Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Hofland: “Greipel hoeft voor mij geen schrik te hebben”

Gepost door El Chaba 
El Chaba 15 december 2016 15:46
[www.wielerflits.nl]

Hofland: “Greipel hoeft voor mij geen schrik te hebben”

Lotto Soudal bereidt zich in Mallorca voor op het nieuwe seizoen. Moreno Hofland is een van de aanwinsten en schept duidelijkheid over zijn taak binnen de ploeg. “Ik wil een rol spelen in de sprinttrein”, vertelt de inwoner van Roosendaal aan Belga.

Niet in Greipels vaarwater
Sprintkopman André Greipel liet zich woensdag onverschillig uit over de komst van onze landgenoot. De Nederlander neemt de zorgen van de Duitser weg. “Ik ben niet die sprinter, zoals Dylan Groenewegen, om het gaatje te zoeken in een massasprint, om echt massasprints te winnen. Ik ben meer het type renner dat snel is in een lastige finale. Kijk, dit team beschikt over een van de beste sprinttreinen ter wereld. Ik wil daar graag een rol in spelen, deel uitmaken van dat treintje en ik hoop er ook veel van op te steken om zelf beter te worden. André moet geen schrik hebben van mij, het is helemaal niet de bedoeling dat ik zijn plaats inneem.”

Klassiekers
Ook Wieler Revue was bij het trainingskamp aanwezig. Tegenover het magazine vertelt Hofland waarom hij toe was aan iets nieuws. “We zijn bij LottoNL-Jumbo begonnen met het opzetten van een sprinttrein voor mij, maar ik kwam er snel achter dat de manier waarop niet bij mij paste.” Mede daardoor mocht Hofland in de Giro d’Italia zijn eigen plan trekken, met Jos van Emden als piloot. “Ik wil gewoon koersen winnen en bij Lotto Soudal kan dat. In de sprinttrein kan ik ervaring opdoen en als ik de komende jaren goed op Greipel let, kan ik ontzettend veel leren. Voor mij is het een win-win-win-situatie.” De sprinter wil in 2017 ook opnieuw voorjaarsklassiekers rijden.
Luijt 15 december 2016 16:33
Moreno praatte een paar jaar geleden nog heel anders.

Het is ook een vaag verhaal. In een treintje willen gaan zitten en ook koersen winnen gaat niet samen.

Eenmaal een wagonnetje word je geen winnaar meer.
Eazster 15 december 2016 17:24
Z'n overwinning in parijs Nice was indrukwekkend en smaakte op dat moment naar meer. Maar het ging natuurlijk al ver om hem te bestempelen als topsprinter in de dop toen hij daar in China en Utah won in het jaar ervoor,dat deelnemersveld stelde niet veel voor. Volgens mij is het gewoon een heel rappe man na een semi- zware wedstrijd zoals Kuurne-Brussel-Kuurne . Zijn inschattingsvermogen tot de finish lijkt me ook altijd wat haperen met de GPS. Dat kan hij inderdaad misschien leren van Greipel dit jaar.
ton duk 15 december 2016 22:04
Eazster Schreef:
-------------------------------------------------------
> Volgens mij is het gewoon
> een heel rappe man na een semi- zware wedstrijd
> zoals Kuurne-Brussel-Kuurne .

Tis nog 2016 , dus ik mag nog ff....
Ja, die wedstrijd had al op zijn erelijst moeten staan als......
gr
Anony 16 december 2016 07:32
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eazster Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Volgens mij is het gewoon
> > een heel rappe man na een semi- zware wedstrijd
> > zoals Kuurne-Brussel-Kuurne .
>
> Tis nog 2016 , dus ik mag nog ff....
> Ja, die wedstrijd had al op zijn erelijst moeten
> staan als......
> gr


Er niet een veel grotere kampioen mee was in de kopgroep die sprintte om winst.
Carlos Danger 16 december 2016 14:27
Sympathieke gast, die Moreno, om dat even aan te kondigen. Greipel was zich anders rot geschrokken.
Snorfietser 17 december 2016 01:59
Hij kan natuurlijk prima in de etappes met echt vlakke aankomst werken voor Greipel en in de lastigere aankomsten voor eigen kans rijden. Hetgeen mij vooral verbaast is dat Greipel zijn niet zo positieve mening in de media ventileert. Is dat een handige PR machine, of zou Greipel echt niet zijn gekend in deze beslissing?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen