Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wilfred Genee

Gepost door Luijt 
Luijt 03 juli 2017 23:48
Wilfred Genee, heeft ie zulke fijne gasten en verkloot ie t zo. Niet te geloven. Onmiddellijk van het scherm verwijderen.
Ik hoop dat Verhulst dadelijk voor t einde van de uitzending opstapt.
Luijt 03 juli 2017 23:50
Niet gehinderd door enige kennis van zaken..Heren fashion En erger, het interesseert m overduidelijk niets wat zijn gasten zeggen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/07/2017 23:51 door Luijt.
Carlos Danger 03 juli 2017 23:57
Vilein intrigantje van de ergste soort.
Ziender Ogen 03 juli 2017 23:59
@Luit: Nee maar dat is nu juist zijn enige charme dat hij niemand echt serieus neemt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/07/2017 00:00 door Ziender Ogen.
Sub Culture 04 juli 2017 06:34
Ik heb dat Tour du Jour vorig jaar online eens 2 keer bekeken.
Ga het daar bij houden wegens dramatisch.
Museeuw 04 juli 2017 07:49
Vreemd, er was geen tour du jour vorig jaar.
ton duk 04 juli 2017 07:53
Zijn lompheid valt ook extra op bij zo'n zachtaardige belgische gast...........

Avondetappe zit inmiddels zo goed in mekaar dat de tafelbezetting niet zoveel meer uit maakt.....hoewel ik onze Herman nog steeds wat gekunsteld gemaakt vind overkomen
gr
Noot 04 juli 2017 08:01
Topkerel die Genee, maar je merkt wel dat wielrennen hem minder interesseert.
Sub Culture 04 juli 2017 08:38
Het zal dan 2 jaar geleden zijn.
Gelukkig hield Eddy de boel nog ietwat recht, veelzeggend.
Johan 04 juli 2017 08:53
Wel erg eenzijdig interview van Dione gister met Thomas D.
Wel fijn verder dat ze een uur eerder beginnen.
JW 04 juli 2017 09:07
Ik heb nooit begrepen wat wielrenliefhebbers in die praatprogramma's zien. Of dat nu NOS, RTL of Sporza is.
Sub Culture 04 juli 2017 09:46
Vive Le Vélo is ongemeen dramatisch.
Heb al 3 oersaaie afleveringen gezien, Karl die iemand uitnodigt die ook kanker heeft gehad, ja de kanker overwinnen en mooie sportieve prestaties achteraf neerzetten allemaal goed en wel maar op den duur ging het helemaal niet over de koers.
En Emma Johansson uitnodigen omdat ze een knap snoetje heeft en schattig Vlaams praat en om de vrouwenquota te halen.
Slaapverwekkend.

Dat opvoeren van de sensatiebeluste Thomas Dekker mag ook eens ophouden. Was grote fan van de renner TD en ik vond de manier waarop hij open was over zijn dopingbekentenissen goed maar dat boekje dat hij samen met de walgelijke Thijs Zonneveld heeft neergeklad, onder het mom 'fuck de omerta' was pure sensatie. (ik heb het gelezen)
Cecchini 04 juli 2017 10:00
Nog één keer vraag ik je JW, waarom zit je hier dan altijd op het praat prikforum. Dimitri Verhulst, Boogerd zijn interessante vertellers. Stef Clement ook. Ik ben toch meer geinteresseerd in wat Stef Clement over het wielrennen te vertellen heeft, dan bijvoorbeeld Andere Peter, Walnoot om over anderen nog maar eens te zwijgen.
Luijt 04 juli 2017 10:08
Combinatie van onwetendheid en totale desinteresse
Luijt 04 juli 2017 10:12
Brieske 04 juli 2017 10:16
Tour de Jour, hoog kroeggehalte waar ik me niet aan erger.
Maar meer insiders te gast, leukere anekdotes en veel meer wielerinhoudelijk dan VLV of de Avondetappe.

Groet
Slimmerd 04 juli 2017 10:27
Frederik D. 04 juli 2017 10:37
Al dat gepraat op TV over de Tour, dat is pas zuiver populisme en zou dus hard aangepakt moeten worden. Voor-, tijdens- en nabeschouwen met omhooggevallen mensjes wier talenten mij ontgaan, doe je maar in de krochten van internet maar niet op publieke media. We worden kortom op intolerabele wijze overspoeld door de Tour en allerlei nitwitjes. Straks krijgen we nog gesprekken tussen die dikke Brard en die loensende Alberti met die herseneencellige Chantal Jansen, Janssen, Janssens of Jansensz over de missende koplamp op de fiets van de neef van Coen de Lange. De edele wielrensport verlaagd en zwaar vernederd tot platte plebspret.
Wanny 04 juli 2017 10:52
Tour du Jour gaat in ieder geval wel de gehele uitzending over wielrennen. Bij de Avondetappe was dat altijd veel minder het geval. Daar werd vaak ook met geen woord gerept over de ontwikkelingen in de koers. Ik weet niet of dat nog zo is want dit jaar nog niet gekeken.

Dat Genee geen wielerman is neem ik dan maar op de koop toe.
ton duk 04 juli 2017 11:05
Reppen over de koers van de dag gebeurt dan ook in de dagelijkse samenvatting (om 19.00 ?)
In de Avondetappe zit dan nog wel de ultrakorte samenvatting van Joris vd Berg
gr
Andere Peter 04 juli 2017 12:15
Geef het nog maar een kans want het is inhoudelijk een stuk beter geworden. En ik was altijd groot criticaster. De lolligheid is geminimaliseerd tot een acceptabel (gesponsord) niveau van laten we zeggen een procentje of 10.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/07/2017 12:22 door Andere Peter.
Andere Peter 04 juli 2017 12:21
Erg eens. VLV is op dit moment het meest misbaar. Geen enkele meerwaarde. Eeuwige remise door zetherhaling, manmanman wat voorspelbaar. Televisie 1975. Karl is echt over de datum. Overigens wist ik niet dat Emma zó goed Vlaams sprak en die charmes zorgden voor de enige 2 minuten dat ik mijn aandacht bij het programma hield.

TdJ is in ontwikkeling, inhoudelijk verbeterd. Goede gasten. Filemon zorgt wel voor wat verrassing.

Avondetappe is okee maar flitst niet. Dione en Herman beiden wel goed. programma als geheel nog een tikje te braaf.

Schokkend vind ik dat ik al zoveel dezelfde items voorbij heb zien komen. Allemaal op jacht naar Ullrich in een zelfde itempje. VLV dan steevast het sufste itempje.

Toch stijgt de Vlaamse wielercultuur verre uit boven de Nederlandse. Maar dat vertaalt zich zeker niet in betere televisie. Voor een goed wielerpraatprogramma is niet wielercultuur, maar televisiecultuur bepalend. Dat is mijn stelling.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/07/2017 12:24 door Andere Peter.
Andere Peter 04 juli 2017 12:27
Ik voel me niet geraakt door die opmerking (integendeel, zelfs wel gestreeld). Maar volgens mij is duidelijk dat JW wel snapt wat velen op dit forum niet snappen. Die programma's zijn voor de televisiemassa, niet voor de wielerniche. Met zijn gevatte vraag aan JW lijkt Cecchini dat ook niet in te zien.
Meneer 60% 04 juli 2017 12:29
Ik vind Tour du Jour een programma dat er op een mooie manier in slaagt om wielrennen, of eigenlijk voor de Tour, richting de doorsnee-liefhebber-maar-niet-kenner te brengen. Op een manier met flauwe en soms kinderachtige humor (met name Maxime, moest ik ooit hard om lachen maar dat is al even geleden), maar is bij lange na niet zo plat als het voetbalbroertje. Daar past Genee bij. Hij is sportliefhebber met interesse in mooie verhalen, maar absoluut geen kenner. En dat is juist in zijn voordeel bij een programma als dit. De gasten vind ik tot nu toe eigenlijk ook bijna allemaal goed gekozen. Boogerd is ook prima in die rol daar. Filemon is ook heel prima te pruimen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/07/2017 12:31 door Meneer 60%.
Andere Peter 04 juli 2017 12:30
VLV gaat juist nauwelijks over de Tour en vooral over de wijnkelder om de hoek, de beleving van de gast die wel uit het wielrennen komt maar nauwelijks ene verbinding met de Tour heeft. Af en toe zegt Karl tegen de gasten wat we als kijkers moeten vinden (bv dat Démare een kandidaat voor groen is, nou ja bedankt hoor).
Carlos Danger 04 juli 2017 12:31
Vive le Vélo is onverminderd populair in Vlaanderen, waarvoor het ook wordt gemaakt.
Luijt 04 juli 2017 12:39
Ook een hele grappige bijdrage dit. Als ik niet zo'n hekel had aan die emoticons zou ik er een duimpje bij doen.
Cecchini 04 juli 2017 12:42
Clement (vooral hij is als actieve renner ongewoon ontregelend) en Boogerd hebben een heel interessante kijk op de wielersport, die zowel interessant is voor de massa (waartoe Cecchini, Slimmerd, Brieske, Ton Duk cs schijnen te behoren). als voor de zelfbenoemde wielerniche waartoe AP en JW schijnen te behoren. Wat is je punt vervelende gelijkzoeker ?
Andere Peter 04 juli 2017 12:48
Helemaal eens over Clement en Boogerd. Die geven prima inhoudelijke accenten. Daarom kijk ik ook. Maar het is niet zo dat je dat elders niet kunt ophalen. Zoals ik JW ken, zoekt hij naar die wielerniche en haakt hij af bij het een programma voor de massa en bij entertainment. Dan vind ik het niet gek dat hij wel dot soort sites afstruint en weinig heeft met die programma's.
Horsie is back 04 juli 2017 13:08
Johan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wel erg eenzijdig interview van Dione gister met
> Thomas D.
> Wel fijn verder dat ze een uur eerder beginnen.

Ik vond ook dat de andere dame aan de tafel wat weinig aan het woord kwam.
Het hele gesprek werd daarom niet evenwichtig genoeg, de schuld lag natuurlijk bij de zwaar- aka boos(ge)wicht Thomas Dekker en deels ook Dione.
Vanuit de regie was echter vergeten Carel Kraayenhof uit te nodigen, want anders hadden we zeker de TRAAN van Thomas kunnen verwachten.

Je kon haast de fysieke pijn van Thomas voelen.
Jacco Banaan 04 juli 2017 13:34
Liever dat ze die Thomas geen podium meer geven, die heeft al genoeg aandacht geld gehad met zijn ziekelijk masturbatie verhalen. En Dionne ging er weer vrolijk mee in, wat dat betreft is Thomas wel goed in het bespelen van mensen. Viel trouwens wel op dat die Thomas een bak dikker geworden is, vies dik gewoon. Wil ik het al helemaal niet hebben over Danny Nelissen. Zie je maar weer dat ze voor de aandacht gewielrent hebben en niet als sportliefhebber, anders waren ze nog steeds wel strak/sportief geweest. Bijvoorbeeld kijkt naar een Boogerd, Lubberding en Armstrong. Die zijn nog steeds strak hoor. Die fietsen nog iedere week hun rondjes. Zijn echte sportliefhebbers.

Oja, die Marijn de Vries ook lekker weglaten uit de avondetappe. Zwangere plofkop van haar. Iedere keer weer die stokpaardjes van haar:
In willekeurige volgorde:

Sagan met zijn mooi haar
Discriminatie in het wielrennen
Machtsmisbruik in het wielrennen
Thramadol in het vrouwenpeloton
Haar zogenaamde profcarrière die niks voorstelde
Haar heupverhaal wat ze als excuus gebruikt
Zwangerschap & fietsen



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/07/2017 13:34 door Jacco Banaan.
Slimmerd 04 juli 2017 13:36
Zeven stokpaardjes, dat zijn er toch al snel een stuk of 4 meer dan jij hebt, dus is ze minder vermoeiend dat een zielig stuk fruit
Luijt 04 juli 2017 13:48
Leuk dat je Karl zo fijn afplast hier, maar dit topic gaat over die afschuwelijke Genee die een uitzending met fijne gasten volledig de nek om weet te draaien.

Off topic, die Karl valt best mee
Sub Culture 04 juli 2017 13:55
Karl valt niet mee.
Kleinzielig kereltje die naar de aanloop van het nieuwe seizoen VLV eventjes aanhaalde dat hij vernieuwende omkaderingstelevisie maakte.
Maar daarbij leek te zijn vergeten dat zijn programma een flets doorslagje is van de Avondetappe met Mart.

Blokkeert ook consequent iedereen die ook maar iets dat neigt naar kritiek op VLV ventileert op sociale media.
Diezelfde man die destijds schreeuwerig zijn klaagzang deed toen Chris Froome hem blokkeerde op twitter, de ironie.
JW 04 juli 2017 13:56
Nadat ik vanochtend mijn opmerking schreef ging ik naar mijn (vrijwilligers-)werk.
Thuis gekomen zie ik deze hele discussie. Zo bedoelde ik het nu ook weer niet....

Ik kan er veel over zeggen maar is dat belangrijk ? Ik denk het niet.
Wielrennen volg ik al vrij intensief en al vele jaren. Simpson op de Ventoux zag ik al, om maar wat te noemen.
Maar praten over wielrennen, en vooral in dienst van de kijkcijfers, heb ik al lang weinig mee. Maar dat geldt ook voor veel andere praatprogramma's, zoals b.v. DWDD.
Waarmee ik niet wil beweren dat mensen in dat soort programma's geen zinvolle dingen kunnen zeggen. Maar na een middag sport volgen heb ik 's avonds andere dingen te doen die ik dan zinvoller etc. vind.

Ik waardeer heel veel prikkers hier, en vind hun meningen vaak wel de moeite of het lezen waard. Natuurlijk blijft het toogpraat die nergens toe verplicht.
Maar ik ben, zacht gezegd, niet erg enthousiast over mensen die zich graag als "forumpolitie" opwerpen.
En als Cecchini, of wie dan ook, graag die rol speelt gaan ze hun gang maar. Zonder mij, dat wel. winking smiley
Andere Peter 04 juli 2017 14:11
Dit dus. Zo voel ik het ook. Eens met elke zin.

Zulke doorzichtige leegte. En altijd zichzelf iets te belangrijk makend in het verhaal. Kijk mij eens Renner X aan tafel hebben. Kijk eens hoe Armstrong/Froome/Cancellara/Schleck/welke Belg dan ook ons fout/goed behandelt.
Cecchini 04 juli 2017 14:49
Wie is hier nu de forumpolitie ? Je neemt zelf de mensen de maat, die wel naar dit soort programma's kijken (en iedereen die DWDD kijkt wordt ook al geestelijke armoede verweten). en hun tijd 's avonds niet zinvoller besteden. Ik werk nog gewoon overdag, en tijdens de Tour mag ik graag naar een leuke wielerdiscussie kijken, maar ik kom ook wel eens tot de conclusie dat ik mijn tijd beter had kunnen besteden.
JW 04 juli 2017 15:59
Nee ! Ik nam niemand de maat.
Ik schreef alleen: "Ik heb nooit begrepen wat wielrenliefhebbers in die praatprogramma's zien. Of dat nu NOS, RTL of Sporza is".

Begrijp ik nu goed dat je ook naar DWDD kijkt ?
Eazster 04 juli 2017 16:02
Genee is een vermakelijke kwal. Een paar dagen geleden had ik nog gezegd dat hij goed presenteert en dat vind ik nog steeds. Doch zijn onwetendheid die uitmondt in een soort desinteresse lijkt het wel vind ik wel storend. Bij Voetbal Inside zoekt hij wel degelijk de scherpe randjes op in discussies ,hier kan hij dat simpelweg niet.
Ik stoorde me bijvoorbeeld aan het item wielerterminologie ,waarbij Chasse Patat voorbij kwam.

Genee vroeg zijn gasten wat het betekende en werd door Cornelisse vrij treffend ontrafeld ,waarbij Boogerd er min of meer aan toevoegde dat dit niet de OORSPRONKELIJKE betekenis was en dat het uit de 6 daagse kwam ,waarbij deze uitleg wel overeenkwam met wat Cornelisse zei.
Genee die niet oplet of luistert zegt dan dat er 3 totaal verschillende waarheden zijn. Tja dan doe je het er om.
Cecchini 04 juli 2017 16:17
Ja, vaak zelfs. Maar het wordt minder. Is dat een probleem ?
Eindhovuh 04 juli 2017 16:22
Genee heeft gewoon niets met mensen die de werkelijkheid erg romantiseren of hoogdravend zijn. Nodig ze dan niet uit, maar goed.

Verder vind ik Tour du Jour in zijn genre erg vermakelijk. Mag Boogerd & Clement graag horen en ook zo'n Cornelissen heeft anekdotes genoeg. Genee wil graag dat een uitzending spannend is, als je het boek Topshow leest weet je dat hij daarin compromisloos is. Het interesseert hem helemaal niets wat iemand van hem vindt, dat maakt het soms tenenkrommend maar vaak ook in mijn beleving, leuk.

En dan is Tour du Jour ook nog uit de leukste stad van Nederland dit jaar.

De avondetappe vind ik mwa, die Dionne is altijd zo gemaakt, Zonneveld weet waar hij het voer heeft net als Nelissen. Maar Dionne past beter bij schaatsen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/07/2017 16:22 door Eindhovuh.
JW 04 juli 2017 16:28
Nee, het lijkt me geen probleem dat het minder wordt winking smiley


Begrijp me goed: ik vind dat soort programma's zonde van mijn tijd. Bovendien past het niet in mijn dagindeling.
Maar dat is geen waarde-oordeel over wie er wèl naar kijkt. Dat moet iedereen toch helemaal zelf weten confused smiley
Luijt 04 juli 2017 16:36
OK, dan valt Karl niet mee.
Misschien dat ik vaker naar VLV moet kijken en zo een hekel aan m kan kweken.
Luijt 04 juli 2017 16:41
Genee luisterde niet naar anekdotes, ook niet naar de uitleg van het begrip Chasse Patat en heeft op geen enkel moment geprobeerd de uitzending spannend te maken. Hij zat er bij met een uitdrukkingsloze kop die hoopte dat het uur snel om was.
El Chaba 04 juli 2017 18:13
Voor mij wel. Al ben ik niet verbaasd.. winking smiley
ton duk 04 juli 2017 18:35
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ton DUK heeft gewoon niets met mensen die de
> werkelijkheid erg romantiseren
>
> En dan is Tour du Jour ook nog uit de leukste stad
> van Nederland dit jaar.

grapjas hè
gr
Eindhovuh 04 juli 2017 18:35
Ik had een andere beleving. Al vond ik de andere uitzendingen beter.
Eindhovuh 04 juli 2017 18:36
winking smileyLaat je in iedergeval niet misleiden door mijn nickname.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/07/2017 18:36 door Eindhovuh.
ton duk 04 juli 2017 18:37
Integendeel....onderschrijft enkel mijn mening dat uwes een grapjas bent
gr
Cecchini 04 juli 2017 19:35
4 uur lang kijken naar een wandel-etappe is zeker een filosofische hoogstaande bezigheid. Zo gauw een TV programma het aandurft op prime time mijn favoriete band Spoon een dikke minuut te gunnen, of één uur lang een pittige discussie besteedt aan het fenomeen voortijdig levenseinde, of de hele uitzending het overlijden van David Bowie belicht met een prachtige uitvoering van Heroes door onze enige echte diva Wende, heeft dat programa ondanks alle incrowd gasten met hun irritante trekjes een bestaansrecht. Het politiek correcte is tegenwoordig een opmerkelijke eigenschap van de Rechtse Nationalistische Krachten.

[www.youtube.com]
JW 04 juli 2017 20:24
Vier uur kijken naar een wandeletappe zie ik ook niet zo zitten.
Maar als het in de Giro zou zijn, en met commentaar van Renaat en José, dan zou ik ook dàt misschien nog wel volhouden.
Carlos Danger 04 juli 2017 20:32
En met (die andere) Jose en Bobby?
El Chaba 04 juli 2017 23:54
Het is nu wel duidelijk dat geen enkel argument je er toe kan brengen dat je Genee accepteert als discussieleider van Tour du Jour.
Dat mag natuurlijk, maar ga je nu elke dag een topic openen om dat te onderschrijven..?
El Chaba 04 juli 2017 23:55
Hup NAC Breda..
Luijt 05 juli 2017 10:39
ton duk 05 juli 2017 12:00
... (kort Bosch woord,3 letters)club
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen