Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Droge en warme voeten?

Gepost door Linkebal 
Linkebal 18 maart 2015 17:42
Heeft iemand tips hoe ik mijn voeten droog en warm kan houden bij het fietsen? Het budget zit ff niet mee, dus graag zo goedkoop mogelijk. Het hoeft er niet mooi uit te zien, als het maar werkt...
Slimmerd 18 maart 2015 17:45
Rijden met droog en warm weer lijkt mij de goedkoopste oplossing
Linkebal 18 maart 2015 17:52
Volgens de weerberichten zou het vandaag warm en droog zijn. Maar het klopte weer eens niet, het was kouder dan gepland en er stond ook een koude wind, waardoor ik weer steenkoude voeten kreeg.
Arsimo 18 maart 2015 18:06
Tja, een poor man's oplossing die ik in nood heel vroegah wel eens toepastte is bijzonder simpel: dikke sokken aan, voeten in een oude plastic (boodschappen)tas en dan in de schoen. deel van de zak dat dan buiten de schoen steekt in de lange broek steken, of afbinden of afscheuren. Je moet geen last van snel broeiende en zwetende voeten hebben, niet al te lang gaan trainen (uurtje of twee maximaal en in een koers sowieso niet doen) en bij thuiskomt voeten en sokken meteen in de was (douche) want het zal wellicht niet zo fris ruiken. Maar als goede overschoenen te duur of (tijdelijk) niet beschikbaar zijn, dan werkt het wel.
Anony 18 maart 2015 18:06
Thermische kousen. Peper tussen je tenen steken. Van die zakjes die een tijd lang warm geven, vaak vrij goedkoop.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/03/2015 18:07 door Anony.
Pyama 18 maart 2015 18:55
Sokken over je schoen en gat erin knippen voor je klikpedalen?
Maar, vandaag veel koude wind, maar ik doe dit alleen bij min 5 (en dus winters achter elkaar niet).
Massimo 18 maart 2015 19:00
Ik zou gewoon plastic zakjes over je schoenen doen, en eventueel nog eentje alleen over je sokken. Verkrijgbaar bij tankstations en supermarkten. Zoiets wat Arsimo zegt dus. En natuurlijk gaatjes knippen voor je plaatjes.
Linkebal 18 maart 2015 19:43
Dank voor de tips. Normaal pas ik Slimmerd's tactiek toe, maar zoals ik in een eerder topic al zei ga ik eind mei naar 4300 meter hoogte fietsen. Om voor die ene keer duur materiaal te kopen zie ik niet zitten. Maar met deze tips moet het goed komen thumbs up
Goozzer 18 maart 2015 19:54
Aanvullend op de 'oversokken' van Pyama, kun je (zeker ook tegen de koude wind) onder die sok (en op je schoen) eventueel ook nog zilverpapier doen. Werkt prima...
zabirskie 19 maart 2015 09:28
Sjaal omdoen. Als je romp (te) warm wordt, gaat de warmte vanzelf naar je handen en voeten.
Rouleur 19 maart 2015 11:24
Nee overschoenen kopen. Einde winter liggen bijde meeste fietswinkels in de uitverkoop
malheur 19 maart 2015 19:13
Koude voeten is inderdaad verschrikkelijk, maandje terug kwam ik nog eens als een kapitein haak zonder haak maar 2 houten poten thuis ja. Overschoenen had ik echt wel ter plekke aangeschaft mocht ik onderweg een winkeltje zijn tegengekomen.

Stoppen en een beetje stom rondlopen wil ook nog wel eens werken, maar dat is natuurlijk kut.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/03/2015 19:15 door malheur.
Walnoot 19 maart 2015 21:01
Zou toch gewoon overschoenen overwegen hoor. Zoals gezegd over in de uitverkoop, en een lange termijn investering. Wel opletten dat je makkelijk in kan komen met schoenen aan, anders kan je ze na een keer of vijf weggooien.
zumsteg 19 maart 2015 21:31
Tip hiervoor is om eerst de overschoen aan te doen, deze op je 'scheen laten hangen', schoen aandoen, overschoen naar beneden trekken.

Overschoenen heb je al voor ca. 20 euro, zeker in de uitverkoop. Topinvestering, blijven je Sidi's ook langer mooi!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen