Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Nederlandsche renners in de tour; Etappezeges?

Gepost door Luijt 
Luijt 27 juni 2017 13:37
Koen de Kort, Robert Gesink, Dylan Groenewegen, Maurits Lammertink, Tom Leezer, Marco Minnaard, Bauke Mollema, Timo Roosen, Ramon Sinkeldam, Laurens ten Dam, Mike Teunissen, Albert Timmer, Dylan van Baarle, Jos van Emden.

Mollema: als ie echt alleen maar gaat knechten voor die over the hill Spanjaard, dan is de kans op een etappezege uiterst klein.

Gesink: gaat uiteindelijk toch voor AK, want realiseert zich dat ie als vrijbuiter het niet gaat redden.

Van Emden: zware seizoen gaat z'n tol eisen.

Van Baarle: gaat het wel proberen, is ook goed, maar wint bijna nooit.

Groenewegen: de enige echte hoop op een etappezege, maar dan dan zal echt alles moeten meezitten (goede trein, geen sprint bergop etc etc).

De rest is knecht en/of komt echt tekort.
Slimmerd 27 juni 2017 13:40
Mollema lijkt me inderdaad vrij kansloos totdat Contador een kwartier verliest ofzo. De Kort meldde gisteren overigens dat iedereen, inclusief Degenkolb, in dienst rijdt van Contador. Lijkt mij wat overdreven en ook apart om hem daarmee kansen tor ritwinst time ontnemen
Jacco Banaan 27 juni 2017 13:42
Idd Groenewegen is de hoop. Al kan een Jos in de laatste week best nog wel een keer meesluipen in een lange vlucht.
Idem voor Mollema. Wie weet gaat hij dedicated knechten, hij zich op een half uur rijden en wint de laatste alpen etappe.
Overigens de strekking van Luijt wel wat negatief. Je weet nooit hoe een koe een haas vangt.
Ziender Ogen 27 juni 2017 13:42
Maurits Lammertink verwacht ik nog wel in een kansrijke ontsnapping.
Misschien krijgt Sinkeldam ook nog kansen.
Slimmerd 27 juni 2017 13:47
Voor Sinkeldam moet dat dan ook in de ontsnapping, Matthews gaat sowieso voor en daarna lijkt me Arndt toch eerder de 'betere'
Eindhovuh 27 juni 2017 14:50
Geen enkele favoriet in een discipline. Er zijn een heel stel sprinters die meer favoriet zijn, er zijn meer bewezen vrijbuiters etc.
Maar goed, je weet het nooit. Hup hup.
Wanny 27 juni 2017 14:51
Neem aan dat Albert Timmer zijn jaarlijkse ritzege wel weer meepakt. Voor de rest is t krabben ja.
ton duk 27 juni 2017 14:55
Groenewegen is mijn verwachting. Roosen en Lammertink mijn hoop op dagsucces
Ik zal dus vaker NIET vroeger van mijn werk vertrekken dan WEL , schat ik zo in de komende 3 weken...
gr
Ziender Ogen 27 juni 2017 14:57
De baas zal blij mee zijn Ton Duksmiling smiley
ton duk 27 juni 2017 14:58
Ik zou daar geen geld op zetten...
gr
Dennis 27 juni 2017 15:02
Jos lekker thuislaten en lars meenemen!
Hadschieff 27 juni 2017 15:08
Roy Curvers hoort ook nog in het rijtje. Ook met hem erbij schat ik de kansen op een Nederlandse etappezege niet hoog in.
Luijt 27 juni 2017 15:25
Je hebt gelijk, veelwinnaar Curvers stond niet in het rijtje. Zal voor het verhaal niet veel uitmaken vrees ik....
Sub Culture 27 juni 2017 15:27
No Twan, no party.
El Mik 27 juni 2017 15:28
Ik geef bijna iedere Nederlander meer kans om "toevallig" te winnen in een ontsnapping, dan Groenewegen om alle topsprinters te kloppen als hij niet eens van Wippert en Sinkeldam kan winnen. Sinkeldam dus ook meer (minder weinig) kans in een massasprint, als hij mag.
Net zoals Gesink niet alle topklimmers gaat verslaan, maar een keer in een ontsnapping met de juiste medevluchters wel kan winnen.

Mollema de grootste kans, Trek zal er snel zat achter komen dat Contador de Tour niet meer kan winnen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/06/2017 15:30 door El Mik.
Luijt 27 juni 2017 15:30
Precies! Hup hup hup!!!

Doet me denken aan die goede oude tijd op de East Side: An Ie Cee hup hup hup!!

(De Rijn, de fles, de hoeren van Fitess!!!)
Aerts 27 juni 2017 15:35
Timmer, de slechtste wielrenner ooit die 10 grote rondes gaat uitrijden. Wat een held. Diep respect voor deze Albert. Superknap wat hij heeft gepresteerd met zijn talent.
Carlos Danger 27 juni 2017 16:06
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Neem aan dat Albert Timmer zijn jaarlijkse ritzege
> wel weer meepakt. Voor de rest is t krabben ja.


Hoeveelste wordt dat dit jaar? 10? 11?
Cecchini 27 juni 2017 16:09
Ik vind Mike Teunissen nou juist een renner die voor de verrassing kan zorgen.
Carlos Danger 27 juni 2017 16:32
Voor De Bauk is dit slechts een voorbereidingskoers op de Tour van volgend jaar.
Clavan 27 juni 2017 17:08
Ik verwacht dit jaar 7 etappezeges.....maar ik heb dan ook meer verstand van muziek.
Curzio 27 juni 2017 18:14
Als je sprinters gaat waarderen ten opzichte van de slechtste sprinter van wie ze ooit hebben verloren, kan in theorie niemand een massasprint winnen.
Ziender Ogen 27 juni 2017 21:16
Jawel, Albert Timmer dus.
arki 27 juni 2017 23:27
Bij de bookmakers is van Emden na Martin en Roglic de 3e favoriet voor de eerste etappe. Als de topvorm er op tijd weer is, lijkt me dat de grootste kans op Nederlands succes!

De quota bij bwin:

Tony Martin (GER)3.00
Primoz Roglic (SLO)3.00
Jos van Emden (NED)5.75
Stefan Kung (SUI)7.50
Any Other in the field9.50
Jonathan Castroviejo (ESP)19.00
Richie Porte (AUS)21.00
Michal Kwiatkowski (POL)26.00
Vasil Kiryienka (BLR)26.00
Chris Froome (GBR)34.00
Michael Matthews (AUS)51.00
Yves Lampaert (BEL)51.00
Edvald Boasson Hagen (NOR)67.00
Peter Sagan (SVK)67.00
Maciej Bodnar (POL)67.00
Nelson Oliveira (POR)67.00
Thomas De Gendt (BEL)101.00
Taylor Phinney (USA)101.00



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/06/2017 23:29 door arki.
Andere Peter 28 juni 2017 00:12
Spijker op de kop.

Ook Gesink is bv geen rittenkapersfavoriet.
Andere Peter 28 juni 2017 00:15
Jos is goed genoeg om mee te gaan.

Ik zou ook ongeleid projectiel Boom hebben meegenomen. Alles-of-niets, dat is juist de enige kans. De oerdegelijke Martens zie ik niet snel een positieve uitschieter hebben.
Andere Peter 28 juni 2017 00:18
Lijkt mij dat hier het korte-termijn geheugen van de gokkers van invloed is op vraag en aanbod. Die zitten met die Giro in hun hoofd.
Carlos Danger 28 juni 2017 00:44
arki Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bij de bookmakers is van Emden na Martin en Roglic
> de 3e favoriet voor de eerste etappe. Als de
> topvorm er op tijd weer is, lijkt me dat de
> grootste kans op Nederlands succes!
>
> De quota bij bwin:
>
> Tony Martin (GER)3.00
> Primoz Roglic (SLO)3.00
> Jos van Emden (NED)5.75
> Stefan Kung (SUI)7.50
> Any Other in the field9.50
> Jonathan Castroviejo (ESP)19.00
> Richie Porte (AUS)21.00
> Michal Kwiatkowski (POL)26.00
> Vasil Kiryienka (BLR)26.00
> Chris Froome (GBR)34.00
> Michael Matthews (AUS)51.00
> Yves Lampaert (BEL)51.00
> Edvald Boasson Hagen (NOR)67.00
> Peter Sagan (SVK)67.00
> Maciej Bodnar (POL)67.00
> Nelson Oliveira (POR)67.00
> Thomas De Gendt (BEL)101.00
> Taylor Phinney (USA)101.00


Wie durft wat in de regen. Daar zal het om draaien zaterdag.
Wanny 28 juni 2017 10:47
Martens is een goede renner, maar ook eentje die niet snel iets zal winnen. In de etappes die hem liggen zal ie het altijd afleggen tegen Van Avermaet, Sagan, Gilbert en dergelijke.
Boom lijkt me in goede vorm en kan nog weleens een uitschieter hebben. Zo niet, dan kan ie toch zijn waarde hebben voor Groenewegen, er vanuit gaande dat ie niet weer demarreert in de laatste kilometer.
Arsimo 28 juni 2017 11:19
Niet veel kanshebbers.

Mollema is moeilijk te zeggen. Juist dat hij moet knechten kan zijn kans iets vergroten als het snel duidelijk zou zijn dat hij zelf geen klassement zal rijden. Als Mollema een keer vooruit gestuurd wordt door Contador kan hij zo maar eens mazzel hebben. Mollema won zijn enige grote ronde etappe tenslotte juist toen hij niet voor een klassement reed.

Groenewegen: wie weet. Hij zal niet de sterkte sprinter in de Tour zijn maar wel dichtbij en het geluk kan een keer zijn kant op vallen. Misschien wel letterlijk dat laatste, al hoop ik dat uiteraard niet.

Van Emden: zijn NK tijdrijden zegt niet zoveel, langer dan 20, 25km is nooit zijn ding. Dusseldorf lijkt net als Utrecht op zijn maat, en hij is sterker geworden. Denk alleen niet dat hij de Tour uitrijdt, maar who carez als hij de openingstijdrit heeft kunnen winnen.

Gesink: alleen met heel, heel, heel veel mazzel. Wat niet gebeurt. Al gun ik het hem wel.

De rest vd Nederlanders bij toeval als ze in een ontsnapping zitten die het bij uitzondering tot de streep houdt. En dan denk ik alleen aan Van Baarle, Teunissen, Sinkeldam en Lammertink. De rest zal ook in zo'n groep niet kunnen winnen of komt daar uberhaupt niet in omdat ze moeten werken voor hun sprinter of kopman.
Slimmerd 28 juni 2017 11:42
Voorspelling is constant regen? Of gaan vroege of juist de late starters het voordeel hebben?
El Mik 28 juni 2017 11:50
De huidige voorspelling is zeer wisselvallig, nat-droog-nat-droog.
[www.buienradar.nl]

Maar het is veel te vroeg om daar iets zinnigs over te zeggen.
Carlos Danger 28 juni 2017 12:54
Das Wetter ( [www.daswetter.com] ) voorspelt voor Düsseldorf de gehele dag (lichte) regen. Het lijkt dus op een parcours met
gelijke kansen.
Klassementsrijders, bergknechten, sprinters en sprintvoorbereiders, die ook kunnen tijdrijden zullen
waarschijnlijk niet te veel, of geen, risico nemen.
Orakel 28 juni 2017 16:29
Regen speelt amper een rol op een niet-technisch parcours. Düsseldorf draait enkel om wattage.
Koppi 28 juni 2017 16:38
Best veel regen zegt [www.wetter.de] Althans, 10-20 mm valt hier gemiddeld nog niet in een week. En in de loop van de middag lijkt de wind wat aan te trekken, volgens de grafiek onderaan.
Paraplu gaat dus mee, wat een contrast met het snikhete Utrecht 2 jaar geleden.
Wat bij de bookmakers laaggenoteerde sprinters zullen best een gokje willen wagen: Bouhanni, Demare, Kristoff, Kittel en Greipel hebben (soms) best een aardige korte tijdrit in de benen. En dark horse Felline. Gallopin doet ook z'n best want het geel wacht in Longwy.
On topic: tja. Lammertink, van Baarle en Gesink zullen we vast gaan zien. Maar als winnaars? Kruis maar aan op de prikbordbingo: ze mogen me verrassen.
Curzio 28 juni 2017 16:48
Op z'n minst ook om aerodynamica.
Carlos Danger 28 juni 2017 16:56
Zal hier en daar spekglad zijn. Beweren, dat dat geen invloed heeft is kul.
Orakel 28 juni 2017 17:32
Oké, bij Hofgarten wordt er heen/terug 3x geremd.
Dat kan 6-9 seconden verschil maken.
Peanuts op 15 minuten fietsen, maar wie weet ondervinden Küng, Roglic, Van Emden, Porte, Martin hier voordeel of nadeel van.
cyclingfreakske 28 juni 2017 20:55
.......... gezien de namen die al voorbij kwamen.... daar gaat Gesink de rittenkaper. grinning smiley
JW 29 juni 2017 17:56
Daar ben ik het niet mee eens.
Alhoewel ik zijn nieuwe rol persoonlijk niks vind denk ik toch dat hij in de categorie "rittenkapers in bergetappes" één van de beteren is.
Of hij daarmee ook echt favoriet voor winst is is een ander verhaal. Vooral omdat er voor dat soort renners maar heel weinig kansen komen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen