Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Poels: "Chris gunt me kans op eigen succes van harte"

Gepost door Luijt 
Luijt 02 maart 2017 10:08
Van Wielerupdate:

Wout Poels fungeert ook dit seizoen als belangrijke knecht voor Chris Froome in de Tour de France. Toch heeft de Limburgse renner voor een groot deel van het jaar van Sky een ander programma gekregen dan zijn Britse collega.

"In tegenstelling tot de vorige twee jaar, rijd ik voor het grootste deel een ander programma dan Chris Froome. Dat heb ik bewust bij de ploegleiding gevraagd, omdat ik dan meer voor mijn eigen kansen kan gaan", legt Poels uit in gesprek met De Telegraaf. "En Chris en ik zijn inmiddels goed genoeg op elkaar ingespeeld, om in de Tour de France tot een optimale samenwerking te komen."

"Hoewel ik graag de Giro d'Italia had gereden voor een klassement, begrijp ik dat dat niet handig is met het oog op de Tour. Dat is jammer, maar gelukkig kan ik in veel andere koersen dus wel als kopman van start gaan. In de klassiekers hoop ik, na mijn zege van vorig jaar in Luik-Bastenaken-Luik, opnieuw mee te strijden voor overwinningen", aldus Poels.

"Chris gunt me de kans op eigen succes van harte. Hij weet natuurlijk ook wel dat wanneer ik een goed voorjaar draai, dat ik met een lekkerder gevoel de Tour in ga. En eerlijk is eerlijk, als ik zelf in die periode sterk presteer, maakt dat het voor mij weer gemakkelijker om te knechten", besluit Poels.
Luijt 02 maart 2017 10:11
Ze hebben het bij Sky weer voor elkaar dus: Poels draait opnieuw zun balletjes er af voor Froome, die heel blij met 'm is, en mag zelfs in de Giro niet voor een eigen AK gaan.

Ach ach toch. Veel te aardig, die jongen.

Groet, Luijt
Frederik D. 02 maart 2017 11:06
Poels is gewoon ingehuurd om te knechten.
Remko 02 maart 2017 11:11
En zal m.i. nooit top 5 in de Tour kunnen rijden als hij voor eigen kans zou mogen gaan.
Slimmerd 02 maart 2017 15:55
Froome gunt het hem wel, zijn knie nu blijkbaar niet.
Geen Parijs-Nice voor Poels.
Ziender Ogen 02 maart 2017 16:50
Froome gunt hem een rol als knecht. That's all.. Hij mag alle koersen winnen die Froome niet wil winnen.
Eazster 02 maart 2017 18:01
Daar gaat Poels z'n ronde kans dit jaar. De kansen zijn te karig om er sloppy mee om te gaan.
Nu wil ik niet zeggen dat er iets mis is om te knechten voor een riant salaris en gewaardeerd te worden.
Maar als Poels wil ontdekken wat hij kan over 3 weken in een grote ronde dan is het klokje al aan het tikken.
Landa was ook aangekocht om in de trein plaats te nemen idem Thomas,die hebben hun inmiddels eigen inboedel.
Benieuwd hoelang het duurt voordat talent Rosa op de tafel gaat slaan en Poels er weer een concurrent bij heeft. Konig die heeft eieren voor z'n geld gekozen en is denk ik toch een stukje minder begaafd dan Poels.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen