Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Valverde rijdt de Ronde van Vlaanderen

Gepost door Anony 
Anony 28 maart 2015 16:03
Aldus Het Nieuwsblad.
Ik dacht: dat verdient een topic.
Goozzer 28 maart 2015 16:12
Valverde is een multidisciplinair koersbeest met meer koersgoesting dan een niet te temmen neoprof...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/03/2015 16:13 door Goozzer.
Arsimo 28 maart 2015 16:16
Waar.

Krijg de indruk dat hij kansen wil aangrijpen om grote koersen te winnen voordat het te laat is. Veel tijd heeft hij niet meer mogen we (en hijzelf) aannemen.
Hoentie 28 maart 2015 17:04
Kan me niet geheel aan de indruk onttrekken dat je wat ironisch bent. Voel ik ook wel. Iets met een dopingverleden enzo.
malheur 28 maart 2015 17:31
Hij zegt toch ook 'multidisciplinair'?

Als er ook maar eentje is waarvan ik zeker weet dat ie gewoon altijd alles ervoor gedaan heeft en zal doen is het Valverde wel.
Goozzer 28 maart 2015 18:19
In het geheel niet. Het 'dopingverleden', voor zover überhaupt relevant, is voor mij niet van belang in deze beschouwing. Hoewel ik geen uitgesproken fan ben, kan ik alleen maar bewondering hebben voor een renner met zo'n palmares, en vermoedelijk nog grotere bankrekening, waar na al die jaren nog steeds geen sleet op lijkt te zitten en het programma afwerkt van een bezetene. Valverde houdt van wat hij doet, dat kan niet anders, en dat vind ik tof...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/03/2015 18:20 door Goozzer.
Sub Culture 28 maart 2015 18:34
Heb er een tijdje met met een wrang gevoel naar zitten kijken toen hij na zijn dopingschorsing weer in het peloton verscheen.
Maar de laatste jaren is het vooral genieten hoe hij, met het enthousiasme van een youngster, in het peloton rondrijdt.
Jeanneman 28 maart 2015 18:38
Na wat ie vorig jaar in DDV liet zien, acht ik hem niet eens kansloos voor de top 10.
Anony 28 maart 2015 18:38
En het feit dat hij telkens een noemenswaardig niveau haalt, nagenoeg van het begin tot het einde van het seizoen, zegt veel over zijn natuurlijke klasse.
Ik zal er nooit een fan van worden, maar het respect is wel gegroeid.
Jeanneman 28 maart 2015 18:41
Maar doordat ie altijd en overal koerst wordt een eindzege in een grote ronde steeds lastiger. Iemand met dat statuur had meer dan die ene Vuelta kunnen winnen als ie wat meer had gedoseerd en niet er steeds al op Mallorca te staan. En te winnen, dat wel.
malheur 28 maart 2015 18:49
Mwoah, misschien 1 vuelta meer dan. Luik had hij nog wel eens extra kunnen pakken met iets minder berekenend/laf rijden.
Hoentie 28 maart 2015 18:53
Dan heb ik je verkeerd begrepen. Natuurlijk heeft hij oneerlijk voordeel van zijn jarenlang dopinggebruik - spiergeheugen, belastbaarheid enz enz.

Over de hele linie winnen de jonge gasten, van de "oude garde" rijgt alleen Valv. Piti de zeges aaneen.

Eerlijk gezegd zie ik liever die niet te temmen neoprofs winnen.
malheur 28 maart 2015 19:56
Rodriguez van hetzelfde laken een pak?
Brieske 28 maart 2015 20:04
Bewonderenswaardig is zijn palmares en dat hij overal en altijd wil koersen (voor dat de koers begonnen is).
Maar in werkelijkheid, in de grootste koersen, is het helemaal niet zo'n leuk coureur.
Speelt blufpoker en in de echte grote koersen breekt hem dat gelukkig al jaren op.

Ik blijf het lastig vinden om renners met een smetje te supporteren, al is het moeilijk om daar consequent in te zijn.
Hup Rebellin!

Groet
Linkebal 28 maart 2015 20:21
Ik heb stiekem wel bewondering voor Piti. Maar RVV wordt z'n eerste Vlaamse koers van het seizoen toch? Lijkt me lastig om dan meteen goed te zijn, je moet in dat soort koersen toch even warmdraaien.
Goozzer 28 maart 2015 20:23
Als het zo is dat hij jarenlang (laat staan excessief) doping heeft gebruikt, dan is dat naar alle waarschijnlijkheid eerder in zijn nadeel geweest. I.t.t. wat bij de steroïden e.d. weleens wordt verondersteld, omdat het je lichaam blijvend verandert, gaat dit bij epo en consorten niet op en wijst alles op het tegenovergestelde. Als er al een lange termijn effect is voor deze 'drug of choice' voor duursporters, dan is dat eerder negatief omdat het de eigen natuurlijke aanmaak verstoort, met een enorme terugslag tot gevolg. In zekere zin is dit zelfs een van de principes achter het bloedpaspoort. Hoe dan ook is Valverde een enorme klasbak, waar 99 procent van de (al dan niet wonderschone) jonge talentvolle renners gewoon hun meerdere moeten erkennen...
Goozzer 28 maart 2015 20:26
Ik denk inderdaad ook dat die grote ronde obsessie hem per saldo mogelijk meer heeft gekost dan opgeleverd...
Goozzer 28 maart 2015 20:28
Rebellin is er ook zo eentje die toch bijzonder verzot, in zijn geval mogelijk zelfs (enigszins tragisch) verslaafd, moet zijn op/aan de koers.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/03/2015 20:28 door Goozzer.
Arsimo 28 maart 2015 21:03
Bij Rebellin heb ik het gevoel dat het naast goesting ook om dichten van zijn pensioengat gaat. Toegegeven, niet meer dan een gevoel, geen concrete info op dit punt.
Slimmerd 28 maart 2015 21:11
Mooi ! Al is natuurlijk niet meer dan opvullen van de gaten die zijn ontstaan door de valpartijen van gisteren (Amador en Erviti). Het zouden de vrije weken moeten zijn voor Valverde richting het Waalse werk....
Brieske 29 maart 2015 00:23
Je doet je naam niet echt eer aan, en je schreeuwt, itt andere priknamen, om op je plek gezet te worden
Piti als opvulling?!?
Die start daar maar om een reden, en dat is omdat hij dat zelf wil. Erveti en Amador hebben daar geen fuck mee van doen.

Groet
Rudy t. 29 maart 2015 07:52
Daar leent valverde zich echt niet voor idd. Wellicht dat het ontbreken van Boonen en Cancellara er wel iets mee te maken hebben was mijn gedachte....
Massimo 29 maart 2015 08:12
Denk dat Slimmerd bedoelt dat Valverde nu eens zijn kans mag gaan omdat er twee renners uitgevallen zijn en Movistar toch niets te verliezen heeft.
Arsimo 29 maart 2015 09:24
Lijkt me sterk dat Valverde nu zijn kans *mag* gaan van de ploeg in RVV. Als Valverde plots zijn kans *wil* gaan dan krijgt die deze gewoon van zijn ploeg en gooien ze desnoods een willekeurig renner uit de selectie. Dat er nu renners uitgevallen zijn maakt het 't simpel, dat wel.
Eindhovuh 29 maart 2015 09:35
Exact. Renners als Valverde bepalen zelf.
Walnoot 01 april 2015 10:58
Overigens zit die kerel bijna op 100 profoverwinningen, hier wat feeling met de kasseien onderhouden om op het WK die 100ste te pakken?
Blueprint 01 april 2015 13:33
Voorlopig staat Valverde op de startlijst van de GP Miguel Indurain en niet op die van de Ronde van Vlaanderen.
Arsimo 01 april 2015 13:45
Hmm, dat is dan aangepast want een aantal dagen terug stond Valverde wel degelijk op de RVV-startlijst op diverse sites (o.a. Procylcingstats en nu daar dus niet meer). Lijkt er dus op dat Valverde er bij nader inzien van af ziet?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen