Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Islamitische Staat eist aanslag op Cavendish op

Gepost door Anony 
Anony 05 juli 2017 17:56
Islamitische Staat eist aanslag op Cavendish op

VITTEL – In de laatste hectometers van de vierde Tourrit kwam de Brit Mark Cavendish zwaar ten val tijdens de sprint. Video-analyse van de wedstrijdbeelden toont aan dat de Brit het slachtoffer was van een aanslag.

Op de beelden is duidelijk te zien dat de aanslag gepleegd werd door Bora-Hansgroherenner Peter Sagan. Bij de laffe daad raakten buiten Cavendish ook nog andere renners gewond, zoals John Degenkolb en Ben Swift. Mogelijk dankzij de veel strengere veiligheidsmaatregelen in deze editie van de Tour de France vielen er als bij wonder geen slachtoffers onder de omstaanders, die zich op slechts enkele decimeters van de mislukte aanslag bevonden.

Op het moment van de feiten was het nog niet duidelijk of de Slovaak alleen handelde, maar intussen zijn er beelden opgedoken vanuit IS-gebied waarin jihadi’s de wereldkampioen feliciteren met zijn actie. “Wie vieren de dappere actie in Vittel van Abu Sagan tegen de kruisvaarders Mark Cavendish, Ben Swift en John Degenkolb. Moge Allah het hele peloton uitdunnen en Tom Dumoulin voor eeuwig met verschrikkelijke buikloop aan het bed kluisteren”, zo klinkt het in de video, waarin tevens enkele krijgsgevangenen worden opgehangen aan platte tubes.

Fans van Sagan kunnen amper geloven dat hun held een jihadstrijder is, maar in het peloton wordt gefluisterd dat de renner wel degelijk onder een IS-vlag sliep op hotel. Bovendien zijn op zijn laptop gedetailleerde kaarten van elke Tourrit gevonden, wat suggereert dat hij wel degelijk iets van plan was.

“We zien het vaker bij zogenaamde sleepers (niet-actieve terroristen die wel op elk moment kunnen worden ingezet, nvdr.) dat ze zich erg westers gedragen om geen argwaan te wekken, door bijvoorbeeld openlijk onzedig gedrag te vertonen of ostentatief alcohol te drinken, aldus Lode Gielen, analist bij het OCAD. “Ook zullen ze vlak voor hun aanslag hun baard scheren om nog minder op te vallen, en dat was hier ook duidelijk het geval.”

Peter Sagan is zonder pardon uit de wedstrijd gezet door de Tourdirectie, volgens het UCI-reglement de gebruikelijke straf voor jihadistisch terrorisme. Mogelijk wacht de Slovaak ook een strafrechtelijke sanctie.



Sommigen zullen hier niet mee kunnen lachen, ik vind het wel vermakelijk. Met dank aan de gerenommeerde satirewebsite De Raaskalderij.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2017 17:56 door Anony.
Inigo 05 juli 2017 18:07
Moderator, mag dit weg? Dank.
Anony 05 juli 2017 18:10
Dus er is geen plek voor wat licht vertier op dit prikbord? Aight. Zuurpruim.
Doe dan maar weg. Of plaats het eventueel ergens in een andere thread.
Massimo 05 juli 2017 18:20
Best lastig: kiezen tussen de terreur van IS of die van hele slechte Vlaamse humor.
Cecchini 05 juli 2017 18:27
Ik vind het best leuk.
Ben 05 juli 2017 18:29
Grappig verhaaltje
ton duk 05 juli 2017 18:34
Grappig...dat de belg Philippe Marien een huisvriend is van de familie Van Avermaet en onder druk van die familie besloten heeft om Sagan uit de TdF te verwijderen vind ik dan weer minder grappig
gr
Noot 05 juli 2017 18:42
Sub Culture 05 juli 2017 18:43
Idd en de overheden zijn buitenaardse wezens die ons via media hypnotiseren en ons hun wil opleggen.

Los hiervan, de raaskalderij heeft zijn momenten maar dit is een bijzonder matig schrijfsel.
veluweracer 05 juli 2017 18:47
Beetje vergezocht en opportunistisch is het wel van De Raaskallers.
Aandacht wel gekregen natuurlijk. Hit,s is cash.
Ik heb wel een ietsje gelachen. Mijn excuses daarvoor aan de humorlozen/zuurpruimen onder ons.
Frederik D. 05 juli 2017 18:57
IS is banger voor spot dan voor wapens. Dus maak IS maar lekker belachelijk. Bovendien, IS is belachelijk. Maar zou Mohammed op een fiets Froome op een fiets kunnen verslaan? Hoe ziet dat eruit, Mohammed op een fiets? Maar goed, dat is iets voor een Deens blad of een Frans magazine. Niet voor ons braaf forum. Je suis Hollandais.
Luijt 05 juli 2017 20:13
Ik vind er geen reet aan in ieder geval
Luijt 05 juli 2017 20:16
Wel grappig dat sommigen het wel grappig vinden.

Deze lieden kan ik ook Liberg en Gaaikema aanbevelen.
Horsie is back 05 juli 2017 20:24
Geef me dan maar de man van de silly walks aka Chris Froome op de Mont Ventoux.
Carlos Danger 05 juli 2017 20:34
Frappant en typerend voor deze tijd is wel, dat Cavendish en zijn familie, na de uitsluiting van Sagan, via social media
daadwerkelijk zijn bedreigd.
Pyama 05 juli 2017 20:54
En Roger Hammond?
Man zonder hamer 05 juli 2017 21:00
Hilarisch stuk smiling bouncing smiley
Eazster 05 juli 2017 21:17
Als dit grappig moet zijn dan ben ik liever een zuurpruim.
Frederik D. 05 juli 2017 21:19
Cecchini 05 juli 2017 21:52
God laat ik een grote fan zijn van Theo Maassen, Hans Teeuwen in zijn vroegere jaren, Freek de Jonge, de Betrouwbare mannetjes, Jiskefet, Absolutely Fabulous, The Office, van Vleuten en Muijswinkel, de Vliegende Panters, Herman Finkers, Tomas van Luyn. Tim Franssen, Koot en Bie, kortom de hele linkse Vara kliek en toch vond ik dit een leuk stukje, maar Luijt is een zuurpruim aan het worden. Zo jammer. Je kunt zo veel beter
Eindhovuh 05 juli 2017 21:53
Doet de Speld toch wel een stukje beter.
Carlos Danger 05 juli 2017 22:02
Flauw, banaal, melig, niet grappig, goedkoop, niveau Genee.
Cecchini 05 juli 2017 22:05
Wij wachten op jouw eerste humoristische bijdrage/quote
Carlos Danger 05 juli 2017 22:15
Wacht nog maar even dan.
D. Marrage 05 juli 2017 23:52
Licht vertier?
Andere Peter 05 juli 2017 23:54
Voor het basisidee een 6,5. Het kan wat worden als je het heel sterk uitvoert. Maar de uitvoering is een 3,5. De eerste zin van het stuk is bijvoorbeeld compleet overbodig. Het had ook schurender gemogen. Na aanslagen met vliegtuigen, vrachtwagens en personenauto's, nu de eerste kamikaze-fietser.
Cecchini 06 juli 2017 00:00
AP heeft gesproken. De norm is weer gezet. We kunnen gelukkig weer verder
Carlos Danger 06 juli 2017 00:13
Waar wacht ge dan nog op?
Andere Peter 06 juli 2017 00:37
En een krul voor Cecchini!
El Chaba 06 juli 2017 01:32
Nul grappig, niveau De Speld.
diravi 06 juli 2017 07:10
Leuk gevonden.
merijntje mortirolo 06 juli 2017 09:02
Jezus Christus.
Arsimo 06 juli 2017 09:33
Mee eens. Idee nog niet zo gek, uitvoering bagger.
Koppi 06 juli 2017 09:47
Niet leuk. En als je dat vindt ben je 'dus' een zuurpruim volgens de hoofdofficier van de lach-of-ik-schiet-politie. Zo makkelijk.
Hangmat 06 juli 2017 10:18
Mijn hemel wat een bagger....
Studio Badmuts 06 juli 2017 10:27
#FakeNews! Sad.
Cecchini 06 juli 2017 10:32
Van de Speld

Oordeel zelf

Amsterdamse fietsers verbaasd over diskwalificatie Sagan
'Wat doet 'ie verkeerd dan?'

Het nieuws dat Peter Sagan uit de Tour de France is gehaald vanwege zijn elleboogstoot tegen Mark Cavendish zorgt voor verbazing bij fietsers in Amsterdam. Volgens de hoofdstedelingen gedroeg de Slowaak zich normaal.“Wat doet ‘ie verkeerd dan?”, vraagt een man die door rood dendert en zijn middelvinger opsteekt naar een toeterende taxichauffeur. Ook een meisje dat zich bellend en scheldend door een groep geschrokken toeristen op het trottoir ramt, snapt er niets van als we de beelden laten zien. “Aan de kant lul.”
Cecchini 06 juli 2017 10:33
Altijd benieuwd wat de El Chaba's en Koppi's van de wereld leuk en grappig vinden, en deel dat aub met ons, want wij willen ook wel eens lachen. Ik wil niet mijn hele leven een zuurpruim met een borderline syndroom zijn.
El Chaba 06 juli 2017 12:11
Horsie is back 06 juli 2017 12:17
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zucht..

The guilty undertaker sighs...start één van de mooiste liefdesliedjes aller tijden.

Ik denk eerlijk gezegd, dat dit prikbord begint te zuchten onder het regime van twee grote ronden achtereen.
Niet te doen voor de renners of de lui op de lamme takken. grinning smiley
Cecchini 06 juli 2017 12:24
Oh wat ik vind Zucht en Gaaaaaap toch altijd vreselijk origineel. Ik kan soms zo verlangen naar PvZ
merijntje mortirolo 06 juli 2017 12:26
Niet overdrijven.
El Chaba 06 juli 2017 13:06
Het was dan ook een verkapte ode aan hem.
Hup PietvZucht..!
Koppi 06 juli 2017 13:10
Hoezo 'wij willen ook wel eens lachen'? Je lacht toch om dat geweldige stukje? Je hebt toch je eigen riedel cabaretiers? En nu wil je mijn lolbroeken dus ook nog omarmen. Maar wat blijkbaar moeilijk voor je te accepteren blijft: wat de een leuk vindt, vindt de ander soms niet leuk. Het is dus niet automatisch zo dat jij precies hetzelfde leuk vindt als ik. En andersom, maar dat wist je al. (Mijn hemel, dat ik dit serieus zit uit te leggen...)
Maar vooruit, omdat ik de beroerdste niet ben heb ik speciaal voor jou een wielergerelateerd voorbeeld van wat ik leuk vind. Dat is niet dat interviewtje met Bakelants over die rondemissen. Dat vond ik stuitend kinderachtig en volkomen niet-leuk. Wel leuk vond ik gisteren Bakelants' reactie over het feit dat Gilbert tot strijdlustigste werd bekroond (en niet Bakelants): 'Misschien hebben de podiummissen mogen stemmen'. [sporza.be] Met enige zelfspot terugkomen op z'n blunder, niet dat ik onder de tafel lig maar ik vind 'm leuk. Kan heel goed zijn dat jij en anderen dat niet leuk vinden. Het zij zo, dat geeft verder ook helemaal niks, het is - nogmaals - zelfs volkomen logisch. En troost je: het maakt je heus geen zuurpruim.
Cecchini 06 juli 2017 13:42
Het valt me hier vooral op, dat als iemand een stukje plaatst met het oogmerk iets leuks te delen direct een lading reacties vaak vanuit een zelfingenomen misplaatste arrogantie over zich heen krijgt met de strekking "slecht geschreven, vreselijk oubollig, saai, niet grappig, nivo de Mounties, etc. etc. " daarmee iedereen de lust ontnemend nog eens een keer iets anders te plaatsen. Anony die dit stukje plaatst voelde zich al direct schuldig en vraagt de webmaster het stuk maar weg te halen (zie de reactie van hem bovenin)
Luijt 06 juli 2017 13:52
Punten geven voor idee en uitwerking.....
Luijt 06 juli 2017 13:53
't zal mij de spreekwoordelijke Ballons jeuken...
El Chaba 06 juli 2017 15:06
De reactie van Inigo is misplaatst en slaat nergens op, maar is toch echt een uitzondering hoor. Natuurlijk staat het iedereen vrij om hier (wielergerelateerde) stukjes te plaatsen, dat staat helemaal niet ter discussie. Dat jij negatieve reacties over de inhoud van (door jou) geplaatste stukjes kennelijk nog steeds ziet als een persoonlijke aanval op jezelf zegt alles over jou.
Koppi legt het toch heel duidelijk uit, maar kennelijk wil je het echt niet snappen. Dodelijk vermoeiend..
Cecchini 06 juli 2017 16:39
Ik zie het helemaal niet als een persoonlijke aanval. Ik verdedig hier alleen maar Anony die de moeite nam de prikpagina met een stuk te plezieren.

Laat die persoonlijke aanvallen op mij maar komen, het zal mij een zorg zijn. Ik sta mijn mannetje wel. Het valt me alleen gewoon op, dat velen bij elk stukje dat door iemand wordt geplaatst direct de aanval zoeken om zijn of haar eigen humoristische, intellectuele superioriteit te bewijzen zonder zelf ook maar enigszins op te vallen met iets origineels. In de tijd, dat ik nog wel eens een stukkie plaatste van de VK site kon je voorspellen dat vele prikkers als door een hond gebeten reageerden met de eis dat Jungmann, Tol, of Wagendorp hun bek eens moesten gaan houden, en wat anders moesten gaan doen, en geen verstand hadden van de wielersport, etc. etc. Dat noem ik nou vermoeiend.
Man zonder hamer 06 juli 2017 16:48
Eens Cecchini. Het zou denk ik al een hoop schelen als een ieder voor zich spreekt ('Ik vind') en niet meteen met een oordeel komt ('Het is'). Dat vind ik ten minste grinning smiley
Koppi 06 juli 2017 17:00
Maar als iemand zegt 'Hilarisch stuk' (jij bijvoorbeeldwinking smiley) dan bedoelt hij uiteraard 'ik vind het een hilarisch stuk'. Zo is ook bij een minder positieve kwalificatie. Dat dacht ik tenminste.
Man zonder hamer 06 juli 2017 17:52
Koppi Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar als iemand zegt 'Hilarisch stuk' (jij
> bijvoorbeeldwinking smiley) dan bedoelt hij uiteraard 'ik vind
> het een hilarisch stuk'. Zo is ook bij een minder
> positieve kwalificatie. Dat dacht ik tenminste.

Helemaal gelijk, Koppi. Ik bedoel, ik vind dat jij je koppi er goed bij houdt winking smiley
Frederik D. 06 juli 2017 18:03
Gaat nergens over. Laat iedereen tijdens een saaie etappe zijn saaie meligheid plaatsen en laten anderen naar believen hun saaie commentaartjes plaatsen. Zal allemaal wel.
Ziender Ogen 06 juli 2017 18:10
Precies, je geeft het goede voorbeeld Frederikwinking smiley
El Chaba 07 juli 2017 01:03
Ik laat het hier bij. Beter..
Andere Peter 07 juli 2017 02:19
Die zag ik ook en die vond ik meteen een stuk aardiger. paar leuke kwinkslagen in de tekst. Hier snappen ze wel dat je bij satire moet proberen te zorgen dat elke zin raak is.
Andere Peter 07 juli 2017 02:22
De kritiek is niet op Anony. De kritiek is op het stukje dat hij plaatst. Ik denk dat je dat moet scheiden. Ik denk dat niemand Anony iets kwalijk neemt.
Andere Peter 07 juli 2017 02:25
Ik zie het helemaal niet als een persoonlijke aanval. Ik verdedig hier alleen maar Anony...

Dat is nu net het punt. Je verdedigt de persoon, maar die werd helemaal niet aangevallen. Het stuk werd aangevallen. Dat poogt Chaba duidelijk te maken. Anony wordt er als persoon pas met de haren bijgesleurd doordat jij hem begint te verdedigen. Het gaat niet over de persoon. Scheid dat toch eens.
Arsimo 07 juli 2017 09:35
Heeft Bakelants dat echt gezegd ('Misschien hebben de podiummissen mogen stemmen')? Zo ja, dan vind ik dat best sterk, zowel kwa humor als kwa gezonde zelfspot t.a.v. zijn uitglijder. thumbs up



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/07/2017 10:48 door Arsimo.
Andere Peter 07 juli 2017 10:27
El Chaba 07 juli 2017 11:52
Helemaal mee eens!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen