Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Slagter wint in Oostenrijk

Gepost door Luijt 
Luijt 04 juli 2017 16:55
Van Wielerupdate.nl

Nederlands succes in de Ronde van Oostenrijk: Tom-Jelte Slagter triomfeerde dinsdag in de tweede etappe van de rittenkoers in het Alpenland. De renner van Cannondale-Drapac bleek de beste sprinter van een klein groepje, dat in de finale op avontuur ging en wegbleef tot en met de streep.

De tweede rit in lijn voerde het peloton van Wieselburg naar Pöggstall, over 199,6 kilometer, waarbij in de finale Jasenegg van twee kilometer met een stijging van 4,7 procent drie keer moest worden bedwongen. Op zes kilometer van de finish reed Slagter samen met Mekseb Debesay, Miguel Lopez Moreno en Martijn Tusveld weg uit het uitgedunde peloton. Ze bleven vooruit en mochten dus gaan sprinten om de winst. Slagter bleek de sterkste, voor Debesay (tweede), Moreno (derde) en Tusveld (vierde).

Sep Vanmarcke eindigde op negen seconden en blijft zodoende in het bezit van de leiderstrui.
Carlos Danger 04 juli 2017 17:49
Mooie opsteker voor de Hollandse TeeJay
ton duk 04 juli 2017 17:51
en voor mij , Ger en Luijt

Mooi, dit vergoedt een beetje deze 4 laatste dagen !!
smileys with beer
gr

ps excuses voor de crossposting



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/07/2017 19:03 door ton duk.
Cyclad 04 juli 2017 19:44
Er waren toch forumdagen dat een Nederlandse zege 100 reacties veroorzaakte!
Mooi gedaan van Slagter en ook goed werk van Tusveld. Die jongen maakt echt stappen.
lodjan 04 juli 2017 20:13
Hup Hol!
Al had ik het Mekseb ook wel gegund.
veluweracer 04 juli 2017 20:46
Meer dan welkom voor Slagter na vorig jaar enkel een rit in de ronde van de Haut Var gewonnen te hebben.
Eazster 04 juli 2017 20:50
Leuk voor Slagter. Sprint winnen van een uitgedund groepje ,zijn specialiteit.
Tusveld doet het inderdaad het hele seizoen al behoorlijk goed. Zo doorgaan zou ik zeggen.
Fcdh 04 juli 2017 21:37
Eindelijk wint Slagter weer eens wat die haalt echt veel te weinig uit zijn talent.
Hopelijk is dit de ommekeer.
Tusveld is goed bezig en rijp voor een stap hogerop.
Die gaan we volgend jaar zien bij Sunweb / Lotto Jumbo dat kan bijna niet anders.

Iemand enig idee of er nog een stream is van deze ronde?
Kitzbühelerhorn is een garantie voor spektakel 1 van de zwaardere klimmen in europa.
Cecchini 04 juli 2017 21:46
Dat is misschien wel zo Cyclad, maar Slagter heeft de gunfactor bij mij wel zo'n beetje verspeeld, net als Lars Boom. Slagter reed geloof ik een aantal jaren geleden nog x top 10 in het Ardense weekend, had eigenlijk Parijs-Nice moeten winnen (won er wel 2 etappes), won met overmacht Down Under, deed het ook nog redelijk in Canada,en daarna 10 x niente. Ik kreeg niet het gevoel dat hij er mee zat. Zag een uitgepierde en ongemotiveerde renner rondrijden. Als Tusveld vandaag gewonnen had, waren er meer reacties geweest. Die is opvallend goed bezig de laatste tijd
ton duk 05 juli 2017 07:32
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> had eigenlijk Parijs-Nice moeten winnen
> (won er wel 2 etappes),

In ieder geval 2e achter Kelderman...als ze niet samen....
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen