Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tour of Qatar afgelast

Gepost door MarcoV 
MarcoV 28 december 2016 09:57
Ondanks de enorme populariteit onder het volk (ahum) én Eddy Merckx is er blijkbaar iets loos in de wereld van ASO en UCI, de Tour of Qatar (net World Tour geworden) gaat niet door ...

Zeer sober persbericht:
[www.uci.ch]
Shinzawai 28 december 2016 10:16
Goed begin voor de nieuwe World Tour!
JW 28 december 2016 10:36
Zand in de geldmachine.
Slimmerd 28 december 2016 10:47
Mooi nieuws! De WT krijgt meteen weer meer waarde.
Arsimo 28 december 2016 11:00
Volgens mij vindt Qatar dat het maximale aan PR e.d. uit het wielrennen door hen is gehaald na afgelopen WK en trekken ze er nu simpelweg de stekker uit hun wielrenactiviteiten. Geld is er heus wel, maar ze besteden het liever aan wat anders vanaf nu.
Eindhovuh 28 december 2016 11:10
Dit lijkt mij ook.
Hopelijk komt het Westen snel van haar olieverslaving af.
JW 28 december 2016 11:43
Ik snap er weinig van.
Was de ronde van Qatar nu het speeltje van een paar rijke sjeiks of van de overheid ?

De bemoeienis van Qatar (en dan neem ik aan de Qatarese overheid) met allerlei land-vreemde sporten is opvallend. Wielrennen, voetbal, op de OS viel het mannen-handbalteam me op... Maar het PR-belang van het land is me erg onduidelijk. Het is in heel veel opzichten onaantrekkelijk. Zeker ook voor de westerse wereld. Voor veel geld toe zou ik er zelf niet heen willen...

En nog geen half jaar na afloop van het wk wordt duidelijk dat de UCI met Qatar een erg foute keuze maakte.
Van nuttige PR voor de wielersport valt in elk geval weinig te ontdekken.
Arsimo 28 december 2016 12:00
Die Arabische oliestaatjes proberen zich te diversiferen. Niet alleen bekend zijn om hun begrip als oliestaat maar ook andere economische activiteiten te ontwikkelen. Niet alleen uit prestige nu maar vooral voor de langere termijn.

Want als de olie ooit op is en ze hebben niet succesvol geinvesteerd in andere activiteiten dan zijn het weer snel de woestijnnomadenlandjes die ze ooit eerder waren.

Qatar dus ook op andere manieren in het nieuws brengen is een van de methoden daar naar toe. Wielerkoersen organiseren is er een van, en relatief goedkoop. Het WK voetbal 2022 is er ook een: veel groter en meer impact dan wielerkoersen natuurlijk maar ook heel erg veel duurder.

Mijn indruk is dat ze uit wielrennen hebben gehaald wat er in zat, met het WK als hoogtepunt. Niet een hoogtepunt zozeer ter plekke wellicht maar wel dat er zelden zoveel mensen in (west en zuid-)Europa een paar dagen naar Qatar hebben zitten kijken. En nogmaals, voor relatief erg weinig geld. Ik geloof daarom de geldgebrek-reden dus niet. Het zal misschien iets lastiger nu zijn vanwege de lage olieprijs de laatste tijd maar als ze echt nog gewild hadden dan hadden ze dat beetje geld echt wel. Maar het loont niet meer voor hen na het WK van vorig jaar.

Het wordt in de a.s jaren weer massaal allemaal in lange wielerbroek koersjes aan de middenlandse zee rijden in februari ben ik bang. Of ze moeten in verre warme oorden meer leuke koersjes uit de grond gaan stampen. Zuid Amerika? Zuid Afrika? Nog wat meer in Australie en Nieuw Zeeland?
Shinzawai 28 december 2016 12:09
Herald Sun Tour, Dubai, Oman, Abu Dhabi, Mallorca, Valencia, Andalucia, Algarve... voldoende mogelijkheden om warm te blijven in voorbereiding op de eerste grote koersen in Europa.
Arsimo 28 december 2016 12:15
Ik ben bang dat Dubai, Oman en Abu Dhabi binnen niet al te lange tijd het voorbeeld van Qatar zullen volgen.
rustdag 28 december 2016 14:56
Misschien kunnen ze nu wat vluchtelingen opvangen.
cyclingfreakske 28 december 2016 15:25
Best mogelijk dat Qatar de negatieve publiciteit rond de opzettelijke aanrijding(en) door politie en burgers, evenals de intimidatie naar vrouwelijke wielrensters op het WK, in het verkeerde keelgat is geschoten.
we missen niks met het wegvallen van Qatar... als Merckx ze nog graag ziet na de gebeurtenissen, moet hij maar alleen in die zandbak gaan spelen.
Carlos Danger 28 december 2016 16:52
Geen geld in Qatar.
Hoor zojuist, dat er gebrek is aan zand in de Sahara.
Waar moet het toch heen met deze wereld?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/12/2016 16:53 door Carlos Danger.
veluweracer 28 december 2016 18:08
En voor altijd daar wegblijven graag.
En Eddy Merckx weghouden van de koers.
Met zijn foute invloed.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen