Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

'Giro (en Tour?) gaan volledig live (op heimatkanalen)'

Gepost door Prikdude 
Prikdude 14 januari 2017 23:23
[www.wielerflits.nl]

Sowieso leuk voor ons wielernerds maar of de teef uit Tiel dit ook goed gaat trekken? En even afwachten wat de andere zenders hiermee doen. Zou fijn zijn als de Belg experimenterend bij aanvang integraal de openingsfase uitzendt (tot ontstaan van de kopgroep).

Was het van de Tour al eerder bekend, dat het tussen neus en lippen door ook even vermeld wordt?
JW 15 januari 2017 14:28
Met al die Nederlandse toppers in de Giro zou het van een vooruitziende blik van de NOS getuigen om dit jaar te concentreren op de Giro. Maar helaas, pas als (vroeger) Breukink of (vorig jaar) Kruijswijk in het rose dichtbij de eindwinst lijken schakelen ze in en gaat het prompt mis. Zo gezien valt er ook wat voor te zeggen dat ze er maar helemaal wegblijven...

Integrale uitzending door in Nederland te bekijken zenders lijkt me vrij kansloos, maar je weet maar nooit. De kansen op een boeiende Giro lijken heel groot. Bovendien, 100-jarig jubileum enzo...
Mooi alternatief zou zijn aan het begin van een uitzending een mooie samenvatting van het eerste deel van de koers (niet zelden het mooiste deel van de rit).
Voordeel van integrale opname betekent in elk geval dat er een live stream is. Bovendien wordt het nu mogelijk om na de koers een samenvatting te maken waarin alle belangrijke momenten van de koersdag, en dus ook de totstandkoming van ontsnappingen etc., zijn opgenomen.

En dat teefje uit Tiel kijkt vooral naar dit soort koersen omdat ze het landschap zo mooi vindt. Tijd heeft ze plenty, en de tv staat meestal aan. Die krijgt nu een prachtig overzicht van Italiƫ in de schoot geworpen.
Ik ben er wel voor dat niemand verplicht wordt om alle uitzendingen van begin tot eind te bekijken.
Slimmerd 15 januari 2017 23:49
Schuif jij de NOS even wat geld toe dan kunnen ze het ook bekostigen, kijkcijfers scoren in mei lijkt me een stuk lastiger dan in juli, de tweede rede naast geld dat de NOS hier niet aan begint (buiten misschien weer de weekeinden om)
Pyama 16 januari 2017 08:57
In juli is toch iedereen op vakantie of buiten in de zon?
utrecht 16 januari 2017 10:20
Op de Ziggo horizonbox zitten zowel de italiaanse als de franse TV apps. De zenders die dit volledig live uit gaan zenden (Rai due en France 2/3) zijn daar ook te vinden.
JW 16 januari 2017 12:53
Natuurlijk mee eens dat uitzending door NOS alleen te verantwoorden zou zijn als de kijkcijfers dat zouden rechtvaardigen. Het gaat ten slotte om publiek geld. En die mooie kijkcijfers bij integrale uitzending verwacht ik ook niet direct.
Alleen weekend-uitzendingen na gebleken Nederlandse kans op succes vind ik wel heel erg opportunistisch, dat hoeft van mij zeker niet.

Maar daarom lijkt me nog wel een kansje aanwezig dat een commerciƫle zender het risico aandurft. Het is ook een gok, die afhangt van de mate van Nederlands succes. Als de Nederlanders inderdaad vol mee zouden doen voor het podium kan het ook een hype worden, die heel goed uitpakt.
Ziggosport haalde, ondanks zijn beperkte bereik, vorig jaar heel aardige kijkcijfers met het succesvolle vrouwenhandbal, heb ik me laten vertellen.
Helemaal onmogelijk lijkt het me niet dat een zender de gok aandurft.
En zo niet, dan zijn er ook nog andere mogelijkheden om de beelden te bekijken.
Carlos Danger 16 januari 2017 13:24
Eurosport misschien?
Arsimo 16 januari 2017 13:34
Heeft de NOS niet de rechten op de Giro-beelden, inclusief direct uitzendingen, voor de Nederlandse markt? Dat zou eventuele Ziggo-acties e.d. uitsluiten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/01/2017 13:34 door Arsimo.
marksi 16 januari 2017 19:00
Het kan toch ook gewoon deels op internet en deels via het open net? Juist een mooie manier om internet kijken een verdere push te geven.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen