Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Giro exclusief op Eurosport

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 27 januari 2017 16:00
Aldus José Been op twitter.
Ze haalt ook verschillende keren aan dat Sporza voor het eerst in jaren zou afzien van de uitzendrechten, wegens te duur.

Geen combo Renaat - José dus.

Ik word ier een eel klein beetjen ongelukkig van
MarcoV 27 januari 2017 16:04
jammer inderdaad, de beste Sporza combinatie denkbaar.

Oh ja NOS, toen jullie tijdens de Dumoulin-Vuelta wakker werden gingen jullie uitzenden, doe nu met al die Nederlanders in de Giro vanaf de start. En geef José de Cauwer een goede aanbieding voor die drie weken ;-)
Arsimo 27 januari 2017 16:08
Mee eens, aan die oplossing moest ik ook denken - laat de NOS hem inhuren. Desnoods alleen voor een stream op de NOS-site. (zit toch op mijn werk dan, haha)
Slimmerd 27 januari 2017 16:09
Koers met reclame-onderbrekingen, ik kan er niet aan wennen
Slimmerd 27 januari 2017 16:10
Als Sporza de rechten al te duur vindt, zal de NOS hier vast niet instappen, hoe spijtig ook. NOS bezuinigt al jaren op sportevenementen, helaas gaan de Belgen daar nu ook mee verder. Of vraagt de Giro-organisatie echt veel geld?
Clavan 27 januari 2017 16:14
Exclusief op Eurosport. Dus ook niet op de NOS
Halve Belg 27 januari 2017 16:15
Dan krijg je dus 3 weken dat mens van Been.
Clavan 27 januari 2017 16:15
En dat voor 4 jaar.
Halve Belg 27 januari 2017 16:21
Eurosport timmert flink aan de weg. OS, steeds meer voetbal en nu dus ook exclusief Wielrennen. Investering in sport prima. Nu nog investeren in commentatoren.
Clavan 27 januari 2017 16:23
Eurosport is van Discovery Network. Die hebben diepe zakken. Maar moet wel commercieel terug verdient worden.
El Mik 27 januari 2017 16:27
Elke keer als de NOS de Giro of Vuelta gaat uitzenden, gaat het mis met de Nederlanders, dus doe maar niet.
Arsimo 27 januari 2017 16:30
Exclusief voor wat? Heel Europa? Of alleen Belgie?
El Mik 27 januari 2017 16:35
Het Nederlands taalgebied neem ik aan.

Al zal de NOS wel inspringen bij dreigend Nederlands succes en het daarmee jinxen.
Clavan 27 januari 2017 16:35
Als ik het goed begrijp exclusief voor iig Ned en Be. Maar ik lees ook dat het geldt voor de andere italiaanse koersen?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/01/2017 16:36 door Clavan.
veluweracer 27 januari 2017 16:38
Dat wordt afzien. 3 weken Bobby ga ik niet halen. Dat weet ik nu al.
Is er nou niemand die tegen die gozer zegt dat ie z'n Mavo beter eerst eens kan gaan afmaken. Ik hoop voor José dat ze met een ander het commentaar mag verzorgen.
Slimmerd 27 januari 2017 16:41
Het persbericht van Eurosport:

Eurosport
Arsimo 27 januari 2017 16:58
Hmm, niet zo positief.

Dat betekent dat Italiaanse koersen en ook een deel van de Vlaamse klassieker sowieso niet meer op de NOS komen. Nu kijk ik in regel Sporza thuis maar bij gelegenheid wel NOS, zeker via DVB-T. Eurosport kan ik zo niet kijken en met commercials is sowieso minder.

Het beperkt de beschikbaarheid van wielerbeelden voor een deel van het publiek dat dat eerst wel had. Eurosport is wel breed beschikbaar, het zou nog erger kunnen, maar happy ben ik er niet mee.
Prikdude 27 januari 2017 17:02
The new races now available exclusively include the six Flanders Classics single-stage races - including the iconic World Tour race Gent-Wevelgem - Tour of Romandie, Tour of Britain, Tour of Utah and Tour of Alberta.

Lijkt me wat stug?
Bummetje 27 januari 2017 17:16
Dat wordt dus de Britse Eurosport streamen tijdens de Giro. Daar doorgaans wel erg fijn commentaar in tegenstelling tot de naar mijn mening uiterst irritante Jose Been.
Robert Koopman 27 januari 2017 17:17
Ok, geen Giro meer kijken voor mij.
Jammer, toch misschien wel de mooiste koers om te bekijken.
Maar van de reclame word ik gillend gek.
rustdag 27 januari 2017 17:19
Je zag het aan komen, alleen had ik het nu nog niet verwacht. Ik heb alleen Eurosport 1, je moet straks maar af wachten ook met de OS wat je te zien krijgt.
Eazster 27 januari 2017 17:20
Erg jammer . Zo duur de uitzendrechten verkopen lijkt me toch ook niet slim voor de exposure met alleen recht voor Eurosport. Sporza zendt al zo'n 15 jaar de Giro uit en nu komt het tot een einde bij de 100ste editie nog wel? Erg jammer dit. Eurosport met reclame,Jose en Bobby daarmee kun je gewoon niet hetzelfde gevoel en expertise mee aan de man brengen die Renate en Jose wel kunnen. Daar ging je nog eens een middagje voor achter de tv zitten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/01/2017 17:20 door Eazster.
Slimmerd 27 januari 2017 17:27
De Giro is gewoon op 1 in ieder geval, zoals op Eurosport (volgens mij) altijd elke grote koers daar wordt uitgezonden.
Inigo 27 januari 2017 17:36
Verschrikkelijk. Kunnen we geen petitie/crowdfund starten?
Giro met Renaat & Jose!
Carlos Danger 27 januari 2017 17:40
Een regelrechte catastrofe. Erger dan Trump.

(Gelukkig is er de livestream van RAI-2 van start tot finish)
Dit Rit Naar Bordeaux 27 januari 2017 17:59
Beetje nostalgisch misschien maar wat wielrennen voor mij mooi maakt is juist de onafgebroken beelden met elke keer turen door het peloton wie waar zit, zodat je je voor het beslissende moment al een beeld hebt gevormd van de krachtsverhoudingen. Ook door wie wat heeft meegemaakt (lekke banden etc). Reclame in de koers maakt dat voor mij kapot.
Dit Rit Naar Bordeaux 27 januari 2017 18:04
Wat wel mooi zou zijn met meer tv-geld is dat je echt ploegen zou kunnen krijgen met stabiele inkomsten waar je als supporter echt een band mee op kunt bouwen. Maar daarvoor moet de verhouding sponsorinkomsten versus overige inkomsten toch wel sterk veranderen. Meer tv-gelden, merchandise, entree vragen, meer startgeld van steden die terugvloeien naar de Teams?
Dit Rit Naar Bordeaux 27 januari 2017 18:09
Hmm, nog even over aan het nadenken maar wielrennen blijft lastig. Blijft toch een aparte / de ultieme combinatie tussen teamsport en individuele sport. Als je moet kiezen of wielrennen een teamsport is of een individuele sport: zou ik toch zeggen dat wielrennen een individuele sport is: jullie?
Carlos Danger 27 januari 2017 18:11
Maar altijd beoefend in teamverband.
Robert Koopman 27 januari 2017 18:11
Meer tv-gelden naar de ploegen?
Dat is toch niet de insteek van deze overgang naar Eurosport?
lodjan 27 januari 2017 18:33
Wat een slecht nieuws!
rustdag 27 januari 2017 18:45
Zeker, maar bij de rest niet. dan was het ook weleens op 2 en dat krijg je straks ook bij de OS.
JW 27 januari 2017 19:27
Renaat en José zijn onmisbaar. Dat is dus wel even slikken.
Maar het leek er toch al op dat Sporza ging minderen, Integrale uitzending van alle etappes zat er daar niet in.

Eurosport zet nu in elk geval fors in op de wielersport.
Vraag lijkt nu vooral of ze ook willen investeren in kwaliteit.
Zo ja, dan kan het positiever uitpakken dan je in eerste instantie zou denken.
Voorlopig het voordeel van de twijfel confused smiley
lodjan 27 januari 2017 19:33
Ik heb een enorme hekel aan die reclame tussendoor.
Carlos Danger 27 januari 2017 20:25
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Voorlopig het voordeel van de twijfel confused smiley


Nee. Waarom?
Hun methode is goedkoop en abominabel. Commentaar vanuit een bezemkast ergens in Nederland.
JW 27 januari 2017 22:11
Ik ben benieuwd welke mogelijkheden er tegen die tijd zijn.
Misschien goeie live streams ?

Ik wil in elk geval beelden van de Giro, en zéker déze Giro, zien.
En als er geen andere mogelijkheid is, dan maar op Eurosport. Inclusief die reclames er tussen door.
En dan hoop ik dat ze er wat van maken.
En als het commentaar me verveelt zet ik het uit (doe ik bij Dijkstra/Ducrot ook vaak).
Eazster 27 januari 2017 22:36
Tja ik ben wat dat betreft ook redelijk ouderwets. Wielrennen hoor je op je gemak onderuit gezakt te bekijken 3 uur lang met mooie verhalen en anekdotes van goede commentatoren ,af en toe wegdommelen en weer kijken as het spannend word. Helaas is dat voor de commerciele belangen niet meer bevorderlijk en moet er die vervelende reclame erdoor.
Bij een sport als formule 1 gaat dat nog wel en met voetbal is er de rust. Bij wielrennen kan het vanuit het niets beslissend worden en juist daarom haat ik die onderbrekingen. Verder hoort goed commentaar gewoon bij de totaalbeleving. Zo vond ik destijds echt dat die klote Fuvusela's (Vuvu?) een groot gedeelte van voetbalbeleving op het WK verklote ,totdat het zo spannend werd dat je er niet meer op lette.
Inderdaad beter wel beelden dan geen,maar ja een livestreampje is dan misschien nog wel fijner als een wielerwedstrijd met om de 10 minuten onderbreking.
En bij Euro sport zijn het goddomme ook nog telkens die reclames die je na 80x wel kunt dromen in elk blok.
diravi 27 januari 2017 22:57
Een nachtmerrie om naar uit te kijken.
Brieske 27 januari 2017 23:05
Wat een verwende aanstellers hier allemaal.

Groet
Blueprint 27 januari 2017 23:44
Ik kijk gewoon daar waar het te zien is en als dat Eurosport is, dan ga ik niet nostalgisch doen.
Slimmerd 27 januari 2017 23:58
Eens dat ik (wij) de beelden willen zien en dankzij Eurosport zijn er steeds meer koersen te bekijken. Echter het blijft wennen om koers te zien met onderbrekingen (uiteraard logisch, anders kan Eurosport nooit deze exclusieve rechten kopen), zeker daar een koers elk moment kan openbreken. De onderbrekingen zijn ook zelden in de echte finales, maar ook voorfinales zijn in de koers interessant om te kijken. Bovendien kan ik nog zelden genieten van het commentaar, uitzetten vind ik een matige optie (omgevingsgeluiden horen er ook bij wat mij betreft). Maar zoals eerder gezegd, zonder Eurosport minder koers, dus ergens ook leve Eurosport.
Vlijm 28 januari 2017 00:31
Gewoon Giro opnemen, half uur à drie kwartier later afspelen en reclames doorspoelen, dat geeft de minste irritatie.
jelleg 28 januari 2017 00:38
Dan ga ik niet veel zien van de koers begin altijd vanzelf weg te zappen bij de reclame blokken op eurosport. En op een of andere manier heb je dan na 5 minuten weer reclame zodra ik terug ben.
Carlos Danger 28 januari 2017 01:02
Reclame tot hier aan toe. Been en Traksel zijn er te veel aan.
El Chaba 28 januari 2017 07:20
bakfiets 28 januari 2017 09:19
Als je zo als ik geen leven hebt, en naar de ronde van turkije kijkt met een half oog tijdens je werk. Dan went Jose wel op een gegeven moment, eerst vond ik haar zwaar irritant. Maar nu kan ik haar wel hebben. Het is een soort Stockholmsyndroom, je gaat toch een beetje van haar houden. Haar enthousiasme is wel aanstekelijk. En haar ruzies met bobbie vermakelijk. Ik herinner me dat ze het verschil tussen robert en david millar niet wist, en dat ging bobbie even inwrijvensmiling smiley
Latino 28 januari 2017 10:23
Reclame tussendoor is kut. Als de Duitse tv live biatlon uitzendt en er komt een reclameblok voorbij dan reserveren ze een klein hoekje van het beeldscherm waarin de wedstrijd nog te zien is tijdens de reclame. Wanneer eurosport daarvoor zou kiezen ipv het hele beeld te vullen met reclame dan vind ik het nog te doen. Maar dat zal wel niet.
El Chaba 28 januari 2017 12:02
Dankzij al het geld van die reclames kan Eurosport het wel betalen om het uit te zenden..
Bromertà 28 januari 2017 12:32
Een peiling bij Wielerflits laat deze cijfers zien.

El Chaba 28 januari 2017 12:36
Wellicht moet Martijn Hendriks van de NOS hier eens meelezen en vooral van deze statistiek eens goed nota nemen.
El Chaba 28 januari 2017 12:37
Overigens kijk ik persoonlijk nog liever Eurosport dan de NOS. Sporza staat uiteraard met afstand op één.
pl0rk 28 januari 2017 13:14
Ziggo geeft als het goed is Eurosport ook in het engels door. Helaas gebeurd dat niet altijd en zit er vaak ook NL onder de zogenaamd engelse uitzending. Als het echter werkt is het een redelijk alternatief. De "main" engelse commentator is even wennen maar kan erg grappig zijn, soms iets te jolig maar goed. Co-commentaar wordt regelmatig door oudrenners gedaan en is erg aangenaam. Het is bepaald geen Sporza maar veel en veel beter aan te horen dan NOS of mevrouw Been.
El Mik 28 januari 2017 13:15
Sporza met Wuyts staat voor mij stijf onderaan.

Eurosport met Traksel en Been is ook vrij drama, dan nog liever Dijktra en Ducrot. Maar er zijn ook wel eens andere duo's die het wel prima doen op deze zenders.

Renaat en José, dat is puur goud. Zonde, voordeel is wel dat ik nu wat minder vrije (halve) dagen ga opnemen in mei..
Slimmerd 28 januari 2017 21:53
British Eurosport is ook inclusief reclame en dat is voor mij de grootste stoorzender. Uiteraard zorgen dje inkomsten voor het uitgebreide wielrenpakket dat zij nu hebben, maar ik kan niet wennen aan koers met reclame tussendoor
JW 28 januari 2017 22:39
Vreemd. Bij mij net zo.
Misschien verwacht ik juist van de NOS dat het enigszins Sporza benadert.
Bij Eurosport kan ik gemakkelijker accepteren dat het niveau lager is.
PVW 29 januari 2017 07:58
Hier zat ik ook aan te denken. Sponsors zouden dit moeten gaan afdwingen. Blijvener wat meer kijkers hangen die hun commercial zien ipv weg te zappen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen