Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Raad de renner

Gepost door Karig Hutje 
Karig Hutje 07 november 2016 17:19
Ik heb de verzameling oude wielerplaatjes van m'n pa uit de jaren 60 opgeduikeld. Nu leek het me een leuk idee om de beschrijving op de achterkant van zo'n plaatje hier te posten en jullie dan te laten raden over welke renner we het hebben. Geboortedatum laat ik achterwege en palmares ook als dat te veel prijsgeeft. Let op dat het niet de bekendste renners zal betreffen meestal.

Oké, daar gaan we met renner één!

,,Vol beloften als nieuweling en als amateur. Als beroepsrenner viel hij tegen en zijn suksessen beperkten zich tot ereplaatsen bij lokale wedstrijden. Werd toch derde bij de Belgische kampioenschappen 195X achter X. Won datzelfde jaar de 1 Mei-Prijs van Hoboken. Verdedigde de kleuren van de Mann-ploeg en bewees deze ploeg in 1961 grote diensten. Won in 1961 te Hoogstraten en te Beveren Waas."

Wie is deze geboren Antwerpenaar die, op het plaatje in kwestie althans, enige gelijkenis vertoont met Joop Zoetemelk?
Koppi 07 november 2016 17:33
kleintje91 07 november 2016 17:40
Ideaal spelletje voor mij dit als google Goeroe.

[www.dewielersite.nl]

Karel Clerckx is de naam als ik mij niet vergis?
lodjan 07 november 2016 17:52
Gefeliciteerd, je vergist je niet.
veluweracer 07 november 2016 22:35
Clercks achter Roger Verplaetse in '57 op het BK te Kortrijk met een André Vlayen voor de tweede achteropeenvolgende keer op het hoogste schavot.
Karig Hutje 08 november 2016 09:01
Klopt! Karel Clerckx, geboren te Antwerpen op 2-5-1933.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen