan was het wel tactisch handig, zie ook je tweede alinea. Over je eerste alinea, tja, hij had natuurlijk al een etappe net verloren doordat Quintana erover heen kwam en het is natuurlijk beter voor hem om met zo min mogelijk renners aan de sprint te beginnen, dus sparen was lastig.
Mazter 15 september 2016 17:28
Wat Gesink nu wel of niet leuk vind boeit me niet zo veel. Wel is het zo dat er niet echt een lijn zit in zijn manier van denken en doen. In april was hij nog heel stoer een kopman die bij de wereldtop wilde blijven behoren en heeft hij waarschijnlijk ook een dito contract getekend. Nu hij de smaak van een overwinninkje heeft geproefd vindt hij zijn Vuelta rol misschien wel iets voor de toekomst. Maar in de Vuelta was hij een knecht die na het uitvallen van zijn kopman voor de vroege vlucht en de ritzege's ging.

Gezien zijn resultaten dit jaar denk ik inderdaad dat dit misschien de beste weg is voor Gesink. Mindere medevluchters er af rijden voor een etappe zege. Want als kopman heeft hij dit seizoen echt overal gefaald. Maar gezien de ploegsamenstelling vind ik dat hij dit naar TLJ toe niet kan maken. Na het vertrek van Kelderman blijven alleen hij en Kruiswijk nog over als klassementsrenners. Bennett klauterde zichzelf met veel pijn, moeite en nodige geluk naar een top 10 klassering, maar de garantie is er allerminst dat hij een kopman kan zijn. Indien Gesink enkel voor de ritzeges zou gaan heb je als protourploeg zijnde met 1 klassementsrenner gewoon te weinig voor handen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen