Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Selectie LottoNL-Jumbo voor Vuelta2017

Gepost door Clavan 
Clavan 14 augustus 2017 10:57
Selectie LottoNL-Jumbo voor Vuelta 2017
flag-nz George Bennett
flag-nl Koen Bouwman
flag-nl Stef Clement
flag-be Floris De Tier
flag-nl Steven Kruijswijk
flag-nl Bert-Jan Lindeman
flag-es Juan José Lobato
flag-nl Daan Olvier
flag-nl Antwan Tolhoek
Eindhovuh 14 augustus 2017 11:11
Dan zijn er wel zwakkere teams aan de start.
Een top 10 in het klassement en een ritzege lijkt mij het minimale streven.
Sub Culture 14 augustus 2017 11:21
Tja, je moet wat hé.
Orakel 14 augustus 2017 11:26
Leuk team. Ik vind het zelfs prima dat Lobato mee gaat. Heeft toch circa 10x een top-10 klassering gereden dit seizoen, dus het is niet zó slechts als soms beweerd wordt. Zie Lobato best wel een rit winnen na een zware aanloop. Qua sprintgeweld lijkt deze Vuelta weinig echte klasbakken te trekken. Ik bedoel: een Lobato hoeft niet onder te doen voor Van Genechten, Restrepo, Schwarzmann, Manzin. Misschien dat Degenkolb en/of Modolo het sprintgeweld nog willen oppimpen?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/08/2017 11:27 door Orakel.
Tinuz 14 augustus 2017 11:29
Ploegje dat wel eens kan verrassen, zeg ik vanachter mijn optimistische bril.
Zowel voor het klassement als in de rol van aanvaller.
Kruijswijk heeft bij mij momenteel de hoogste gunfactor van het ganse peloton. thumbs up
Heisenberg 14 augustus 2017 14:10
Goede selectie. Kunnen allemaal redelijk bergop en dat is deze ronde wel handig.

En nu aanvallen. Met z'n allen. De kopmannen zijn geen topfavoriet, dus het heeft geen nu om verdedigend te rijden.

De Vuelta verloopt toch vaak wat chaotischer dan andere rondes waardoor mindere goden meer kans hebben op een zege.
Wanny 14 augustus 2017 14:59
Als Kruijswijk zijn niveau van de Giro 2016 kan benaderen, is ie toch wel een favoriet voor de eindzege.
Eddy Veen 14 augustus 2017 15:28
*****Kelderman
****Kruijswijk, Nibali
***Zakarin, Aru, Alaphilippe
**Meintjes, Majka, Poels, Bennett
*Froome, Barguil, Oomen, Costa, Contador, Nieve, Betancur

(Ik ga hier nog aan sleutelen.)
Luijt 14 augustus 2017 16:56
Zou een leuk podium zijn: Kelderman, Kruijswijk, Nibali = utopie
Orakel 14 augustus 2017 17:06
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als Kruijswijk zijn niveau van de Giro 2016 kan
> benaderen, is ie toch wel een favoriet voor de
> eindzege.


Ik kan mij niet voorstellen dat Kruijswijk een gooi kan doen naar de eindzege, veels te explosief deze Vuelta.
Echter: vorig jaar eindigde Talansky op 7:43 als 5e in het klassement. Een mooie top-10 klassering, misschien wel rond de 5e plak, moet kunnen in topvorm.
Ridder Kale Knikker 14 augustus 2017 18:31
Ton Duk steekt zijn blijdschap over de selectie van Lotto Jumbo ook niet onder stoelen of banken: [www.ad.nl]
Ziender Ogen 14 augustus 2017 18:33
smiling smiley En nog in de Drakenfontein ookgrinning smiley
Ger 14 augustus 2017 19:06
Dat is Ton Duk niet. Die zal dat alleen doen als de ploeg uit allemaal Nederlanders zou bestaan.grinning smiley
ton duk 14 augustus 2017 20:22
ton duk 14 augustus 2017 20:23
In DUKTown ook wel schoonmoederfontein genoemd
gr
ton duk 14 augustus 2017 20:26
Iedereen zal wel weten dat ik met 8 van deze 9 renners best kan leven
Wat een De Tier in deze selectie doet terwijl Boom redelijk in vorm is,is mij een raadsel (en doorn in het oog)
gr

ps: lidmaatschap lottospelletje opgezegd en we zijn zaterdag boodschappen gaan doen bij AH...
Ziender Ogen 14 augustus 2017 20:28
Dat zal ze lerensmiling smiley
Andere Peter 14 augustus 2017 20:30
Eens.

Ongeleid projctiel Boom altijd meenemen in zo'n ploeg die het van uitschieters moet hebben.

Ik heb rond het NK die toestand gebagatelliseerd, maar ik denk nu toch dat er daar meer kapot is gegaan tussen Boom en ploeg.
Orakel 14 augustus 2017 21:33
Ontstond daar de breuk, of kwam de breuk daar aan de oppervlakte?
Wim De Craene 14 augustus 2017 22:16
Tolhoek die als klimmer te boek staat en vorig seizoen als Roompotter de bergtrui won in Zwitserland valt niet echt op nog. In de rittenkoersen die hij dit seizoen heeft gereden bleek zijn vermeende talent voor het omhoog rijden nogal afwezig.
JdB 14 augustus 2017 23:03
Ja, valt net zo op als een Maxime Montfort.
Luijt 15 augustus 2017 01:27
Ach maakt niet uit joh, iedereen zit er wel eens naast.
Luijt 15 augustus 2017 01:29
Groeit inderdaad niet door.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/08/2017 01:30 door Luijt.
ton duk 15 augustus 2017 07:46
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Groeit inderdaad niet door.

Tja, dat riepen we in juni ook nog over Groenewegen die stappen moest gaan maken in de TdF....

Label klimmer is misschien (nog) niet de juiste. Ik zie Tolhoek (idem Bouwman) als een aanvaller , geschikt voor zo ongeveer alle terreinen en niet voor een klassement .. en hij is pas 23...
gr

ps: en dat aanvallen gaat makkelijker in de vrijetijdskleding van Roompot dan in het keurslijf van TLJ.NL



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/08/2017 07:49 door ton duk.
Andere Peter 15 augustus 2017 08:11
Tnax, Dat betekent veel voor me. Van jou als ervaringsdeskundige.
Luijt 15 augustus 2017 08:24
Het kan mij gelukkig ook wat minder schelen
Luijt 15 augustus 2017 08:28
Dat lijkt me allemaal waar wat je daar zegt. Olivier en Tusveld sla ik als klimmers iig hoger aan.
Cyclad 15 augustus 2017 09:37
Wat een onzin dat Tolhoek niet doorgroeit. Dat doet hij nu juist wel. In de voorjaarsklassiekers in Wallonië kon hij lang mee. Hij doet het ook bergop beter dan vorig jaar bij Roompot. Hij is alleen wat minder in de picture omdat hij door Lotto-Jumbo wat voorzichtig gebruikt wordt.
Hij lijkt mij geen rasklimmer, maar een renner die het in de heuvels en middengebergte goed kan gaan doen.

Overigens een zo goed mogelijke selectie voor de Vuelta, veel jonge renners als Olivier, De Tier, Bouwman en Tolhoek die aan het grote werk gaan beginne. Dat kan verrassend uitpakken.
Luijt 15 augustus 2017 10:12
Onzin? Goed Ad!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/08/2017 10:12 door Luijt.
ton duk 15 augustus 2017 10:18
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hij is
> alleen wat minder in de picture omdat hij door
> Lotto-Jumbo wat voorzichtig gebruikt wordt.

Ja, zo kan je Ton DUK's keurslijf ook vertalen winking smiley
gr
Arsimo 15 augustus 2017 13:26
Tolhoek en Bouwman waren in hun beloftenjaren beiden geen hoogvliegers. Nauwelijks zeges en zelfs weinig top 10 plekken in internationale koersen.

Dat wil niet zeggen dat ze geen degelijke profs kunnen worden - zeker Bouwman is aardig op weg - maar grootse zaken moeten van hen niet verwacht worden. Betrouwbare krachten voor de kopmannen op wat pittiger terrein en met enige meeval in hun carriere een handvol leuke zeges zoals Bouwman's Dauphine etappe.
jellevaart 15 augustus 2017 15:33
Vroeger was Giant,, toen Skill Shimano het lachertje. Werden compleet uitgelachen door de Rabobank... tegenwoordig is het andersom
Orakel 15 augustus 2017 16:23
Skill Shimano was ook een laagvlieger, tot Kittel/Degenkolb gecontacteerd konden worden.
TLJ is verre van een lachertje. Winnen dit jaar al 3 etappes in de GT's en doen meestal aardig mee in de klassementen.
Roglic zit zelfs tegen de wereldtop aan.
Gewoon een degelijk team, een middenmotor die budgettechnisch uitstekend presteert.
Luijt 15 augustus 2017 18:48
Ja en in de tijd van Raleigh en Kwantum werd er ook een hoop gelachen. Dat is goed Jelle; lachen is belangrijk.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen