Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Update WUR pogingen

Gepost door Velodroom 
Velodroom 19 maart 2015 21:43
Maas van Beek gooit voor nu de handdoek in de ring.
Een inspanningstest leverde naar eigen zeggen dramatische resultaten op, al weet ik niet precies, met welk exact protocol de eindwaarde van 360W werd bereikt.
360w bij 65,4 kg lichaamsgewicht betekent 5,50w/kg, hoe dan ook bepaald niet slecht voor een 59-jarige. Van 77 kg naar 65,4 kg in luttele maanden.

Bromertà brak onlangs naar aanleiding van de sneeuwetappe TA een lans voor o.a. 4,5% vetter Bauke Mollema.
En wat dan te denken van de door Maas van Beek in luttele maanden bereikte verlaging van het vetpercentage van 22% naar 8%.
Door een combinatie van extreme inspanningen en infecties (!), dat wel weer.

Naar verluidt zal Sir Brad Wiggins op 7 juni aanstaande het WUR aanvallen. Voorheen doet Alex Dowsett een gooi.
Sub Culture 19 maart 2015 23:13
Kan ik als particuliere wielerliefhebber ook zo'n poging wagen?
Zo'n Gustav Larsson kan ik wel hebben op een goeie dag.
Blue 19 maart 2015 23:46
Maas van Beek heeft door zijn sponsoring mooi toch een gratis wereldreis kunnen maken.
Velodroom 20 maart 2015 00:26
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kan ik als particuliere wielerliefhebber ook zo'n poging wagen? Zo'n Gustav Larsson kan ik wel hebben op een goeie dag.

Natuurlijk kan dat. Zorg voor opname in de Bio Paspoort pool, dok een paar euro, train in de tussentijd, doe aanvraag en twee maanden later sta je aan de start.
Doe je PR op dit onvolprezen prikbord en klaar is kees. grinning smiley
veluweracer 20 maart 2015 07:52
Als het, zoals hierboven beschreven is, vetpercentage zo van invloed is, spreek ik liever over Kaas van Beek.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/03/2015 07:53 door veluweracer.
Pyama 21 maart 2015 15:50
Velodroom 21 maart 2015 19:04
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als het, zoals hierboven beschreven is, vetpercentage zo van invloed is, spreek ik liever over Kaas van Beek.

Het gaat niet om vetpercentage als zodanig, maar Maas van Beek heeft volgens mij door op grotere hoogten (4300m en hoger) zo hard te trainen en al vrij vlot een hardnekkige infectie onder de leden op te lopen zijn lichaam in de survival mode gezet. Het wordt dan niet alleen vetverbranding maar ook spierafbraak.

150 gram spiermassaverlies leidt al tot 10% krachtverlies en dat kan al binnen 5 dagen totale inactiviteit, dus bedlegerig, maar uiteraard ook op andere manieren..
Prikdude 22 maart 2015 12:40
Ene Christoph Strasser zet de andere circusartiesten voor schut en rijdt maar liefst 24 uren zo hard mogelijk: 896 km.! Niet goed in te schatten hoe in te schalen maar op de schaal van menselijke durf en belasting moet dit volgens de redenaties Velodroom een onmenselijk zware prestatie zijn. Daarnaast heeft hij alle makken van de baan genegeerd en zichzelf verwend met automutilatie avant la lettre door in de schier onoverkomelijkheid ook nog eens de buitenlucht op te zoeken.

Christoph Strasser is een voorbeeld van fysieke onverzettelijkheid en iemand waaraan de mensheid zich zou moeten optrekken!!

veluweracer 22 maart 2015 13:04
37,3333333 km/h gem. is niet mis. De foto doet vermoeden dat hij in heuvelachtig terrein gereden heeft.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen