Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Daarom kijken wij drie weken lang tv

Gepost door jonglins 
jonglins 01 juli 2017 14:10
Bert Wagendorp verwoordt heel treffend het gevoel dat wij allemaal wel zullen kennen: Waarom de tour het enige evenement is dat mij volledig in beslag neemt
Slimmerd 01 juli 2017 14:13
Gelukkig herken ik geen gevoelen van Wagendorp
El Chaba 01 juli 2017 15:28
Mooie column, waarschijnlijk ook omdat ik mij volledig herken in de woorden van Bert Wagendorp.
(en wellicht ook omdat het een column is die niet door Cecchini is geplaatst.. grinning smiley)
Cecchini 01 juli 2017 16:52
Dat mocht toch niet meer columns plaatsen die staan op sites waarop je alleen maar terecht kunt als abonnee. Aardige column van Wagendorp maar hij heeft ze wel eens romantischer geschreven.
Pyama 01 juli 2017 16:53
Afgehaakt toen hij schreef dat hij naar Herbert Dijkstra luistert. De man weet niks van wielrennen. Mag dit topic weg?
Prikdude 01 juli 2017 17:06
Afgehaakt bij afgehaakt.
Massimo 01 juli 2017 17:15
En ik val tegenwoordig al, vrij treffend, in slaap bij het lezen van de naam van de auteur van bovenstaand prikbericht.
Andere Peter 01 juli 2017 17:46
Te makkelijk en te flauw. Maar vooral geef je een verkeerd beeld van hoe Wagendorp naar Dijkstra luistert.

Terwijl ik tegenwoordig al moeite heb met de anderhalf uur die een voetbalwedstrijd duurt, hang ik tijdens de Tour moeiteloos urenlang voor de televisie, terwijl de kilometers loom verglijden, Herbert Dijkstra keuvelt over een kasteel en er helemaal niets gebeurt. Er fietsen een paar jongens voorop die straks weer zullen worden teruggepakt, waarna de hele dag kan worden samengevat in een sprint van dertig seconden.

Best een aardige sfeercolumn.

De historische populariteit van de Tour heeft alles te maken met:
- vakantiegevoel (juli, maar ook het feit dat zoveel NL'ers de plekken die ze in beeld zien redelijk kennen)
- het voetbal ligt min of meer stil

Recent is daar in mijn ogen bij gekomen de voortreffelijke cameravoering die veel niet-sportliefhebbers trekt.
Slimmerd 01 juli 2017 19:32
Van die camaravoering bleek vandaag dom weinig, ik kan me geen etappe heugen die zo slecht in beeld werd gebracht alsmede de informatievoorziening op een niveau ver onder nul.
Andere Peter 01 juli 2017 19:51
Ik heb met een half oog zitten kijken maar ik geloof dat je gelijk hebt. Ze zijn natuurlijk vooral goed in landschappen. Grand Départ kwam vandaag vrij sfeerloos over, al hielp het weer natuurlijk niet.
El Chaba 01 juli 2017 20:10
Klopt, ik ken best wel wat mensen die niet echt om wielrennen geven maar wel kijken naar koersen als die van Romandië, de Dauphiné, Zwitserland, de Tour en de Giro, simpelweg omdat ze genieten van de beelden van het landschap..

De historische populariteit van de Tour heeft alles te maken met:
- vakantiegevoel (juli, maar ook het feit dat zoveel NL'ers de plekken die ze in beeld zien redelijk kennen)
- het voetbal ligt min of meer stil


Ook met deze analyse volledig eens.. thumbs up



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/07/2017 20:11 door El Chaba.
Bromertà 01 juli 2017 21:53
Niet afgehaakt, want Wagendorp raakt een dieper liggende (met de nadruk op liggend) snaar, maar ... tja luisteren naar Dijkstra, ik kan 't niet.
Andere Peter 01 juli 2017 22:33
De verpletterende voorspelbaarheid van de Tour-tv-journalist. NOS en VRT moeten beiden zo nodig een tamelijk onbekende renner voorstellen. Bij gebrek aan grabbelton op de 1e dag (zo komt de VRT tot haar keuzes) moeten ze daarover nadenken. Ze kunnen 100+ renners kiezen. Redactieverhadering. Discussie. De fantasie slaat op hol... En beide redacties komen toevallig uit bij de renner die vanmiddag het spits afbeet...

Ik hoop niet dat dit een voorbode is. Mijn hemel, THINK OUTSIDE THE BOX!

Het portretje van de NOS won overigens wegens oprechte interesse en wat aardige verbindingen. Dat van de VRT had helemaal niets om het lijf.
veluweracer 01 juli 2017 22:34
Ik kijk 3 weken tv om Zonneberg dingen te horen zeggen als: ,,Je zag dat Porte minder risico neemde".
Luijt 01 juli 2017 23:48
Best aardig stukje. Beter dan ander recent werk van Bert.
Sommige militaristische reacties hierboven kan ik niet plaatsen. "Hou op man", is het eerste wat dan in me opkomt.
JW 02 juli 2017 12:46
Raar.
Dat gevoel had ik wel vaak last van, afgelopen Giro nog.
Maar juist voor deze Tour absoluut helemaal totaal niet.
Luijt 03 juli 2017 09:22
Je verstond het niet goed.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen