Laat alle berichten van een gebruiker zien
Pagina 1 van 313
Pagina's: 12345
Resultaten 1 - 30 van 9366
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Juist die 42:30 daar gaat het om. Daat het M. Pantani 36:20 moeten staan!
Ik zie net, dat de Roemeen (Mihai Simion) op twitter bijna een dag geleden het raadsel heeft opgelost.
De 42:30 is namelijk de STRAVA KOM van Francesco Amatore. De 15 seconden roem van Andy Warhol nietwaar?
Meer dan 15 seconden roe
door
Horsie is back
-
Wielerprikbord.nl
De racefiets van Lorena Wiebes werd te licht bevonden, niet haar dijbenen. Regels zijn regels natuurlijk. Toch vraag je je af omdat er een aantal factoren zijn, die het meetresultaat kunnen beïnvloeden, er toch niet een redelijke foutenmarge zou mogen zijn. Want als het doorgaans om maar een paar grammen gaat, wil je geen risico lopen al was het alleen maar om eventuele kalibratiefouten. Want gew
door
Horsie is back
-
Wielerprikbord.nl
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hier heb ik naar zitten kijken, 42:30. Klopt het gewoon niet! Typisch Giro.
>
> https://pbs.twimg.com/media/HJks61PWkAMq2
> 2s?format=jpg&name=large
Er staat toch 36:14.
Time Record 42:30 snap ik dan weer niet. Dit was de tweede keer, dat de Piancavello vandaag werd beklommen, maar dat ging
door
Horsie is back
-
Wielerprikbord.nl
De vergelijkingen tussen Marco Pantani en Jonas Vingegaard zijn hier uiteraard de resultante van theoretische exercities van klimprestaties, die hoe dan ook wel echt geleverd zijn. Antoine Vayer, de voormalige Festina trainer en patron van Richard Virenque, die wist waar Abraham de mosterd haalde, schreeuwt natuurlijk nog steeds moord en brand bij het aanzien en analyseren van al die klimprestati
door
Horsie is back
-
Wielerprikbord.nl
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> De tijd die in beeld stond klopte dan niet? Want daar zat die slome Deen een paar minuten onder dacht ik.
Op zijn Horsiaans: De Roemeen zag 36:12, de Fin 36:17 en de Fransman 36:15. De recordtijd van Pantani was 36:20.
Er is soms wat verwarring over exacte afstanden en daarom ook tijden. De klim zou 13,8 km
door
Horsie is back
-
Wielerprikbord.nl
Niet alledaags, maar Marco Pantani is vanmiddag met een paar seconden een klimrecord kwijtgeraakt aan Jonas Vingegaard.
De klim vandaag was praktisch gelijk aan die van de beroemde Alp, die dit jaar in de TDF weer wordt beklommen. Dat wordt een showdown.
door
Horsie is back
-
Wielerprikbord.nl
Vandaag geen Kussje erop of toch wel?
Anders is dit er wel een waard.
door
Horsie is back
-
Wielerprikbord.nl
Jonas Vingegaard ondervindt tot nu toe weinig concurrentie en heeft nu dus al vier etappezeges op zak net zoveel als in de Vuelta 2025. Dus hoeveel worden het er nog? De Roemeen zag het goed: Pogi las op het rapport vandaag een dikke zeven voor Vingegaard, zodat hij in de TDF op tegenstand/spanning kan rekenen.
door
Horsie is back
-
Wielerprikbord.nl
In afwachting van Stage 14 waarin Jonas Vingegaard zal moeten excelleren nu hij wel weer hersteld zal zijn van een beetje ziekjes te zijn geweest. De etappe zal niet zo heel veel tijd in beslag nemen. Tijd genoeg om de ontmaskering van Mutant Marco Pantani hier te kunnen bekijken. En ja, in 2013 werd alsnog vastgesteld hoe de TDF 1998 met doping was omgeven. Edoch, het gaat ook over de mate.
door
Horsie is back
-
Wielerprikbord.nl
Jonas Vingegaard is al dan niet bewust niet in zijn allerbeste doen. Daar kunnen we het over eens zijn. Aan de andere kant kan hij natuurlijk een 40 km vlakke tijdrit (equivalent van een driekwart uur prestatie, in geval van Ganna zelfs WUR) niet winnen tegen zulke concurrentie. Hij zou dan grofweg 8W/kg moeten gaan leveren, terwijl het "schone" vermogensrecord voor een vol uur op "
door
Horsie is back
-
Wielerprikbord.nl
El Chaba2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ho ho, de eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat Boogerd er daarna wel bij zei dat hij begreep dat het nu een andere tijd is en dat ze nu (met die
> koffiemolentjes) veel sneller rijden dan hij destijds.
De eerste renner, waaraan het begrip koffiemolentje werd gekoppeld was LA. Jan Ullrich en Bjarne Riis rede
door
Horsie is back
-
Wielerprikbord.nl
Oom Antoine laat zien, dat de overstekende zwarte kat geen kwade bedoeling had en voorspelt, dat Vingegaard 38 minuten over de klim gaat doen. Eddy Merckx zou in 1967 over 13,54 km aan 8,43% zo'n 47 minuten hebben gedaan.
door
Horsie is back
-
Wielerprikbord.nl
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bernal heeft schijnbaar een hartprobleem, maar het
> gebeurt wel vaker dat hij met ineenset 190+ moet
> rondrijden. Dus hij koerst verder. Dit was de
> reden van zijn lossen. Ik mag hopen dat hij hier
> gedegen medisch advies over heeft ingewonnen en er
> geen groter risico is dan lossen. O'
door
Horsie is back
-
Wielerprikbord.nl
predator Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat van PFP doet me aan het Lemond verhaal denken.
> Maar of ze de strijd met Vollering aan gaat kunnen lijkt me twijfelachtig. Dit ga ik niet ontkennen.
Refereert U nu aan meer dan 60 hagelkorrels?
Dat ze in training zou zijn deed mij dan weer denken aan de transformatie van fietstoerist Ulle 2006 in een
door
Horsie is back
-
Wielerprikbord.nl
Het begrip "geparkeerd" zal hier relatief bedoeld zijn en dan kan erin meegegaan worden, zeker in de vergelijking met de dominantie gisteren.
Zo'n monsterklim leidt welhaast per definitie tot onverwachte zaken. Met name ook omdat de rensters buiten de comfortzone op zoek gaan naar de meest curieuze verzetten. Misschien kan chef techniek van deze prik e.e.a. verduidelijken. Ik doe alv
door
Horsie is back
-
Wielerprikbord.nl
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jelle Johannink wint wél voor de Tieten in Griekenland.
>
> En AvdB laat oude tijden herleven. Op een piel verzetje iedereen langzaam maar zeker uit het wiel rijden. In de stromende regen op de supersteile Praeres. Morgen meer van hetzelfde dan moet het beest van Asturië bedwongen worden.
Blasi blij
door
Horsie is back
-
Wielerprikbord.nl
Cyclad58 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Misschien moet Schip het probleem toch eens bij
> zichzelf zoeken nu hij stelselmatig een DQ krijgt.
Wal keert Schip is voortaan Wal keert van Schip.
door
Horsie is back
-
Wielerprikbord.nl
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dumoulin loopt hem al onder de 2.30 uur. Naar zijn zeggen was ie niet overdreven fanatiek in de voorbereiding.
Dumoulin zit daarmee in de kopgroep van de in oorsprong niet-atleten en deze tijd past naadloos in de categorie na een half jaar tussen 2h25 en 2h35.
De crux in de vergelijking tussen wielrenners en ha
door
Horsie is back
-
Wielerprikbord.nl
El Chaba2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat betreft Fabio Jakobsen.
> Voorafgaand aan het seizoen had ik nog goede hoop op enig (eer)herstel voor Jakobsen, maar inmiddels heb ik daar zeer grote twijfels over. Hij moet inmiddels toch al lang hersteld zijn van die slagaderoperatie en ook al weer wedstrijdfit zijn. Gezien zijn resultaten lijkt het er ech
door
Horsie is back
-
Wielerprikbord.nl
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik hoop toch echt dat ze voorzichtig met Seixas
> omspringen en dit jaar de Tour nog overslaan. De
> hype in eigen land zou bizar worden, terwijl hij
> over drie weken echt nog kansloos is tegen Pogi.
> Jammer als kijker, maar op de lange termijn echt
> beter. Misschien debuteren in de Vuelta di
door
Horsie is back
-
Wielerprikbord.nl
Oude krijger Primoz Roglic (8.) in de proloog bijna net zo snel als Tadej Pogacar (6.) Tadej Pogacar verliest ook op de 800m klim. Another day at the office?
Aan de andere kant is het wel een korte inspanning, maar benadert wel de 4km achtervolging.
door
Horsie is back
-
Wielerprikbord.nl
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> We zijn het eens. Ik dacht dat je voedingrevolutie zou noemen, dat speelt natuurlijk ook een rol.
Als het hele deelnemersveld (finishers) sneller rijdt dan het parkoersrecord weet je ook als niet-statisticus, dat dit een anomalie is, tenzij..
> Inderdaad, de conservatieve reflex om een talent eerst een p
door
Horsie is back
-
Wielerprikbord.nl
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Och dat opbranden kunnen ze anno 2026 toch wel bewaken? We hebben het over een 19-jarge die qua inhoud verder lijkt dan alle voorgaande 19-jarigen. Het lijkt de laatste 10 jaar wel trend dat de jeugd steeds eerder doorbreekt en Seixas zou de overtreffende trap hiervan kunnen zijn.
Wat bombastisch, niettemin
door
Horsie is back
-
Wielerprikbord.nl
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wielrennen is te makkelijk tegenwoordig. Met al die innovaties, verwennerij en foefjes. Het echte afzien bestaat niet meer in een profpeloton - je kan altijd blijven trappen.
Ja en nee.
Het afzien is in de eerste plaats korter. De wedstrijdduur is behalve in spelsporten gedaald. Marathon nu nog geen 2 uur. Wel 115
door
Horsie is back
-
Wielerprikbord.nl
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik moet het nog zien of Seixas een nog hoger niveau zal halen de komende jaren. Hij is al op en top gesoigneerd in een Frans laboratorium de afgelopen tijd.
Volgens mij zijn dat er dan 105, want die reden allen harder dan het vorige parkoersgemiddelde.
Dat lab heet toch niet toevallig Fransenstein of Frankenstein?
door
Horsie is back
-
Wielerprikbord.nl
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mooi duel op de Redoute, heel knap dat Seixas er aan kon blijven hangen, maar hij zal nog een paar jaartjes nodig hebben om tot aan de meet partij te kunnen geven. Remco bevestigd dat hij bij Bora wel wat krachtiger is geworden maar niet een betere klimmer. Knap dat hij nog alles gaf voor het podium.
>
&g
door
Horsie is back
-
Wielerprikbord.nl
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Laat de Muur van Hoei de scherprechter zijn die de finale opent. Niet afsluit.
>
> Het is te gecontroleerd. De topfavoriet heeft nooit een reden om vroeg aan te vallen.
Het is nu de wedstrijd van de lichtgewichten. Een optie zou zijn de overwinning te verdelen over de gewichtsklassen: tot 65 kg, tot 7
door
Horsie is back
-
Wielerprikbord.nl
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> 57. Tas
door
Horsie is back
-
Wielerprikbord.nl
Debuut van een topschaatster. Maar iedereen let weer op Anna.
Tas dus verdienstelijk 57. op 3:45. Blasi, wie kent haar niet weer op het podium.
Anna is niet meer de alleen heerseres. Haar laatste overwinning dateert van 5 jaar geleden. Het was wel haar zevende, twee meer zelfs dan Marianne Vos. Haar laatste overwinning dateert van 2013. Waar blijft de tijd?
Waalse Pijl is wel de race van
door
Horsie is back
-
Wielerprikbord.nl
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bij de NOS gaat het over de enorme versnelling in het peloton de afgelopen 2,5 jaar.
> Heeft er iemand hier wat duiding, hoe komt dat?
Heb na de vrouwen niks meer gezien of gehoord.
Vraag me af wat hier wordt bedoeld. Verzet? Dat is vooral bij de baansprinters omhoog gegaan. Op de weg zeker ook bij tijdrit
door
Horsie is back
-
Wielerprikbord.nl
Pagina 1 van 313
Pagina's: 12345