Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Gerrit Schulte Trofee

Gepost door Luijt 
Luijt 09 november 2016 10:13
Van Wielerupdate.nl

Negen genomineerden voor Gerrit Schulte Trofee


10:03 – Onder meer Wout Poels, Tom Dumoulin, Steven Kruijswijk en olympische medaillewinnaars Jelle van Gorkom (BMX) en Matthijs Buchli (baan) maken kans op de Gerrit Schulte Trofee, de prijs voor de beste Nederlandse wielrenner van het afgelopen jaar. In totaal zijn er negen kandidaten.

Naast het genoemde vijftal zijn ook Lieuwe Westra, Mathieu van der Poel, Dylan Groenewegen en Bauke Mollema genomineerd. Op papier lijken Poels en Dumoulin de belangrijkste gegadigden; de Sky-renner won dit jaar Luik-Bastenaken-Luik en hielp kopman Chris Froome aan de eindzege in de Tour de France, Dumoulin won twee ritten in de Tour en schreef de proloog van de Giro d'Italia op zijn naam. De tijdrijder won de Gerrit Schulte Trofee ook de afgelopen twee jaar, in 2013 ging de onderscheiding naar Bauke Mollema.

Bij de vrouwen is Anna van der Breggen, de olympisch kampioene, de gedoodverfde winnares. De andere genomineerden zijn baanwielrenster Elis Ligtlee, eveneens winnares van olympisch goud, Ellen van Dijk, Annemiek van Vleutel en Kirsten Wild. De strijd om de Gerrie Knetemann Trofee, voor talenten tot 23 jaar, gaat tussen Cees Bol, Niek Kimmann, Antwan Tolhoek, Jens Dekker, Sam Oomen en Thalita de Jong.

Op vrijdag 11 november wordt bekend wie de winnaars van de diverse categorieeën zijn.
Luijt 09 november 2016 10:16
Wie moet 'm krijgen?

Ik stem voor Bauke. Geen Nederlander heeft in de afgelopen 20 jaar in de tour op zo'n hoog niveau gereden als Bauke dit jaar.

En ook nog even San Sebastian winnen.

P.S.

(Een peiling had ik ook kunnen doen, maar wat zeggen peilingen nou eigenlijk?)
Zorro 09 november 2016 10:28
Sinds 2014 een Onzin Prijs!

Terpstra won o.a. in dat jaar de Ronde van Quatar, Dwars door Vlaanderen en Parijs-Roubaix, maar kreeg niet de prijs voor beste Nederlandse wielrenner.
Shinzawai 09 november 2016 10:41
Kan iemand mij de nominatie van Westra uitleggen als 21e Nederlander op de CQ Ranking?
ton duk 09 november 2016 10:56
Shinzawai Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kan iemand mij de nominatie van Westra uitleggen
> als 21e Nederlander op de CQ Ranking?

Nee, tenzij ze refereren aan die 3 dagen dat hij de Panne van het dak reed.....of een postuum eerbewijs ?
gr

ps: gaat dit nu ook niet via publiekverkiezing Telegraaf waarbij Westra dan misschien renner vd maand Maart was ???



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/11/2016 11:02 door ton duk.
Shinzawai 09 november 2016 10:58
Terpstra won de Eneco Tour, dat lijkt me waardevoller.
ton duk 09 november 2016 10:59
Shinzawai Schreef:
-------------------------------------------------------
> Terpstra won de Eneco Tour, dat lijkt me
> waardevoller.

Ja maar Niki en Gerrit liggen mekaar niet
gr
Sub Culture 09 november 2016 12:48
Terpstra - Westra, allicht een logische vergissing
El Chaba 09 november 2016 12:55
Westra renner van het jaar? Renner van de week ergens in maart misschien..
Luijt 09 november 2016 17:35
Heren, niet te lang neuzelen over Westra; ze bedoelen Terpstra.
Maar wie moet het worden?
El Chaba 09 november 2016 17:53
Wout Poels.
Winnaar van één van de monumenten lijkt me toch een ongekend wapenfeit, zeker voor een Nederlander in het huidige wielrennen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/11/2016 17:54 door El Chaba.
El Mik 09 november 2016 18:06
Poels lijkt me duidelijk.
Kruijswijk als hij de Giro had gewonnen of misschien bij het podium zelfs, maar als telt niet.
Eindhovuh 09 november 2016 22:18
Poels voor Dumoulin voor Mollema. Mooi jaar voor Nederland zeg.
clootje 09 november 2016 23:17
Voor mij toch Kruijswijk als (helaas alleen) morele winnaar van de giro. Voor mij de beste grote ronde prestatie sinds 1980.
Luijt 09 november 2016 23:53
De extra stress van de tour geeft een prestatie in de tour meer cachet wat mij betreft. De Giro is in dat opzicht goede tweede.

De Vuelta heeft weliswaar ieder jaar een zwaar parcours, toch zijn er niet veel renners die zo eind van het jaar en vlak voor het wk nog echt tot het gaatje willen gaan. Een topklassering in Spanje mag gerust een paar echelonnetjes lager worden ingeschaald dan winst in Italië of in Frankrijk. Hetzelfde geldt voor een etappezege.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/11/2016 14:26 door Luijt.
Eindhovuh 10 november 2016 12:13
Wel een typisch Nederlandse benadering. Door een eigen fout is hij buiten het podium gevallen, dat hij heel lang heel knap heeft gereden staat buiten kijf. Er zijn echter renners die wel grote prijzen hebben gewonnen, die zouden dan toch hoger moeten scoren bij zo'n verkiezing?
Luijt 10 november 2016 14:28
Weinig reacties, het interesseert velen kennelijk geen lor wie die prijs krijgt. Ach, mij eigenlijk ook niet....
ton duk 10 november 2016 14:50
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Weinig reacties, het interesseert velen kennelijk
> geen lor wie die prijs krijgt. Ach, mij eigenlijk
> ook niet....

Half Oktober is dit allemaal al in den treure besproken bij Beste HOLWielrenner.......
Poels want die WINT een monument .
gr
Shinzawai 10 november 2016 14:50
Het is sowieso al mooi dat Nederlanders in 1 jaar Luik-Bastenaken-Luik, Eneco Tour, San Sebastian en etappes in alle grote rondes winnen, met daarbij nog langdurig bezit van de roze trui in de Giro. De lat ligt hoog voor 2017.
Luijt 10 november 2016 17:02
Beste Ton, als we alles wat al tot in den treure is besproken achterwege zouden moeten laten, dan wordt het een kale boel hier op het forum.

Maar ok, afgesproken, we lullen pas weer over deze trofee als de verkeerde 'm mee naar huis heeft genomen.

Groeten van Luijt
Eindhovuh 11 november 2016 21:52
Dumoulin dus, tja.
JW 11 november 2016 21:53
thumbs up

Dumoulin heeft de trofee gekregen.
Het lijkt me een keuze die te begrijpen valt.
Ridder Kale Knikker 12 november 2016 06:10
Het was een hele gezellige boel in het Autotron in Rosmalen gisterenavond. Fijn dat de presentatie nu niet in handen lag van Filemon, maar in de mannen van Bureau Sport. Veel bewondering voor Niki, die op zijn Niki's het brutaalste jongetje van de klas was tijdens de ondervraging.
Verder was het decolleté van mevrouw Boom zo spectaculair dat er niemand in staat was om haar in de ogen aan te kijken. Ik vrees daarom wederom voor het voorjaar van Lars...
diravi 12 november 2016 08:25
Inigo 12 november 2016 12:25
Pics or it didn't happen.

Overigens een totale farce dat Niki niet genomineerd is..
JW 12 november 2016 12:41
Het complete rijtje genomineerden:
Wout Poels
Tom Dumoulin
Steven Kruijswijk
Mathieu van der Poel
Dylan Groenewegen
Robert Gesink
Bauke Mollema
Niki Terpstra
Matthijs Büchli
Pieter Weening
Jelle van Gorkom
Lieuwe Westra

Keus genoeg dus.
Ridder Kale Knikker 12 november 2016 17:03
Niki was uiteraard wel genomineerd, ik vond de nominatie van Lieuwe opmerkelijker.

En nee, ik heb geen foto's van het decolleté van mevrouw Boom, ik heb echter een goed beeld opgeslagen in mijn brein, als je wil kan ik wel een tekening voor je maken. :-)
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen