Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wildcards Giro

Gepost door lodjan 
lodjan 18 januari 2017 18:38
Wilier
Bardiani
CCC
Gazprom

Dus geen Savio en geen Cunego.
lodjan 18 januari 2017 18:48
Wildcards overige RCS-koersen in het voorjaar:

Wildcards Strade Bianche (4 maart)
flag-it Bardiani-CSF
flag-it Androni Giocattoli
flag-it Nippo-Vini Fantini

Wildcards Tirreno-Adriatico (8-14 maart)
flag-it Bardiani-CSF
flag-it Androni Giocattoli
flag-it Nippo-Vini Fantini
flag-us Novo Nordisk

Wildcards Milaan-San Remo (18 maart)
flag-it Bardiani-CSF
flag-it Androni Giocattoli
flag-it Nippo-Vini Fantini
flag-it Wilier-Selle Italia
flag-us Novo Nordisk
flag-fr Cofidis
flag-ru Gazprom-Rusvelo
MarcoV 18 januari 2017 19:13
hoelang blijft dat plezier doen / inkopen van Novo Nordisk nog door gaan?
Ploegen als Wanty en Direct Energie mogen niet naar MSR omdat er misschien iemand van Novo Nordisk bij de eerste 150 eindigt, zucht, en dat al jaren op rij ...
JW 18 januari 2017 19:46
Jubileumgiro, en dan twee Italiaanse teams thuislaten.
Er zal wel een commerciële uitleg voor zijn, maar een beetje verbazend is het (voor mij) wel.
Brieske 18 januari 2017 19:47
En dat met renners die prof zijn omdat ze ziek zijn, strange world...

Groet
Blueprint 18 januari 2017 20:32
Ik denk dat Pozzato het ook wel had gewaardeerd als hij de Tirreno zou kunnen rijden in aanloop naar Milaan-Sanremo, maar ook daar hoopt men op iemand van Novo Nordisk die een halve etappe de vroege vlucht kan bijhouden.
Blueprint 18 januari 2017 20:34
Gazprom is aanzienlijk beter dan die Italiaanse ploegjes en de Italiaans-Poolse connectie is sterk. En met alle respect, maar bij Nippo kunnen ze nauwelijks twee Giro-waardige renners opstellen en ook Androni heeft betere tijden gekend, al had ik Androni graag in plaats van het ook best matige CCC gezien.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/01/2017 23:14 door Blueprint.
bakfiets 18 januari 2017 21:27
Pyama 18 januari 2017 23:14
Dit is wel heel kort door de bocht. Bij Nippo zit Japans geld en met Cunego, Santaromita, Busato, Canola, De Negri en Marini o.a. Een prima Giro ploeg. Ook Androni heeft met Torres en Palini meer te bieden dan CCC. Jan Hirt is geen wildcard waard. De grote CCC. Borden en de start in Polen volgendjaar wel.
Ik had Willier thuisgelaten met die maffe sprinter en nep snor en zowel Androni als Nippo meegenomen. Gazprom overigens terecht.
bakfiets 19 januari 2017 09:21
Wacht maar tot hij top 10 rijdtsmiling smiley Gazprom wel goed, was mij even ontgaan dat Lagutin daar nu zit. Is die Zakarin het broertje van?
Walnoot 19 januari 2017 09:39
Matige ploegjes allemaal dit jaar, was in het verleden wel eens anders. Maar toch niet helemaal lood om oud ijzer. Bardiani doet het altijd wel leuk en volgens mij de Coppa gewonnen vorig jaar dus die waren al verzekerd van deelname? Van de rest van de Italiaanse ploegen lijkt Willier me inderdaad de sterkste, Gazprom heeft vorig jaar wel een leuke Giro gereden en er zit geld dus lijkt me ook een logische keuze. CCC is er ook voor andere redenen bij dan puur het sportieve aspect.

Had Cunego en co. graag nog eens mee zien doen en was ook wel benieuwd of Arredondo nog iets zou kunnen (schijnt op de weg terug te zijn na rugproblemen). Maar qua resultaten is Nippo gewoon een te matige ploeg. Androni mag van mij part lekker in Azie gaan koersen, dikke ballenploeg is dat.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/01/2017 09:43 door Walnoot.
Blueprint 19 januari 2017 10:11
Busato rijdt voor Wilier, Santaromita en Cunego hebben nauwelijks wat gepresteerd vorig jaar en aan mannen als Marini heb je ook niet veel in een grote ronde. Wanneer je naar de CQ Ranking kijkt, blijft Nippo ver achter bij de andere Italiaanse ploegen en ook bij CCC, ondanks regelmatig koersen in de Asia Tour met veel goedkope punten. Androni heeft dus pech dat CCC de Giro sponsort, dat mag Savio dan terecht een beetje oneerlijk vinden. Misschien kunnen ze voor een Vuelta wildcard gaan (samen met Cofidis, Delko en Caja Rural)?
cyclingfreakske 19 januari 2017 22:10
er zullen wel enveloppe's onder tafel uitgewisseld worden om de deelname van dat prutsteam te verzekeren
El Chaba 20 januari 2017 12:26
Giro-baas Vegni haalt uit naar Italiaanse teams

De uitgedeelde wildcards voor de honderdste Giro d’Italia blijven de gemoederen bezighouden. Androni Giocattoli-Sidermec en Nippo-Vini Fantini zijn buiten de boot gevallen en daar is veel ophef over ontstaan. Giro-baas Mauro Vegni reageert fel tegen ploegen zonder toekomstvisie, terwijl ook de politiek zich er mee gaat bemoeien.

Zoals gezegd vielen twee Italiaanse ploegen af. De wildcards zijn gegaan naar Bardiani-CSF, Wilier-Selle Italia, Gazprom-Rusvelo en CCC Sprandi Polkowice.

Ploegen zonder visie
“De crisis in het Italiaanse wielrennen komt niet door de keuzes van de Giro”, zegt Vegni tegen La Gazzetta dello Sport. “Het feit is dat deze beweging zich al jaren baseert op het verkeerde businessmodel: ‘Ik moet de Giro rijden, anders stop ik met de ploeg’. Dat is geen manier van denken. Wij zullen altijd het Italiaanse wielrennen aandacht geven, maar de Giro kan niet alles zijn, en de andere races niets. Het is fout om te zeggen dat alles afhangt van de Giro, dat betekent dat die ploegen geen visie hebben.”

“Het spijt me voor Androni, maar er moet een project achter de ploeg zitten. Dat geldt ook voor Nippo, in wie ik de laatste twee jaar mijn vertrouwen heb geuit”, aldus Vegni. “Ik wil de beste, jonge Italianen prof zien worden bij hen. En voor Nippo maakt Arredondo niet zo’n groot verschil. Bardiani is de enige met een project. Het lanceert jonge, talentvolle renners. Wilier was tweede in de Coppa Italia, maar zal geen Tirreno rijden.”

Vorig jaar was het Russische Gazprom-Rusvelo al welkom in de Giro, toen won het zelfs een etappe met Alexander Foliforov in de klimtijdrit. “Gazprom is een sponsor van de Champions League en heeft belangrijke plannen voor de toekomst. CCC hebben we uitgenodigd omdat Polen een nieuwe markt is, zeer interessant voor de Giro. We moeten ook de politieke en commerciële aspecten bekijken, niet alleen de sportieve.”

Politiek
Ook de Italiaanse politiek gaat zich mengen in de discussie. Senator Massimo Caleo van de democratische partij wil toelichting van de Italiaanse wielerbond, het CONI (Italiaans Olympisch Comité) en zal de minister van Sport erbij betrekken. Hij verwacht een heroverweging van organisator RCS om af te wijken van de vier wildcards en dit aantal uit te breiden naar zes, om zo alle Italiaanse ploegen aan de start te krijgen in de honderdste editie van de Giro d’Italia.

[www.wielerflits.nl]
Pyama 23 januari 2017 18:13
Die gast die in de aanval reed steeds, Bisolti
Luijt 24 januari 2017 14:46
Ik vond die Willier ploeg er vorig jaar fijn gesoigneerd uitzien.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen