Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Prijzengeld uit Franse wielerkoersen van vorig jaar nog niet uitbetaald

Gepost door El Chaba 
El Chaba 12 maart 2015 17:18
[www.wielerflits.nl]

Prijzengeld uit Franse wielerkoersen van vorig jaar nog niet uitbetaald

De Franse wielerbond (FFC) heeft het prijzengeld van alle Franse koersen in 2014 nog steeds niet uitbetaald. Volgens de FFC worden de bonussen pas uitgekeerd als de uitslagen van alle dopingcontroles binnen zijn. De Franse bond heeft bovendien als beleid om slechts één keer per jaar geld over te maken aan de renners.

De organisatie van de Tour de France, Parijs-Nice en Parijs-Roubiax (ASO) treft geen blaam: “Al het prijzengeld voor 2014 is allang overgemaakt aan de FFC. Daar stopt onze verantwoordelijkheid. Daarna is het aan de Franse wielerbond”, aldus een woordvoerder van de ASO tegenover De Telegraaf.

De Franse bond heeft in totaal ruim twee miljoen euro op de rekening staan. Het merendeel is voor Tour de France-winnaar Vincenzo Nibali. De Italiaan heeft nog 539.630 euro tegoed. Ook Niki Terpstra (Etixx-Quickstep) heeft de bonussen voor het winnen van Parijs-Roubaix nog altijd niet op zijn rekening kunnen bijschrijven.
Leon 12 maart 2015 18:18
Wordt de rente van dat prijzengeld ook uitbetaald aan de renners/ploegen, of steken de ratten van FFC die tienduizenden euros zelf in de zakken?
ton duk 12 maart 2015 18:30
FFC ?? Sys en Dco toch ??
gr Ton DUK
Massimo 12 maart 2015 18:38
Dezelfde FFC die de Ronde van de Middellandse Zee vorig jaar wilde schrappen omdat de organisatie het prijzengeld nog niet had overgemaakt. Tsja.
Carlos Danger 13 maart 2015 00:19
Andere Peter 13 maart 2015 01:46
De bron is dus de Telesportredactie van De Telegraaf. Raar om dan hier Wielerflits te plaatsen, maar goed. [www.telegraaf.nl]
Massimo 13 maart 2015 02:12
Denk dat bron ook niet De Telewilders is en dat je die ergens in de Franse pers moet zoeken. Wielerflits zuigt sowieso hard.
Leon 13 maart 2015 13:51
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Rente???

Als je als FFC een jaartje 2 miljoen op je bankrekening hebt staan, trekt dat redelijk wat rente lijkt me.
Andere Peter 13 maart 2015 19:29
Dat denk ik ook. Maar Wielerflits geeft niets anders dan een slappe kopie van De Telegraaf en geeft toe dat ze daar alle info hebben gelezen. Dan is het raar om dat als bron te vermelden vind ik.
Brieske 13 maart 2015 21:57
Zo werken toch alle grote bedrijven, geld zo lang mogelijk bij zich houden om rente te trekken...

Groet
Andere Peter 15 maart 2015 03:40
Rente levert bijna niets meer op hè?

Ik weet niet of zo'n organisatie in Frankrijk nog iets aan vermogensbelasting betaalt, maar rente lijkt mij hier toch niet het hoofdmotief. Als die twee miljoen klopt dan is er op jaarbasis net een rente van zo'n €30.000, misschien €40.000 uit te persen. Zelfs als er geen belasting over betaald hoeft te worden gaat dat bedrag voor een groot deel op aan administratie- en advocatenkosten.

Belangrijker is denk ik dat ze zich roomser willen tonen dan de paus. Daarom lekt dit ook uit.

Overigens zou het wel leuk zijn als Nibali strafrente eist wanneer het bedrag eindelijk wordt uitbetaald. Zal wel niet gebeuren want het scheelt hem op die 5 ton bij een normale rente van 2% slechts zo'n kleine €10.000 en vermoedelijk hebben de juristen wel uitgezocht cq in de statuten vastgelegd dat ze niet bv 8% strafrente hoeven te betalen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/03/2015 03:46 door Andere Peter.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen