Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wat zouden JULLIE graag zien in een WIELREN-app?

Gepost door mlamboo 
mlamboo 20 maart 2017 14:02
Goedemiddag Wieler-fans,

Mijn naam is Maurice, ik ben student aan de HAN (university of applied science) en volg de opleiding in communicatie & multimedia-design.

Ik zou graag willen weten wat jullie in een Wielren-app zouden willen doen?
Wat missen jullie bijvoorbeeld? Wat zou verbeterd kunnen worden?
Laat je (liefst nuttig) commentaar achter en omschrijf in het kort je voorstel.

Er is maar één regel: ALLES KAN!

Super bedankt voor de medewerking,

Maurice.
Hoentie 20 maart 2017 14:07
Een overzicht van alle beschikbare live streams.
Tjappie2 20 maart 2017 14:17
Wat Hoentie zegt. En een link (bijvoorbeeld naar een youtube-kanaal) waar een uitzending integraal kan worden teruggekeken voor de stumperts die tijdens hun werk niet op een livestream mogen komen van de baas sad smiley .
mlamboo 20 maart 2017 14:22
Kijk! Dit zijn antwoorden waar ik iets mee kan!
Arsimo 20 maart 2017 14:25
Tijdens dat een koers bezig is dat je direct (blind) een rugnummer kan intiepen en dan de naam vam de renner krijgt. Moet kunnen met een slimme interface naar PCS of Cyclingfever. Tuurlijk kan je met een lijstje er bij gaan zitten kijken maar waarom moeilijk doen?

Vaak herken ik een renner wel zonder nummer (op basis combinatie lichaamsbouw, stijl en outfit) maar lang niet altijd.
SJ 20 maart 2017 14:34
Een goede integratie van dit forum uiteraard.
mlamboo 20 maart 2017 14:35
mooie antwoorden!
ton duk 20 maart 2017 14:46
Enkel gericht op het Nederlands wielrennen
gr
Wuser 20 maart 2017 14:48
Dat hangt er natuurlijk vanaf hoe je het insteekt. Richt je je op wielrennen algemeen of op een specifieke koers? Je zoekt natuurlijk de balans tussen gemak, overzicht en hoeveel aan te bieden content.

In principe zijn sites als procyclingstats, cyclingfever, cqranking op zich al goede overzichtssites, maar ik heb ze nooit mobiel getest eigenlijk. Aan de andere kant mist hier vaak live informatie uit de koers (tickers, beelden), maar dat is in feite alleen interessant voor de grote koersen.

Ik vind dat de ASO altijd een vrije goede app heeft tijdens de Tour. Allerlei informatie over klassementen, renners, voorbeschouwingen, nieuwsberichten en live-tickers in één. Op grote schaal met meerdere koersen tegelijk wordt dat natuurlijk een behoorlijke uitdaging om dat netjes en overzichtelijk te presenteren. Dat laat ik aan anderen.

Over specifieke functies gesproken zou ik denken aan een bepaalde maten van interactiviteit, zowel tussen gebruikers onderling als tussen gebruiker en app als tussen app en andere applicaties. Je moet bijvoorbeeld een startlijst, profiel, ticker of uitslag (noem alles maar op) kunnen delen via Facebook, WhatsApp, etc. Als gebruiker kun je reminders instellen op de dag van de koers, als de livestream begint. Afgelopen zaterdag heb ik Milaan-SanRemo pas ingeschakeld een paar kilometer voor de Cipressa. Ik moest zelf een inschatting maken aan de hand van snelheid onderweg, maar het zou natuurlijk gaaf zijn als dit automatisch kan. Ja, ik besef me dat dit ook in grote mate afhangt van de data die de app zelf aangeleverd krijgt.
mlamboo 20 maart 2017 15:02
"live" door de bril van de renners meekijken?
SJ 20 maart 2017 15:05
Ik zou zo'n reminder bij een bepaalde wedstrijdkilometer ook wel interessant vinden inderdaad. Van te voren geef je aan dat je een melding wilt ontvangen wanneer ze kilometer 180 hebben bereikt bijvoorbeeld.
Sub Culture 20 maart 2017 15:07
Flashbericht met officieel contractnieuws omtrent transferperiode in het najaar zou wel handig zijn.
Bummetje 20 maart 2017 15:19
Een platform om Italiaanse wedstrijden te kijken met het commentaar van Renaat en José grinning smiley
Ridder Kale Knikker 20 maart 2017 15:22
Als alles mag, dan zou ik graag kunnen zien waar een specifieke renner zich op dat moment bevindt in de koers. Dat moet toch niet zo heel moeilijk zijn heden ten dage?
Heisenberg 20 maart 2017 15:26
Combinatie van ProCyclingStats (uitslagen en programma), CQranking (ranglijst individueel, ploeg en land), Wielerflits (voorbeschouwing met profielen), TIZ-cycling (livestreams) en Sporza (live-tickers).
mlamboo 20 maart 2017 15:34
De antwoorden zijn super behulpzaam!
Blijf doorgaan!!!
Aerts 20 maart 2017 15:52
Uiteraard de de koersenkalender. Startlijst, profielen. Ik zou zelfs de route leuk vinden met plaatsnamen erbij.
En de actuele ratings op unibet zou helemaal top zijn.
El Chaba 20 maart 2017 17:39
Hele goede en ook helemaal mee eens!
El Chaba 20 maart 2017 17:41
Quote
mlamboo
Laat je (liefst nuttig) commentaar achter en omschrijf in het kort je voorstel.
El Chaba 20 maart 2017 17:43
Wellicht ook belangrijk om (vooraf) te weten, gaat het een gratis of een betalende app worden?
mlamboo 20 maart 2017 17:49
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wellicht ook belangrijk om (vooraf) te weten, gaat
> het een gratis of een betalende app worden?


Het gaat om een CONCEPT/ ONTWERP of het uiteindelijk betaald of gratis wordt is inhet stadium van inventariseren nog niet "belangrijk"
Vortax 20 maart 2017 17:54
Live overzicht van alle beschikbare data van renners tijdens een koers: power (wattage), hartslag, snelheid en cadans.
El Chaba 20 maart 2017 18:03
Dat had ik begrepen, maar ik kan me voorstellen dat er meer verwacht kan en mag verwacht worden van een betalende app dan een gratis app.
Wim De Craene 20 maart 2017 18:21
Ik wil graag dat die app mijn zoekgedrag op internet analyseert zodat die app gericht kan adverteren.
jonglins 20 maart 2017 18:52
Linkje naar samenvattende beelden op youtube van verreden koersen
ton duk 20 maart 2017 19:19
mlamboo Schreef:
-------------------------------------------------------
> De antwoorden zijn super behulpzaam!
> Blijf doorgaan!!!

Graag gedaan, mede namens El Chaba
El Chaba 20 maart 2017 19:27
Massimo 20 maart 2017 19:43
Graag een app voorzien van een waarschuwfeature over wanneer er een favoriete renner van Duk in de kopgroep zit, dan ga ik namelijk volleybal kijken ofzo.
predator 20 maart 2017 21:08
Livestream en videoclips. Daarnaast de belangrijkste resultaten van mensen in de kopgroep. En een fotogalerij.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/03/2017 17:46 door predator.
El Chaba 20 maart 2017 21:37
Jacco Banaan 20 maart 2017 21:55
livestream die werkt zonder reclame.
Blueprint 20 maart 2017 22:07
Idealiter natuurlijk een gratis basisapp met betaalde extra features.
Ziender Ogen 20 maart 2017 22:17
Live update van de bloedwaarden van de renner, welke verboden substanties en in welke hoeveelheid ze aanwezig zijnwinking smiley
mlamboo 20 maart 2017 22:40
Mooi, veel live vragen. Is een pracht uitdaging.
Maar ik kan nooit teveel -innovatieve- opmerkingen krijgen.
Kom op, wat willen jullie echt?
Carlos Danger 20 maart 2017 22:42
Telefoonnummers van de ronde-missen.
Pyama 20 maart 2017 22:56
Klinkt als de volgende mislukte scène van de Lama's.
mlamboo 20 maart 2017 23:00
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Klinkt als de volgende mislukte scène van de
> Lama's.


Ja, hahaha klinkt als een LAMA in een PYJAMA. winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/03/2017 23:01 door mlamboo.
Ziender Ogen 20 maart 2017 23:30
Wim De Craene Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik wil graag dat die app mijn zoekgedrag op
> internet analyseert zodat die app gericht kan
> adverteren.

grinning smiley
En dat ie de camera en microfoon kan activeren zonder dat ik dat weet.
Hoentie 21 maart 2017 06:29
Cycling vids ofzo bedoel je?
Hoentie 21 maart 2017 06:30
Idealiter zitten alle features gewoon standaard in de gratis versie.
Hoentie 21 maart 2017 06:31
Welkom thuis Massimo! smiling smiley
Hoentie 21 maart 2017 06:37
/edit/



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/03/2017 06:37 door Hoentie.
Hoentie 21 maart 2017 06:38
Kun je niet veel met BIG (meta) data?

Een feature die de GPS positie van een renner cross referenced met de locatie op het parcours, en daar dan live stijgingspercentages, weergegevens etc vandaan trekken zodat je met wat creatief rekenwerk wattages kunt berekenen.
Het bijhouden van de klimtijden (en dus VAM) op basis van GPS gegevens.
Zelf criteria selecteren voor tussenklassementen (handig voor onorthodoxe wielerspelletjes als VOS in de grote rondes).
Zelf ploegen samenstellen en dan uitslag genereren (handig voor de reguliere wielerspelletjes)
Live gokken op wedstrijden (zie daar je verdienmodel - wel even overleggen met de Nederlandse Staat, en alle Chinese syndicaten).
ton duk 21 maart 2017 14:28
Massimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Graag een app voorzien van een waarschuwfeature
> over wanneer er een favoriete renner van Duk in de
> kopgroep zit, dan ga ik namelijk volleybal kijken
> ofzo.

Dan had je de ontknoping MSR2017 gemist...
HUP POL
gr
Olano 21 maart 2017 21:40
Mij lijkt het mooi als je een routekaart hebt, waar je zelf een layer over kunt trekken met bijvoorbeeld de windrichting en -kracht, maar ook buienradar. Helemaal mooi zou zijn als je dan ook nog kunt zien waar de renners zich bevinden.
kleintje91 22 maart 2017 08:11
Ik zou graag ook een splitsing zien naar de baan.
Met dan vooral als belangrijkste punt : de afmetingen van verzetten en automatische berekening ervan.

2 scroll bars, 1 voor 't voorblad en 1 voor 't achter tandwiel met daarnaast of eronder precies de afstand.
Met bijbehorende opties.
Afgelopen winter veel vraag naar geweest, wel betaalde versies gevonden maar die gingen meestal om mountainbike afstanden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen