Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Nederlanders in voorjaar

Gepost door Remko 
Remko 02 maart 2017 09:49
Zoals gebruikelijk hoeven we van de Nederlanders niet heel erg veel te verwachten in de Vlaamse voorjaarskoersen. Als ik echter de Nederlandse deelnemers aan twee van de belangrijkste meerdaagse voorjaarskoersen bekijk, stemt mij dit positief. In Paris - Nice hebben we Kruijswijk, Poels, Oomen en Slagter. En in de Tirreno - Adriatico Mollema, Kelderman en Dumoulin. Daar moet hier en daar toch wel een top 5 in het AK inzitten zou ik zeggen.
Walnoot 02 maart 2017 10:00
Heb persoonlijk meer vertrouwen in hup Niki. Van Baarle en Boom gaan ook wel een paar keer top tien rijden samen. Wedje: de beste Nederlander in de Ronde eindigt minstens vier plaatsen hoger dan de beste Nederlanders in Paris-Nice?
ton duk 02 maart 2017 10:16
Eigenlijk ben ik voor alle Maart-April koersen hoopvol mbt echt meedoen door HOL om de overwinning met minimaal meerdere top10plekken...
Alle koersen behalve Milaan San Remo...dat is al jaren een blinde vlek voor ons....
gr
Walnoot 02 maart 2017 10:19
Denk dat Van Poppel wel eens kan gaan verbazen in Sanremo...
Sub Culture 02 maart 2017 10:32
Verwacht in het eendagswerk niet zo veel van de Nederlanders.
Rondewerk oogt iets beter, maar heb de indruk dat het verwachtingspatroon daaromtrent ook iets te groot is.
Heisenberg 02 maart 2017 11:45
Vrees dat Viviani zijn kopman zal zijn.
Wuser 02 maart 2017 11:51
Wat Duk zegt. We zullen niet de overwinningen aan elkaar rijgen, maar we gaan zeker meedoen aan de koers en een paar mooie ereplaatsen zie ik er ook wel uit rollen.

Milaan-San Remo blijft natuurlijk een loterij. Ben benieuwd naar Van Poppel en Groenewegen als ze starten, maar dat kan evengoed niets worden.

Voor het kasseienwerk verwacht ik toch op zijn minst enkele top-10 klasseringen van Boom (vorig jaar toch nog 6e E3 en 11e RVV), Terpstra en Van Baarle. Verder hebben Teunissen, de Kort en Sinkeldam ook vorig jaar ook vooraan meegedaan in respectievelijk Dwars door Vlaanderen, Gent-Wevelgem en Parijs-Roubaix. Dit jaar is Roosen ook leuk begonnen, Groenenwegen wellicht. Genoeg mannen die positief kunnen verrassen. Winnen is een ander verhaal natuurlijk.

Vorig jaar hadden we ook 4 man in de voorste groep over de Cauberg: Mollema, Lammertink, Gesink en Kelderman. Met de vernieuwde finale onstaat er wellicht meer ruimte om koers te maken en de sprint te ontlopen. In de Waalse Pijl ook Poels, Kelderman en Gesink bij de voorsten en in Luik natuurlijk Poels en Mollema in de top-10. Misschien dat Sam Oomen weer een stapje maakt en Tom Dumoulin mag zijn klimmersbenen ook wel wat meer laten spreken, al blijft het explosieve lastig voor hem.
Jacco Banaan 02 maart 2017 11:54
Ronde werk, zie je de Nederlanders goed van voren, echter in het klassieke werk houdt ik mijn hart vast. Boom zonder cortisonen videutje verwacht ik al helemaal niks. Niki laten ze niet meer zomaar wegrijden, heeft teveel vijanden in het peloton. Jos van Emden, toch ook weer niet de grote stap gemaakt deze winter. in Samyn kon ie ook niet het gaatje dichten, hebben we het over de mindere goden / b garnituur renners. Als een Sagan etc. op de pendalen gaat staan is het over en sluiten. Wat dat betreft kijk ik meer uit naar de Giro!
Prikdude 02 maart 2017 12:55
Die staat. Poels eenvoudig top 20.
Columbus SLX 02 maart 2017 12:59
Ik kijk toch altijd graag naar de jonkies... renners van wie je het niet verwacht:
Mike Teunissen - zat er goed bij afgelopen zaterdag in Gent. Kon nog zelfs even aanhaken bij de groten.
Is natuurlijk nog niet meedoen voor de overwinning, en als je (nog) geen naam hebt, dan laten ze je rijden.
Maar toch - ik hoop dat hij vaker zoiets kan.

Het ging best lekker...
ton duk 02 maart 2017 13:10
Tactisch foutje op de Paddestraat (in 5e ipv 4e positie) en daarna wat stuurfouten uit vermoeidheid maar zelfs daar kon hij nog bijna volgen en mistte zo een plek 4...
gr
bakfiets 02 maart 2017 13:17
Taco van der Hoorn is ook een lichtpuntje.
Blueprint 02 maart 2017 14:17
Alsof die de Poggio gaat overleven...
Remko 02 maart 2017 15:24
Poels op twitter zojuist:
Unfortunately I don't start in Paris Nice. Have a little knee injury and do not want to take any risk for the rest of the season.
Blueprint 02 maart 2017 15:38
Henao dus kopman bij Sky.
Slimmerd 02 maart 2017 16:03
Die durft Walnoot wel aan denk.....
El Mik 02 maart 2017 16:19
Ik geef Terpstra en Boom meer kansen om één van de WT-kasseienkoersen te winnen dan welke Nederlander dan ook een heuvelklassieker of rittenkoers op WT niveau in het voorjaar. Een goede Terpstra zet ik sowieso bij de 5 zo niet 3 grootste favorieten voor de RVV en P-R.

Poels zal iets éénmaligs geweest zijn vrees ik, daarvoor en daarna was hij altijd niet eens net-niet maar gewoon een helemaal-niet renner in dat soort koersen. Ik denk serieus dat hij nog meer kans heeft om de Tour de France te winnen dan nog een keer LBL. Dan geef ik Dumoulin nog de meeste kans in de Tirreno, alleen jammer dat de individuele tijdrit daar een stuk korter is dan in Paris-Nice en dat er ook nog een ploegentijdrit is waar hij eerder tijd zal verliezen op de concurrentie.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/03/2017 16:20 door El Mik.
merijntje mortirolo 02 maart 2017 17:28
Eazster 02 maart 2017 17:55
Die twee klassiekerzeges van Terpstra en Poels de afgelopen jaren kwamen zo een beetje uit het niets (Al liet Poels wel in de Waalse pijl al degelijk zien dat hij in topvorm was) ,maar uitsluiten dat het nog een keer gebeurd zou ik niet doen. In de Waalse Pijl vind ik Poels sowieso een van de 4 (Vul maar in) topfavorieten op een goede dag en in Luik is het vaak een outsider die er met de hoofdprijs gaat lopen (Iglinksy,Martin,Gerrans,Poels).
ton duk 02 maart 2017 18:59
Eazster Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die twee klassiekerzeges van Terpstra en Poels (en Mollema ) de
> afgelopen jaren kwamen zo een beetje uit het niets

Eens, daar moeten we ook niet elk jaar op rekenen . Alleen we hoeven ook niet meer zo lang te wachten als daarvoor
gr
El Mik 02 maart 2017 21:20
De zege van Terpstra kwam dus écht niet uit het niets.
Terpstra is gewoon een van de beste en meest constante kasseienrenners van de laatste jaren, als hij niet ziek is of pech heeft dan is hij eigenlijk áltijd op de afspraak. In dat voorjaar was hij ook al 2e in de E3 Prijs bijvoorbeeld (in de Ronde zat hij opgesloten in ploegtaktiek omdat de eerder al geloste Vandenbergh hem te vroeg af was met aanvallen) en 3e in Roubaix het jaar ervoor.

Poels die reed die heuvelkoersen meestal niet uit of hij werd 70e a 80e of zoiets.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/03/2017 21:21 door El Mik.
Wim De Craene 03 maart 2017 07:11
Ik verwacht van de Nederlanders niet meer dan middelmaat met heel sporadisch een uitschieter. Daarvoor baseer ik mij op de landenstand van de uci waarop Nederland niet echt een topper is.

Quote

Rank Name Nation Team Age* Points
1 (2) BELGIUM BEL BEL 13546.25 (11 miljoen inwoners)
2 (1) FRANCE FRA FRA 13189.5
3 (3) COLOMBIA COL COL 11991.65
4 (4) SPAIN ESP ESP 11575.4
5 (5) ITALY ITA ITA 11472.25
6 (6) GREAT BRITAIN GBR GBR 10205
7 (7) NETHERLANDS NED NED 9153.8 (17 miljoen inwoners)
8 (8) AUSTRALIA AUS AUS 8235.25
9 (9) SLOVAKIA SVK SVK 6548.5
10 (10) GERMANY GER GER 6048.25

Het kleine België scoort echter uitstekend. Ik verwacht van de Belgen daarom wel vele overwinningen.
merijntje mortirolo 03 maart 2017 07:55
Het kleine Slowakije scoort ook uitstekend. Ik verwacht van de Slowaken daarom wel vele overwinningen.
El Chaba 03 maart 2017 08:43
Dat was hij al mede.
Walnoot 03 maart 2017 08:46
U is helderziende?
merijntje mortirolo 03 maart 2017 10:02
Let op de broertjes Sagan, die hebben heul wat meer talent dan de broertjes Velits. Juraj en Peter (geloof ik dat ze heten) gaan samen heel wat overwinningen halen, dit jaar.
Eindhovuh 03 maart 2017 11:15
Ja die broertjes kunnen er wat van.
Wist jij overigens dat ik en mijn leeftijdsgenoot Fabian Cancellara bij elkaar opgeteld 3x Parijs Roubaix én 3x de Ronde van Vlaanderen hebben gewonnen? En dan reed ik nog zonder motortje ook.
Blueprint 03 maart 2017 11:17
Ik vond België vorig jaar nou niet echt uitblinken in het winnen van World Tour koersen in het voorjaar.
merijntje mortirolo 03 maart 2017 12:51
Topper!

Doet me hieraan denken:
"Samen met Eddy Merckx won ik alle klassiekers die er te winnen waren. Ik Parijs-Tours en hij al de rest."

(Noël Vantyghem).
Eindhovuh 03 maart 2017 14:13
Hij was inderdaad nog leuker geweest als ik zelf een snippertje had gepresteerd om ook te noemen...
Pijnlijk hoe jij dat hier subtiel inwrijft.
Prikdude 03 maart 2017 15:31
Mortirolo's initiële opmerking was natuurlijk an sich al een variatie op die grap, onlangs overigens min of meer (in beaming) zelf gemaakt door Juraj: "Together we have all the (cycling) jerseys."

[m.sporza.be]
Ziender Ogen 03 maart 2017 22:06
Ledenaantal knwb 28500
Ledenaantal vlaamse wielerbond 60000

Het lijkt me meer dan logisch dat Belgie meer overwinningen behaald dan nl.
(de walen zijn niet eens meegerekend)
tongue sticking out smiley
Wim De Craene 04 maart 2017 19:30
Ziender Ogen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ledenaantal knwb 28500
> Ledenaantal vlaamse wielerbond 60000
>
> Het lijkt me meer dan logisch dat Belgie meer
> overwinningen behaald dan nl.
> (de walen zijn niet eens meegerekend)
> tongue sticking out smiley

Wat is je bron voor het aantal leden in Vlaanderen? Maar goed, het totaal aantal leden zegt mij niet zoveel. Ik vind het juister om het aantal leden met een wedstrijdlicentie te vergelijken omdat zij op z'n minst de ambitie hebben om prof te worden. Voor Nederland schommelt dat aantal rond de 9000 volgens deze bron (pagina 3):
[www.wielersport2020.nl]
Voor Vlaanderen ligt dat aantal tussen de drie en vierduizend:
[www.nieuwsblad.be]

Overigens daalt het aantal leden in Vlaanderen en daarover wordt de alarmbel geluid.
[www.nieuwsblad.be]
Persoonlijk ben ik echter niet zo bang voor de toekomst van het Vlaamse wielrennen. De Vlamingen zijn immers een volk met een zeer hoge talentdichtheid waardoor ze een periode met wat minder aanbod wel kunnen opvangen.
Ziender Ogen 04 maart 2017 23:09
Mijn bronnen waren een slordige en gehaaste zoektochtje op internet.
Toch lijken me het aantal leden van een sportvereniging belangrijker dan aantal wedstrijdlicenties.
Toekomst van een sport hangt van aantal beoefenaars af is mijn bescheiden mening.

PS ben zeker niet bang voor toekomst vlaamse wielrennen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen