Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Amgen Tour of California 2017 (2.UWT), etappe 5

Gepost door Cecchini 
Cecchini 18 mei 2017 22:05


Algemeen Klassement

1 Rafal Majka (Pol) Bora-Hansgrohe 16:04:48
2 George Bennett (NZl) Team LottoNl-Jumbo 0:00:02
3 Ian Boswell (USA) Team Sky 0:00:14
4 Lachlan Morton (Aus) Dimension Data 0:00:16
5 Robert Gesink (Ned) Team LottoNl-Jumbo 0:00:45
6 Brent Bookwalter (USA) BMC Racing Team 0:00:48
7 Sam Oomen (Ned) Team Sunweb
8 Andrew Talansky (USA) Cannondale-Drapac
9 Vegard Stake Laengen (Nor) UAE Team Emirates
10 Maximilian Schachmann (Ger) Quick-Step Floors


Winnaar 4e etappe Evan Huffman

Fcdh 18 mei 2017 22:28
Mount Baldy altijd leuk om te kijken.
Nu op Eurosport nog 20 km.
Poupoe 18 mei 2017 22:30
Dat is gisteren...
thumbs up
Poupoe 18 mei 2017 22:32
Let op..straks, onder het logo van Eurosport staat het woordje drinking smileylive te lezen



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/05/2017 22:32 door Poupoe.
Fcdh 18 mei 2017 22:33
Haha schakel ook net in smiling smiley
Dacht al weer Hofstede voorop.
Poupoe 18 mei 2017 22:39
Ik ga even een bakkie zetten.
Het lijkt mij vandaag de moeite waard om deze rit te volgen.
Allez Ianhot smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/05/2017 22:41 door Poupoe.
Remko 18 mei 2017 22:57
Nog 55 k te gaan
Cecchini 18 mei 2017 23:11
Ja hoor hij zit weer voorop (Hofstede) met o.m. Peter Sagan
Poupoe 18 mei 2017 23:40
Ik vind die balk onder in het beeld met al die tussenstanden storendthumbs down



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/05/2017 23:41 door Poupoe.
Ridder Kale Knikker 19 mei 2017 00:01
Lindeman haakt af bij de achtervolgende groep, al dan niet bewust. José en Bobbie keuvelen vrolijk verder zonder zich ook maar enigszins belemmerd te voelen door de actualiteit van het beeld. Sjesusss wat een dramatisch niveau dit commentaarduo...

En laat Bobbie nu vrolijk aankondigen dat hij de laatste week van de Giro voor zijn rekening gaat nemen. (En terwijl ik dit typ meldt meisje Been dat BJ is terug gezakt wegens materiaalpech. )



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/05/2017 00:04 door Ridder Kale Knikker.
Poupoe 19 mei 2017 00:25
José is cult. Alleen voor de liefhebber.
Carlos Danger 19 mei 2017 00:37
Ridder Kale Knikker Schreef:
-------------------------------------------------------
>
>
> En laat Bobbie nu vrolijk aankondigen dat hij de
> laatste week van de Giro voor zijn rekening gaat
> nemen. (En terwijl ik dit typ meldt meisje Been
> dat BJ is terug gezakt wegens materiaalpech. )


NOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!

"I'M MAD AS HELL AND I'M NOT GONNA TAKE IT ANYMORE!!!!"the finger smileythe finger smiley
Ridder Kale Knikker 19 mei 2017 00:50
Mooie prestatie van Sam Oomen
Horsie is back 19 mei 2017 02:21
Dat Gesink hier van Oomen verliest is geen goed Omen. In elk geval ruim boven zijn 2012 Mt Baldy tijd.
Kennelijk is zijn verandering van strategie dit jaar toch ook ingegeven door gezond verstand.

Het is echter ook langzamerhand de tand des tijds. Gisteren heeft Horsie een pracht interview gezien met Bram Tankink.
38, dus de Ritsma rel al voorbij, maar als je kinderen steeds tegen je zeggen, dat je toch niet meer wint, tja wat dan.
Prikdude 19 mei 2017 04:09
Les Carrières Frites. Van den Broeck, Brajkovic, Van Garderen, Gesink, Kreuziger, Rolland, A. Schleck...

Wat goed is slijt snel?

Van al deze namen is Gesink vooralsnog de laatste die echt iets noemenswaardigs heeft gepresteerd. Als je 5 a 6 jaar terug tegen iemand gezegd had dat deze renners in 2017 naar de Giro zouden gaan in een ploeg had diegene je voor gek verklaard, een ploeg met alleen maar kopmannen. Zou je nu iemand vertellen dat er een nieuwe WT-ploeg komt met deze namen zal hij vragen of er geen kopman bij moet.
Gesinks 2015 Colle delle Alopecia-tijd zal zich waarschijnlijk verhouden tot die van vannacht. Hij werd toen twee maanden later nog zesde in de Tour. Zet zijn recentelijk mentale koersverlegging Robert ook definitief in het slop of is het gewoon weer wachten op een goede dag (of 20)?
Fcdh 19 mei 2017 06:56
Blijft een mooie klim die Mount Baldy met die vreemde haarspeldbochten aan het einde.
Een aantal Amerikanen op hun afspraak en Cannondale wint ook weer eens wat.

Oomen zeer goed maar dat had ik ook wel verwacht, Sunweb gaat heel voorzichtig met die jongen om en tot nu toe werkt dat perfect.
Verder vind ik Bennett toch ook wel heel opvallend wat een progressie hij (en Roglic) hebben gemaakt bij TLJ.
Eazster 19 mei 2017 11:17
Ja Bennet is erg sterk,maar kan hij af van dat 20x een gaatje laren vallen voor een vermeend tactisch voordeel om vanaf het laaste wiel weer bij te moetn komen?
Cyclad 19 mei 2017 11:27
Het is toch wel evident dat Gesink in de pikorde bij Lotto-Jumbo door Bennett, Roglic en ook Kruijswijk is voorbijgestreefd als klassementsrenner.
Hij heeft wel de prima eigenschap om als luxe helper heel sterk op kop te kunnen rammen bergop.
Ik verwacht van Gesink in de Tour dit jaar dan ook geen eigen wonderen, maar wel een zeer belangrijke rol in dienst van Roglic en/of Bennett.
Cyclad 19 mei 2017 11:28
Oh ja, en Sam Oomen is er nog lang niet, maar de progressie is jaarlijks zichtbaar. Waar dit eindigt weet niemand, maar er staat een heel goede kop op, hij heeft ook iets explosiefs. Wat meer inhoud en meer ervaring en ik zie hem zeer mooie dingen doen de komende jaren.
Luijt 19 mei 2017 11:48
Sam Oomen lijkt in meerdere opzichten op Peter Winnen
Luijt 19 mei 2017 11:49
Gesink zal binnenkort wel een Van den Broeckje doen.

Voor Lotto Jumbo is het wel lullig dat nu juist de buitenlanders hun neus aan het venster drukken....
Bromertà 19 mei 2017 11:51
Daar op Mt Baldy, precies daar, heeft zen-monnik Leonard Cohen zijn laatste adem in de vorm van een langgerekt meesterwerk afgeleverd. De weg naar de top veel te breed om de ambiance van een adembenemende klim te verbeelden, maar zoals alles in het leven: schijn bedriegt. Toch declameerde deze beklimming vooral een onzichtbare en onhoorbare zwanenzang van wat ooit zo'n veel belovend talent was. Nee, liefde is geen overwinningsmars maar een gebroken halleluja. Robert, Robert toch ?
Eazster 19 mei 2017 12:00
Ja wat Sam Oomen betreft ,het talent is er in alle opzichten. Kan goed klimmen ,heeft karakter een vleugje explosiviteit en een behoorlijke tijdrit (Zie morgen a la glazen bol). Sunweb lijk er goed mee om te gaan en gooit hem nog niet in het al te diepe zwembad. Doch Vuelta mag hij van mij dit jaar proberen achter Kelderman.

Gesink ,het is een beetje vlees nog vis. Zeker geen slechte prestatie maar achter mannen als Boswell ,Morton, Bookwalter nota bene. Wil je die rit in de Tour dan ga je nog wel straffere kerels tegenkomen. Maar goed zo gek veel heeft Gesink nog niet gereden en zijn vormpeil zal wel langzaam omhoog dieselen.
Blueprint 19 mei 2017 12:28
Gesink heeft juist wel veel gereden, 37 koersdagen al. Daarmee zit hij vrij hoog voor de renners die geen Giro rijden.
El Mik 19 mei 2017 12:37
Vorig jaar won Thomas de Gendt een etappe in de Tour, die zou in deze rit ook ver achter de Bookwalters van deze wereld gefinisht zijn.

Jaar ervoor had je een Kadri etappe en het jaar daarvoor Rogers met Voeckler, Kiriyienka, Serpa, Gautier.. ik denk dat Gesink in dat soort groepjes nog wel kan winnen. Het zijn niet altijd alleen maar Majkas en Rollandjes die winnen in Tour ontsnappingen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/05/2017 12:40 door El Mik.
Heisenberg 19 mei 2017 12:51
Deze prestatie van Gesink valt me zwaar tegen. Maar hem vergelijken met Van den Broeck gaat wat ver. Bij onderstaand lijstje komt nu dus ook een top-10 plaats in California. Het is voor een kopman onvoldoende, maar hij zou bij een ploeg met een echt sterke kopman zeker van meerwaarde kunnen zijn.

26 Tour de Romandie
15 Flèche Wallonne
29 Volta a Catalunya
19 Tirreno - Adriatico
18 Abu Dhabi Tour
11 Cadel Evans Great Ocean Road Race
8 Tour Down Under
Cyclad 19 mei 2017 14:24
Gelukkig heeft Lotto-Jumbo Dylan Groenewegen ook nog.
Zorgt in elk geval voor wat vaderlandse exposure.
Verder is het inderdaad droef, al sluit ik niet uit dat Kruijswijk in week 3 van de Giro eens uitpakt in een bergrit.
Prikdude 19 mei 2017 14:43
Twan Castelijns daarentegen...lijkt maar in een opzicht op Winnen.
Curzio 19 mei 2017 17:00
Rolland wint, op z'n eerste jaren na, ook zelden of nooit en krijgt wel steevast beschermde status en alle hulp van ploegmaats die je maar kan indenken (over zijn combi-aanvallen met Gautier in de Tour merkte ooit iemand op: "Rolland gaat weer z'n hond uitlaten"winking smiley.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen