Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Gesink in Italië

Gepost door Luijt 
Luijt 13 maart 2017 15:31
Kan iemand mij vertellen met welk doel Gesink aan de Tirreno is begonnen? Rijdt ie in dit soort koersen nog wel voor een AK, wil ie een ritje kapen of zich alleen een beetje in gang trekken?
Walnoot 13 maart 2017 15:48
Op zoek naar dope in het land van onbegrensde mogelijkheden?
Tinuz 13 maart 2017 16:08
Beetje Roglic bijstaan. Voor de rest is het vlees noch vis. Jammer, ik zie Gesink graag vooraan strijden.
Blueprint 13 maart 2017 16:22
Hij lijkt wat inspiratieloos rond te dobberen.
Lucho Herrera 13 maart 2017 16:23
Eerst dat gedoe dat hij een laf programma zou rijden (door o.a. niet in een koers als Tirreno te starten). Vervolgens start hij gewoon en dan valt hij weer niet genoeg aan. Rijdt hij degelijk mee dan is zijn klassement toch weer niet goed genoeg. Enz enz. Die eeuwige Gesink discussie, waarin altijd of vaak een negatieve toon hangt. Om met Leo Beenhakker te spreken 'ik word daar zo moe van.'

Gesink is een prima renner maar zal niet meer zo goed worden/zijn als we ooit gedacht hadden. Is dat zo moeilijk te accepteren? Nee toch?! Zal hij nooit meer een mooie uitslag neerzetten? De Vuelta heeft in voldoende mate bewezen dat mooie uitslagen er ook dit jaar inzitten. Maar wellicht niet op de constante manier zoals in het begin van zijn carrière.

Kan iemand mij ondertussen vertellen met welk doel Jungels, Costa, van Garderen, Majka, Nibali & Landa hier rondrijden?
ton duk 13 maart 2017 16:43
Volledig eens met Lucho
gr
Ridder Kale Knikker 13 maart 2017 16:48
Cyclad 13 maart 2017 16:54
Fantastische reactie, Lucho. smileys with beer
Ger 13 maart 2017 17:11
Volledig mee eens. thumbs up smileys with beer hot smiley
Walnoot 13 maart 2017 17:59
'Ze' komen aan Gesink en je voelt je op je knakworstje getrapt? Dat Nibali (die het overigens grif toegeeft) etc. hier zwaar ondermaats presteren doet toch niets af aan de onzichtbaarheid van G.?
Koppi 13 maart 2017 18:02
Hij eindigde in elke rit bij de eerste 40. Dat is geen wereldprestatie, maar het gaat ook niet vanzelf. Wellicht doet hij koershardheid op en zien we later in het seizoen nog mooie dingen. Wanhoopt niet Luijt!
El Chaba 13 maart 2017 18:36
Hij is de kop van Jut, vandaar. Nederlands sportpubliek is misschien wel het meest kritische ter wereld, zeker ten aanzien van toppers die op een gegeven niet meer zo goed presteren als voorheen. Bij relatief velen is er kennelijk geen enkel respect voor prestaties uit het verleden.
Wat Gesink in Nederland soms overkomt, zou nergens anders ter wereld mogelijk zijn.
valse trage 13 maart 2017 18:37
Majka reed een dijk van een koers gister. Nota bene degene die het tempo maakte toen Gesink kraakte. Gesink bleef dan wel weer doorharken tot aan de streep, dat dan weer wel. Prima knecht voor Roglic, niks mis mee. En wie weet, laat hij nog wat moois zien voor eigen rekening later dit jaar.
Ziender Ogen 13 maart 2017 20:21
Gesink is een prima renner maar geen onbetwiste kopman meer.
Ik had wel verwacht dat hij een etappe zou uitkiezen om te vlammen in de Tireno ipv knechten voor Roglic.
Lucho Herrera 13 maart 2017 20:40
Westfalen 13 maart 2017 21:58
Ben toch wel benieuwd waarom Gesink tegenwoordig niet meer goed genoeg is voor de top 10. Lijkt me een terechte vraag. Hij is nog maar 30 jaar, dus de leeftijd kan het niet zijn. Hij is 74 kg las ik laatst in de krant en was altijd 70 kg. Er zit een verhaal achter.
Carlos Danger 14 maart 2017 00:09
Da's dan een dik boek.
Wim De Craene 14 maart 2017 06:48
Gesink is nu 30 jaar en dan presteren wielrenners doorgaans beter dan wanneer ze begin 20 zijn. Bij Gesink is dat juist andersom en kende zijn beste periode in de nadagen van het epo-tijdperk. En dat is toch vreemd. Gesink die zegt nooit doping te hebben gebruikt wist dus meer weerstand te bieden aan de volgespoten valsspelers van toen dan aan deze schone generatie. Blijkbaar hebben de destructieve methoden van Louis Delahaije niet alleen het talent van Kelderman vernietigd. Of Gesink was toch niet zo schoon vroeger.
Jacco Banaan 14 maart 2017 08:56
@Wim De Craene

Denk eerder dat het komt door de vele blessure en tegenslagen. Zijn beenbreuk en vooral zijn hartoperatie. Gesink is allang blijf dat hij überhaupt nog profwielrenner is, kan op deze manier mooi nog een hoop geld binnenharken zodat hij over 5/6 jaar nooit meer hoeft te werken. Zou in zijn situatie hetzelfde doen. Door al deze blessures heeft hij gewoonweg 10% ingeleverd. Die plaat in zijn poot is funest. Je ziet ook dat hij niet meer met de souplesse kan rijden zoals hij deed in zijn 20jaren. Ja en dat hart... al genoeg over gezegd, Gesink heeft er simpelweg nog last van, het rookgordijn blijft lekker hangen. Zeggen dat je niks hebt, maar ondertussen... Dagen dat het niet gaat, laat hij het lekker lopen. Hebben we het ook nog niet op zijn mentale gesteldheid. Mentaal is Gesink helaas ook niet een van de sterkste. Hoeft maar wat met zijn familie aan de hand te zijn en hij is van slag.

En zijn hartoperatie...gaat wat te ver om te zeggen dat zoiets wordt veroorzaakt door doping/epo. Vanaf de nieuwelingen rijdt Gesink al max, en opeens als Gesink wereldtop is, krijgt hij last van zijn hart, wel toevallig dat hij ook bij de amateurploeg van van hormoon Vaanhold (Tegeltoko) later opgegaan in Piels heeft gereden. Toch een ploeg waar wel heel veel renners dood zijn neergevallen of hartklachten hebben/gehad. Toeval?

Arno Wallaard (overleden),
Ger Soepenberg (overleden),
Stefan Poutsma gestopt wegens hartklachten,
Han Vaanhold, ploegleider,
Gijs Verdick (overleden),
Albert Timmer (hartklachten)
Robert Gesink.

Dit zijn de namen die voor het moment bekend zijn... renners die spontaan zijn gestopt bij die ploeg. Een maand geleden hadden we er weer een... de naam mag je googlen...

Tsja, feit is wel dat hij ook lid was van de Rabobank dopeploeg. Valt mij nog mee dat Thomas D. Gesink nooit in zijn boekje heeft genoemd, Toeval?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/03/2017 08:58 door Jacco Banaan.
Arriere de la course 14 maart 2017 09:26
Jacco Banaan 14 maart 2017 09:33
Ja, inderdaad Sven van Luijk, nog een van de ploeg van hormoon Han Vaanhold... de eindeloze rij wordt alleen maar langer...
Blueprint 14 maart 2017 11:10
Quote
Lucho Herrera
Kan iemand mij ondertussen vertellen met welk doel Jungels, Costa, van Garderen, Majka, Nibali & Landa hier rondrijden?

Majka, Nibali en Landa gaan we nog voor het klassement zien rijden in de grote rondes, die zijn hier ter voorbereiding op hogere doelen. Costa heeft zijn prijs al binnen en zal zich nu richten op de Ardennen. Jungels en Van Garderen zijn, net als Gesink, geen wereldtoppers (meer).
Luijt 14 maart 2017 11:53
Het lijkt me niet terecht dat Gesink wordt weggezet als "niet meer wereldtop". Hij heeft een andere keuze gemaakt; wat mij betreft helaas gekozen voor de iets "makkelijkere" weg van een paar pieken in een grote ronde en dan de andere dagen plaatsnemen in de bus. Ik denk juist wel dat ie, zeker in de Tirreno, met de top mee zou kunnen, als ie echt zou willen. Daarom vind ik het ook zo jammer.

En verder vraag ik me gewoon af wat zijn doelen waren voor de Tirreno? Daar kan helaas niemand duidelijkheid over geven.
Luijt 14 maart 2017 11:54
Jammer overigens, dat er meteen weer over doping gewauweld moet worden....
Eazster 14 maart 2017 14:10
Gesink heeft wel aangegeven dat hij hier gewoon voor het klassement zou rijden.Gelezen in het AD van afgelopen zaterdag.
Met alleen die etappe naar de Terminillo is het niet echt een Gesink parcours. Alhoewel hij in het verleden hier toch ook mooie dingen heeft laten zien.
Nee de Gesink die met de overtuiging en flair van zijn begindagen reed zullen we niet terug zien. Maar ik denk wel dat we best nog wat mogen verwachten dit seizoen,om te beginnen in Californie. Het stokje om klassementen in de rondes te rijden lijkt overgenomen door Dumoulin en Kruiswijk.
Eddy Veen 14 maart 2017 14:52
Ik ben bang dat hij vandaag uit de top 20 valtwinking smiley
Carlos Danger 14 maart 2017 16:14
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jammer overigens, dat er meteen weer over doping
> gewauweld moet worden....


Hoezo? Het gaat hier toch over wielrennen?
Koppi 14 maart 2017 21:22
'Hoeft maar wat met zijn familie aan de hand te zijn en hij is van slag.' Tuurlijk, zijn vader overlijdt, zijn vrouw bijna. Waarom zou je daar last van hebben. Frisse jongen weer, die Jacco.
Prikdude 14 maart 2017 22:31
Hij is enkel in WT koersen gestart dit jaar en in elke koers top 20 geëindigd.
Ziender Ogen 14 maart 2017 23:22
Gesink is altijd een dankbaar onderwerp met veel reacties en lezers.

Heb ook gemengde gevoelens over hem als coureur. Intrinsiek een grote klassementsrenner en aan de andere kant een grote onderpresteerder.
Columbus SLX 15 maart 2017 09:54
Of je wel of niet enthousiast wordt van Gesink als renner, is 1 ding.
Maar zou je hem voor 800K / jaar in je ploeg willen hebben als kopman?

Hangt natuurlijk erg af van de doelen die je jezelf als ploeg stelt.
Maar ik vind dat er voor de investering in Gesink al jarenlang niet al te veel terugkomt.
(als je vindt dat hij voor zo'n salaris wat mag vrijbuiteren, vind ik het al helemaal erg duur)
Olano 15 maart 2017 10:41
Echt ongelooflijk, wat een droeftoeter ben je toch man! Ga lekker kantklossen ofzo, maar laat die forum voortaan met rust.
Jacco Banaan 15 maart 2017 22:32
Olano Schreef:
-------------------------------------------------------
> Echt ongelooflijk, wat een droeftoeter ben je toch
> man! Ga lekker kantklossen ofzo, maar laat die
> forum voortaan met rust.


Persoonlijk helemaal met Columbus mee eens. Gesink is simpelweg over zijn top heen door blessures, zijn poot met metalen plaat zorgt ervoor dat hij nooit meer never met de souplesse rond kan rijden, daarnaast is ie van zijn hartklachten ook niet vanaf. Ja als ik in de schoenen van Gesink had gestaan had ik ook die 800k meegepakt, dan maar wat kritiek in de media. Gesink kopman? Nee hoor die is ondertussen al ruim achter Kruiswijk en die skieschanspringer.
Andere Peter 20 maart 2017 00:46
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen