Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Russische hackers lekken gegevens van oa Foorme, Wiggins

Gepost door Erik S. 
Erik S. 15 september 2016 08:24
Op zich weinig bijzonder nieuws qua informatie maar dit zou wel eens een bommetje kunnen leggen onder de wereabouts regeling. Als niet kan worden gegarandeerd dat gegevens privé blijven kan ik mij voorstellen dat een sporter niet zo happig is op het doorgeven van verblijfsgegevens ed.

Nos.nl



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/09/2016 08:24 door Erik S..
Slimmerd 15 september 2016 09:35
Die whereabouts lijken me niet het grootste probleem, wel dat Froome en Wiggins wedstrijden winnen terwijl ze aan de de cortisonen zaten (ook al is dit feitelijk geen doping)
Iwan 15 september 2016 10:14
Wanneer stoppen ze nou met die attesten?
Ben je verkouden dan rijd je niet. Heb je last van je gewrichten, spieren of pezen, dan rijd je niet. Dit zou geen excuus mogen zijn om legaal verboden middelen te gebruiken.
Brieske 15 september 2016 10:16
Eens!
Op dat soort momenten aansluiten bij Paralympics en als het weer gaat weet aansluiten bij de profs.

Groet
Walnoot 15 september 2016 11:17
Eens! Om even door te trekken: heb je een zware inspanning geleverd dan neem je geen gare chemische shakes, en heb je honger dan eet je niet?

Hup cross, bidons tijdens de koers zijn ook voor poesjes!
Curzio 15 september 2016 13:50
Eens met de strekking van Walnoot. Een wielrenner die een grote ronde betwist voor de winst is een miljoenen-bv. Een verkoudheid mag en moet zelfs wat mij betreft gewoon lege artis behandeld worden.
Anderzijds denk ik dat teamartsen niet degenen moeten zijn die deze attesten moeten verstrekken. Daarvoor is een onafhankelijke arts nodig. Prednisolon wordt voor een gewone verkoudheid namelijk niet gebruikt, alleen bij mensen met een longaandoening (m.n. COPD), maar dat zullen wielrenners niet zijn.

Ik vind dat wielrenners recht hebben op medische zorg zonder dat dit automatisch een startverbod moet betekenen, maar ik vind dus dat die medische zorg onafhankelijk moet zijn.
pauldob 15 september 2016 14:10
Lieve Curzi,

'Attesten' zoals jij ze noemt worden al jaren niet meer verstrekt door de behandelende artsen. Die moet een zogenaamde Therapeutic Use Examption (TUE) aanvragen waarin aangegeven wordt wat en waarom hij wil voorschrijven. Die TUE wordt door een onafhankelijk arts beoordeelt.
Slimmerd 15 september 2016 14:57
Ik denk dat Curzio bedoeld dat ook een onafhankelijke arts moet vaststellen of er daadwerkelijk iets mis is met de renner. Een aanvraag kan natuurlijk zo ingediend worden door een ploegdokter met een 'verzonnen' probleem
Wuser 15 september 2016 15:42
Als je een laag IQ hebt, heb je minder talent om 'rocket scientist' te worden.

Als je bibberende handen hebt, heb je minder talent om chirurg te worden.

Als je astma hebt, heb je minder talent om professioneel sporter te worden.

Weg met die attesten. Dan rijd je maar iets minder hard.
Shinzawai 15 september 2016 15:59
Er is natuurlijk wel een verschil tussen tijdelijke kwaaltjes als verkoudheid, die je m.i. gewoon moet kunnen behandelen, en aandoeningen als astma, waar kennelijk het halve profpeloton last van heeft.
Arnold 15 september 2016 16:40
Stel je bent chirurg, en je krijgt last van bibberende handen. Daartegen bestaat echter een goed werkend medicijn, ook maar niet gebruiken dan?

Wat een waardeloze vergelijking, wat niet wegneemt dat ik het oraal gebruik van cortison in competitie bedenkelijk vind.
Goozzer 15 september 2016 17:39
De verzorging in het damespeloton is nog nooit zo indringend geweest...
Arnold 15 september 2016 18:48
Ik vind de TUE's van Wiggins overigens wel vrij bizar telkens net voor een grote ronde een injectie met Kenacort
Horsie is back 15 september 2016 18:49
Goozzer Schreef:
-------------------------------------------------------
> De verzorging in het damespeloton is nog nooit zo
> indringend geweest...

Je bedoelt, veel is toch alleen maar cosmetisch, zoals ook bij de mannen. smiling smiley
Curzio 15 september 2016 20:08
Bromertà 15 september 2016 22:25
Voor u uit het open riool gevist:

Zonneveld kwettert met Vaughters over vermageren met cortisonen:
[twitter.com]

Naast een liefhebber van babyvoeding is Greg patiënt en dus zit ie aan de cortico’s ??




De TUE voorwaarden volgens de UCI:




Al is het geen superbenzine, naast dat het herstel bevordert, doet dit onderzoek vermoeden dat er een prestatieverhogend effect optreedt:

Ten recreational male athletes completed two cycling trials at 70-75% peak O2 consumption until exhaustion after either placebo (Pla, lactose) or oral prednisolone (Pred, 60mg/day for 1 wk) treatment, according to a double- blind and randomized protocol. Blood samples were collected at rest, during exercise and recovery to determine ACTH, growth hormone (GH), prolactin (PRL), DHEA, insulin, blood glucose and lactate values.
Time of cycling was significantly increased after chronic Pred treatment. Pred intake significantly lowered basal, exercise and recovery ACTH, DHEA and PRL concentrations whereas GH concentrations appeared significantly lowered by Pred after 30 min of exercise. Blood glucose and insulin were significantly (P<0.05) increased by Pred respectively during the whole experiment and until 30 min of exercise. Blood lactate concentrations were higher after Pred vs Pla at 10 min of exercise until 10 min of recovery (P<0.05). From these data, short-term prednisolone intake did appear to significantly improve performance during submaximal exercise with concomitant alteration in hormonal and metabolic responses.


[citeseerx.ist.psu.edu]



Bradley Wiggins' TUEs

June 13, 2008: Salbutamol (200ug dosage, inhalation as needed for 12-months)
December 12, 2008: Salbutamol (250ug dosage, inhalation as needed for 12-months)
December 16, 2008: Salbutamol (2 puffs dosage, 2 times per day for 12-months), Formoterol (2 puffs dosage, 2 times per day for 12-months), Budesonide (2 inhalations dosage, 2 times per day for 12-months
June 29, 2011: Triamcinolone acetonide (40mg intramauscular dosage, one time injection)
June 26, 2012: Triamcinolone acetonide (40mg intramauscular dosage, one time injection)
April 22, 2013: Triamcinolone acetonide (40mg intramauscular dosage, one time injection)

En ook Wiggins “lijdt” onder levenslange pollenallergie:



Chris Froome's TUEs

May 21, 2013: prednisolone (40mg oral dosage, once per day for five days)
April 27, 2014: prednisolone (40mg oral dosage, once per day for seven days)

[www.cyclingnews.com]



Galen Rupp (trainingsmaatje van Mo Farah ) aan de prednisolon en testosteron.


Thyroxine voorgeschreven door “Dr” Salazar …




Zonneveld over cortisonen in 2013 NRC
[www.nrc.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/09/2016 22:27 door Bromertà.
Horsie is back 15 september 2016 22:48
Goeddoeme, daar zat Bromertà. smiling smiley
cyclingfreakske 15 september 2016 23:54
Van Avermaet zit al sinds zijn juist regelmatig met een opspelende archillespees (oorzaak was een ongeval)
dacht zijn rechterkant, zeer vaak loopt hij met de hiel bovenop de schoen of zelden geknoopt, omdat het irriteert.
het klopt dat hij vaker behandeld is met cortiscoides / cotrisone om de ontsteking te remmen.


Cytomel is al zeker geen doping - cortisone, whatever.... het is een synthetisch metaboliet van het aminozuur Tyrosine en jodium (T3) en kent ook de vervelende bijwerkingen zoals tyroxine (t4) doseringen bij schildklierproblemen.
het meest gebruikte in de sport om af te vallen is nog altijd clembuterol, omdat het zeer snel uit het lichaam is, geen bijwerkingen kent ,en helemaal geen negatieve rebound zoals met cytomel en L-Tyroxine wel het geval is als men ermee stopt.

altijd knap als ze er veel over schrijven om verdachtmakingen te uiten, maar dat ze dan wel eens hun huiswerk maken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/09/2016 18:03 door cyclingfreakske.
Carlos Danger 16 september 2016 00:45
En zo is 't maar krek.
Bromertà 16 september 2016 09:53
Van Avermaet zit al sinds zijn juist regelmatig met een opspelende archillespees (oorzaak was een ongeval)
dacht zijn rechterkant, zeer vaak loopt hij met de hiel bovenop de schoen of zelden geknoopt, omdat het irriteert.
het klopt dat hij vaker behandeld is met cortiscoides / cotrisone om de ontsteking te remmen.


Goh, dat had ik nou nooit gedacht dat GvA "al sinds zijn juist" en dan ook nog "regelmatig" met een opspelende "archillespees" ... uhh, ja, wat eigenlijk? Loopt, misschien? O, en waar zit die "archillespees" precies? Iedereen begrijpt dat je de achillespees bedoelt en iedereen weet heus wel dat het om de vermeende ziekte van Haglund gaat. Aan welke kant het euvel zit, boeit geen moer. En dat ie met de hiel op de schoen loopt en zelden geknoopt, is ook weer zo ontzettend slordig en warrig geformuleerd dat het bijna humor wordt, omdat het irriteert. Trouwens op het podium heeft GvA altijd keurig zijn schoenen aan. Wat een aansteller, denk ik dan.


Cytomel is al zeker geen doping - cortisone, whatever.... het is een synthetisch metaboliet van het aminozuur Tyrosine en jodium (T3) en kent ppk de vervelende bijwerkingen zoals tyroxine (t4) doseringen bij schildklierproblemen.

Wat wel of geen doping is, is een nogal grijs gebied. Veel sporters hanteren de gemakkelijke versie door zichzelf wijs te maken dat elk middel is toegestaan zolang het maar niet op de verbodenlijst staat. Jij denkt daar blijkbaar ook zo over.

Het aantal sporters met een TUE loopt de spuigaten uit. Statistisch gezien is het peloton naar medicijngebruik een aandoenlijk stelletje stumpers, waarin zich verhoudingsgewijs meer patiënten bevindt dan bij niet sporters. Dat is een kwalijk fenomeen en het schaadt de geloofwaardigheid van de sport. De neutrale toeschouwer zal al gauw de indruk krijgen: "Ach, zie je wel, ze gebruiken nog steeds allemaal."

het meest gebruikte in de sport om af te vallen is nog altijd clembuterol, omdat het zeer snel uit het lichaam is, geen bijwerkingen kent ,e n helemaal geen negatieve rebound zoals met cytomel en L-Tyroxine wel het geval is als men ermee stopt.

Er zal geen enkele arts voor welke kwaal dan ook het voor elkaar krijgen om een TUE bij de UCI te verkrijgen om clenbuterol (met een n) als therapeutisch middel voor zijn "patiënt" voor te mogen schrijven.


altijd knap als ze er veel over schrijven om verdachtmakingen te uiten, maar dat ze dan wel eens hun huiswerk maken.

Wie die "ze" zijn, weet ik niet, maar wat mij betreft, moet er veel meer over het gebruik van medicijnen onder het mom van een TUE geschreven worden. Welke renners gebruiken die rotzooi? De vlucht naar TUE lijkt epidemische vormen aan te nemen en de UCI zou er goed aan doen om de TUE helemaal af te schaffen. Wie ziek is, kan of mag niet fietsen.

Over "huiswerk maken" het volgende. Wie zijn gedachten aan een openbaar forum (of aan papier in figuurlijke zin) toevertrouwt, is op z'n minst aan zichzelf verplicht om dat enigszins zorgvuldig te doen. Met een warrig stukje proza, vol met taalfouten, vol met kromme zinnen, vol met tegenstrijdigheden, is niemand gediend. Mijn indruk is dat cyclingfreakske sinds de lagere school zijn huiswerk voor het vak Nederlands nooit heeft gemaakt.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/09/2016 09:57 door Bromertà.
Goozzer 16 september 2016 15:47
Je hebt er gewoon echt geen verstand van...
cyclingfreakske 16 september 2016 17:41
ga je beweren dat Cytomel en andere schildklierhormonen dan doping zijn ? staan nergens op de lijst en, word wel door meeredere renners met effectief een schildklierprobleem gebruikt, sommigen misbruiken het ook, maar heeft vaker ongewenste effecten en is moeilijk af te stellen.
Eerder word er naar een natuurlijk schildklierextract gevraagd, dat tevens ook vaak alle spore elementen in combinatie heeft.
want neem maar schilklierhormonen als bv selenium, jodium of tyrosine plat ligt .... haalt geen bal uit,
Waarom staat Nick Nuyens er ook niet tussen ? dia had al heel wat jaren problemen met de schildklier - en nog steeds, na een actieve klierkoortsperiode te hebben gehad..
Sommige anderen zitten met de ziekte van Hashimoto, en nemen behoorlijk hoge dosis L-Tyroxine (T4)..... uit pure noodzaak. ook doping ???


Clembuterol word natuurlijk via andere wegen aangebracht en toegepast....is doping, snel uit het systeem en nog altijd populair bij diverse sportdiciplones.
wel dom dat jij denkt dat ze daar een voorschrift voor gaan vragen.. en ik hab dat nooit beweerd.
ik zeg enkel dat het niet de problemen en onstabiel gedrag geeft van een synthetisch schildklierhormoon , effectiever is in gewichtsverlies en net daarom nog word toegepast door diverse atleten in diverse sporten.

en ja..Van Avermaet loopr de meeste tijd met de schoen los. kan best zijn dat dat op het podium niet of zelden is, maar daar zit ook sponsorship achter. daarbuiten is het vaak anders.

trouwens...oude voorgekauwde koek waar die Russen mee afkomen, zaken die vaak niet geheil zijn zoals die attesten van van avermaet destijds met een veelopkomend tendinitis aan de achillespees.. Ook Froome heeft er 2-3 keer gebruik van gemaakt toen hij effectief met tendinitis zat.

Misbruik :
ja; er was en is nog steeds het attesten fenomeen, waarbij sommigen misbruik maken. maar een zalfje maakt niet veel uit...
de puffers als Ventolin , Qvar, Sybocort etc... zijn veel effectiever omdat het via de longen zeer snel in het bloed komt en het maximale effect creeert.
Bij een aantal renners zie je na het pollenseizoen ze nog toegepast worden onder het mom van "inspanningsastma"..wel dat is dus flauwe kul.
ik ken best wel wat mensen met effectieve inspanningsastma, en die zijn zelfs in de lichtste vorm nog niet in staat van lang te lopen, erg hard te lopen of een wielerwedstrijd te gaan rijden.

Over de toepassing van Prednison zijn er al lang vragen.... Lotto heeft lang dat middel toegepast bij de atleten omdat het niet op de lijst staat of stond.
tot er toch problemen kwamen. gezien het een breedspectrum medicijn is blijft het nog met attest in gebruik.... maar blijft ook ter discussie..


dat misbruik moet dus harder aangepakt worden.in de sportwereld.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/09/2016 18:02 door cyclingfreakske.
cyclingfreakske 16 september 2016 18:06
yeah right... jij wel blijkbaar, aan uw overdadig gedetaileerd antwoord te zien the finger smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/09/2016 18:06 door cyclingfreakske.
cyclingfreakske 16 september 2016 18:12
dat gebeurde vaker en was amper gekend. er is ook nooit expliciet aangegeven - op 1 knieprobleem na - waarom ze het deden.
en hij was niet alleen. ik beweer geen misbruik maar er zijn vragen rond het gebruik van bepaalde medicijnen rond bepaalde perioden, zonder noemenswaardige fysieke problemen.
Wat je ook elders in andere teams soms ook zag. (waarom reed Europcar in de breedte de pannen van het dak - -2 Tour's achter elkaar, en dan bijna kompleet weg ???? toevallig net de 2 Tours waar de Fransen extreem toekeken op de niet Franse teams en met alle zonder overladen werden door ASO, en voor Franse teams duidleijk geen oog had.
Roland is nog amper de renner van die bewuuste 2 Tour edities, en nog een deel renners uit dat team van toen. dat noem ik dus geen toeval.
Bromertà 16 september 2016 19:58
Horsie is back 16 september 2016 20:11
@Bromertà

Makkelijke vraag uit 1 tegen 100

"Another Brick In The Wall" van Muddy Waters.
cyclingfreakske 16 september 2016 20:25
kan zijn..
uw reactie past perfect in het beeld dat je de laatste weken - paar maanden neerzet : vanalles vaag uiten en beschuldigen met veel negatief gedoe en holle woorden, helemaal in de stijl van nickname M. Boogerd maar je lijkt nog erger te worden.
Blijven doorgaan zou ik zeggen, je word steeds geloofwaardiger. en zwakker, voorgekauwde koek.

kzou het zo stellen, en dat past perfect binnen uw manier van reageren de laatste tijd op alles en iedereen :




3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/09/2016 20:28 door cyclingfreakske.
lodjan 16 september 2016 20:57
CF respecteer aub de paar overgebleven lezers en maak er een leesbaar verhaal van. Het is zo vermoeiend om het te lezen en je voortdurend te moeten afvragen wat je nou eigenlijk bedoelt. Het zou ook wel prettig zijn om die stroom uit de onderbuik te fact checken voor je het hier plaatst want er staan ook veel onwaarheden tussen. Succes!
Carlos Danger 17 september 2016 00:44
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
>



"Thick as a brick" van Phil Anderson.
Slimmerd 17 september 2016 09:55
Hij lult alles wel mooi recht wat eventueel krom is, oftewel prima om in de wielerwereld te werken en in die bubble plaats te nemen
Bromertà 17 september 2016 09:59
Het is een angstaanjagend fenomeen: de mens met geldingsdrang maar onverschillig in zijn relatie tot de waarheid. Rob Wijnberg schreef er een zeer leesbaar stuk over. [klik op de bullshit meter]

Horsie is back 17 september 2016 15:06
Pikant is intussen, dat Jeroen Swart, de sportarts en inspanningswetenschapper, van het zo lang verwachte GSK onderzoek naar de buitenaardse capaciteiten van Chris Froome, nu ook van zich laat horen. Dat onderzoek is overigens al een maandje vrijgegeven, maar ik heb er nog niemand over gehoord

Hij beoordeelt de ongoing business rond de TUE's van de SKY wielerploeg als bad, very bad.

Zelfs het medische dossier van Goldilocks is gelüftet. Dat was even schrikken. Maar er zou geen sprake zijn van any wrongdoing.

Van de barfilosoof Fred: de wereld is geschapen op TUEsday en niet op SUNday. cool smiley
Goozzer 17 september 2016 16:28
Goed stuk, en er komt nog bijna een coureur in voor ook...
Bromertà 17 september 2016 20:30
"Van de barfilosoof Fred: de wereld is geschapen op TUEsday en niet op SUNday."

Haha, je verwacht het niet hè: zelfs God kon het niet zonder "onze" farmacie. Altijd al gedacht, wonderen bestaan niet ; - )
Bromertà 17 september 2016 20:31
Nou ben ik toch benieuwd naar die "bijna coureur."
lodjan 17 september 2016 20:42
Micheal Ignatieff is bijna Mikhail Ignatyev.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2016 20:46 door lodjan.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen