Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tour de France 2017 (2.UWT), rustdag & etappe 10

Gepost door El Chaba 
El Chaba 09 juli 2017 17:29
Tour de France 2017 (2.UWT), rustdag & etappe 10
El Chaba 09 juli 2017 17:29


Morgen eerst de rustdag en dan op dinsdag etappe 10:

Tour de France 2017 (2.UWT), etappe 10: Périgueux - Bergerac (178,0 km)

Aan de ene kant een fantastische etappe gezien maar aan de andere kant vind ik het een enorme kutTour.

Kaartje:





Profiel:





De beklimmingen:

15:36-15:49 | km 100,5/–77,5 | Cat. 4: Côte de Domme (184 m / 3,5 km à 3,3%)
16:25-16:43 | km 138,5/–39,5 | Cat. 4: Côte du Buisson-de-Cadouin (196 m / 2,1 km à 5,6%)




Melodrama ten top in deze etappe.


Top 10 AK na etappe 9:

1 FROOME CHRISTOPHER 1 TEAM SKY 38H 26' 28''
2 ARU FABIO 51 ASTANA PRO TEAM 38H 26' 46'' + 00' 18''
3 BARDET ROMAIN 11 AG2R LA MONDIALE 38H 27' 19'' + 00' 51''
4 URAN RIGOBERTO 188 CANNONDALE DRAPAC PROFESSIONAL CYCLING TEAM 38H 27' 23'' + 00' 55''
5 FUGLSANG JAKOB 53 ASTANA PRO TEAM 38H 28' 05'' + 01' 37''
6 MARTIN DANIEL 105 QUICK - STEP FLOORS 38H 28' 12'' + 01' 44''
7 YATES SIMON 89 ORICA - SCOTT 38H 28' 30'' + 02' 02''
8 QUINTANA NAIRO 21 MOVISTAR TEAM 38H 28' 41'' + 02' 13''
9 LANDA MIKEL 6 TEAM SKY 38H 29' 34'' + 03' 06''
10 BENNETT GEORGE 162 TEAM LOTTO NL - JUMBO 38H 30' 21'' + 03' 53''

Start: 13.10 uur.
Finish: rond 17.25 uur
Prikdude 09 juli 2017 17:35
,



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/07/2017 19:20 door Prikdude.
Eazster 09 juli 2017 17:53
Ik begrijp wat je bedoeld. Vandaag was een fantastisch spektakel. Maar goed de man die de handschoen moet opnemen, ligt in het gips.
Onze rittenkaap de goede Hoop geeft er onvrijwillig de brui aan. Mollema moet werken voor een uitgebluste kopman.
Toch in Bardet zie ik iemand die het SKY nog behoorlijk moeilijk kan maken als het lukt om Aru bij z'n plannen te betrekken en dat word nog moeilijk want die ziet door de bomen het bos niet zo goed meer.

De etappe was loeizwaar,zo als we graag wilden zien. Ook gevaarlijk, maar die valpartij van Porte was gewoon een grove inschattingsfout van een rookie.
Blueprint 09 juli 2017 18:25
Hulde aan Ag2r dat ze er een prachtige etappe van hebben gemaakt vandaag. Ook Astana was weer goed bij de les, hoewel samenwerking en tactisch benul volledig ontbreken bij die ploeg. Froome staat wel aan de leiding, maar de mokerslag die hij vaak uitdeelt in de eerste bergritten is achterwege gebleven. Ik blijf dus hopen dat Bardet en de Astana-mannen met lef en klasse de Sky-trein zullen bestoken en het Froome lastig zullen maken. Grootste verrassing in de top-10 is voor mij Bennett, hoop dat hij dat kan volhouden.

Anderzijds inderdaad zeer jammer dat we zoveel ongelukken hebben gezien en mannen als Porte, Valverde, Gesink, Izagirre en Thomas al kwijt zijn. Tot slot veel te veel saaie sprintetappes, dat had echt beter gekund.
Slimmerd 09 juli 2017 18:35
En met Cavendish, Sagan en Demare out, wordt de tegenstand voor Kittel minder en minder. Wel nadelig dat Matthews nu meer gaat scoren in de vlakke sprints, maar de strijd om groen lijkt al in een vroegtijdige plooi te vallen. 52 punten is een flink verschil of Kittel moet een sprint gaan missen op het vlakke.
Andere Peter 09 juli 2017 18:43
Of het voldoende is betwijfel ik, maar je kunt wel zeggen dat het aantal ploegen met een belang bij een pelotonsprint afneemt. Naast de weggevallen sprinters is het wellicht in Matthews' belang om niet rechtstreeks tegen Kittel te sprinten. Tenslotte kan de dominantie van Kittel er ook toe leiden dat nog wat andere sprintersploegen zeggen: okee doen jullie het dan ook maar. Dat kantelpunt nadert.
Cecchini 09 juli 2017 18:48
Als er nu voor de etappe van zondag een enquete was gehouden met de vraag wie verdwijnt uit de Tour door een val, en er waren de volgende renners als mogelijkheid gegeven

Gesink
Aru
Bardet
Porte
Froome
Thomas

dan was de uitslag denk ik vergelijkbaar geweest met de werkelijkheid van vandaag.
Slimmerd 09 juli 2017 18:52
Quickstep en LottoSoudal waren vooral de werkende ploegen, die sprinters zijn er nog. En ook Katusha en Cofidis zullen blijven rijden voor hun sprinters, die hun kansen ook zien toenemen.
Andere Peter 09 juli 2017 18:56
Daarom begin ik ook met ''Of het voldoende is betwijfel ik''.
Andere Peter 09 juli 2017 19:00
Jaja. En Keith Richards staat al sinds 1966 in de top-10 ''Rockstars most likely to die soon.''

Als men mij vanmorgen had gevraagd welke prikker er op slinkse wijze vanavond een achteraf-voorspelling zou droppen met een verkapte sneer naar enkele renners, dan zou ik jou hebben getipt.

Geen idee waarom je hiermee op mijn sprintersopmerking reageert overigens.
Cecchini 09 juli 2017 19:26
Deze reactie tekent weer eens de onmetelijke arrogantie van AP. Ik plaatst gewoon onderaan een opmerking in deze topic, en AP denkt dat alles om hem draait, en dat ik op hem reageer. Dat is jammergenoeg veel te veel eer voor je. En waarom is het een sneer door te stellen dat het toch vaak dezelfde renners zijn die vallen. Als ik zeg dat Robben weer eens geblesseerd is, is dat dan een sneer. Volgens mij gewoon een vaststelling.
Andere Peter 09 juli 2017 19:27
Blueprint 09 juli 2017 20:07
Kansen voor Groenewegen nemen ook toe.
Slimmerd 09 juli 2017 20:27
Klopt, maar ik zie LottoNL niet renners oproken om achter een vlucht te rijden.
Andere Peter 09 juli 2017 20:48
1. Je reageert op mijn opmerking in de zin dat je daar je reactie plaatst. Niet als nieuwe opmerking. Check/wijzig misschien je instellingen om het te zien, maar ik begrijp nu dat je dit niet bewust deed. Dat heeft niets te maken met het natuurlijk allang aangetoonde feit dat de wereld om mij draait.
2. Context en verdraaien. Een verkapte sneer is alweer iets anders dan sneer. Het is mijn mening dat je een verkapte sneer gaf.
3. Ik houd je een spiegel voor. Ik doe met mijn achteraf-voorspelling over jouw prik, precies wat jij doet met je achteraf-voorspelling over de gevallen renners. Uit je gevoelige reactie zou ik bijna opmaken dat je mijn handelswijze als sneer interpreteert.
4. Ik vind jou best leuk en ik wens je alle goeds.
5. Geestig is het terugkerende patroon. Het gaat over opmerkingen en renners. Jij trekt het in het persoonlijke door ''de onmetelijke arrogantie van AP''. Ik vind het prima hoor. Erger mag ook nog wel. Doe je ding. Maar je kunt blijkbaar niet anders. We zien je steeds meningsverschillen of interpretaties, zelfs smaakverschillen in persoonlijke aanvallen trekken. Vaak voel je jezelf persoonlijk aanvallen. Onlangs vond je ten onrechte dat El Chaba iemand persoonlijk aanviel, nu gaat het plots over mijn persoon.
ton duk 09 juli 2017 21:04
maar als niet oproken niet sprinten betekent ??
gr
Slimmerd 09 juli 2017 21:17
Ik benoem de ploegen die willen rijden voor een sprint, dat zie ik LottoNL niet doen. Blijven sprinten doet Groenewegen natuurlijk wel.
Heisenberg 09 juli 2017 21:29


AG2R staat erg laag, maar die hebben dan ook een ploeg voor de bergen. Dat komt nog wel goed. Ben benieuwd of de dure ploegen Bahrein, Trek en Movistar het tij nog kunnen keren.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/07/2017 21:30 door Heisenberg.
cyclingfreakske 09 juli 2017 21:57
moet hij blijven doen... ervaring opdoen is het belangrijkste in deze ronde.
en je weet niet wat er nog gebeurd in de komende vlakke ritten.... al vrees ik dat de bergritten teveel energie vreten.
Vittal 09 juli 2017 22:55
Het is gewoon een saaie kuttour tot nu toe met veel uitvallende smaakmakers. Hopelijk wordt de Vuelta beter....
Eazster 09 juli 2017 23:20
Waar je in de Tour al geen geld voor kunt krijgen.
Hoe komt Wanty aan 17.700 Scarrole?
PVW 10 juli 2017 06:19
Vier posts vol waarheden maar iets zegt me dat de schrijvers het daar niet mee eens zijn spinning smiley sticking its tongue out
Wanny 10 juli 2017 08:31
Ondanks de kleine verschillen heb je geen moment het idee dat Froome deze Tour nog kan verliezen. Dat is het grootste probleem, er is geen echte strijd om de eindzege. Ik zie niet waar Aru, Bardet en Uran 2 minuten gaan pakken op Froome.
Sub Culture 10 juli 2017 08:37
De Tour is gereden.
Je moet al hopen op pech van Froome of iets dergelijks.

Quintana zal zich ook eens mogen herbronnen.
Wou de dubbel Giro-Tour met als gevolg dat hij in de Giro zeer matig was en dat ook in de Tour is.
Volgend seizoen toch maar eens alles op de Tour zetten?
Luijt 10 juli 2017 08:55
Vandaag op de rustdag krijgt Astana de prijs voor de domste ploeg, uitgereikt door die saaie kwasten van Sky die daarom niet op hun eigen persconferentie kunnen verschijnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2017 08:55 door Luijt.
Pyama 10 juli 2017 08:57
Heb je gezien hoe vaak ze mee zitten in de vlucht van de dag? Paar keer de strijdlust gewonnen en een 3e plaats van Martin.
Pyama 10 juli 2017 08:58
Juist daarom had Astana gisteren niet moeten rijden achter Bardet.
Luijt 10 juli 2017 09:02
Eigenlijk had ik vóór de val van Porte de volgende post willen plaatsen:

Heb sterk het vermoeden dat Porte nooit een einde zal maken aan het tijdperk Froome. Hoe sterk Porte ook is, de man zal nooit verrassen. Hij probeert met ëen zwakkere ploeg op de Sky manier te koersen. Wordt niks.

Toch maar geplaatst, want val doet er niets aan af.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2017 09:04 door Luijt.
Luijt 10 juli 2017 09:07
En dat fijne talent dat gisteren bij Dione zat met zn doorgesnoven kop. Moeten we de komende jaren iedere keer zijn verhaal van de dag gaan aanhoren? Omg.
Luijt 10 juli 2017 09:11
Niet te geloven om na de koninginnenrit dit driemanschap te laten aanschuiven. Doe mij Tour du Jour dan maar.
Sub Culture 10 juli 2017 09:11
Reken op de heren Aru, Contador en Bardet om er nog een alles of niets offensief uit te sleuren.
7de of 2de plaats in het eindklassement, je wil niet consolideren in de wetenschap dat je geen echte aanval op het geel hebt geplaatst.
Cecchini 10 juli 2017 09:33
Ik heb het niet helemaal gezien, maar genoeg om te weten dat Peter Zijerveld wel één van de meest saaie gasten ooit was. En ja, Dijkstra, Clement en Boogerd aan tafel, dan gebeurt er wat. Wat is die Clement heerlijk ontregelend.
Wanny 10 juli 2017 09:47
Aru gaat dit geen 3 weken volhouden. Die gaat blij zijn met een podiumplek.
Contador heeft zijn tijd gehad. Dit zag je al een beetje aankomen, alleen zagen ze dat blijkbaar bij Trek niet. Is al lang geleden dat ie in de Tour nog echt indruk maakte trouwens.
Bardet is de man die nog voor enige opwinding zou kunnen zorgen. Leuke renner die tenminste nog eens aanvalt. Wil Porte ooit Froome verslaan dan zou ie ook wat meer op die manier moeten gaan koersen.
Quintana is wel erg bleekjes dit seizoen. Vraag me af of die ooit de Tour gaat winnen.

Hopelijk volgend jaar een goede Dumoulin in de Tour en Mollema weer gewoon lekker aanklampen voor een top 10. Dan is er nog iets om voor te kijken.
Blueprint 10 juli 2017 09:49
Dat zal ongetwijfeld gebeuren, geen geslaagd experiment van Movistar met de eenzijdig getalenteerde kopman.
Blueprint 10 juli 2017 09:51
Ik denk dat Astana best tevreden zou zijn met Aru op het podium en Bardet is een geduchte concurrent.
ton duk 10 juli 2017 09:52
Dit programma hoort ook gewoon saaie gasten te hebben...lekker weg kabbelend en inhoudsloos
Alleen Ton DUK en mevr v Zetten kijken,denk ik, trouw
Mevr v Zetten wil dan ook enkel weten waarom er geen Nederlanders in de top 10 staan...voor de rest wil ze kastelen, kloosters e.d zien...ook in dit programma met oeverloos gekeuvel en met wat lichte Franse muziek als afsluiting

gr
ton duk 10 juli 2017 09:54
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hopelijk volgend jaar een goede Dumoulin in de
> Tour en Mollema weer gewoon lekker aanklampen voor
> een top 10. Dan is er nog iets om voor te kijken.

Dit weekend viel voor mij dan nog 100% mee met Gesink,Mollema en TenDam ........
gr
Jacco Banaan 10 juli 2017 10:29
@ap
Zijn een paar aparte hystersche mallootische figuren, niet teveel van aantrekken
Zelfde verhaal idem dito waarom ik stelselmatig wordt genegeerd voor de VSS
MarcoV 10 juli 2017 10:47
Eazster Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waar je in de Tour al geen geld voor kunt
> krijgen.
> Hoe komt Wanty aan 17.700 Scarrole?


dagploegenklassement levert ook relatief veel op, die mannen van Wanty sprinten allen voor plaats 11 tm 30 mee.
En verder zijn die geldklassementen natuurlijk vooral een jaarlijks rustdag ritueel, het meeste geld ligt er (terecht) met de eindafrekening ...
ton duk 10 juli 2017 11:00
maar als de usual suspects het niet doen, dan mag TLJ.NL best 's unsual doen.....(wat wel niet in de genen zit van deze ploeg helaas)
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2017 11:03 door ton duk.
Horsie is back 10 juli 2017 11:47
De wormen uit Naarden schudden hun wijze hoofd.
Blueprint 10 juli 2017 11:49
Waarom zou Aru dit niet volhouden? Dan zie ik toch eerder Fuglsang of Uran een off-day hebben of instorten.
Horsie is back 10 juli 2017 12:00
Weet je wat saai is? Een wielerwedstrijd van vele uren, waarbij het alleen niet saai is, als iemand een hand opsteekt.
En als de storm weer gaat liggen, de rivier leeg stroomt... Het leven is zo boeiend. smiling bouncing smiley
Slimmerd 10 juli 2017 12:01
Tsja, als sprinter nummer 5 of 6 in de rangorde zie ik daar totaal het nut niet van. Kittel is oppermachtig, Quickstep lost het maar op. Als andere jaren ploegen DDD of Giant gingen helpen vonden we dat ook verschrikkelijk, maar omdat het nu den NL-ploeg is moet dat wel opeens?

Beter lijkt het me om vlak ook eens mee te gaan in de ontsnapping met eexn Leezer/Martens. Die trein werkt niet, dus zet Groenewegen af en laat het hem daarna zelf uitzoeken en eens ageren.
Horsie is back 10 juli 2017 12:04
Ach jongen, zat jij in die bui.
Bromertà 10 juli 2017 12:05
In de vleesverwerkende industrie vervaagt het onderscheid tussen 't paard en 't domme rund.
Columbus SLX 10 juli 2017 12:16
Is er iets bekend hoe volledig / hoe accuraat die BMC jongens zijn met het verkennen van de Tour?

Die val van Porte was op zo'n onverwachte manier, op een (leek mij) niet al te moeilijke plek.
Het kan natuurlijk altijd wel gebeuren.Maar zo'n beetje het enige wat ik aan Armstrong bewonderde - was dat hij alle relevante ritten kende.
Klim en afdaling.
Slimmerd 10 juli 2017 12:28
Hij heeft deze afdaling nota bene in de Dauphiné gereden, dus zou bekend mogen zijn.
Inigo 10 juli 2017 12:39
Inderdaad, Clement echt heerlijk met al zijn inside verhalen. Nibali die op de Teide alle hotelkamers boekt zodat concurrenten niet kunnen boeken: geweldig.
Luijt 10 juli 2017 12:50
ton duk 10 juli 2017 13:23
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Beter lijkt het me om vlak ook eens mee te gaan in
> de ontsnapping met eexn Leezer/Martens. Die trein
> werkt niet, dus zet Groenewegen af en laat het hem
> daarna zelf uitzoeken en eens ageren.

Geheel eens met natuurlijk een maar
Als je die ontsnapping gemist hebt...niemand anders wil het gaan dicht rijden...dan maar afdoen als bedrijfsongeval en weer 1 dag afstrepen ....?
gr

ps: gister weer een top10-plekje...6x in 9 etappes...best goed voor zo'n ploegje
Bromertà 10 juli 2017 13:34
El Mik 10 juli 2017 14:19
Je kunt je afvragen of Quintana niet gewoon een tikkeltje overschat wordt. Hij was afgelopen Giro niet minder dan in de Vuelta die hij won mijn inziens.
Hij was vorig jaar in de Tour ook niet super en de Vuelta won hij dankzij die ontsnapping met Contador, niet omdat hij bergop superieur was. Hij was erg goed in de laatste bergritten in de Tour van 2015, maar toen werd hij in de eerste bergrit ook op meer dan een minuut gereden door Froome.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2017 14:20 door El Mik.
El Mik 10 juli 2017 14:21
Kan me niet voorstellen dat Porte de belangrijke bergritten niet ook verkend heeft en dan de Dauphine nog er bij ja, daar zal het niet aan gelegen hebben.
Arsimo 10 juli 2017 14:50
Porte staat ook niet echt bekend om zijn handigheid op de fiets. Hij is geen kluns of zo, maar bij de behendigsten in met name afdalingen hoort hij niet. De kans dat het fout gaat in dit soort lastige situaties is dan helaas net wat groter. Jammer, vooral voor hemzelf.
cyclingfreakske 10 juli 2017 15:27
Aru gaat Froome bij het handje nemen en bij elk probleem van Froome de remmen dichtknijpen.

Het huidige wielrennen heeft teveel wielrenners die teveel denken aan "fair play" bij mechanische problemen ipv bij extreme situaties..... het lijkt wel een kanker te worden en ze bij minste kleine incidentje de remmen dichtknijpen.
dat zien niet alleen kijkers niet graag, maar ook de sponsors - nl de werkgever zeg maar.

ze begrijpen niet dat er geen fair play bestaat als het erop aan komt. Porte ging hard tegen de vlakte, maar kneep Froome en co de remmen dicht ? neen, ze gingen nog even sneller afdalen.
Zouden ze wachten als Uran door zijn schakelprobleem van fiets ging veranderen ? neen.
waarom wacht men dan op Froome met mechanische pech ?
dit kan een mooie Tour worden, een hele mooie, maar NU AL helpt men Froome vooral naar de (vrij makkelijke) Tourzege ipv zo hard mogelijk tegenstand te bieden.
slappe hap !

het gaat niet over Froome - die het volste respect vedient - maar de manier waarop men tegenwoordig koerst en zeker in dit soort evenement tot het belachelijke gaat wachten !!! stop dan gewoon met koersen.
cyclingfreakske 10 juli 2017 15:40
Porte is zeker bekend als een behoorlijk slechte daler en gebrek aan technische stuurkunst beschikkend.
Hijzelf weet dat ook maar toch doet hij daar nooit een inspanning op om betere daalcapaciteiten te krijgen........
we zien het in elke ronde dat hij start.
hij had dan nog een geluk dat ze niet eens hard gingen dalen met een pak risico's, anders had het al eerder prijs geweest in de afgelopen etappe.
ofwel een pak tijdverlies.
als zo'n prof zijnde, wetende dat afdalen je zwakste punt is en daar toch nooit aan werken, toont een vorm van mentale luiheid.

neem Froome... hij was qua afdaling echt slecht en zat erg snel op "zijn limiet" op gebied van dalen.
Maar die heeft er snel van geleerd omdat hij vaker zo tijd verloor EN begon na te denken over het belang van de stuurtechniek.
Cecchini 10 juli 2017 16:59
Frederik D. 10 juli 2017 17:15
En zo komt Bennet de top tien binnen.
JW 10 juli 2017 17:21
Slimmerd 10 juli 2017 17:22
Dat was Bennett gisteren al gelukt
Eindhovuh 10 juli 2017 17:29
Is het dit jaar erger dan anders met grote namen die al voor de rustdag sneuvelen?
Ik bedoel: Valverde, Sagan, Demare, Porte etc dat zijn er veel.
Hoentie 10 juli 2017 17:58
De Neel zei altijd: een jaar hollen, twee jaar stil staan. Quintana heeft nu wat magere jaren, maar zal er wel doorkomen. Je moet al een blind paard zijn om niet te zien dat er van die jongen elke dag een paar liter klasse afdruipt.

Misschien eens in een andere ploeg steken?
Walnoot 10 juli 2017 18:04
Ja, het aantal uitvallers is niet zo ver van het gemiddelde over de afgelopen jaren, maar er zijn wel meer grote namen bij dan gemiddeld. Thomas, Izagirre, Majka en Cavendish mogen ook op het lijstje. We missen al drie topsprinters, twee serieuze podiumkandidaten en nog wat ander schoon volk.
Zoldermam 10 juli 2017 18:09
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> Porte is zeker bekend als een behoorlijk slechte
> daler en gebrek aan technische stuurkunst
> beschikkend.
> Hijzelf weet dat ook maar toch doet hij daar nooit
> een inspanning op om betere daalcapaciteiten te
> krijgen........
> we zien het in elke ronde dat hij start.
> hij had dan nog een geluk dat ze niet eens hard
> gingen dalen met een pak risico's, anders had het
> al eerder prijs geweest in de afgelopen etappe.
> ofwel een pak tijdverlies.
> als zo'n prof zijnde, wetende dat afdalen je
> zwakste punt is en daar toch nooit aan werken,
> toont een vorm van mentale luiheid.
>
Dat ie niet zo super daalt, ben ik met je eens. Dus misschien heb je wel gelijk hoor, maar heb je ook enig bewijs dat Porte lui is en er niets aan probeert te doen? De ene renner is op bepaalde gebieden nu eenmaal getalenteerder dan de ander en niet alles is met training extreem te verbeteren.
El Mik 10 juli 2017 18:20
Het jaar dat Nibali de Tour won was het ergst denk ik met o.a. Froome en Contador die er snel uit lagen.
El Chaba 10 juli 2017 18:21
Als je nou je excuses aan zou bieden en beterschap zou beloven, mag je misschien volgend jaar weer meedoen.
Maar gezien jouw totale gebrek aan zelfreflectie acht die kans nihil.
JW 10 juli 2017 18:58
Daar noem je wat !
De ploeg is geen schim van wat die normaal is in de grote rondes.
cyclingfreakske 10 juli 2017 20:41
2014 ?
denk ook wel dat Nibali daar ongeveer zijn beste vormpeil ooit bereikte.... het verschil met de rest deed bijna denken aan andere tijden



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2017 20:43 door cyclingfreakske.
El Mik 10 juli 2017 20:55
Als de beste van de rest Peraud heet..

Ongetwijfeld de beste Nibali ooit, maar Quintana reed de Tour dat jaar niet en Froome en Contador vielen kapot. Als die drie op hun best in de Tour hadden kunnen rijden had Nibali misschien wel of niet gewonnen, maar in elk geval was er geen verschil van 7:37 tussen de nummers 1 en 2 geweest.
Anyway, het ging om uitvallers. Dat jaar waren er op de 1e rustdag al 18 uitvallers, waaronder Froome en Contador dus.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2017 20:58 door El Mik.
Johan 10 juli 2017 22:24
Zo'n dag na de rustdag wil iedereen er toch wel invliegen en voor een etappezege gaan!?
Bovendien wie controleert er op Quick Step na?
Een mooie groep van 6-8 renners zou toch kans moeten maken morgen.
Andere Peter 10 juli 2017 23:07
Bijna jaarlijks hoor je wat Walnoot zegt. Dat er dit jaar veel grote namen slachtoffer zijn. Volgens mij is het een wetmatigheid. Grote namen vallen iets vaker (rijden misschien iets meer op het randje). Maak voor elke Tour een verwachte top-20 van het klassement en je kunt jaarlijks in ongeveer gelijke mate strepen.
Andere Peter 10 juli 2017 23:19
Geestig dat het debat Froome/Aru voortduurt.

My two cents:
- Aru ziet dat er iets met Froome is en heeft een soort roofvogelreflex om aan te vallen (leuk!)
- Hij krijgt een pak mensen in zijn wiel en begint na te denken of er ook nadelen kunnen zitten aan zijn versnelling
- Ondertussen hoort hij dat Froome alweer op een nieuwe fiets zit, op 15 sec
- Hij ziet in dat Sky het toch wel gaat rechtzetten

Per saldo heeft dit geintje vermoedelijk Aru meer energie gekost dan Froome (inclusief de vele vragen erover).
Ziender Ogen 10 juli 2017 23:28
Op zich geen slecht moment natuurlijk alleen kon hij niet vol gaan op dat moment omdat hij weinig ruimte had.
ton duk 11 juli 2017 07:25
Tankink en ik zagen gister ineens hetzelfde over dit voorval (ja,best erg om deze zin te schrijven)
Aru besluit niet aan te vallen als Froome zijn hand omhoog steekt...nee, dat besluit neemt ie als ie ziet dat er iets is met Froome's fiets en Froome in radio begint te praten...ff iets eerder dus

gr
Eindhovuh 11 juli 2017 07:48
Ik denk dat deze analyse heel aardig klopt.
Aru beseft dat wanneer niemand met hem meedoet het kansloos is en het meer kwaad bloed zet dan nodig en stopt.
Bedenkt later een verhaaltje voor de bühne.
Blueprint 11 juli 2017 09:30
Quote
JW
Bovendien wie controleert er op Quick Step na?

Lotto-Soudal, Cofidis, Katusha...
Tinuz 11 juli 2017 10:07
Heel goed omschreven AP!
Is mijns inziens ook niet veel mis mee.
Zo'n Porte laat zich blijkbaar liever scalperen door Froome, ook al naaide hij hem onlangs nog in de Dauphiné!
Kansloos allemaal!
Eindpodium: 1. Froome. 2. Aru 3. Fuglsang
Luijt 11 juli 2017 10:14
De eerste wet van AP.
Jaarlijks, zo niet vaker, terugkerend verschijnsel.
Eindhovuh 11 juli 2017 10:29
Eerste rustdag nu 18 uitvallers: Sagan, Cavendisch, Valverde, Demare, Porte, Thomas, Gesink, Izargirre, Majka e.a.

Vorig jaar eerste uitvaller in etappe 8, en tot etappe 14 waren er maar 10 uitvallers, met als enige "grote" namen Contador en Pinot.

In 2015 waren het er meer, 13 uitvallers tot de rustdag en 21 uitvallers na 11 etappes. Met Cancellara, Dumoulin, Bouhanni, Tony Martin en Rui Costa als 'grote namen"

--

2014 lijkt er dan meer op. Maar om nu de wet van AP geldig te verklaren lijkt me wat ver gaan. Dit is wel degelijk een uitzonderlijk jaar.
Walnoot 11 juli 2017 10:44
Was toch ook best duidelijk in beeld dat Aru na die aanval om overname vroeg aan Porte en Quintana? Die twee weigerden en legden daardoor de koers stil. Aru zelf leek mij totaal niet van plan om dat te doen. Wat hij er een dag later op de rustdag van zegt, tja.
Cecchini 11 juli 2017 11:19
Zoals Joris van de Bergh in zijn samenvattend verslagje al zei, het was weer een uitermate politiek correct dag.
Bromertà 11 juli 2017 11:28
Maar wat die ongestelde boomhanger hierboven beweert is onjuist. Het was vooral en met name Daniel Martin die zelfs met handgebaren tot kalmte maande.
Jacco Banaan 11 juli 2017 11:35
Tom Dumoulin zal ondertussen wel spijt hebben dat hij dit jaar de Giro boven de Tour verkoos. Zijn vorm van de Giro had hij de Tour ook wel gewonnen. Helemaal nu de helft op zijn bakkes/ uit koers is.
Tjappie2 11 juli 2017 11:38
Dumoulin weet zelf ook alles van op z'n bakkes gaan in de Tour.
ton duk 11 juli 2017 12:21
dat wat, achteraf gezien, zijn ontwikkeling tot Ronderenner versnelde....
gr
Arsimo 11 juli 2017 12:28
Inderdaad. Zonder die valpartij naar Hoei had hoogstwaarschijnlijk Dumoulin dit jaar de Giro niet gewonnen. Het kan gek lopen.
Bromertà 11 juli 2017 12:32
Geestig dat een uilskuiken tot de roofvogels behoort en dat hij met z'n ploegmaat verzaakte om de Gele Trui uit te roken toen Bardet aan de boom schudde.
Johan 11 juli 2017 12:49
Ja, Froome had er opeens twee ploegmaats bij die niet eens een Sky-tricot droegen.
En die gaven hem ook nog even de boni's confused smiley
Luijt 11 juli 2017 13:15
Die Aru mag dan Italiaan zijn en alleen daarom al eerder op mijn sympathie rekenen dan al die Angelsaksische saaie knuppelaars en Franse natnekken, hij haalt het toch echt niet bij Nibali. Daar kan ie nog veel van leren, ook al lijkt ie dat niet te willen.
Jacco Banaan 11 juli 2017 13:19
Wat dat betreft is die Nibali een stuk sluwer, ja idd, tijdens de Giro van dit jaar heb ik Nibali al meerdere malen vervloekt omdat hij werkelijk alle truuken gebruikte om Dumoulin te slopen. Wat Nibali wel lukte bij Kruiswijk het jaar ervoor.

Ondertussen... wat mij betreft mag Aru alle truuken gebruiken om het Noord koreaanse Sky blok te slopen. Wat een arrogantie dat ze geen persconferentie geven op de rustdag, mooi weer spelen van SKY. pffff waar was dat pakketje van Wiggins?


Was het niet Froome die als een dolle de afdaling inging van de Le chalet zodat Porte crashte? Froome had ook gewoon normaal kunnen afdalen,.... nee, gelijk weer de tegenstanders onder druk zetten in de afdaling. Als Sky tof doen dat Aru aanviel. pffff



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2017 13:23 door Jacco Banaan.
Luijt 11 juli 2017 13:23
Samen met AGR (gebeurt toch niet, maar goed) slopen die Noord Koreanen!
rustdag 11 juli 2017 13:26
Slimmerd 11 juli 2017 13:27
Vanuit de start rijdt Offredo weg, niemand gaat mee...
Slimmerd 11 juli 2017 13:31
Gesbert sluit toch nog aan en er keek nog wat beweging in het peloton te zijn, maar nu toch breeduit over de weg
Luijt 11 juli 2017 13:31
Hup Offredo dan maar
Johan 11 juli 2017 13:35
Wat een labbekakken...
Slimmerd 11 juli 2017 13:50
5'20 voor Offredo en Gesbert op 160km van de streep
ton duk 11 juli 2017 13:59
DUK begint te rekenen ...20 km lijkt me lang zat
gr
Luijt 11 juli 2017 14:10
Dan gaan ze het redden. Meer dan 5 minuten, dat geven die twee nooit meer weg!
veluweracer 11 juli 2017 14:16
Prikdude 11 juli 2017 14:17
Godzijdank, twee vlakke wandeletappes voor de boeg. Daar waren de wattagekonijntjes en wij als obligate observatoren na de hectische en ontregelende rustdag wel aan toe. De organisatie haalt weer opgelucht adem, het lijzige geitenwollensokkenvolk kan tussen het mentaal daggeren van hortensia's door weer de hele dag aan de twee stuifbloemen krabben terwijl ze mijmeren over de grotere betekenis van een dergelijke overdaad aan nietszeggendheid en misschien met wat geluk wordt het enig ander denkbare contingent volgers, de rampspoedfetisjisten, en passant ook nog verwend met een apocalyptische valpartij tegen het einde.

Froome op de grond, overal gewond, van links tot rechts, het is niet erg kom op doe het.
Inigo 11 juli 2017 14:23
Luijt 11 juli 2017 14:32
Geschke in het tiende wiel. Zie zijn machtige tred.
Slimmerd 11 juli 2017 14:46
5'35 op 119 km
ton duk 11 juli 2017 15:03
DUK rekent verder (nu inclusief een tussenstop bij een Indonesisch afhaaltoko ...wat onberekenbaar is qua tijd eigenlijk).........
gr

ps: heeft TLJ.NL al een renner bijgezet in de "achtervolging"?
Slimmerd 11 juli 2017 15:08
Vermote, Bak en Machado zijn de mannen, Burghardt rijdt al constant in 4e positie
ton duk 11 juli 2017 15:49
Al is het maar voor de kat zijn viool...TLJ.NL, ga nu 's meedoen met de koers !!
gr
Studio Badmuts 11 juli 2017 16:15
Weer gelachen vandaag, dank voor deze bijdrage!
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
lodjan 11 juli 2017 16:25
Hoe ligt de finishlijn erbij? Scheef, krom, kaarsrecht, loodrecht, in een bocht? Zijn de sprinters gebrieft?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2017 17:16 door lodjan.
JW 11 juli 2017 16:25
TLJ NL, NIET (herhaal NIET) luisteren naar Duk !!
Die zit tegenwoordig bij de club Banaan.

Jeemig, bijna half vijf dus normaliter tijd voor een blik op het scherm.
Nog ruim 50 km !!.
De siësta kan nog even duren.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2017 16:28 door JW.
JW 11 juli 2017 16:40
Gerimpeld.
En briefen wordt steeds lastiger volgens Kamp.
lodjan 11 juli 2017 17:18
Wakker worden! Nog 10 km.
Fcdh 11 juli 2017 17:30
Weer Kittel met nummer 4.
Groenenwegen mag zijn sprint weer beginnen vanaf de 20e positie ofzo toch nog knap 3e.
Echt lachwekkend de sprinttrein van TLJ die geen sprinttrein is.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2017 17:30 door Fcdh.
Anony 11 juli 2017 17:30
Vingers in de neus, Kittel.
Greipel sprintte achteruit, Groenewegen nog knap derde.
Tinuz 11 juli 2017 17:33
De sprinttrein van LottoNL krijgt het juiste spoor maar niet te pakken .... Die valt me echt niet mee.
Heisenberg 11 juli 2017 17:35
Eens. Overigens moet Kittel het vaak ook alleen oplossen en begint hij ook van ver. Heeft alleen meer klasse dan Groenewegen.

Benieuwd of ze morgen weer naïef met Kittel naar de streep gaan rijden of dat we wat meer ploegen zien die voor de ontsnapping gaan.
Slimmerd 11 juli 2017 17:36
Matthews kan groen wel vergeten, hij zal al blij mogen zijn als een rot winnen gaat lukken
Ed@ 11 juli 2017 17:39
Groenewegen is gewoon goed.
Allen die zgn trein is er nooit zodat hij van veel te ver moet komen.
Andere Peter 11 juli 2017 17:40
Je stopt op een interessant moment. Neem gerust een steekproef van 20 jaar. In Metz was het bv ook een gejammer van jewelste over een vermeend uniek jaar.

Uiteraard zijn er zoals bij elke meting wel eens afwijkingen (lagere scores). Maar het principe dat vooral grote namen vallen gaat structureel op.
Andere Peter 11 juli 2017 17:42
Misschien in de uitleg achteraf. Maar in de beslissingen op zich was niets politiek correct. Ging om logische belangen.
AK 11 juli 2017 17:43
Volgens mij moet Groenewegen ook naar zichzelf kijken. Martens, Roosen en Leezer zitten op 3km perfect. Als hij daar in vierde wiel zit zitten ze goed.
Carlos Danger 11 juli 2017 17:58
Lag die eindstreep wel recht?
Tinuz 11 juli 2017 17:59
Die Wagner is volgens mij een Duitse spion.
veluweracer 11 juli 2017 17:59
Kittel te sterk. Maar Groenewegen komt er wel.
AK 11 juli 2017 18:10
Wagner zat in het wiel van Groenewegen. Hij verloor zelf het wiel van Leezer.
ton duk 11 juli 2017 18:28
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> TLJ NL, NIET (herhaal NIET) luisteren naar Duk !!

weer niet gewonnen
gr
Eindhovuh 11 juli 2017 19:02
Als Sagan, Cavendish en Demare meesprinten wordt Groenewegen waarschijnlijk weer 5de of 6de. Ik zie de vermeende progressie niet zo.
Prima sprinter maar komt wat te kort. Bouhanni valt me erg tegen deze tour. Greipel lijkt over zijn top.
Er is geen concurrentie(meer) voor Kittel.
Sub Culture 11 juli 2017 19:15
Ik denk dat de enige sprinter die in staat zou zijn geweest om Kittel in deze Tour het vuur aan de schenen te leggen in zijn eigen ploeg rijdt.
Le Puncheur 11 juli 2017 19:16
Zal Bouhanni morgen nog mogen starten? Weer een klap uitgedeeld.
[twitter.com]
Tinuz 11 juli 2017 19:24
Kom er maar in Stef Clement!
JW 11 juli 2017 20:45
Hij had toch al een boete gekregen ?
Die mag naar huis lijkt me.

[NOOT:
Hier zocht ik naar:
Het is ook niet de eerste keer dat Bouhanni deze ronde in de problemen komt. In het slot van de zevende etappe beukten hij en Arnaud Démare elkaar op grove wijze aan de kant. Beiden kregen toen van de jury een boete van 200 Zwitserse Frank wegens 'incorrect gedrag'.]




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2017 22:03 door JW.
JW 11 juli 2017 20:51
Nee. Wel een "schitterende ereplaats", zouden sommige chauvinisten zeggen. !

Denk je dat hij nòg hoger was geëindigd als LTJ een man had bijgezet ?
Walnoot 11 juli 2017 20:54
Dan Martin zat er niet bij op het moment waar ik het over heb. Aru keek achterom recht in de ogen van Quintana en Porte, verder kon op dat moment alleen Bardet het nog bijbenen.

Beetje jammer dat je altijd op de persoon moet spelen trouwens.
JW 11 juli 2017 20:56
De jury heeft al gesproken: 200 Sfrs boete en een tijdstraf van één minuut....
Dat klassement van hem is zo ook naar de vaantjes....



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2017 21:57 door JW.
JW 11 juli 2017 21:01
Och, hij werd nog derde.
Lotto Soudal heeft m.i. nog meer reden voor frustratie.
Hun trein reed m.i. toch redelijk imponerend, maar hun topsprinter liet het weer afweten.
Vraagje: welke trein deed vandaag wel alles goed ? (de klassementstreintjes niet meerekenen !)
Fcdh 11 juli 2017 21:12
Bouhanni komt er weer is mee weg verrassend, Fransman zeker?
Bromertà 11 juli 2017 22:09
Avondetappe. Praten over kinderfietsies. Echt leuk, en we kunnen er heel heel veel van leren, zoals bijvoorbeeld uhh uhh ...

Nee, doe mij dan maar de sympathieke uiterst bescheiden niet winnaar Stef. Of zo'n zelfspot filmpje met Bram, tussen zonnebloemen enzo.
ton duk 12 juli 2017 07:54
de 7e top 10 in 10 etappes ...is gewoon goed

Ik geloof echt (ja,ook en vooral op zondag) dat Uran zijn overwinning te danken heeft aan het aanvallend rijden Cannondale in 1e week...soort loon naar werken
Mannetje meewerkend,Dylan winnend...ja,dus

gr
Cecchini 12 juli 2017 07:59
Stef Clement was gisteravond weer fantastisch. De veruit beste analist van welke sport dan ook.
nachtwacht 12 juli 2017 09:43
LTJ ondergaat de koers. Wat ze vrijwel nooit doen is de koers maken. Als je de koers ondergaat is het hopen op een leuk resultaat en kun je best leuke top 10 plekken halen. Als je de koers maakt, rijd je om te winnen. De kans dat je dan ook een keer echt wint is dan een stuk groter.
Inigo 12 juli 2017 14:10
Inderdaad. Kijk Tour de Jour puur voor Clement en Boogerd. Avondetappe is slaapverwekkend met altijd maar weer die Tukker die al jaren niet meer interessant is.
ton duk 12 juli 2017 14:44
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen