Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Kelderman wil revanche voor Parijs-Nice in Ronde van Catalonië

Gepost door JW 
JW 20 maart 2015 18:38
Kelderman wil revanche voor Parijs-Nice in Ronde van Catalonië


Wilco Kelderman wil zich volgende week in de Ronde van Catalonië revancheren voor zijn tegenvallende optreden in Parijs-Nice.

De 23-jarige kopman van Lotto-Jumbo ging in de Franse rittenkoers voor een plek in de top vijf, maar moest genoegen nemen met de vijftiende positie in het eindklassement.

"Ik hoop Parijs-Nice in Catalonië achter me te laten en te laten zien dat ik op de goede weg was'', zei Kelderman vrijdag in een persbericht van zijn ploeg.

De ploegleiding sprak na Parijs-Nice openlijk uit teleurgesteld te zijn in het optreden van Kelderman. "Hij was echt niet heel slecht, anders word je geen vijftiende, maar we willen het wel graag beter doen'', zegt ploegleider Frans Maassen.

De jonge coureur wil in Catalonië laten zien dat zijn wisselvallige optreden in Parijs-Nice een incident was. "Het is lastig om in te schatten wat er mogelijk is, want het deelnemersveld is erg sterk. Ik hoop bergop mooie duels uit te vechten.''

Maassen kent geen twijfels over Kelderman. "Wilco is onze man voor het klassement. Een goed klassement rijden is het doel, we willen zo hoog mogelijk eindigen. Hoe hoog precies, is moeilijk te zeggen.''

Vrijbuitersploeg

Kelderman krijgt naar eigen zeggen een vrijbuitersploeg mee naar Spanje. "We hebben aardig wat jongens die goed kunnen aanvallen. Steven Kruijswijk werd in Parijs-Nice bovendien elke dag sterker en hij is volgens mij vol vertrouwen.''

Lotto-Jumbo staat maandag in Calella aan de start van de eerste etappe met Kelderman, Kruijswijk, Brian Bulgac, Laurens ten Dam, Martijn Keizer, Nick van der Lijke, Timo Roosen en de Nieuw-Zeelandse renner George Bennett.

De Catalaanse ronde eindigt volgende week zondag in Barcelona.
[nu/nl]
JW 20 maart 2015 18:39
Naïef ? Grenzenloos optimisme ? Of de turbo gevonden ?
Velodroom 20 maart 2015 18:57
Heeft Thomas die ergens laten slingeren dan? smiling smiley
malheur 20 maart 2015 19:03
Terecht, want het was ronduit waardeloos daar. Kan veel beter.

Veel te winnen ook want 1 a 2 goede klassementen en je bent kopman voor de tour.
Tinuz 20 maart 2015 19:51
Kelderman kan wel een leuk resultaat gebruiken uiteraard, als kopman van de jumbo.nl formatie.
Moet er toch inzitten, naar mijn aanvoelen. Ik verwacht hem top 4.
Sticky Bottle 20 maart 2015 21:21
Leuk die hashtag #samenwinnen op twitter maar voorlopig staat de teller bij Lotto Jumbo nog op nul
JW 20 maart 2015 21:43
Ik ben beslist fan van Kelderman, maar zo kort na P-N kan ik me dat moeilijk voorstellen.
Vooral dat wisselvallige baart me wat zorgen.

In de belangrijke afdalingsetappe in P-N weer behoorlijk sterk teruggekomen bij de groep met Kwiatkovsky cs, maar dat viel nauwelijks op doordat hij daarna door een lekke band weer moest afhaken. Maar dat was een veel betere dag dan de voorgaande.
En meteen daarna weer een tijdrit waarin hij helemaal geen kracht in de benen had.

Om in Catalonië in de top van het AK te eindigen moet je elke dag goed zijn.
Ik kan me dat nauwelijks voorstellen.
Arsimo 20 maart 2015 22:42
Belangrijk is of de oorzaak is gevonden waarom Kelderman na een sterke Ruta Del Sol (zonder die massale valpartij was hij vierde, vijfde om misschien zelfs derde geworden) en een hoogtestage zo'n slappe-pap-in-de-benen Parijs Nice reed.

Als ze dat weten bij LottoNL-Jumbo en dat hebben opgelost dan heeft Kelderman wat te zoeken in Catelonie. Als dat (nog) niet zo is dan kan hij beter die ambities nog maar niet uitspreken en eerst maar hopen op goeie benen terug te vinden. Liever weten waarom het mis ging en dan goed naar Baskenland gaan dan nu zonder het te weten in Catalonie gaan forceren.
Heisenberg 21 maart 2015 07:27
Ik ben al blij dat er ambitie wordt getoond. Voor de T-A werd vooraf gezegd dat de doelstelling was om Van Asbroeck (toen hij nog op de startlijst stond) een keer te laten sprinten voor plek 4! Dat is misschien wel realistisch, maar zo verschrikkelijk niet ambitieus. Zeer ergerlijk. Ongeacht de sport, moet de doelstelling altijd winnen zijn. Als je dan niet de beste bent, moet je creatief zijn, maar je zeker niet al vooraf neerleggen bij een (dikke) nederlaag.
Iwan 21 maart 2015 10:10
Leuk dat Kelderman vertrouwen heeft, maar ik hoop dat dat wel ergens op gebaseerd is.

Ik word nog niet heel opgewonden van Team Jumbo. Kan iemand mij zeggen of je uit de World Tour kan degraderen als er te weinig punten worden behaald? Hier begin ik namelijk voor te vrezen.
Ger 21 maart 2015 10:19
Hij zal toch hard aan zijn tijdrit moeten werken. Wat eens een van zijn sterkste punten was lijkt nu een van zijn zwakste. Wat kan de oorzaak zijn?
Keuteberg 21 maart 2015 10:27
william 21 maart 2015 10:35
Het is ook onbegrijpelijk dat Ten Dam blijkbaar maar een paar weken per jaar in vorm hoeft te zijn. De rest van het seizoen rijdt ie voor spek en bonen mee.
Bromertà 21 maart 2015 10:38
Eazster 21 maart 2015 11:53
Het word ook wel eens tijd voor een overwinning voor Lotto Jumbo anders blijven ze er toch te lang tegenaan hikken. Tuurlijk Vanmarcke Kan alles goed maken in de vlaamse week ,maar daar kun je niet zomaar van uitgaan.
Gebeurd dit niet dan is het wel erg karig tot dusver.
Hopelijk Kruiswijk eens in de goede ontsnapping en Kelderman een dikke top 10 voor de WT punten die hard nodig zijn.
ton duk 21 maart 2015 12:19
@ Ger...zijn 2e plek korte tijdrit Ruta was toch hoopgevend voor 2015 ....Wilco schijnt wel een nieuwe tijdritfiets te hebben
De wisselvalligheid en de opbouw in zijn tijdritten baart me wel zorgen (vrees dat dat in de begeleidingsstaf zit)
gr Ton DUK
Sub Culture 21 maart 2015 12:56
Face it, om een echte absolute topper in het rondewerk te worden moet Kelderman op termijn naar een andere ploeg.
Ed@ 21 maart 2015 13:05
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Face it, om een echte absolute topper in het
> rondewerk te worden moet Kelderman op termijn naar
> een andere ploeg.


Op termijn?
Je bedoelt zo snel mogelijk!
Trainer Luigi en de Ad Melkert look-alike hebben vrijwel niemand beter gemaakt.
#samenwinnen geld alleen voor de portemonnaie van de ploegleiding.
JW 21 maart 2015 17:06
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Face it, om een echte absolute topper in het
> rondewerk te worden moet Kelderman op termijn naar
> een andere ploeg.

Absoluut niet mee eens, alleen al omdat het m.i. niet te bewijzen is.

Tenzij het argument zou zijn "bij Jumbo durft men qua medische "begeleiding" geen enkel risico meer te nemen, en dus moet hij een ploeg zoeken waar men dat wèl aandurft".
Maar ik neem aan dat je dat niet bedoelt.
malheur 21 maart 2015 17:30
Jaja,.. Het is gewoon jammer voor Kelderman dat die overgang naar Greenedge niet is doorgegaan want LottoJumbo geeft het ernstige gevoel momenteel uit zeer los zand en laten zwemmen te bestaan.

En dat is alleen al bewijsbaar door naar de selectie te wijzen, wie moet Kelderman nou mee helpen ontwikkelen als wielrenner? Gesink en ten Dam die beiden ook lekker hun eigen plan trekken?
Tinuz 21 maart 2015 18:41
Die lotto-jumbo ploeg komt erg amateuristich over momenteel, en de halve ploeg is ziek, zwak, of heeft andere problemen.
JW 21 maart 2015 19:54
1. Het was best realistisch geweest om voor de eerste maanden van dit seizoen niet bijster hoge verwachtingen van de ploeg te hebben. Bijna alle renners die vorig jaar de WT-punten binnen haalden zijn vertrokken naar elders. En de renners die in de eerste WT-koersen van dit jaar punten zouden moeten pakken hadden met problemen te maken, die je van te voren niet kunt incalculeren.

2. Het lijkt me daarom ook erg goedkoop (maar de waan van de dag schijnt dominant momenteel) om voortdurend op de ploeg te kankeren. Geef ze liever wat meer tijd. Wacht eerst es af hoe ze de voorjaarsklassiekers gaan rijden, waarin ze - zoals het er nu naar uitziet - met Vanmarcke serieus kunnen gaan meedoen. Wacht af hoe Kruijswijk de Giro rijdt. Enz.

3. Kortom: geef ze liever de tijd in plaats van ze bij voorbaat af te branden. Of wordt liever fan van een ploeg met heel veel geld, die zijn renners niet zelf opleidt maar liever overal de besten wegkoopt om ze als knecht of kopman in te zetten. Dan wordt je beleving van het wielrennen misschien wat leuker (voor wat het waard is).
Love 22 maart 2015 08:46
Als we over circa anderhalve week maar niet hier hoeven te lezen dat Kelderman revanche wil voor Catalonië in Baskenland.

Over de begeleiding bij Lotto-Jumbo. Weet iemand of het er daar net zo professioneel aan toe gaat als bijvoorbeeld bij Trek zoals dit filmpje doet vermoeden?
[www.youtube.com]
Bromertà 22 maart 2015 11:01
In de laatste Tour bleek dat Ten Dam een mannetje uit Duitsland inhuurt om z'n positie af te stellen. Hoeveel wetenschap of hoeveel natte vinger werk hierbij komt kijken is niet bekend.
Sub Culture 22 maart 2015 13:04
Ik vind het al veelzeggend dat Ten Dam hiervoor externe oplossingen dient te zoeken en die gewoon niet intern kunnen worden behandeld.
JW 22 maart 2015 14:41
Tsja, als je het zo bekijkt, valt wel wat voor te zeggen...
Een beetje als Van Avermaet die bij zijn ploeg geen goede massage kreeg en daarom helemaal naar Mertens reisde.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen