Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wie wordt DE renner van het voorseizoen?

Gepost door Remko 
Remko 01 februari 2017 15:06
Volstrekt niet objectief te bepalen, maar wie wordt volgens u de man van het voorseizoen (tot het begin van Giro bedoel ik)?
Remko 01 februari 2017 15:08
Laat ik zelf dan maar direct mijn voorspelling doen:
Sagan (was de beste en blijft de beste) en Benoot (denk wel dat dit jaar zijn echte doorbraak naar de top komt).
El Chaba 01 februari 2017 15:30
Sagan natuurlijk en eens kijken of Degenkolb weer helemaal terug is op niveau.
Verwacht wel wat van Oliver Naesen in het Vlaamse werk.
Eddy Veen 01 februari 2017 15:36
Voor Nederland wellicht Wout Poels (als hij hetzelfde presteert als vorig jaar).
El Mik 01 februari 2017 15:37
Sagan, Kristoff, Alaphilippe
Arsimo 01 februari 2017 15:37
Op absolute punten zal het wel Peter Sagan worden.

Relatief - dus aantal punten t.o.v. algemene verwachtingen - zullen we wel een paar leuke verrassingen krijgen, zowel positief als negatief.

Door het toegenomen belang van de stenenkoersen verwacht ik bijvoorbeeld wat kwa resultaten van Vanmarcke en Boom (die scherper staat dan hij heel wat jaren gedaan heeft).
El Mik 01 februari 2017 15:37
Zie dan eerder Terpstra of Boom iets groots winnen.
Goozzer 01 februari 2017 15:43
Remko 01 februari 2017 15:46
Dat is een mooi onderscheid:

Absoluut; gewoon wie de meeste overwinningen, ereplaatsen of 'punten' haalt (voor mij Sagan dus)
Relatief; hoe presteert iemand t.o.v. het 'algemene verwachtingspatroon' (ja, dat is inderdaad zeer subjectief) (voor mij Benoot dus)
Slimmerd 01 februari 2017 16:00
Moscon en Theuns
D.R.E. 01 februari 2017 16:05
Carlos Danger 01 februari 2017 16:12
Wout van Aert.
Walnoot 01 februari 2017 16:15
Sagan, Van Avermaet, Gilbert. In die volgorde. Meest gedopeerd in omgekeerde volgorde. Porte, Nibali en Contador pakken wat van de kleine rondes mee. Van de 'jonkies' verwacht ik het meeste voorjaarsprogressie van Bardet, Chaves, Gaviria en Stuyven. Van Poppel zal de beste Nederlander blijken te zijn.
JW 01 februari 2017 16:19
Wie doen er allemaal mee ?
Sub Culture 01 februari 2017 16:30
Sagan vs Van Avermaet is het nieuwe Cancellara vs Boonen of Boonen vs Cancellara
Arsimo 01 februari 2017 16:30
Nibali heeft al een aantal jaren in kleine rondjes in het voorjaar niet zo denderend gepresteerd althans. In LBL begint hij te komen, rijdt zich dan in vorm naar de Giro of Tour via Romandie of Dauphine en dan komt dan pas echt op gang. Verwacht dit jaar niet anders.
Eindhovuh 01 februari 2017 17:00
Niemand wint 2 van de eerste 5 klassiekers. ( MSR, RVV, PR, AGR, LBL)
El Chaba 01 februari 2017 17:04
Niet vloeken a.u.b.
Walnoot 01 februari 2017 17:06
Aantoonbaar onjuist. Hij won namelijk vorig jaar in Oman. En in de Tirreno was hij ook op de dreef en de te kloppen man tot aan het schrappen van de enige rit waarin het profiel verschil zou gaan maken.
Snorfietser 01 februari 2017 18:08
Boonen absoluut, Uran relatief.
Wim De Craene 01 februari 2017 18:33
Remko Schreef:
-------------------------------------------------------
> Volstrekt niet objectief te bepalen, maar wie
> wordt volgens u de man van het voorseizoen (tot
> het begin van Giro bedoel ik)?

Een erg makkelijke vraag.

eye popping smiley
Horsie is back 01 februari 2017 19:42
Horsie denkt dat Theo Bos met een kilometer wereldtitel in Hong Kong moeilijk to BEAT zal zijn.
Koppi 01 februari 2017 20:48
Ik mis hier een enquĂȘte.
NielsJ 01 februari 2017 23:24
Lutsenko en stannard
Jacco Banaan 02 februari 2017 08:29
Tom Boonen wordt de man van het voorjaar, alle dope van hem wat nog op de planken ligt moet en zal op worden gemaakt. hot smiley
Luijt 02 februari 2017 14:07
Die Naesen, dat was toch die jankerd toen ie klop kreeg van Groenewegen?
Arsimo 02 februari 2017 14:21
Give me a break. Oman wist ik natuurlijk maar dat is geen koers waarmee een renner een voorjaar maakt of breekt - en helemaal niet iemand van het statuur van Nibali. Zijn Tirreno ging niet slecht en hij stond behoorlijk in het klassement voor de afgelaste etappe maar de te kloppen man was hij niet - er waren flink meer kapers op de kust die net zo goed stonden.

Kijk zijn uitslagen van de laatste 4, 5 jaar er maar op na: in het voorjaar wil hij behoorlijk zijn in MSR, is dan soms goed in Tirreno vlak er voor en na MSR zie je hem niet meer tot Trentino of de Ardennen (AGR, WP, LBL) waar hij dan net nog niet top is (LBL doet hij dan steeds het beste) en werkt dan door naar Giro of Tour.

Nix verkeerds aan maar Nibali is niet als iemand als Porte die mikt op kleinere etappekoersen in het voorjaar.
Walnoot 02 februari 2017 14:52
Ik zal je die break geven als je stopt met feiten te verkrachten. Nibali won de Tirreno in 2013, dus dat over de afgelopen 4-5 jaar is net zo goed onjuist als wat je eerder zei over vorig jaar. In 2014 en 2015 had hij een matig voorjaar omdat hij de focus op de Tour had liggen en voor een compleet andere opbouw had gekozen. Dat is in totaal twee (2) jaar. Eerdere jaren, en ook vorig jaar, was daar totaal geen sprake van. Ook dit jaar is zijn grote doel de Giro en niet de Tour, dus er is alle reden om te verwachten dat hij op zal bouwen zoals vorig jaar.
Anony 02 februari 2017 19:05
Ik denk dat het goed verdeeld gaat worden. Sagan, Van Avermaet en Vanmarcke zullen wel de prominentsten en veelzijdigsten zijn. Kristoff en Degenkolb vaak op de loer. Boonen gemotiveerd om er een waanzinnige afscheidstournee van te maken, zijn team over de breedte het sterkst.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/02/2017 19:06 door Anony.
Slimmerd 02 februari 2017 19:13
En uiteraard nog ergens een verrassing toch? Anders wordt het wel wat 'saai' natuurlijk
Prikdude 02 februari 2017 22:22
El Mik 03 februari 2017 13:23
Vanmarcke, veelzijdig? Die speelt geen rol in etappekoersen, sprints of heuvelklassiekers. Heel eenzijdig juist (niet dat dat erg is, maar veelzijdig is wel het laatste dat ik hem zou noemen).
utrecht 03 februari 2017 16:54
Anony 03 februari 2017 21:44
Ik volg je daarin. Ik had Vanmarcke er achteraf bijgezet met vooral 'prominent' in gedachten. Wat hij in het (Vlaamse) voorjaar natuurlijk wel zal zijn. Met eventueel een uitschieter in de Strade Bianche of de Gold Race.
Anony 03 februari 2017 21:45
Uiteraard, ik vatte bondig samen.
Al mag het wat mij betreft natuurlijk wel een dominantie zijn van een van mijn favoriete renners.
cyclingfreakske 04 februari 2017 16:10
Gilbert ook niet helemaal weg te denken... zit nu wel weer opnieuw in een team dat volledig zijn kaart zal trekken als hij er staat.
en bij Lotto bewees dat element dat wielrennen ook vooral teamwerk is om tot winst te komen...bij BMC snapten ze dat niet goed.

(-teveel toprenners met eigen belangen die zelden echt voluit rijden voor 1 andere teamtopper,
omdat hij toch ook een concurrent blijft in dat kringetje van top en subtop renners. Winnaars hun eergevoel zit op dat moment te vaak in de weg)
Slimmerd 05 februari 2017 15:29
In Vlaanderen gaat op zeker Boonen voor op Gilbert en dat zou ijk moeten gelden voor Stybar en Terpstra. In het Waalse werk (en AGR) zijn D. Martin en Alaphilippe volgens mij Gilbert al wel voorbijgestreefd
cyclingfreakske 05 februari 2017 23:43
Alaphilipe ligt LBL beter dan een Gilbert, die er ondanks zijn "thuishaven", het nooit onder stoelen of banken stak dat de RVV nog meer zijn wedstrijd was dan LBL.
maw : Gilbert heeft altijd hogere winstkansen ingeschat in de RVV, dan in LBL....
alleen besliste de ploeg altijd in zijn plaats en zag hij heel wat kansen wegglippen. Elk jaar opnieuw starte hij in LBL met wat ontgoocheling.
Arsimo 06 februari 2017 09:27
Gilbert een soort inverse Criquielion? Won nooit zijn LBL, wel RVV.

Al moet daar wel de aantekening bij dat als in zijn tijd LBL het parkoers van nu had gehad dat Criquielion vast wel LBL minimaal een keer had gewonnen.
El Mik 06 februari 2017 12:54
Waarom?
Hij verloor telkens dat hij dichtbij kwam van Argentin, waarom zou die minder zijn op het huidige parcours?
Als er dan andere mensen in die tijd meer kansen zouden maken denk ik eerder aan Roche, Fignon, Lemond of misschien wel Rooks voor een 2e keer.
kevin83 06 februari 2017 13:54
Arsimo 06 februari 2017 14:56
Omdat Criquielion in de Waalse Pijl Argentin bleek te kunnen kloppen. Ik zeg niet dat hem dat ook in LBL geregeld gelukt zou zijn maar minimaal 1 keer wel op het huidige parkoers.

Overigens zou het voor meer renners uitgemaakt hebben, zoals o.a. die jij noemt. Aan de andere kant kon door een slimme taktiek toen ook iemand als Adri van der Poel winnen wat nu feitelijk onmogelijk is.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen