Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

12 mei Rush-Hour Nijmegen

Gepost door El Mik 
El Mik 11 mei 2017 23:53
De PR van deze nieuwe wedstrijd is niet echt geweldig, maar morgenavond wordt er dus gereden in het centrum van Nijmegen door o.a. Terpstra, Boom, Groenewegen en van Aert.

Quote

Wat is Rush Hour?

Rush Hour is een vernieuwende wielerformule met een spectaculair concept. Over een flitsend parcours dwars door het centrum van Nijmegen, strijden 40 profwielrenners om de hoogste eer. Al voor dat de wedstrijd begint wordt er groots uitgepakt. Zo zijn er verschillende activiteiten langs het parcours en in het speciaal bij de start / finish op de Grote Markt. Hier begint om 19:00 de wedstrijd met een spectaculaire introductie en een aantal warm-up ronden. Omstreeks 19:30 begint Rush Hour en een uur later is de finish. In de tussentijd is het één groot spektakel.
Programma

19:00 uur: Introductie en warming-up bij De Waagh op de Grote Markt, start wedstrijd

19:30 uur: Rush-Hour gaat in, de klok telt 60 minuten af

20:30 uur: Finish Rush-hour

21:00 uur: Huldiging op de grote markt

“For Fast and Furious Cyclists!”

[www.rush-hour.nl]
Meneer 60% 12 mei 2017 06:27
Ik vind ze juist erg actief qua PR.
Leuk idee. Denk wel dat dit geen echte wedstrijd is, maar een criterium zoals na de tour. Van Aert of Terpstra zal wel winnen.
veluweracer 12 mei 2017 10:25
Het zal ongetwijfeld een bloedlink rondje zijn.
Dus je kunt hier vooral de rest van je seizoen om zeep helpen met een valpartij in een onbenullig, nietszeggend volksspektakel.
Ziender Ogen 12 mei 2017 10:41
Dit trainingsuurtje is voor Groenewegen natuurlijk.

Na elke ronde valt de laatste renner af.
El Mik 12 mei 2017 11:17
Ik woon in Nijmegen, maar heb er eigenlijk niks van meegekregen in het straatbeeld of via via gehoord en denk dat veel Nijmegenaren niet eens weten dat er vanavond een "koers" is. Laat staan buiten Nijmegen..
Maar ik woon ook niet in het centrum en leef onder een steen, dus misschien ligt het daar aan winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/05/2017 11:17 door El Mik.
Sjoerd102 12 mei 2017 12:13
Heb er van gehoord en ga kijken. Lijkt me leuk
Leon 12 mei 2017 12:59
Ik tip Van Schip
Sjoerd102 12 mei 2017 20:18
Ontzettend leuk concept dit. Dit zouden meer criteriums moeten doen!
Sjoerd102 12 mei 2017 20:42
1. Groenewegen
2. Terpstra
3. Asselman
Tank 12 mei 2017 21:28
'Wie heeft er een wiel voor Lars van der Haar', vroeg de omroeper halverwege de wedstrijd. Lars kreeg een wiel van een al afgevallen deelnemer en sloot een rondje later gewoon weer aan in de groep. Een serieuze wedstrijd was het dus niet. Maar zeker wel leuk om mee te maken.
Luijt 12 mei 2017 22:24
Ik heb ook in Nijmegen gewoond en behalve de 4 daagse wordt daar nooit iets aangekondigd. Omdat er ook helemaal niks gebeurt, sorry, hillemuil necs, bedoel ik.
Luijt 12 mei 2017 22:26
14 mei staat wel in de agenda.
Leon 12 mei 2017 22:41
Sjoerd102 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ontzettend leuk concept dit. Dit zouden meer
> criteriums moeten doen!


Het concept is leuk, maar als zoals vanavond zo'n 40 starters hebt die 20 rondjes rijden, komt het er op neer dat het alleen gelosten zijn die als laatste over de streep komen. Pas de laatste 2 rondjes viel er iemand af die nog min of meer aan de staart van het peloton hing.
Volgende keer misschien wat minder opvulling - zoals bijv die 4 Vlaamse amateurs - zodat er iets eerder echt gesprint moet worden om te overleven.

(er waren trouwens ook renners die 'buiten beeld' gewoon afstapten na gelost te zijn, zodat ze niet als afvaller over de streep hoefden te rijden)

Verder trouwens een geslaagde primeur, het weer zat mee, publieke belangstelling was aan de finish best groot en verder op de aanpalende terrassen ook in orde.Ook in 2018 zal er in ieder geval een nieuwe Rush Hour Nijmegen zijn.
Leon 12 mei 2017 22:46
Dit is een normale gang van zaken bij een criterium. Ook Van Empel had een mechanisch probleem en mocht bij de finish een rondje stoppen om het euvel te verhelpen.
Brieske 12 mei 2017 23:46
Een agenda zonder 14 mei is dan natuurlijk ook niet echt serieus te nemen...

Groet
Luijt 13 mei 2017 00:14
Groet terug. Dank voor de dijenkletser
Sjoerd102 13 mei 2017 01:02
Had inderdaad wel wat langer gemogen. 42 deelnemers. Wat mij betreft doorgaan tot er 5 over zijn. En die laten 'sprinten' (zover je er over kunt spreken in een criterium)
El Mik 13 mei 2017 01:19
Onder andere de Marikenloop en Zevenheuvelenloop zijn echt wel volop in de aandacht.
rustdag 12 juni 2017 12:55
[VIDEO]https://www.youtube.com/watch?v=DCdRC11UTfU[/VIDEO]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen