Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Binnenkort stemmen, op wie?

Gepost door rustdag 
rustdag 11 maart 2017 15:40
Poll: Binnenkort stemmen, op wie?
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Clavan 11 maart 2017 15:42
Ha. Ik weet wie VVD stemt
rustdag 11 maart 2017 15:44
Ik heb nog niet gestemd als je aan mij dacht smiling smiley.
Frederik D. 11 maart 2017 16:37
Absoluut niet op Groen Links. Hun vleestax benadeelt de minderbedeelden. Om maar iets te noemen. Om iets anders te noemen, GL wil geen extra geld naar defensie. Maar onze defensie heeft wel meer geld nodig. Groen Links is elitair links, dus niet links. En hun gegroen is een ondoordachte hobby. Groen Links is gevaarlijker dan de PVV en ook populistischer. De dierenpartij is nog gekker. Zij wil de dierentuinen sluiten en de wolf terug in Nederland. Ik wil dierentuinen handhaven en de wolf buiten Nederlan houden. Nederland is te vol om een wolvenpopulatie te herbergen. D66 is de partij van de dure Europese baantjes. Dus, nee, geen D66. En zo kan ik nog uren doorgaan. Maar laten we he hebben over wielrennen. Anders ontaardt dit prikbord in politiek geleuter. Maar ik wil wel nog zeggen dat het me zwaar tegenvalt dat prikkers, die ik zeer, zeer hoogacht op GL stemmen. Maar alles met een glimlach.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/03/2017 16:40 door Frederik D..
lodjan 11 maart 2017 16:40
Ik mis nog enkele partijen of de categorie overig. Overigens staat de partij waar ik op stem hier wel tussen.
Arsimo 11 maart 2017 16:46
Je hebt van wielrennen duidelijk meer verstand dan politiek. Hoewel... winking smiley
rustdag 11 maart 2017 16:47
El Chaba 11 maart 2017 16:52
Helemaal mee eens..!
El Chaba 11 maart 2017 16:53
Jij van allebei niet.. winking smiley
El Chaba 11 maart 2017 16:54
Ziender Ogen 11 maart 2017 17:59
GroenLinks gevaarlijker dan PVV smiling bouncing smiley
Je moet mensen inderdaad vervolgen die de leefomgeving willen verbeteren en opkomen voor de zwakkere medemens.
Bah, wie denken ze wel dat ze zijn als ze ageren tegen discriminatie, meer geld voor de zorg en armlastige ouderen.
Waar moet dit heen met dit land.
hot smiley
Ziender Ogen 11 maart 2017 18:03
Eens kijken of de politieke voorkeuren van wielrenprikkers overeenkomen met de
stemming in heel NL.
Het zal waarschijnlijk net zo verdeeld zijn.
Westfalen 11 maart 2017 18:21
Groen Links lijkt me een slecht idee. Hardwerkende boeren worden tegengewerkt, terwijl je juist goed zijn voor de voedselproductie en voor defensie is er ook geen geld.
rustdag 11 maart 2017 18:22
Heeft iemand toevallig al een vakantie naar Turkije geboekt grinning smiley
Frederik D. 11 maart 2017 18:34
Aan Ziender Ogen

Je volgt blijkbaar je goedvoelende onderbuik en weigert om programma's te analyseren. Je ziet niet in dat wie een eenverdienend sappelbaantje heeft, het slachtoffer wordt van de gladde praatjes van snotneus Klaver, die in de regel zijn opleidingen niet afmaakt en dus zelf niet tot het einde doordenkt. Weet je wat echt links is? De gesubsidieerde linkse topbaantjes afschaffen en mede daarmee de bijstand verhogen. Overigens, prachtig om jou af te katten maar ik heb niets tegen jou en ik ben blij met je wielrenbijrages. smiling smiley Weet je, jij mag van mij het laatste woord in onze kattige maar doch ook vriendelijke discussie over GL. Dus, hups, geef me nog enkele politieke sneren. smiling smiley
El Chaba 11 maart 2017 18:36
Wederom eens! Hup Frederik én Zienderogen! smiling smiley
Frederik D. 11 maart 2017 18:41
Aan Westfalen

We hebben een hoogwaardige landbouw en veeteelt. Die mogen we inderdaad niet te grabbel gooien. Wel kunnen we die verbeteren, bijvoorbeeld met behulp van onze (landbouw)universiteiten. De wereld kan niet gevoed worden via biologische hobbies. Zelf ben ik geen boer maar ik vind wel dat we onze maakindustrie, waaronder de boerenbedrijven, moeten steunen, desnoods tegen de EU in. Overigens, de SGP is pro onze boeren. Ik wil geen grote SGP maar misschien valt er toch iets voor te zeggen om nu SGP te stemmen. En liever SGP dan de CU.
Frederik D. 11 maart 2017 18:43
Aan Chaba

Maar ik waardeer Ziender Ogen zeer. Heel mooi dat hij tegenargumenten probeert te leveren. Dus, ik zeg: hups, Ziender Ogen. smiling smiley
Frederik D. 11 maart 2017 18:55
Nu in echte ernst.

Mag ik jullie wijzen op het volgende nieuws?

Giro 555

Voor zo ver ik het begrijp, is er sprake van echte grote nood. Als nou elke Nederlander tien euro zou storten ... 170 miljoen is toch mooier dan die vijf miljoen? Natuurlijk, er valt zat af te dingen op die hulporganisaties. Ik weet het. Maar beter een beetje hulp dan helemaal niets. En natuurlijk, altijd ellende dankzij islamitische oorlogen. Maar toch, als de islamieten falen in vrede, dan hoeven wij nog niet te falen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/03/2017 18:57 door Frederik D..
Ziender Ogen 11 maart 2017 19:04
Laten we eerst de snotneus van onze Jesse even afvegen dat leid alleen maar af. Ik weet nog wel een aantal
partijprogramma's die we kunnen gebruiken.
Wat me raakt van de genoemde tegenargumenten zijn de veronderstelde funeste maatregelen voor de landbouw. De toekomst in de landbouw
ligt inderdaad bij innovatie en niet bij bio industrie. Alleen een hoop stront en andere negatieve effecten en het vlees gaat voor 80% naar het buitenland
waarom zou dat ondersteund moeten worden?

Ik probeer het SGP programma te lezen maar de letters worden weggeveegd door stront en snot. Het enige wat ik nog lees is de afschaffing van het homo huwelijk, euthanasie en het vermogen om zonder bijbels jargon uit je woorden te komen.spinning smiley sticking its tongue out
Slimmerd 11 maart 2017 19:19
Serieus? Hup Dumoulin,hup Oomen!
Ziender Ogen 11 maart 2017 19:28
El Chaba 11 maart 2017 19:38
Dat zeg ik toch ook? winking smiley
El Chaba 11 maart 2017 19:52
Niet eens.
Wij zijn in de Westerse landen pas gegroeid c.q. tot inkeer gekomen c.q. 'doorontwikkeld' dankzij eeuwenlang verschrikkelijk leed dat we elkaar hebben aangedaan. Die 'ontwikkeling' is echter geografisch gezien niet gelijk gelopen en gaat elders in de wereld - zoals bijvoorbeeld in die regio - waarschijnlijk nog decennia en wellicht nog (veel) langer duren.
Het ingrijpen door het Westen in andere delen van de wereld (niet alleen met voedselhulp maar ook bijvoorbeeld door VN-vredesmachten in oorlogsgebieden de afgelopen decennia), die weliswaar volstrekt begrijpelijk zijn uit humaan oogpunt, zijn daarom echter op de (zeer) lange termijn contraproductief.
Ziender Ogen 11 maart 2017 19:57
Hup humaan beleid, zowel op korte als lange termijnwinking smiley
Curzio 11 maart 2017 20:10
Jaja, dat mensen in Afrika doodgaan van honger is historische noodzakelijkheid. Grote flauwekul, deze denktrant is al in de jaren '50 door Karl Popper gefileerd (The poverty of historicism), en daarnaast is het rijkelijk laat voor het Westen om zich niet meer met Afrika te bemoeien (na alle ellende die er is aangericht en nog steeds wordt aangericht). Plus dat het ethisch niet te verantwoorden is om mensen nu te laten lijden/sterven voor het grotere goed van toekomende generaties.
Ziender Ogen 11 maart 2017 20:17
tvm 11 maart 2017 20:19
Ik wil graag op het Vlaams Belang stemmen. De Vlamingen maken immers de koers, dus mogen ook meer rechten.

On-topic:

Frederik,

Het landbouwbeleid welke de SGP voorstaat brengt het milieu naar de afgrond. Nederlands belang weegt m.i. niet op tegen belangen langere termijn wereldwijd.
Vlees moet absoluut zwaarder belast worden. Je hebt het als mens niet eens nodig om te (over) leven.
Zelfs profrenners kunnen zonder vlees goed koersen, bijvoorbeeld Tjallingii (goed is misschien te veel gezegd, maar hij functioneerde).
Oh ja, ik ben een boerenzoon.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/03/2017 20:20 door tvm.
Ziender Ogen 11 maart 2017 20:20
Er is zelfs een radicale dierenliefhebber op de site actiefsmiling smiley
tvm 11 maart 2017 21:17
Ziender ogen,

Mijn standpunt heeft niet per se iets met het reduceren van dierenleed te maken.
Minder vlees eten is juist in het belang van de mensheid.
utrecht 11 maart 2017 21:38
JW 11 maart 2017 22:32
Ik ben voor het stopzetten van de bio-industrie, voor rekening rijden, voor afschaffing van bijzonder onderwijs, voor afbestellen van de JSF, voor tolheffing in de spits, voor zeehondenopvang Pieterburen, voor Claudia de Breij op oudejaarsavond en voor........

en tegen 130 km/h, klokgelui op zondag, schijfremmen in het peloton, steeds meer fijnstof, sjoemelsoftware, Trump, Vlaams Blok, associatieverdrag Oekraïne, Jan Roos,....

Dus eigenlijk zweef ik nog een beetje....



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/03/2017 22:41 door JW.
Koppi 11 maart 2017 22:55
Groenlinks aan kop, mooi zo. Welkom JW. Hup Ria Beckers!
Pyama 12 maart 2017 00:15
Mag deze propaganda weg Spaak?
El Chaba 12 maart 2017 00:39
Heb ook helemaal niets met de levensbeschouwelijke standpunten van de SGP, de CU en het CDA maar waarom zou je je daar druk om maken in een land als Nederland?
Alles is hier wat dat betreft al - relatief gezien met de rest van de wereld - meer dan goed geregeld en dat gaat nooit meer teruggedraaid worden, simpelweg omdat deze partijen nooit (meer) een meerderheid zullen krijgen in dit land. Daar zijn we in grote meerderheid (gelukkig) veel te liberaal voor (hup atheïsme, hup holebi's, hup abortus en hup euthanasie..! winking smiley).
Ze zullen daarom wat dat betreft een achterhoedegevecht voeren en dat weten ze zelf maar al te best. Ze zullen hooguit nog wat tegensputteren bij nóg liberale wetgeving op die levensbeschouwelijke onderwerpen.
Daarom dus beter niet blind staren op die onderwerpen maar beter focussen op de rest van hun programma's en die zijn zo slecht nog niet.. ;-)
El Chaba 12 maart 2017 00:52
Haha, de typische denktrant van de links politiek correcte mens, maar dat mag hoor. winking smiley
Over jouw opmerking van historische noodzakelijkheid zal ik het maar niet hebben. Dat beweer ik nergens, dat zijn jouw woorden.
Wat betreft jouw opmerking "daarnaast is het rijkelijk laat voor het Westen om zich niet meer met Afrika te bemoeien (na alle ellende die er is aangericht en nog steeds wordt aangericht)": Laat me niet lachen! Er zijn zat landen in Afrika, die al decennialang onafhankelijk zijn en waar het alleen nog maar veel slechter is geworden sinds hun eigen bestuur. In zo'n beetje alle opzichten. Oh ja, ze zuchten niet meer onder het juk van de racistische blanken (helemaal waar, dat was verwerpelijk) maar wat hebben ze er voor terug gekregen? Wanbestuur, extreme corruptie, nepotisme en zelfverrijking van megalomane dictators.
Maar ja, jij zal wel repliceren dat dat ook de schuld is van het Westen?
El Chaba 12 maart 2017 01:03
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/03/2017 01:03 door El Chaba.
punt 12 maart 2017 01:17
Stemmen is voor de dommen, stemmen is bedacht om het volk zoet te houden en ze de illusie te geven dat hun mening er misschien ergens toch nog een beetje toe doet. We gaan van links georienteerde regering naar rechts georienteerde regering, iedere 4 of 8 jaar wisselen en denken we dat nu alles echt beter gaat worden. Na 4 of 8 jaar zijn we teleurgesteld en willen we verandering. Waar gaan we naar toe? Naar dezelfde partijen die ons de 4 of 8 jaar daarvoor teleur gesteld hebben! Waanzin ten top.

Links of rechts, de globalisering gaat verder, de staatsschuld wordt groter, de polarisatie binnen de samenleving neemt toe, we blijven betrokken bij allerlei oorlogen geleid door de VS om 'democratie te brengen'. Uiteindelijk is er op de echt belangrijke punten geen verschil tussen links en rechts, de verpakking is anders en hooguit hier en daar een detail. Sorry mensen, maar de huidige westerse vorm van democratie heeft heel weinig met echte democratie te maken.

Maar het is wel een fijne, geruststellende illusie natuurlijk.
Ziender Ogen 12 maart 2017 03:50
Wtf is echte democratie. Eigenlijk te dronken om weerwoord te geven maar laten we gewoon gaan stemmen of Erdogan vragen om te regeren.
Dat kan ook
tongue sticking out smiley

.
El Chaba 12 maart 2017 04:14
Welke vorm van democratie dan wel?
Die van in landen als Rusland, Turkije en Venezuela? Die van in landen als Zimbabwe, Marokko of Iran?
Zeg het maar hoor, ik ben reuze benieuwd..
ton duk 12 maart 2017 08:24
Wie is, na Cyclad, de 2e die 50+ gestemd heeft ??
gr
Latino 12 maart 2017 10:12
De VVD is populair onder wielerfans op basis van de poll. Misschien niet verwonderlijk omdat de VVD net als het wielrennen inmiddels een traditie kent van list en bedrog. De VVD heeft immers van alle partijen verreweg de meeste integriteitsschandalen. Een kleine greep:


Tevens is de VVD een partij die het wel prima vindt dat Nederland de status van roofstaat behoudt (een betere term dan het eufemistische belastingparadijs). Multinationals betalen amper belasting waardoor burgers meer moeten ophoesten om de voorzieningen op peil te houden.


Daarnaast concurreren deze multinationals het MKB kapot wanneer zij wel netjes hun belastingen betalen. De VVD is dan ook een partij voor de 1% met een dermate onderontwikkeld empathisch vermogen dat hun solidariteit niet verder reikt dan de eigen portemonnee. Dat de VVD toch populairder is dan dat hebben ze te danken aan De Telegraaf en de commerciële omroepen met hun VVD propaganda. Daar trappen veel mensen in.
Curzio 12 maart 2017 10:30
Eerst even je bericht analyseren: het begint met een drogreden (de persoonlijke aanval), op m'n inhoudelijke kritiek op jouw redenering ga je niet in en de rest van je bericht gaat over slechts één van mijn sub-argumenten.

Jij noemt de historische noodzakelijkheid als term niet, maar je redenering komt daar wel op neer: uit de geschiedenis kunnen we leren dat er een vaste ontwikkeling is naar welvaart, en die loopt via een enorme hoeveelheid lijden, de mens moet daar niks aan willen veranderen. Ik stel daar tegenover met Popper dat de toekomst van ons zelf afhangt, en niet van enige historische noodzakelijkheid.

Dan de rest van je bericht. Ik zeg natuurlijk nergens dat het Westen alle schuld heeft voor de problemen in Afrika. Als we even focussen op wat er nu nog steeds door het Westen wordt gedaan zou je je eens kunnen verdiepen in het track-record van Shell in Nigeria, je kan kijken naar wapendeals of de diamantindustrie, je kan de documentaire 'Darwin's Nightmare' zien die beschrijft hoe de vispopulatie in het Victoria meer is verwoest ten bate van luxe-consumptie in het Westen (klik), ik kan je ook aanraden om je te verdiepen in de uitwerking van handelsverdragen (en als je het aandurft dan kan je een programma als Tegenlicht raadplegen hierover klik) en tenslotte is het ook best verhelderend als je de verspreiding van het neoliberalisme eens tegen het licht houdt (bijvoorbeeld hoe het Zuid-Afrika verging nadat Mandela aan de macht kwam. Wist je dat zijn regering door de Wereldbank gedwongen werd om de leningen terug te betalen die het apartheidsregime bij hen had uitstaan en waarvan wapentuig was gekocht om de zwarte bevolking te onderdrukken? Naomi Klein is een goede bron hier, met 'The shock doctrine').

Maar goed, dit zal je allemaal wel niet werkelijk interesseren want het is immers "politiek correct" (zoek de betekenis van de term eens op is mijn advies) en "links".
Bromertà 12 maart 2017 10:55
Terwijl Youp boven het circus van liegbeesten zweeft, sta ik met beide poten in de modder en zie ik een alleraardigst lieveheersbeestje vergezeld door een aimabele erudiete aap die met betoverende retorica corpocratië te lijf gaat, in woord en geschrift. Het wachten is op de bakstenen om bijvoorbeeld de kantoortorens van de pensioenelite een voorzichtig tikje uit te delen als voorbode van verdere drastische maatregelen.
veluweracer 12 maart 2017 11:04
Ik ga voor meer overvallen, verkrachtingen, haat, straatterreur, meer werkloosheid, slechtere gezondheidszorg en slechter onderwijs, meer afpakken van ouderen, meer waanzin en weerzin en minder respect voor burgers.
Ik stem voor meer EU.
Bromertà 12 maart 2017 11:07
Ik vind ook dat er te weinig Turken zijn in Rotterdam.
Walnoot 12 maart 2017 11:41
Jezus, niet om het een of ander, maar als je eerst zegt dat GL gevaarlijker is dan de PVV en vervolgens zegt dat we misschien maar SGP moeten gaan stemmen, dan gaat er toch iets niet helemaal goed. De SGP wil terug naar 1750, zeg maar de tijd van voor de Verlichting, zodat we alle mooie humane waarden zoals vrijheid en gelijkheid (man/vrouw, bijv.) gewoon weer over boord kunnen gooien. Als er één partij gevaarlijke ideeën heeft is het de SGP wel. Gelukkig stemt er bijna niemand op ze.

Overigens heb ik in de pol op de SGP gestemd, gewoon omdat vrouwenwielrennen saai is. Om het topic maar even terug naar wielrennen te brengen.
nachtwacht 12 maart 2017 14:30
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/03/2017 14:31 door nachtwacht.
punt 12 maart 2017 14:37
Want we moeten perse kiezen uit een regeringsvorm zoals die vandaag de dag in de wereld voorkomen?

Democratie is gebaseerd op volksvertegenwoordiging. De overheid zou de belangen en de wensen van het volk voorop moeten stellen en de bevolking zou enige vorm van inspraak moeten hebben. Een extreme vorm is om elke beslissing voor te leggen aan de bevolking, Maar er zijn vele goede varianten denkbaar. In de huidige situatie wordt er helemaal niet geluisterd naar de bevolking, Hoe vaak is er de afgelopen vier jaar om jouw mening gevraagd bij belangrijke beslissingen? En hoe vaak denk je dat er geluisterd wordt naar lobby'ers? Het volk krijgt een keer in de vier jaar de gelegenheid te stemmen op vage en algemene verkiezinngsprogramma's, over specifieke en belangrijke inhoudelijke zaken wordt hun mening niet gevraagd. Oh sorry, je hebt gelijk, er is af en toe een referendum. Wat gebeurde er ook alweer met de uitslagen daarvan?

Ik zal je een voorbeeld geven. De globalisatie wordt ons door de strot geduwd. Rechts wil globalisatie omdat het zo goed is voor de economie (maximaliseren van het totale consumenten- en producentensurplus). Links wil globalisatie omdat het goed is voor de werkgelegenheid in ontwikkelingslanden en zo de armoede bestrijdt. Het eindresultaat bij alletwee is hogere werkloosheid in de westerse wereld, nog meer mensonwaardig uitgebuite werknemers in sweatshops in ontwikkelingslanden (bedrijven maken dankbaar gebruik van de hoge werkloosheid daar en kunnen landen tegen elkaar uitspelen en zo steeds weer goedkope arbeid krijgen). Maar natuurlijk ook altijd met als resultaat megawinsten voor de grote multinationals, die maar machtiger en rijker worden. Waar kan ik stemmen tegen globalisatie?

Als je een beetje graaft, zie je dat dit geldt voor vrijwel elk belangrijk onderwerp (oorlog voeren om onderdrukte mensen te bevrijden of tegen terrorisme is ook zo'n leuke). Of je nu kiest voor de linkse verpakking of de rechtse verpakking, het uiteindelijke eindresultaat is hetzelfde.

Tot slot iets om over na te denken: de overheid maakt continu wetten. Hoeveel wetten denk je dat er iedere vier jaar bijkomen? En hoeveel wetten denk je dat er in die vier jaar verdwijnen? De controle wordt groter en groter, linkse wetten, rechtse wetten, meer, meer, meer.
Ziender Ogen 12 maart 2017 17:25
Leve het feest der Democratie, hoera hoera hoera!

Ik wilde eigenlijk een foto van Buma plaatsen op de wielrenfiets in Parijs-Roubaix achtige sfeer.
Maar ben een digibeet met 2 linker muis handjes..
Ziender Ogen 12 maart 2017 17:53
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Welke vorm van democratie dan wel?
> Die van in landen als Rusland, Turkije en
> Venezuela? Die van in landen als Zimbabwe, Marokko
> of Iran?
> Zeg het maar hoor, ik ben reuze benieuwd..


Op zich heeft de parlementaire democratie mijn voorkeur. Wil niet dat de minister-president rechtstreeks wordt gekozen dat is namelijk
helemaal niet van belang. Ik begrijp ook niet dat bijv. Rutte campagne voert voor de vvd terwijl hij premier zou moeten zijn voor heel nl.
De meest geschikte premier hoeft per definitie niet de beste stemmen trekker te zijn.
Verder vind ik 100 senatoren in de tweede kamer genoeg en 50 in de tweede kamer. Provinciale staten mogen afgeschaft worden. Referenda alleen raadgevend.

Een ander stokpaardje van mij is een verkiezing in 2 ronden. Eerste ronde zoals dat nu georganiseerd is waarin iedere politieke partij mag deelnemen.
De tweede ronde wordt gevoerd met de grootste partijen of je voert een kiesdrempel in.
Het voordeel hiervan is dat stemmers op partijen die niet vertegenwoordigd zijn in de regering toch invloed kunnen uitoefenen(strategisch stemmen) en
zich vertegenwoordigd voelen. NL wordt op deze manier weer regeerbaar door 2 parijen ipv van 4 of 5 na deze verkiezingen. Dan blijft er van de verkiezingsbeloften
tenminste iets over na het regeerakkoord en zijn afzonderlijke politieke partijen herkenbaar.

Red de democratie!

Is getekend,

Uw politieke profeet,

Zienderogensmoking smiley
Bromertà 12 maart 2017 18:44
"Laten wij ons bevrijden van de dictatuur van het Centraal Planbureau, en laten we het hebben over alternatieve visies op de toekomst van Nederland, Europa en de planeet.”

Zwevende idealen
Goozzer 12 maart 2017 18:52
Voordat je termen als roofstaat en belastingparadijs in de mond neemt, zou het toch handig zijn mocht je weten waarover je precies praat...
Bromertà 12 maart 2017 19:08
Ik zou zeggen, voordat je alles met de mantel der liefde toe wil gaan dekken: luister en huiver.

[www.youtube.com]
Stümpert 12 maart 2017 19:14
Ff daar op inhaken, ik mis Forum voor Democratie in de poll.
Maar goed bij deze dan: 1 stem voor hen.
Latino 12 maart 2017 19:33
Tuurlijk. Al die brievenbusfirma's zitten in Nederland niet vanwege het fiscale klimaat maar vanwege het mooie weer of zo. Niet eens zo onwaarschijnlijk want als het aan de VVD ligt gaan we lekker door met het uitstoten van CO2.

[www.npo.nl].

Quote

Oxfam Novib: Top vijftien belastingparadijzen

1. Bermuda

2. Kaaimaneilanden

3. Nederland

4. Zwitserland

5. Singapore

6. Ierland

7. Luxemburg

8. Curaçao

9. Hong Kong

10.Cyprus

11.Bahama's

12. Jersey

13. Barbados

14. Mauritius

15. De Britse Maagdeneilanden
Sticky Bottle 12 maart 2017 19:54
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Absoluut niet op Groen Links. Hun vleestax
> benadeelt de minderbedeelden. Om maar iets te
> noemen. Om iets anders te noemen, GL wil geen
> extra geld naar defensie. Maar onze defensie heeft
> wel meer geld nodig. Groen Links is elitair links,
> dus niet links. En hun gegroen is een ondoordachte
> hobby. Groen Links is gevaarlijker dan de PVV en
> ook populistischer. De dierenpartij is nog gekker.
> Zij wil de dierentuinen sluiten en de wolf terug
> in Nederland. Ik wil dierentuinen handhaven en de
> wolf buiten Nederlan houden. Nederland is te vol
> om een wolvenpopulatie te herbergen. D66 is de
> partij van de dure Europese baantjes. Dus, nee,
> geen D66. En zo kan ik nog uren doorgaan. Maar
> laten we he hebben over wielrennen. Anders
> ontaardt dit prikbord in politiek geleuter. Maar
> ik wil wel nog zeggen dat het me zwaar tegenvalt
> dat prikkers, die ik zeer, zeer hoogacht op GL
> stemmen. Maar alles met een glimlach.


Jij moet eens Cowspiracy kijken.
Sticky Bottle 12 maart 2017 19:57
Westfalen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Groen Links lijkt me een slecht idee. Hardwerkende
> boeren worden tegengewerkt, terwijl je juist goed
> zijn voor de voedselproductie en voor defensie is
> er ook geen geld.


De vleesindustrie zorgt voor 80% voor de klimaatverandering. De vervoerssector (zeg maar fossiele brabdstoffen) maar voor 13%. Tijd dat de boeren een s wat duurzamer gaan boeren
Sub Culture 12 maart 2017 20:02
Ga mezelf wijsmaken dat het de trollen zijn die een stem op de PVV hebben uitgebracht hier.

Als ik een Nederlander was ging mijn stem naar Jesse Klaver.
Goozzer 12 maart 2017 20:18
Zonder nu te willen beweren dat alles rooskleurig is, is er helemaal geen sprake van meer werkloosheid etc.

Verder wordt globalisering, noem het vooruitgang in algemene zin, je niet door de strot geduwd. Het is een gegeven, als je tenminste vooruit wenst te komen. De vaart der volkeren, u kent het wel. Je kunt bij pen en papier blijven zweren, maar daarmee voorkom je niet dat de rest van de wereld gebruik maakt van een computer. Je kunt er natuurlijk prima voor kiezen om niet mee te doen, of in het geval van Nederland (in de kopgroep te zitten) maar dat valt vies tegen als je op de glijdende schaal naar beneden om je heen kijkt.

Neemt niet weg dat je natuurlijk discussies kunt hebben over hoe je de welvaart verdeelt en verzekert voor toekomstige generaties. Maar dat bereik je niet door niet mee te doen in de vaart der volkeren, ook al die op zichzelf natuurlijk niet zonder nadelen en 'slachtoffers'.

Zoals dat ook geldt voor bedrijven (en consumenten) die op zoek zijn naar kostenbesparing. Het is een logisch gevolg van concurrentie en marktwerking. Daarbij geldt overigens niet dat het per se de multinationals zijn die per se gebaat zijn bij vrijhandel, zoals vaak geopperd wordt. Juist grote multinationals zitten immers al in al die afzonderlijke landen, kunnen van daaruit de verschillende markten bedienen, opereren in gebieden met per land afwijkende regelgeving, gebruik maken van de verschillen tussen landen (lobbyen en soms zelfs meeschrijven). Als vrijhandel iets doet, dan is het ook voor consumenten en kleinere bedrijven mogelijk maken om goedkoop 'zaken te doen'.
Ziender Ogen 12 maart 2017 22:14
Vind de term globalisering een soort vergaarbak waar teleurgestelde mensen hun afval kunnen dumpen.
Het is de schuld en de oplossing voor alles.

We moeten wel voorzichtig zijn er lezen hier ook buitenlanders mee, dadelijk stelen ze de geheimen van onze fantastische democratiewinking smiley
Carlos Danger 13 maart 2017 01:14
Latino Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tuurlijk. Al die brievenbusfirma's zitten in
> Nederland niet vanwege het fiscale klimaat maar
> vanwege het mooie weer of zo. Niet eens zo
> onwaarschijnlijk want als het aan de VVD ligt gaan
> we lekker door met het uitstoten van
> CO2.
>
> [www.npo.nl]
> .
>
>
Quote

Oxfam Novib: Top vijftien
> belastingparadijzen
>
> 1. Bermuda
>
> 2. Kaaimaneilanden
>
> 3. Nederland
>
> 4. Zwitserland
>
> 5. Singapore
>
> 6. Ierland
>
> 7. Luxemburg
>
> 8. Curaçao
>
> 9. Hong Kong
>
> 10.Cyprus
>
> 11.Bahama's
>
> 12. Jersey
>
> 13. Barbados
>
> 14. Mauritius
>
> 15. De Britse Maagdeneilanden


Hier kunnen de Belgen weer helemaal niet meekomen.
nachtwacht 13 maart 2017 01:15
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/03/2017 01:16 door nachtwacht.
punt 13 maart 2017 01:20
Je bent niet heel goed geinformeerd. Toenemende werkloosheid is een enorm probleem in de westerse wereld. Er is veel verborgen werkloosheid, definities van werkloosheid worden aangepast, zodat de cijfers kunstmatig laag blijven. In de VS ben je al niet meer werkloos als je 2 uur per week werkt.Probeer daar eens van rond te komen, Letterlijk gezien klopt het, maar vroeger werd er onderscheid gemaakt naar full-time en part-time banen in de berekening van de werkloosheid.

Verder is er totaal geen sprake van vrije marktwerking en concurrentie zoals jij het beweert. Als klein of beginnend bedrijf ben je kansloos. Je mist schaalgrootte. kunt niet wereldwijd de goedkoopste productielanden uit zoeken, jij betaalt het volle pond aan belasting terwijl de grote multinationals allerlei constructies verzinnen waardoor ze geen belasting betalen (probeer dan nog maar eens winst te maken of je product te verkopen). Wetgeving is juist alleen maar in het voordeel van de grote bedrijven. Zij kunnen het zich veroorloven om aan alle regeltjes en procedures te voldoen. Voor een klein bedrijfje zijn alle verplichtingen vaak financieel niet eens meer op te brengen. Als het al mag: probeer morgen eens je privebedrijfje in olie-import te beginnen. In veel westerse landen is dat onmogelijk.

Alles maar willen omdat het 'de vaart der volkeren' is, is triestheid ten top, crimineel zelfs. Die vaart der volkeren leidt er toe dat ze in ontwikkelingslanden 16 uur per dag werken en maar 10 uur per dag betaald worden (en een schamel loontje ook nog), omdat ze anders de dag-quota niet halen en helemaal niet betaald krijgen. Dat meisjes en jonge vrouwen pillen krijgen tijdens de menstruatieperiode, zodat ze niet meer menstrueren omdat dat ten koste zou gaan van de productiviteit. Waar mensen omkomen omdat ze dag in dag uit in giftige chemische dampen moeten werken.

Nee, laten we lekker in de kopgroep gaan zitten en daar mede verantwoordelijk voor zijn. Megawinsten voor de grote bedrijven zijn het vast waard. Maar je hebt gelijk, we moeten blij zijn met al die goedkope rommel in de winkel, we profiteren als consumenten enorm van al die troep die het na een paar maanden begeeft.

Samengevat: als jij dit allemaal vooruitgang vindt, heb je een andere definitie van vooruitgang dan ik.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/03/2017 01:44 door punt.
Carlos Danger 13 maart 2017 01:23
punt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Want we moeten perse kiezen uit een regeringsvorm
> zoals die vandaag de dag in de wereld voorkomen?
>
> Democratie is gebaseerd op
> volksvertegenwoordiging. De overheid zou de
> belangen en de wensen van het volk voorop moeten
> stellen en de bevolking zou enige vorm van
> inspraak moeten hebben. Een extreme vorm is om
> elke beslissing voor te leggen aan de bevolking,
> Maar er zijn vele goede varianten denkbaar. In de
> huidige situatie wordt er helemaal niet geluisterd
> naar de bevolking, Hoe vaak is er de afgelopen
> vier jaar om jouw mening gevraagd bij belangrijke
> beslissingen? En hoe vaak denk je dat er
> geluisterd wordt naar lobby'ers? Het volk krijgt
> een keer in de vier jaar de gelegenheid te stemmen
> op vage en algemene verkiezinngsprogramma's, over
> specifieke en belangrijke inhoudelijke zaken wordt
> hun mening niet gevraagd. Oh sorry, je hebt
> gelijk, er is af en toe een referendum. Wat
> gebeurde er ook alweer met de uitslagen daarvan?
>
> Ik zal je een voorbeeld geven. De globalisatie
> wordt ons door de strot geduwd. Rechts wil
> globalisatie omdat het zo goed is voor de economie
> (maximaliseren van het totale consumenten- en
> producentensurplus). Links wil globalisatie omdat
> het goed is voor de werkgelegenheid in
> ontwikkelingslanden en zo de armoede bestrijdt.
> Het eindresultaat bij alletwee is hogere
> werkloosheid in de westerse wereld, nog meer
> mensonwaardig uitgebuite werknemers in sweatshops
> in ontwikkelingslanden (bedrijven maken dankbaar
> gebruik van de hoge werkloosheid daar en kunnen
> landen tegen elkaar uitspelen en zo steeds weer
> goedkope arbeid krijgen). Maar natuurlijk ook
> altijd met als resultaat megawinsten voor de grote
> multinationals, die maar machtiger en rijker
> worden. Waar kan ik stemmen tegen globalisatie?
>
> Als je een beetje graaft, zie je dat dit geldt
> voor vrijwel elk belangrijk onderwerp (oorlog
> voeren om onderdrukte mensen te bevrijden of tegen
> terrorisme is ook zo'n leuke). Of je nu kiest voor
> de linkse verpakking of de rechtse verpakking, het
> uiteindelijke eindresultaat is hetzelfde.
>
> Tot slot iets om over na te denken: de overheid
> maakt continu wetten. Hoeveel wetten denk je dat
> er iedere vier jaar bijkomen? En hoeveel wetten
> denk je dat er in die vier jaar verdwijnen? De
> controle wordt groter en groter, linkse wetten,
> rechtse wetten, meer, meer, meer.

Globalisering is een feit. Net zoals de 21e eeuw een feit is. Terugtrekken achter dijken, muren, hekken is dom
en schaadt alleen de eigen bevolking.
Het is niet hetzelfde als vooruitgang. Die moeten we zelf zien te scheppen in een geglobaliseerde wereld en dat zal, mochten we daar ooit in slagen, nog tientallen jaren duren.En dan moet Kim-Jong Un ons die tijd wel gunnen. En Nazi-Nederland natuurlijk.
Carlos Danger 13 maart 2017 01:24
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ga voor meer overvallen, verkrachtingen, haat,
> straatterreur, meer werkloosheid, slechtere
> gezondheidszorg en slechter onderwijs, meer
> afpakken van ouderen, meer waanzin en weerzin en
> minder respect voor burgers.
> Ik stem voor meer EU.


Vandaar uit kunnen we echt vooruitgang boeken.
punt 13 maart 2017 01:37
Globalisatie is een volledig uit de klauwen gelopen gedrocht, Natuurlijk is de wereld kleiner geworden, ik pleit niet voor het afschaffen van computers, vliegtuigen ed, dat zou volkomen onrealistisch zijn, Maar de manier waarop globalisatie nu wordt ingevuld is ronduit crimineel. Een klein groepje graaiers vaart er wel bij, ten koste van massa's mensen. Globalisatie moet dringend in de juiste banen geleid worden. De huidige constructie/invulling maakt vele malen meer kapot dan het oplevert. Het moet anders en het kan anders. Maar de politiek wil niet, zowel links als rechts promoot het huidige destructieve concept.

Globalisatie als natuurlijke ontwikkeling? Valt niet te voorkomen.
Globalisatie als het huidige politiek-economische concept dat zowel links als rechts promoot? Rampzalig. Waar kan ik tegen stemmen?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/03/2017 01:42 door punt.
Frederik D. 13 maart 2017 11:08
Punt, je hebt wel een punt.

Sommige dingen hou je niet tegen maar het is wel zaak om de scherpe kanten eraf te halen en om te breidelen.

Daarnaast zijn er veel te veel mensen.
Ziender Ogen 13 maart 2017 11:10
Uitbuiting van arbeiders is van alle tijden.punt
We hebben er wel meer zicht op gekregen. Vroeger waren het gewoon de mogendheden zelf vervolgens de handelsondernemingen zoals VOC en nu meer internationale ondernemingen die de goedkoopste vorm van arbeid zoeken.

Een goed begin lijkt me meer belasten.
Bromertà 13 maart 2017 11:12
Mag ik u waarschuwen voor de verleiding van charlatans? Kijk eerst nog even #Zembla voordat u uw bolletje rood maakt.
Goozzer 13 maart 2017 12:28
Los van statistische verschillende definities (immers alleen werkloos als je officieel bent geregistreerd als werkzoekende), je wellicht beter uit kunt gaan van arbeidsparticipatie was er lang geleden inderdaad veel meer werkgelegenheid voor jongeren. In de fabriek was altijd wat te doen. Zonder gekheid nu, zelfs ondanks het feit dat we uit een enorme crisis komen en lang niet alles koek en ei is, kun je onmogelijk beweren dat het we het hier 'vroeger' beter hebben gehad.

En dat is dan nog ver buiten de ontwikkelingslanden gerekend, en alles wat daar net boven zit gerekend. Daar gaat het, zonder enige twijfel, enorm veel beter. Ondanks alle ellende, en los van alle (natuurlijk tragische) conflicten. Daar doet, zonder enige twijfel, schandalige uitbuiting en onderbetaling natuurlijk niets aan af. Er sterven minder kinderen, mensen hebben meer te eten, er kunnen meer kinderen naar school, etc.

Verder gaf ik eerder natuurlijk al aan dat vooruitgang niet betekent dat er geen nadelen zijn, dat je geen discussies kunt hebben over hoe je de koek verdeelt. De nadelen moet je zelfs onder ogen zien, en die discussies moet je natuurlijk hebben. Laat je daarbij alleen niet verleiden door te kortzichtige populistische praat. Zo wordt er door (niet alleen multinationals) natuurlijk gezocht naar constructies om belasting te ontwijken. Probleem is alleen dat die discussie vrij ingewikkeld is. Misschien dat ik daar verderop nog op in probeer te gaan.
Stümpert 13 maart 2017 16:01
Waarschuwen mag altijd, maar je moet iets concreter zijn dan #zembla, want ik zie de link met FvD totaal niet.
Arsimo 13 maart 2017 16:09
FvD? Dat meen je niet? Stemmen op rechts-extremist-in-de-kast en romanticus-clown Thierry Baudet? Echt?

(het kan blijkbaar altijd gekker)
Stümpert 13 maart 2017 17:30
Och daar komen de extreem-rechts vergelijkingen weer als een iemand aan de rechterkant inhoudelijk wat te zeggen heeft. Ga gewoon het partijprogramma eens lezen en geef daar commentaar op. In plaats van zonder argumentatie mensen voor alles en nog wat uit te maken.
Arsimo 13 maart 2017 18:04
Doe je huiswerk over FvD en Baudet. Lees bijvoorbeeld vandaag 't NRC er eens over - en er zal veel meer publiekelijk aan het licht komen in de a.s. tijd.

Baudet is een zeer gevaarlijk man die dat uitgekookt slim weet te maskeren. Als hij en zijn FvD groot mocht worden is dit vele malen erger en gevaarlijker dan Wilders en zijn PVV. Open je ogen.

Meer tiepwerk ga ik er hier niet aan verspillen.
valse trage 13 maart 2017 18:43
Het NRC? Je bedoelt die objectieve nieuwsbron die niks anders dan de absolute, onbevooroordeelde waarheid publiceert? Niet dat ik op Baudet ga stemmen.
valse trage 13 maart 2017 18:45
valse trage 13 maart 2017 18:51
Ziender Ogen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Uitbuiting van arbeiders is van alle tijden.punt
> We hebben er wel meer zicht op gekregen.

Inderdaad ja, goed om dat te beseffen ... Het is voor de arbeider toch wel wat beter dan zeg, in de 19e eeuw, lijkt me grinning smiley. Of in de middeleeuwen, sta je als boer op je veld, komt er weer een of andere op zn pik getrapte graaf met zijn huurlingenleger door je wei en wordt je plaggenhut in de fik gestoken en je vrouw verkracht.
Stümpert 13 maart 2017 18:59
Zo je weet meer...
Vertel eens in plaats van al die loze insinuaties.
Je kan niet mensen voor gevaarlijk uitmaken zonder bewijzen te geven. Mijn ogen zijn constant open en mocht je onverhoopt in de toekomst gelijk krijgen dan stem ik de volgende verkiezingen niet meer op ze. Dat is democratie.

En wat betreft het NRC: Ze hebben 25k gekregen van een europese conservatieve organisatie die middels een sluw trucje extra geld van de EU binnensleepte. Misschien niet heel netjes als je tegen de EU bent. Aan de andere kant, een beginnende partij zonder kas moet ook wel pragmatisch zijn. Heb je alle radiospotjes en posters in bushokjes van de grote partijen gezien? Dat is voor een deel ons belastinggeld,daar kun je als beginnende partij nauwelijks tegen op.
Ziender Ogen 13 maart 2017 20:10
Baudet kan altijd nog na de verkiezingen piano's gaan verkopensmiling smiley
veluweracer 14 maart 2017 01:45
Einstein, toch geen domme jongen, zei ooit dat de wereld niet ten onder gaat door het kwaad maar door hen die ervan wegkijken.
Frederik D. 14 maart 2017 07:08
Einstein zei zoveel. Want hij werd elke dag wel geìnterviewd.
Ziender Ogen 14 maart 2017 11:09
Einstein was zeker geen domme jongen. In 1933 toen de NSDAP een grote partij werd zag hij inderdaad het kwaad opkomen en is toen met de noorderzon vertrokken...
Ziender Ogen 14 maart 2017 11:20
Ik zie een interessante kabinetsformatie in de wielrenprikkers poll. VVD, Groenlinks en Pvda hebben met 53 stemmen net een meerderheidsmiling bouncing smiley
Bromertà 14 maart 2017 11:56
Naar mijn smaak doe je geen enkele moeite om geïnformeerd te raken of om ook maar de schijn van interesse te veinzen.

Er is google, je had op z'n minst "zembla" als zoekargument kunnen intikken. Was te veel moeite?

Kijk terug: De stem van het volk



"Die rechten die worden ook maar gedefinieerd door iemand, door een rechter, door een paar rechters. En als de bevolking zegt, we willen die rechten anders definiëren, een andere inkleuring geven, nou dan hebben rechters zich daarnaar te voegen." ~ Baudet

Volledige transcriptie



In wielertermen, als het publiek vindt dat renner A doping heeft gebruikt dan heeft ie doping gebruikt. Tja, ... succes met je rode bolletje.
Bromertà 14 maart 2017 12:00
Mij iets te gemakkelijk om de meetlat langs de eeuwen heen te leggen. De menselijke maat is compleet zoek. Zullen we wat dichter bij de tegenwoordige tijd blijven?

Hoe de lonen en de koopkracht sinds 1945 evolueerden.
Bromertà 14 maart 2017 12:02
Dat lijkt me voor iedereen de beste optie.
Sticky Bottle 14 maart 2017 15:40
Bromertà 14 maart 2017 16:45
Ziender Ogen 14 maart 2017 17:49
Het lijkt me over het algemeen niet verstandig om als schaap de kudde niet te volgen.

Er liggen ook wolven op de loer zelfs in nl.smiling smiley
valse trage 14 maart 2017 18:24
Voor het individu is dat best een aardige spreuk, voor de maatschappij is het belangrijker dat de kudde niet de verkeerde kant op gaat. Als je de 'rest' van de maatschappij als een domme kudde beschouwt, zul je niet veel bereiken.
valse trage 14 maart 2017 18:27
Misschien gemakkelijk, maar niettemin goed om eens te beseffen. Ook dat de mens nog maar heel kort op deze planeet is. Ben helaas afgehaakt bij je artikel, sorry daarvoor (te moe).
Bromertà 14 maart 2017 18:37
merijntje mortirolo 14 maart 2017 19:19
@punt: hier kun je 'tegenstemmen:' [www.nietstemmers.nl]

HUP Nihad El Farougui!
punt 15 maart 2017 01:04
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/03/2017 01:07 door punt.
punt 15 maart 2017 01:08
Geweldig!

HUP Nihad El Farougui!
merijntje mortirolo 15 maart 2017 10:01
Yeah. Ik ga dan ook niet stemmen, ik kleur het bolletje naast Nihad in.
Ziender Ogen 15 maart 2017 13:02
Nou, stemmetje is gedaan. Nu kan ik me weer 4 jaar gaan ergeren....
lodjan 16 maart 2017 07:44
Ik ben tevreden met de echte uitslag. Die is beter dan onze.
El Mik 16 maart 2017 13:55
Opvallend hoe links hier gestemd wordt terwijl wielrennen toch vooral populair zou zijn in het katholieke deel van het land waar relatief veel VVD/CDA wordt gestemd.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/03/2017 13:55 door El Mik.
Arsimo 16 maart 2017 14:37
KVP (de katholieke partij die later een vd drie was die in het CDA opgingen) kon in het verleden geregeld goeie deals met de PvdA maken. CDA trouwens soms ook - sterker nog, de meeste succesvolle, stabielste en langdurigste kabinetten van het CDA waren geregeld met PvdA (laatste kabinet Lubbers, laatste kabinet Balkenende). Perceptie komt geregeld niet overeen met de feiten.

En Brabant en Limburg hebben ook geregeld linkse bolwerken gehad, de SP heeft er zijn roots bijvoorbeeld (Oss).

Wielrennen is van nature een kapitalistische sport, maar net als wielrenners vaak de arbeiders van de weg genoemd worden, zijn de arbeiders van weleer vaak tegenwoordig zzp-ers.. winking smiley.




.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/03/2017 14:40 door Arsimo.
El Mik 16 maart 2017 16:10
De SP scoort hier dan ook lager dan ze landelijk deden ;-)
Als het prikbord leidend was, dan was dit de zetelverdeling:

VVD 28
GL 28
PVDA 20
PVV 17
CU/SGP 13
CDA 13
D66 9
SP 9
PVDD 8
50+ 2

Plus nog drie restzetels, zonder lijstverbindingen zijn die voor 50+, PVV en 1 vd christelijke partijen (hetzelfde percentage).

Vooral opvallend hoe groot GL en PVDA zijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/03/2017 16:14 door El Mik.
Ziender Ogen 16 maart 2017 17:58
Vooral Pvda is een verrassing in deze peiling.
Volgens mij zijn er veel oude prikkers....
Bromertà 16 maart 2017 18:12
merijntje mortirolo 16 maart 2017 19:18
Je vergeet punt en merijntje die op Lijst 22 'stemden.'
Ziender Ogen 16 maart 2017 22:10
O ja, vergeet de mongolenwaaier nietsmiling bouncing smiley
Frederik D. 17 maart 2017 18:50
Enige inside informatie

In elk geval, Groen Links en de PvdD zijn tegen het wielrennen, in het bijzonder het professionele wielrennen. Menige zeldzame worm is vroegtijdig aan zijn eindje gekomen dankzij een lege bidon op zijn kop of een gedopeerd plasje van een "schone" prof. De Vermicillus Alpi Huezi, één van de zeldzaamste wormen in Frankrijk die alleen nog leefde in de twaalfde bocht van de Alpe d'Huez, schijnt voorgoed uitgestorven te zijn. Doodgetrapt door wielrenliefhebbers, wielrenfanaten en wielrenextremisten. Maakt mij niets uit. Wormensoorten zat. Maar Klaver en Thieme, in de wandeling Klaver en Thijm geheten, denken er heel anders over.
El Mik 17 maart 2017 19:06
Niet te vergeten dat wielrenners heel veel moeten eten, meestal ook veel vlees.
En al die auto's die er achteraan rijden, pure verspilling!
Frederik D. 17 maart 2017 21:25
Op een blaadje sla (met verborgen slakkeneitjes) win je geen tour, laat staan de Tour.
Bromertà 17 maart 2017 21:33
Rutte III

"Tjonge jonge, doe zelf normaal."

"Pleur op."

"Ontzettend gaaf land."

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen