Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

VSS: stand per 26/3/2017

Gepost door Slimmerd 
Slimmerd 26 maart 2017 19:27
WT-koersen te over in maart met Strade Bianchi, Paris-Nice, Tirreno, Milaan-Sanremo, Ronde van Catelonë, Dwars door Vlaanderen, E3 en Gent-Wevelgem.

In het voorspeltopic van Gent-Wevelgem al even snel een tussenstand geplaatst, aangezien tvm er al eens over begon te 'zeuren', maar hier nog even uitgebreider terug kijken op de koersen.

Strade Bianchi
Met Kwiatkowski zeker niet de grote favoriet als winnaar, maar van de 51 prikkers die deelnamen waren er maar negen met een 'nul'. Vijf punten werden er niet uitgereikt, dus waren Jippie, tvm en D.R.E. de winnaar van deze koers met vier punten. 29 deelnemers wisten trouwens wel een degelijke 3* te scoren.
51 deelnemers, gemiddeld 2,24 punt per deelnemer.

Paris-Nice
Sergio Luis Henao Montaya konden we hier noteren als winnaar, nipt voor Contador, en daarmee ook niet direct te grote favoriet in de VSS. Wederom geen vijf punten uit te delen, maar wel tien deelnemers met vier punten als winnaar. Slechts zeven prikkers scoorden niks.
50 deelnemers, gemiddeld 2,56 punt per deelnemer.

Tirreno-Adriatico
Nairo Quintana onbedreigd de eindwinnaar in de koers tussen de twee zeeën en daarmee ook zorgend voor de voorlopig bestscorende VSS in het seizoen. Maarliefst 33 deelnemers scoorden de volle vijf punten en daarnaast ook nog eens vijftien met vier punten. 'Verliezers' waren Yannick en Dennis met slechts drie punten, hierbij laten we de nullen van ton duk en merijntje mortirolo maar even buiten beschouwing.
52 deelnemers, gemiddeld 4,44 punt per deelnemer.

Milaan-Sanremo
Wederom Kwiatkowski, nu nog minder verwacht dan in de Strade. Vooral veel eenpunters vielen er te noteren, naast ook de nodige nullen. Winnaar met vier punten werd JW, terwijl Arsimo met drie punten ook tevreden mag zijn.
53 deelnemers, gemiddeld 0,75 punt per deelnemer.

Dwars door Vlaanderen
Was Arndt al een verrassing in de Cadel Evans Race, dan was Lampaert het in deze (ook) nieuwe WT-koers al helemaal. Slechts twee punten werden er gescoord, wel één elk voor Cyclad en Halve Belg.
45 deelnemers, gemiddeld 0,04 punt per deelnemer.

E3-Harelbeke
Greg van Avermaet ging maar weer eens verder met winnen en tegenwoordig leveren overwinningen voor Greg veel punten op in de VSS. Ditmaal vooral veel vier punten, vijf prikkers wisten en vijf te scoren en zijn dus de winnaar van deze koers. Hulde is voor Eddy Veen, Tjappie2, Eazster, Von Kármán en Heisenberg.
Naast ton duk wist ook shake een nul te scoren.
45 deelnemers, gemiddeld 3,78 punt per deelnemer.

Gent-Wevelgem
Wederom Greg die de bloemen mee wist te nemen, nu slechts één deelnemer met de volle buit. Knappe voorspelling van Niekveen. Verder misschien opvallend dat er meer drie punters (17) waren dan vierpunters (16).
Naast ton duk ditmaal een nul voor Eazster.
45 deelnemers, gemiddeld 3,02 punt per deelnemer.

Volta Ciclista a Catalunya
Valverde was bij de les en miste de minuut straftijd totaal niet in het AK, met drie ritzeges was wel duidelijk wie hier de beste was.
In de VSS vooral vierpunters, terwijl negen prikkers er met vijf punten vandoor gingen.
47 deelnemers, gemiddeld 3,87 punt per deelnemer.

In het klassement gaat Heisenberg nog altijd aan de leiding, met ondergetekende inmiddels op de 2e plaats. Cyclinfo en VOn Kármán maken voorlopig het podium compleet.
In april zeven koersen in de WT en dus ook in de VSS, te beginnen met zondag iets in Vlaanderen.

Stand:
1. Heisenberg 41
2. Slimmerd 39
3. Cyclinfo 38
Von Kármán
5. D.R.E. 37
Duh
TdJ
8. Arsimo 36
Blueprint
Ruvu
tvm
Wuser
Jippie
14. Eazster 35
Lauwerszz
16. Jerome 34
MarcoV
Robobas
19. JW 33
Lucho Herrera
Prikdude
Pyama
Super Grover
El Chaba
25. arjenj 32
Walnoot
Simeone
28. Marcos 31
Niekveen
30. avhhsc 30
Cyclad
Koppi
El Mik
34. Dennis 29
Senna
36. Het Steile Stuk 28
Scorpion
38. Bob 27
Bergvlakte
40. Tjappie2 26
Studio Badmuts
42. Eddy Veen 25
De buffel
shake
45. Yannick 24
WindVlaag
47. Izoard 22
48. Halve Belg 21
49. Hadschieff 15
50. Padnul 10
Ruudje2209
52. Anony 9
53. DiDanio 8
54. Tinuz 6
55. Cecchini 5
Galdos
König
RensA
59. Nelis! 4
BoemBoemSEP
Karig Hutje
62. Massimo 2
63. ton duk 0
NielsJ
Carlos Danger
merijntje mortirolo
Surplace op souplesse
El Mik 26 maart 2017 19:29
3 koersen gemist wat me 8 of 9 punten heeft gekost, ik stop er bij deze maar mee. Het is voor mij niet vol te houden, veel te veel.
Eazster 26 maart 2017 22:26
Potverdikke wat een offday voor me met Gent wevelgem,waar ik zou zweren dat het een grote groepssprint zou worden en van Avermaet het wel eens goed zou vinden zo.
Onwaardig maar zonder oprotpremie ga ik toch maar door.
Blueprint 26 maart 2017 23:15
Gevoelsmatig ging het best wel slecht, maar toch nog gewoon top-10...
Jacco Banaan 27 maart 2017 10:09
Doe iedere keer mee, maar toch kom ik niet voor in de ranking
Ziender Ogen 27 maart 2017 11:44
Met welke hoofdprijs gaat de winnaar naar huis?
Blueprint 27 maart 2017 12:14
Met Jacco's banaan.
Ziender Ogen 27 maart 2017 12:36
Of Studio's badmuts.
Blueprint 27 maart 2017 12:42
Ziender's ogen?
Ziender Ogen 27 maart 2017 12:49
Hup Ton Duk

Goede race geredensmiling smiley
Ziender Ogen 27 maart 2017 12:55
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ziender's ogen?


Is gekke naam.

Als kind keek ik met mijn pa vaak naar wielrennen op de Belgische tv. Ik was altijd gefascineerd door de wielrenner Zienderogen. Die leek volgens de commentatoren
in bijna iedere race te gaan winnen. Maar deed dat nooitwinking smiley
Studio Badmuts 27 maart 2017 13:10
Ik wilde zeggen dat ie mooi op mijn bolletje blijft, maar gezien de tussenstand ben ik bang er inderdaad afstand van te moeten doen.
Arsimo 27 maart 2017 13:46
Doet me denken aan de beruchte en geheimzinnige renner "Later meer". Op teletekst was die eerst tweede, daarna vierde, soms zesde, en dan was-ie plots helemaal niet meer in de uitslag te vinden.
Blueprint 27 maart 2017 13:48
Ik moet dan weer denken aan al die concerten die met een optreden van "Doors" beginnen.
Arsimo 27 maart 2017 13:50
Hihi.

Bedoel je niet "Doors open"? Of heb je die al liefkozend afgekort?
WindVlaag 27 maart 2017 16:46
Door omstandigheden kon ik geen verwachtingen inleveren de afgelopen koersen. Helaas. Ik trek me terug voor dit jaar. Ik wens de rest nog veel plezier.
Koppi 27 maart 2017 18:13
Mijn kansrijke plek in de middenmoot blijf ik natuurlijk verdedigen. Maar zondag ben ik er niet en internet kan lastig doen ergens in de outback van Andalusië. Wat is ook al weer het mailadres van VSS-vroeg?
Slimmerd 27 maart 2017 22:21
Jacco Banaan 28 maart 2017 00:47
zelfs als ik 0 punten had gehad dan had ik op plek 63 moeten staan, sta er gewoonweg niet tussen pffff
lodjan 28 maart 2017 06:57
zelfs als ik 0 punten had gehad dan had ik op plek 63 moeten staan, sta er gewoonweg niet tussen pffff
Koppi 29 maart 2017 11:50
Bedankt! Hup Philippe!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen