Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Alaphilippe niet in Tour de France

Gepost door Cecchini 
Cecchini 10 mei 2017 22:47
Julian Alaphilippe raakt maar niet van zijn kniepijn verlost. De Fransman van Quick-Step liet zich vandaag opereren, maar hij zal te lang moeten stilliggen om tijdig fit te geraken voor de Tour. "Gelukkig is het seizoen nog lang", probeert hij het positief op te vatten.

Het leek op het eerste gezicht een vrij onschuldige val in de Ronde van het Baskenland, maar de pijn in de knie van Julian Alaphilippe wou maar niet wijken. Hierdoor miste hij al zijn eerste doel van het seizoen, de Ardense klassiekers.

Ook zijn tweede hoofddoel, de Tour, ziet de vinnige Fransman in rook opgaan. Toen duidelijk werd dat de kniepijn niet vanzelf zou verdwijnen, besliste Quick-Step dat een operatie noodzakelijk was. Die werd vandaag in Herentals uitgevoerd door dokter Toon Claes.

"Julian zal nu twee weken moeten rusten voor hij aan zijn revalidatie kan beginnen", laat zijn ploeg weten. "Hij zal uiteindelijk pas na een maand weer op zijn fiets zitten. De Tour komt dus te vroeg."

Alaphilippe: "Triest en ontgoocheld"

"Ik kan niet zeggen hoe triest ik ben", zegt Alaphilippe, die vorig jaar bij zijn debuut in de Tour lang in de top 10 kampeerde maar uiteindelijk zonder energie viel. "De Tour was mijn hoofddoel. Dat ik die na de Ardense klassiekers ook moet missen, is heel ontgoochelend."

"Nu richt ik mij op een volledig herstel en hoop ik volledig klaar te geraken voor het tweede deel van het seizoen. Gelukkig is het jaar nog lang. Ik hoop sterk terug te keren."
Prikdude 10 mei 2017 23:17
Voor degenen zonder duiding:

Alaphilippe wordt preventief aan de kant gehouden na een overenthousiaste kuur van dokter Ibarguren. De Fransman, die een jaar of drie geleden hooguit een leuke heuvelsprinter leek te kunnen worden maar zich razendsnel ontwikkelde tot topfavoriet in de zwaarste eendagskoersen en zelfs in kleinere ronden begon mee te doen om het podium, werd een jaar geleden ook al even aan de kant gezet door zijn ploeg. Toen heette het Pfeiffer, waar hij wonderbaarlijk snel van hersteld was. Hoe lang deze knieblessure precies zal gaan duren weet de ploeg nog niet. Als men het plots nodig acht nog een keer te opereren (daar waar eerst enkel rust werd voorgeschreven) zal dat op de bekende wielersites voorbij komen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/05/2017 23:18 door Prikdude.
TdJ 10 mei 2017 23:33
Héél erg jammer. Ik ga zijn aanvalsdrift en vermetelheid missen in de Tour, hij had er hoge ogen kunnen gooien.

Alaphilippe is echt een uniek talent, zelden een renner gezien met zo veel klasse, bravoure en vinnigheid. Helaas heeft hij ook veel te kampen met tegenslag.

Hopelijk verloopt zijn herstel voorspoedig en zien we hem in het najaar - Vuelta, WK en Lombardije - nog eens flink uitpakken. Want hoewel hij nog maar 24 is, wordt het zo langzamerhand wel tijd dat hij eens een grote koers wint.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/05/2017 23:34 door TdJ.
Sub Culture 11 mei 2017 06:15
Leek mij de enige die Valverde in het Ardense tweeluik van de zeges kon houden.
Maar goed, ook zonder Julian blijft de zegetrein doorstomen. Tuut tuuut.
Curzio 11 mei 2017 09:42
"Toen duidelijk werd dat de kniepijn niet vanzelf zou verdwijnen, besliste Quick-Step dat een operatie noodzakelijk was"

confused smiley
Walnoot 11 mei 2017 09:58
Klinkt als knie geamputeerd inderdaad. Niet om het een of ander, maar het verhaal van Prikdude klinkt voor mij persoonlijk op dit moment geloofwaardiger dan dat van Quick Step.
Heisenberg 11 mei 2017 14:52
Klink aannemelijk. Dezelfde reden waarom QS Gilbert maar niet in Roubaix, Luik en de Giro liet starten?
Koppi 11 mei 2017 22:02
Dixit Prikdude: 'De volledig doorgesnoven dopesnodaards zijn er niet meer om het rudimentaire wielergenot dat een grote ronde is sjeu te geven'. Nou hadden we er dus bijna eentje, gaat het niet door.
Prikdude 12 mei 2017 00:01
Luijt 12 mei 2017 22:36
Tuftuf, kweenie hoor, met dat clubje van jou...
Prikdude 12 mei 2017 23:46
Update uit de ziekenboeg van Quick-Step:

De renner die vorig jaar toch redelijk uit het niets zevende werd, in wat door velen de zwaarste grote ronde aller tijden werd genoemd, De La Cruz, is na voorzetten van die sublieme vorm dit voorjaar plots middenin het seizoen terug getrokken voor de Ronde van Californië met een...longontsteking.
Ziender Ogen 13 mei 2017 11:33
Daar zijn de out of competition controles voor...
Walnoot 13 mei 2017 13:01
Denk niet dat ze bij QS bang zijn gepakt 'out of competition' gepakt te worden op wat het dan ook is dat ze gebruiken. Het zou eerder zijn dat ze niet meer durven te pakken dan ze nu doen. En als De La Cruz, Gilbert en Flipje nu opeens als zakken hooi zouden fietsen om vanaf juni alles weer op een hoop te rijden, zou dat toch wel enige vraagtekens oproepen in het wielerwereldje...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen