Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wildcards Vuelta

Gepost door Blueprint 
Blueprint 27 maart 2017 12:25
De wildcards voor de Vuelta gaan naar:
- Aqua Blue
- Caja Rural
- Cofidis
- Manzana Postobon
Blueprint 27 maart 2017 12:36
Ik had i.p.v. Aqua Blue en Manzana Postobon eigenlijk Androni (Torres, Bernal, Gavazzi) en Delko (Madrazo, Fernandez, Aristi) verwacht. Toegevoegde waarde van de twee uitgenodigde ploegen zie ik niet direct.
Ziender Ogen 27 maart 2017 12:37
Money money money, it's so funny....etc
Enrico Sarto 27 maart 2017 13:28
Da's mooi nieuws voor Jetse Bol.
Hopelijk krijgt hij de kans om met z'n nieuwe ploeg op te gaan voor zijn 2e grote ronde (na de Giro in 2014, waar hij overigens top 10 reed in de 1e etappe, maar daarna helaas viel en toch karakter toonde door als rode lantaarn die Giro uit te rijden).

En goed nieuws voor alle Nederlandse wielerfans (als Jetse in de selectie komt), want dan zullen we hem -net als in Catalonië- ongetwijfeld mee zien zitten in ontsnappingen. En anders kunnen we genieten van zijn droge humor in zijn tweets!

Hup Jetse!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/03/2017 13:31 door Enrico Sarto.
Walnoot 27 maart 2017 14:33
Van wat ik zo lees, lijkt Delko de enige andere ploeg die echt geïnteresseerd was. Is natuurlijk ook een schijtteam. Ligt misschien aan mij, maar ik heb het idee dat de pro-conti teams met het jaar minder worden. Op Cofidis en Direct Energie na stelt het allemaal heel weinig voor. Androni is nog oké voor Italiaanse wedstrijden, maar hebben weinig renners die mee kunnen doen in WT-wedstrijden.
Prikdude 27 maart 2017 14:34
Juist heel logische keuzes. Manzana veel talent (Aldemar, Reyes, Ortega) en om enkele renners van Aqua (Lasse, Norman, Hansen) kan de wielerwereld na komende weken niet meer heen.
Blueprint 27 maart 2017 14:56
Het wordt er inderdaad niet beter op, verschil met de World Tour ploegen is erg groot.
bakfiets 27 maart 2017 15:33
fortunea vital concept is ook wel een prima team
ton duk 27 maart 2017 15:50
Laat ik 's mijn licht laten schijnen over 2 willekeurige teams:

CCC groeit al jaren niet door en zwakt eerder af in kwaliteit
Roompot ziet altijd renners ( Groenewegen - Lammertink als voorbeelden) naar hogerop vertrekken en heeft ook als doelstelling om afgeroomd te worden

gr
El Mik 27 maart 2017 16:04
Jammer geen Roompot, kon Weening nog voor de ontbrekende Vuelta ritzege op zijn palmares gaan.
El Chaba 27 maart 2017 16:24
Dan vergeet je nog de, verreweg het best presterende renner, Mauro Finetto. Of is dat bewust? grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/03/2017 16:45 door El Chaba.
El Chaba 27 maart 2017 16:45
En jij vergeet talent Molano nog met inmiddels twee leuke ritzeges op zak in een 2.1 koers en natuurlijk de enige ervaren renner, Ricardo Vilela. Maar dan nóg, Androni is natuurlijk véél sterker met de al genoemde Torres, Bernal, F. Gavazzi en de nog niet genoemde, dit jaar (eindelijk) sterk doorgebroken Mattia Cattaneo.

De drie door genoemde talentjes hebben alle drie nog helemaal niets laten zien op .1 niveau of hoger, laat staan in een grote ronde. Met sportieve argumenten heeft deze keuze natuurlijk sowieso niets te maken, alleen met financiële (ook niks mis mee verder, maar dat terzijde).
En ik geef toe dat ik het persoonlijk ook leuk zou vinden om deze talentvolle Colombiaanse ploeg daar te zien acteren maar dan erbij en niet in plaats van Androni, dat slaat natuurlijk nergens op sportief gezien.
El Chaba 27 maart 2017 16:47
Jij snapt het! thumbs up
El Chaba 27 maart 2017 16:55
Opvallend dat bijna iedereen het (weer) heeft over de sportieve criteria die (alleen) zouden moeten tellen. Wildcards zijn er juist voor om ook andere criteria te doen gelden, zoals vooral de financiële, maar ook bijvoorbeeld het bevorderen van de wielersport in eigen land, zoals de ASO al jaren doet met de wildcards voor de Tour.
In dit geval wordt met Manzana-Postobon duidelijk (voornamelijk) gekozen voor het financiële aspect. Colombia heeft zo'n 50 miljoen inwoners en is bovendien compleet wielergek, helemaal na de Colombiaanse successen van het laatste decennium. Zelfs in de woestijn van Abu Dhabi waren er wielergekke Colombiaanse fans:





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/03/2017 16:56 door El Chaba.
Ziender Ogen 27 maart 2017 17:14
Op de country ranking bezet Colombia de derde plaats dus enig recht bezitten ze wel
Cyclad 27 maart 2017 17:21
-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/03/2017 18:39 door Cyclad.
Walnoot 27 maart 2017 17:34
Oh, en jij bent de ziener die het ons komt uitleggen? Misschien mis ik het, maar ik zie niet wie die 'bijna iedereen' is die denkt dat alleen de sportieve criteria zouden moeten tellen? Wellicht is het anders en vergeet jij dat de wielerliefhebber over het algemeen weinig interesse heeft in de extra-sportieve criteria. En we zijn hier vooral als wielerliefhebbers, niet als business-analisten, nietwaar? Misschien is men hier simpelweg niet bezig met bediscussiëren of de Vuelta een logische keuze maakt?
Prikdude 27 maart 2017 18:14
Je begreep mijn post niet helemaal denk ik.
El Chaba 27 maart 2017 18:34
Jij hebt een (overdreven) allergie, hè, tegen mensen die het beter lijken te weten? Misschien eens onderzoeken.. winking smiley

Geeft verder niks hoor maar dat is in dit geval dus niet zo. Ik zag niemand hier die andere dan de sportieve criteria voor het voetlicht bracht, dus vandaar mijn nuancering. Niks meer of minder..
Prikdude 27 maart 2017 18:44
Er was in het Wildcards Giro-topic minder ophef over het passeren van Androni. Enigszins begrijpelijk omdat ze beter gepresteerd hebben sindsdien / vorig jaar maar sportief zijn ze echt niet goed genoeg om verontwaardiging over te spuien. Denk dat Blue bij Delko niet Finetto ontweek maar vooral (de) drie Spanjaarden opnoemde (El Chaba).

Manzana heeft overigens wel een Spaanse ex-etappe winnaar, Jetse Bol en een lekker opvallend shirt. Wellicht ook een zak geld, maar dat er een Colombiaans team aan tenminste een grote ronde mag deelnemen is veel belangrijker.

Aqua Blue. Een tof shirt en een zeer behoorlijk team voor de drie sprintetappes....


Jammer dat de Isreal Cycling Academy in geen grote ronde welkom was. Criteria-nazi's.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/03/2017 18:46 door Prikdude.
Carlos Danger 27 maart 2017 20:12
Twintig ploegen. Zes renners. Peloton van 120 renners. Dan zie je mooie Rondes. Al deze overbodige aanvullingen zijn zinloos en gevaarlijk.
lodjan 28 maart 2017 08:36
Walnoot 28 maart 2017 10:03
Euh, eerste reactie op de topicstarter, ik citeer "Money money money, it's so funny....etc". Nee, niemand had dat nog gezegd...

En ik zou het inderdaad naar vinden als jij besmet zou raken met het Andere Peter syndroom. Doe maar niet.
Ziender Ogen 28 maart 2017 13:56
Ik voel me geeërd dat mijn ingevinkjes zoveel met je doen.

Gebruik die harde noot van jewinking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen