Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Discussietopic VSS: E3 Harelbeke (en stand na MSR)

Gepost door Slimmerd 
Slimmerd 25 maart 2015 22:09
Mocht iemand iets aan te merken op andersmans rijtje, ga hier je gang.

De stand na MSR:

Het Steile Stuk 17
Blueprint 16
Marcos 16
Ben 15
RensA 15
Robobas 15
Anony 14
Arsimo 14
Cyclinfo 14
Linkebal 14
MarcoV 14
Mic_B 14
Wuser 14
D.R.E. 13
Dennis 13
Eazster 13
El Chaba 13
Jippie 13
Nelis! 13
Ron Meijers 13
sijbriskie 13
Bob 12
Duh 12
JW 12
Leon 12
Lucho Herrera 12
shake 12
Spaak 12
TdJ 12
WindVlaag 12
dvritm 11
Gicci 11
Hoentie 11
Abraham Olano 10
Heisenberg 10
Koppi 10
Lauwerszz 10
Slimmerd 10
Aborah 9
Hollo Retenstein 9
nemo 9
Pyama 9
Von Kármán 9
arjenj 8
Cyclad 8
Eindhovuh 8
Yannick 8
Randr 6
Henz 5
Tinus 5
Cecchini 4
knutje 4
marksi 4
Massimo 4
Walnoot 4
Studio Badmuts 3
Prikdude 2
Brieske 0
D. Marrage 0
GillesEmanuel 0
Kleij 0
Le Puncheur 0
malheur 0
ton duk 0



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/03/2015 12:15 door Slimmerd.
Hoentie 26 maart 2015 08:48
Ik voorspel een verschrikkelijke raid van Sep Vanmarcke.
Slimmerd 26 maart 2015 09:44
Mooie copy-paste Robert Koopman.... (nu exact mijn voorspelling overgenomen)

Ik heb eens even bij de eerdere VSS-en gekeken en let op medeprikkers:

TdU:
Mic_B 18 januari 2015 23:49
***** Porte
**** Evans, Haas
*** T. Dumoulin, Luis Leon Sanchez, Pozzovivo
** Impey, Machado, Geraint Thomas, Rogers
* Giampaolo Caruso, Rohan Dennis, Clarke, Hesjedal, Adam Hansen

Robert Koopman 19 januari 2015 12:55
***** Porte
**** Evans, Haas
*** T. Dumoulin, Luis Leon Sanchez, Pozzovivo
** Impey, Machado, Geraint Thomas, Rogers
* Giampaolo Caruso, Rohan Dennis, Clarke, Hesjedal, Adam Hansen

Paris-Nice
Blueprint 06 maart 2015 17:01
***** Richie Porte
**** Andrew Talansky, Tejay van Garderen
*** Tony Martin, Rafal Majka, Michal Kwiatkowski
** Wilco Kelderman, Rohan Dennis, Rui Costa, Geraint Thomas
* Romain Bardet, Benat Intxausti, Tom Dumoulin, Ion Izagirre, Jakob Fuglsang

Robert Koopman 06 maart 2015 19:52
***** Richie Porte
**** Andrew Talansky, Tejay van Garderen
*** Tony Martin, Rafal Majka, Michal Kwiatkowski
** Wilco Kelderman, Rohan Dennis, Rui Costa, Geraint Thomas
* Romain Bardet, Benat Intxausti, Tom Dumoulin, Ion Izagirre, Jakob Fuglsang

Tirreno
Hier was hij blijkbaar te laat voor een copy-paste van één der prikkers

MSR
Ook schitteren door afwezigheid

Nu dus voor de 3e keer (op drie deelnames) een volledige copy-paste van Robert Koopman. In de stand die ik dan ook zo zal plaatsen, zal ik hem uit de stand halen, want zie totaal geen reden zijn punten mee te tellen!

Hopelijk kan iedereen deze redenatie volgen, maar zo moeilijk is het spelletje niet en telkens gewoon simpel 'plagiaat' plegen lijkt mij wat simpel...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/03/2015 11:41 door Slimmerd.
El Chaba 26 maart 2015 12:36
Helemaal mee eens. thumbs up
Duh 26 maart 2015 13:39
Zolang je niet iedere keer dezelfde prikker kopieert, vindt ik het geen probleem. Het geeft blijk van luiheid, maar als ik snel vanaf m'n telefoon m'n vss moet invullen doe ik ook wel eens een copypaste van een voorspelling die me aanstaat. Vaak nog wel met enige aanpassingen. Misschien zit RK wel ergens in de rimboe en is van plan bij terugkomst enorm origineel te vlammen in vss. Zolang het geen valsspelen is, waarom zou je m dan verwijderen?
Slimmerd 26 maart 2015 13:50
Omdat het in mijn optiek een beetje triest is, deels kopiëren kan je in vele VSS-en uiteraard niet aan ontkomen, maar gewoon simpelweg steeds een prikker uitzoeken om zijn voorspelling exact te kopiëren is een beetje zielig.

Ook voor Catalonië trad het weer op, de oorspronkelijke voorspelling van Hollo Retenstein is overgenomen, enkel door de afmelding van Rodriguez heeft Holle zijn voorspelling nog aangepast, waardoor er een minimaal verschil is ontstaan.

(in de stand ga ik RK iig niet opnemen)
Linkebal 26 maart 2015 13:51
Kopiëren is het ultieme compliment zegt men smiling smiley Dus Slimmerd kan het ook positief opvatten grinning smiley
ton duk 26 maart 2015 14:00
Ik zou me vereerd voelen....
gr Ton DUK
Koppi 26 maart 2015 14:08
Groot gelijk. Erg laf om zo te spelen. Ik erger me al aan Renza omdat hij meteen na mijn voorspelling bij MSR ook (en met mij als enige, ik doe mijn best dat positief op te vatten) 5* aan 'M. Matthews' geeft, laat staan wanneer iemand 15 namen ongewijzigd overneemt. Schorsen die Koopman!
ton duk 26 maart 2015 16:07
en dan net nu het consumentenvertrouwen weer stijgt...Koopman thumbs down
gr Ton DUK
Robert Koopman 26 maart 2015 18:05
Plagiaat?
Ik?
Moet ik echt alle namen zelf intikken als ik iemand anders zie die "mijn" voorspelling al maakt?
Is dat verboden?
Moeten alle ingezonden voorspelling dan echt uniek zijn?
Ik ben mij overigens van geen kwaad bewust, ik dacht juist meer deelnemers meer vreugde cool smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/03/2015 18:08 door Robert Koopman.
Prikdude 26 maart 2015 19:29
Het krankzinnige is dat in het VSS (en uit het getik van de 'organisatoren') tussen de regels door valt op te maken dat plagiaat wordt toegejuicht, zolang de plagiaatpleger maar de minste moeite neemt dit plagiaat te verbergen. Zie onderstaande voorbeeld I.

Dit blijkt uit al het bovenstaande en tevens uit meerdere discussies die hier in het verleden al over zijn gevoerd. Dat is ook logisch, want het VSS is vooral bedoeld als makkelijk spelletje waarin luiheid en saaiheid prevaleren boven inspanning en originaliteit. Duh geeft ronduit toe dat hij plagiaat pleegt, maar met een minimale draai zodat het niet direct opvalt. Slimmerd en Koppi keuren dit goed en beamen dat je er niet aan ontkomt maar dat zonder-moeite-kopiëren triest en laf is.

I.
We nemen de eerste -onveranderde- post van Slimmerd in het E3-voorspeltopic (waar Koopman's kopie er van deze hele puntenaftrek in gang heeft gezet):

***** Z. Stybar
**** S. Vanmarcke, P. Sagan
*** F. Cancellara, G. van Avermaet, G. Thomas
** L. Boom, A. Kristoff, J. Degenkolb, N. Terpstra
* F. Pozzato, T. Voeckler, EBH, I. Stannard, M. Breschel


Nu heeft Robert Koopman exact dezelfde lijst, op exact dezelfde manier gekopieerd. Dit valt Slimmerd op, omdat Slimmerd graag er uit springt met een afwijkende vijfpunter. Dat is voor hem, en dat valt hem ergens te prijzen, belangrijker dan het spel winnen (Daar lijkt immers meer inzicht en eer aan te kleven dan na een jaar toevallig boven komen drijven nadat je om en nabij dezelfde lijstjes hebt opgesteld als 30 anderen en dit vooral nooit vergeten bent (want dit is waar het in de praktijk 9 op 10 keer neer zal komen)). Had Robert Koopman echter het volgende gepost dan was niemand dat opgevallen:

Dezelfde namen maar met een andere 'outlay' en volgorde:
5
stybar
4
sagan - vanmarcke
3
van avermaet - cancellara - thomas
2
kristoff - degenkolb - boom - terpstra
1
pozzato - breschel - edson boasson hagen - voeckler - stannard


Slimmerd wellicht, vanwege dezelfde 5-punter maar hij had geen poot gehad om op te staan. Er valt namelijk nergens te bewijzen dat Koopman het letterlijk heeft gekopieerd. Er bestaat ook geen geschreven VSS-regel (hierover zo meer) die dit verbied. Het betreft hier dus puur plagiaat van de vorm.



Prikker Duh sloegen eigenlijk al de spijker op de kop door te zeggen dat het vooral belangrijk is te voorkomen dat niet telkens dezelfde prikker wordt gekopieerd wordt. Dat lijkt de enig houdbare regel die nageleefd zou mogen worden. Je kunt niet iemand gaan uitsluiten omdat zijn lijstje hetzelfde is doch in een andere vorm. Omdat de vorm vrij standaard is kun je ook niet iemand uitsluiten vanwege een zelfde lijstje in dezelfde vorm. Iemand uitsluiten lijkt alleen heel zinvol als aan het einde van het seizoen blijkt dat iemand een andere prikker continue gekopieerd heeft en mee strijd om de zege. Uiteindelijk is het allemaal aan de organisatoren van dit krankzinnig makkelijk moeilijke spel natuurlijk. Robert Koopman wordt hier echter ogenschijnlijk zonder enige grond gestraft omdat de organisatoren zo nalatig zijn geweest geen spelregels op te stellen dit seizoen, of er in elk geval naar te verwijzen. De straf is daarnaast buiten proporties zwaar omdat Dhr. Koopman al genoeg zwicht onder het missen van enkele koersen. Zijn kopiëren en het missen hebben hem reeds in een nadelige positie genesteld.

Wel moet nog vermeld dat de Dhr. Koopman donders goed leek te weten waar hij mee bezig was aangezien hij telkens een lukrake lijst heeft gekopieerd en deze niet onder het bericht heeft gezet waarvan hij kopieerde maar altijd onder de laatste geposte, waardoor het vormplagiaat beter verborgen bleef. Hierdoor kan men niet anders komen dan tot levenslange schorsing van dit forum.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/03/2015 19:33 door Prikdude.
El Chaba 26 maart 2015 20:05
Hup 'Crack' van Avermaet en hup Peter Sagan!!!
JW 26 maart 2015 22:19
Dit - voor de deelnemers - leuke spelletje bestaat al een aantal jaren. En ja, een uitgewerkte reglementering voor alles wat wel en niet mag is - gelukkig - nooit opgesteld. Zoiets zou ook niet nodig moeten zijn.
Ik kan me nog voorstellen dat iemand een keer, in absolute tijdnood, een voorspelling van iemand kopieert. Regelmatig een voorspelling van één - en dan ook nog steeds dezelfde - deelnemer kopiëren lijkt me nogal in strijd met de geest van het spelletje. Een beetje onsportief.
Dan kun je beter niet meedoen, zou ik zeggen.

En verder... HUP SEP !
Robert Koopman 27 maart 2015 07:18
Nog even en ik ben de Armstrong van het prikbord?
Ik scrolde door de lijst met inzendingen, pikte een willekeurige inzending en kopieerde deze.
Mijn instellingen van het prikbord zijn zo dat ik alles in een rij onder elkaar heb, ik reageer dus als altijd laatste of hoe zeg ik dat.
Verander niets aan de layout en klaar.
Heb ik toevallig steeds van dezelfde deelnemer de voorspelling gebruikt? Geen idee, daar keek ik ech niet naar.
Kan ik "zelfstandig" niets voorspellen? Denk het niet, ken alle renners niet van naam, weet niet wie ermee doen en kan niet eens zoveel verschillende namen verzinnen.
Maar goed, als er ongeschreven wetten gelden en die heb ik overtreden dan is dat maar zo.
Het is toch maar een spelletje? Of gaan de sponsors van toen nu prijzengeld terug eisen?
Mic_B 27 maart 2015 08:51
Niet, dat ondergetekende doorgaans zo'n babbelkous is op de prik, maar zeker op trolgedrag zal door dit eerste slachtoffer in Koopman-gate met gepaste stilte worden gereageerd.
valse trage 27 maart 2015 11:45
VSS invullen is net koers. Robert Koopman zit te profiteren in het wiel van Slimmerd. Gaan ze nog surplacen in de laatste kilometer? Dit hoort er gewoon bij mannen!
JW 27 maart 2015 11:50
Yep, het is maar een spelletje.
Prijzengeld terugeisen . Goed idee. Ik claim geld terug (stuur je mijn gironr wel)
En ja, als je zelf niet kunt voorspellen, geen namen kent, en ook niet weet wie er mee doen, ben je volgens mij wel verschoond.
Mijn voorstel zou zijn een aparte categorie toevoegen aan de stand. "Beginners" of zoiets. Dan doe je toch serieus mee winking smiley
(btw, Armstrong, wie is dat ?)
El Chaba 27 maart 2015 13:08
Je draait het om, vrees ik. ;-)

Volgens mij moet het zo zijn:
Als je "niet 'zelfstandig' kan voorspellen", "niet zoveel verschillende namen kan verzinnen" en "niet weet wie er mee doen" ben je eigenlijk niet geschikt voor dit "spelletje".



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/03/2015 13:09 door El Chaba.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen