Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

LottoNL-Jumbo trekt zonder Belgen naar Italiaanse klassieker

Gepost door Wim De Craene 
Wim De Craene 17 maart 2017 06:52
Quote

LottoNL-Jumbo trekt zonder Belgen naar Italiaanse klassieker

Er zitten geen Belgen in de selectie van LottoNL-Jumbo voor Milaan-Sanremo van zaterdag (18 maart). De Sloveen Primoz Roglic en de Spanjaard Juan José Lobato leiden het team.

LottoNL-Jumbo heeft met Victor Campenaerts, Floris De Tier, Jurgen Van den Broeck, Gijs Van Hoecke en Maarten Wynants vijf Belgen in de rangen, maar geen van hen zit in de achtkoppige selectie.

Primoz Roglic sloot dinsdag Tirreno-Adriatico af als vierde, Lobato zou een rol kunnen spelen als het in Sanremo op een sprint uitloopt. De Spanjaard eindigde in 2014 als vierde achter winnaar Alexander Kristoff.


De selectie van LottoNL-Jumbo telt vijf renners die de afgelopen week de Tirreno reden; naast Roglic en Lobato zijn dat de Italiaan Enrico Battaglin, de Nederlander Jos van Emden en de Duitser Paul Martens. De ploeg wordt aangevuld met de Nederlanders Tom Leezer en Bram Tankink, die Parijs-Nice hebben gereden, en Twan Castelijns.

- selectie -

Enrico Battaglin (Ita), Twan Castelijns (Ned), Jos van Emden (Ned), Tom Leezer (Ned), Juan José Lobato (Spa), Paul Martens (Dui), Primoz Roglic (Sln), Bram Tankink (Ned)

[www.standaard.be]

Ik denk dat het een zeer onverstandig besluit is van deze Lotto ploeg om de Belgen thuis te laten. Belgen zijn namelijk erg goede wielrenners (kijk de erelijsten van de grote koersen er maar op na voor het bewijs) en kun je daarom goed gebruiken. De selectie die ze wel sturen is daarom niet bepaald sterk te noemen. Met name de Nederlanders in deze selectie zijn erg zwak. Een Twan Castelijns bijvoorbeeld werd onlangs in een zeer zwak bezette koers in Drenthe nog tot op het bot vernederd door een halve amateur (Jan-Willem van Schip). En de andere Nederlanders in dit team hebben in MSR nog nooit niets bijzonders laten zien. De buitenlanders in deze ploeg spreken ook niet bepaald tot de verbeelding dus kun je stellen dat het totaalplaatje van deze selectie toch wel erg armetierig is en dat is eigenlijk best wel schandalig voor een WT-team. Een belediging voor de organisatie en de traditie van deze koers. Pluspunt vind ik het niet starten van Lars Boom. Lars voelt zich namelijk te goed om te knechten voor betere renners maar de afstand aankunnen van deze koers kan hij niet. Iemand die wel kopman wil zijn maar daarvoor niet de capaciteiten heeft laat je maar beter thuis. Dat heeft de ploegleiding goed gezien en dat mag ook wel eens gezegd worden. Want veel complimenten krijgt die leiding over het algemeen niet. Ik laat even in het midden wat daar de oorzaak van is.
ton duk 17 maart 2017 07:41
spirits guide 17 maart 2017 07:43
Het is erg jammer dat Jurgen van den Broeck is gevallen in de Tirreno - Adriatico. Hij had op de Poggio als enige mee gekund met Sagan en Van Avermaet.
Columbus SLX 17 maart 2017 08:02
Ben benieuwd wat Lobato kan. En ik vraag me af of een (nieuwe) kopman al zijn zegje mag doen welke ondersteuning hij wil.
De Poggio omhoog zal hem wel goed afgaan. Maar ook max de afdaling door en die laatste paar kilometer vlak.
Gaan het zien.
Sub Culture 17 maart 2017 09:32
Eerste vraag die ik mij stel, wie is Twan Castelijns?
Soit, logische selectie zeker.
Winnaar van Milaan San-Remo komt niet uit deze ploeg, maar dat weten ze zelf ook wel.
Blueprint 17 maart 2017 10:13
Castelijns speelde een belangrijke rol in de heroïsche, legendarische zege van Jos van Emden in de Johan Museeuw Classics.
Blueprint 17 maart 2017 10:15
Lobato heeft dit jaar nog weinig laten zien.
Curzio 17 maart 2017 11:08
Denk nog eerder aan Battaglin eigenlijk.
Ben 17 maart 2017 11:17
Victor Campenaerts, Floris De Tier, Jurgen Van den Broeck, Gijs Van Hoecke en Maarten Wynants

Dat zijn toch 5 potentiële winnaars. ONBEGRIJPLIJK
Eindhovuh 17 maart 2017 11:24
Hier zit geen winnaar bij, maar Lobato is ooit al eens 4de geweest in de sprint hier. Battaglin en Roglic kunnen mee proberen te springen in de finale.
Een top 10 zit er wel in, top 5 zou een verrassing zijn.
El Mik 17 maart 2017 11:34
Voor het seizoen zou ik Lobato wel in mijn VSS opgenomen hebben met 1 of 2 sterren, dat ga ik nu niet doen. Hij lijkt niet bepaald in goede doen.

Gelukkig zijn er nog ploegen die renners als Tom van Asbroeck, Kenneth Vanbilsen en Stijn Vandenbergh opstellen om het gemis van Floris De Tier en Maarten Wynants te compenseren.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/03/2017 11:38 door El Mik.
Ziender Ogen 17 maart 2017 11:47
Misschien kunnen de belgen toch meegenomen worden om ze als Boeckmansjes te gebruikenwinking smiley
Sticky Bottle 17 maart 2017 13:05
Begrijp het wel dat ze geen Belgen opstellen winking smiley Zijn laatste vier jaren niet geen winnaars gebleken in momumenten. Voor een zege van een Echte Belg in Milano-Sanremo meoet je helemaal ver de historie in.

Maar..... met van Avermaet, Gilbert, Boonen, Wellens, Benoot en nog wel een paar maken ze zeker kans en het is ze gegund
Remko 17 maart 2017 13:18
ja inderdaad, met name Vanmarcke zou van mij eens een grote prijs mogen pakken!
Jacco Banaan 18 maart 2017 11:37
Enige 2 van deze ploeg die goed in vorm zijn: Jos van Emden en de schansspringer. Jos kan geen meter bergop dus dan blijft de schansspringer over om mee te gaan op de Poggio. Voor de rest hopen op een bevlieging van Lobato in de sprint. Voor de rest klopt het idd wat Wim de Craene ventileert, dat met Lars Boom is 0,0 rijdt al de hele maand ruk.
Luijt 18 maart 2017 15:30
Wim De Craene Schreef:
-------------------------------------------------------
> [
>
> Ik denk dat het een zeer onverstandig besluit is
> van deze Lotto ploeg om de Belgen thuis te laten.
> Belgen zijn namelijk erg goede wielrenners"......

WHOEHAHAHA
Blueprint 18 maart 2017 19:39
Beste Belg 18e, beste Nederlander 22e. Meer bewijs heeft de topicstarter niet nodig.
JW 18 maart 2017 20:42
22e (en beste Nederlander): Jos van Emden (die man die geen berg over komt. In dezelfde tijd als de nr. 4 Kristoff)
En vlak daarachter als 26e de ouwe Tankink.

67e: Roglic
168e Lobato.

Commentaar overbodig dunkt me.....
ton duk 19 maart 2017 07:39
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Beste Belg 18e, beste Nederlander 22e. Meer bewijs
> heeft de topicstarter niet nodig.

Eerste belg en eerste Nederlander...
T Dumoulin was de beste.....
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen