Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tom van Asbroeck: "Ze hebben me twee jaar afgebroken"

Gepost door Ridder Kale Knikker 
Ridder Kale Knikker 23 augustus 2017 11:03
Dit stukje kwam ik tegen op de Sporza site en eerlijk gezegd twijfel ik of ik het moet plaatsen omdat het de Lotto-Jumbo bashers weer een reden kan geven om los te gaan. Ik plaats het echter wel omdat ik het zeer opvallend vind wat hij zegt en ik het weinig sjiek van hem vind om zo over een voormalig werkgever te praten. Zeker niet slim in mijn ogen, daar het peloton zo'n klein mini-maatschappijtje is en deze uitspraak hem in het vervolg weinig goeds zal brengen.

Tom Van Asbroeck werd gisteren 3e in de Vuelta.
wo 23/08/2017 - 09:49 Tom Van Asbroeck (27) sprintte gisteren naar de 3e plaats in de 4e rit in de Ronde van Spanje. "De Tom Van Asbroeck van 2014 is terug. Hij is twee jaar weggeweest", zegt de sprinter van Cannondale.

"Ik kan enkele mensen niet genoeg bedanken"

Tom Van Asbroeck kon gisteren een streep trekken onder een moeilijke periode. "Deze derde plaats betekent zoveel voor mij", vertelde de sprinter op de site van zijn ploeg Cannondale-Drapac.

"Dit toont dat de Tom Van Asbroeck van 2014 terug is. Hij is twee jaar weggeweest."

"Ik moet daar enkele mensen voor bedanken. Vooral mijn vrouw, maar ook Sep en Ken Vanmarcke. Zij geloven in mij en hebben mij gesteund. Ik kan hen niet genoeg bedanken."


Over LottoNL-Jumbo: "Ze hebben mij twee jaar afgebroken"

Tom Van Asbroeck werkt zijn eerste seizoen bij Cannondale af. De voorbije twee seizoenen bij LottoNL-Jumbo vielen onder meer door blessureleed helemaal in het water.

"Ik ben daar alle vertrouwen in mezelf kwijtgeraakt", vertelt Van Asbroeck in Het Nieuwsblad over zijn periode in Nederlandse loondienst.

"Ik kende veel pech en kreeg weinig steun van de ploegleiding. Ze hebben mij twee jaar afgebroken, mentaal zat ik aan de grond."
Sub Culture 23 augustus 2017 11:07


Een iets meer genuanceerd relaas..
Luijt 23 augustus 2017 11:19
Minder negatief over LJ dan in het andere interview.

"Ze hebben mij twee jaar afgebroken", heeft ie kennelijk tegen Sporza gezegd.

Daar lijken het me nou niet echt de types naar, daar bij LJ.....
Walnoot 23 augustus 2017 11:32
Leuke optie op Jumbo te bashen inderdaad, maar Van Asbroeck bashen is eigenlijk nog veel leuker. Want, mijn hemel, 3e plaats in een of andere kutkoersje voor C-sprinters (zo mogen we die etappe van gisteren wel aanmerken, nietwaar), en dan dit roepen. Hij rijdt dit jaar voorlopig niet waarneembaar beter dan de afgelopen twee seizoenen, wat mij betreft. Eerst volgend seizoen maar eens wat presteren voordat hij een grote bek geeft.
Prikdude 23 augustus 2017 11:49
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/08/2017 13:18 door Prikdude.
Orakel 23 augustus 2017 11:54
If you can't stand the heat, get out of the kitchen.
De aanpak van TLJ werkt schijnbaar niet bij 'gevoelige jongens' als Kelderman en Van Asbroeck.
TLJ kan daar tegen in brengen dat ze op deze wijze wel grote resultaten boeken met Roglic en Groenewegen.
Conclusie: als het niet matcht moet je wegwezen. Natrappen en op geen enkele wijze de hand in eigen boezem steken, is dan wel wat zuur en zwak.
Carlos Danger 23 augustus 2017 13:52
Natrappen is altijd een slechte eigenschap.

We hadden 'Grote Tom' en nu blijkbaar een 'Kleine Tom'



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/08/2017 13:54 door Carlos Danger.
ton duk 23 augustus 2017 14:55
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> We hadden 'Grote Tom'

We (Ger,Luijt en ik) hebben nog steeds een 'Grote Tom'
gr
sijbriskie 23 augustus 2017 15:07
Altijd dat cliché dat je niet zou mogen 'natrappen'...als je (voor je gevoel) ergens slecht behandeld bent, waarom zou je daar dan niks over mogen zeggen?
ton duk 23 augustus 2017 15:50
sijbriskie Schreef:
-------------------------------------------------------
> waarom zou je daar dan niks
> over mogen zeggen?

Alles mag maar dan zou TLJ hierop weer moeten reageren en dat is sponsortechnisch bijna onmogelijk
Wel grappig dat Van Asbroeck de 2 rotte appels van TLJ wel ophemelt....
gr
Arsimo 23 augustus 2017 16:03
Ik zou het wellicht iets anders geformuleerd hebben maar met de strekking 100% eens.
Carlos Danger 23 augustus 2017 16:08
sijbriskie Schreef:
-------------------------------------------------------
> Altijd dat cliché dat je niet zou mogen
> 'natrappen'...als je (voor je gevoel) ergens
> slecht behandeld bent, waarom zou je daar dan niks
> over mogen zeggen?


Bad haircut?
Sub Culture 23 augustus 2017 16:33
Denk dat Nederlanders het naar aloude gewoonte moeilijk hebben met de mondige Vlaming.
'Oei, er is hier ineens iemand die zegt waar het op staat'.

WDC kan je eventjes komen aanvullen met een sierlijke zin waarin het woord 'genen' een paar keer valt?
Arsimo 23 augustus 2017 16:49
Mij lijkt dat Tom van Asbroeck beter goed aan zelfreflectie kan gaan doen.

In de 2 jaar bij TLJ startte hij in zo'n beetje al zijn soort koersen. Hij had samen met van Marcke ook weinig concurrentie binnen de ploeg in de Vlaamse koersen en kreeg kansen in overvloed om prestaties neer te zetten. Echter ook toen reed hij alleen in relatief zwak bezette - kwa sprinters - koersen hier en daar top 10 of zelfs top 5, en ook opvallend vooral aan begin en richting einde van het seizoen.

Het patroon in zijn uitslagen dit jaar is wel heel erg gelijkend op de twee jaren bij TLJ. Maar nu is hij ineens terug nadat ze hem "gesloopt" hadden bij TLJ?

Jaja.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/08/2017 16:49 door Arsimo.
valse trage 23 augustus 2017 16:56
Ha, weer een Calimero-vlaming. Even kijken of hij ook een dikke pruil-onderlip heeft... Ja!!! Fan hot smiley
Ridder Kale Knikker 23 augustus 2017 18:37
Meneer Sub, bijna altijd kan ik uw mondige reacties zeer waarderen. Meestal getuigen deze dan ook vaak van intelligentie en humor, een combinatie die mij zeer aanspreekt.

In uw eerste alinea slaat u dit keer even naast de plank, dat is niet erg het kan immers niet altijd raak zijn. Nederlanders hebben geen moeite met mondige mensen, zeker geen mondige Vlamingen, daar wij in het algemeen zeer gesteld zijn op onze zuiderburen. Natrappen vinden we wat minder sjiek, als deze Tom zo mondig was geweest had hij zijn mondje wel geroerd toen hij nog onder contract lag van TLJ. Nu is het een beetje sneu, maar allez dat is mijn bescheiden mening.

Uw laatste alinea maakt me trouwens weer aan het lachen, waarvoor dank!
PVW 23 augustus 2017 20:19
Mijn ervaring is juist dat belgen (zowel walen als vlamingen) veel moeite hebben met de mondigheid van Nederlanders. Ik neem aan een kwinkslag of heb ik steeds met de 'verkeerde' belgen van doen?
JW 23 augustus 2017 21:46
Tsja, ik vond het destijds wel een goede aankoop van TLJ maar hij kon de hooggespannen verwachtingen geen enkel moment waarmaken.
Terwijl hij daar, voor zover ik me herinner, toch wel de kansen voor kreeg.
Mooi voor hem dat hij het nu zo'n stuk beter naar de zin heeft. Maar aan de uitslagen is dat inderdaad nog niet echt te zien.
Dit verhaal zou begrijpelijker zijn als hij nu een aantal mooie overwinningen boekte.
Eazster 23 augustus 2017 21:53
Met mondige Nederlanders waar Belgen zich aan ergeren heb je aan Terpstra wel genoeg.Ten minste dat idee heb ik zo.
Voor de rest vind ik de Nederlanders zo mondig helemaal niet.Misschien Dumoulin maar dan zeker altijd op een correcte manier.
Eazster 23 augustus 2017 21:58
On Topic.Van Asbroeck heeft het simpelweg bij Lotto Jumbo niet waar kunnen maken terwijl ze hem naar mijn mening naar koersen op zijn niveau met genoeg ondersteuning hebben gestuurd.
Als het er in 2 jaar tijd niet uitkomt is het voor 2 partijen soms het beste om te splitsen.Natrappen is in dit geval niet nodig aangezien hij het bij Cannondale niet veel beter doet.
Verder ook eens met Walnoot om deze 3 plek zo te ophemelen neigt naar Calimero gedrag.
Hij zal zelf ook wel weten wie hij daar maar klopte.Als hij nou eens won ..dan was het weer eat anders.
Sub Culture 23 augustus 2017 22:48
Intentie van mijn post leek me duidelijk genoeg.
Maar goed de traagheid omtrent jullie begrijpen bevestigt andermaal het cliché van de domme hollander.
Luijt 24 augustus 2017 00:20
"De traagheid omtrent jullie begrijpen"
Mooi, dat Vlaams!

"Wat doe je Ernie?"
"Ik praat buitenlands Bert!"



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/08/2017 00:20 door Luijt.
Frederik D. 24 augustus 2017 03:12
Lekker dat onderlinge gekat van heuse meneren op leeftijd. Veel leuker dan gewoon cabaret. Jullie zijn een theatertour waardig.
Ridder Kale Knikker 24 augustus 2017 08:44
Hahahaha, heerlijk deze reactie. Hierbij stel ik me trouwens officieel kandidaat als voorzitter voor de Sub Culture-fanclub, welke spoedig opgericht dient te worden.
Columbus SLX 24 augustus 2017 09:48
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> If you can't stand the heat, get out of the
> kitchen.
> De aanpak van TLJ werkt schijnbaar niet bij
> 'gevoelige jongens' als Kelderman en Van
> Asbroeck.
> TLJ kan daar tegen in brengen dat ze op deze wijze
> wel grote resultaten boeken met Roglic en
> Groenewegen.
> Conclusie: als het niet matcht moet je wegwezen.
> Natrappen en op geen enkele wijze de hand in eigen
> boezem steken, is dan wel wat zuur en zwak.

Conclusie - TJL begeleidingsteam is kennelijk in staat om maar met 1 type karakter om te gaan - topatleten met een zgn "vlak affect".
Allemaal Roglic'jes en Groenewegen's aankopen. Volgens mij ga je daarmee erg inperken en maak je het nog moeilijker voor jezelf om waardevolle renners te vinden.

Als je je begeleiding zo inricht dat er ook plaats is voor wat gevoelige types - niks mis mee. Dan neemt volgens mij de kans alleen maar toe dat je aankopen gaan renderen. Aan 1 kant jammer dat Jose de Cauwer geen ploegleider meer is. Volgens mij stond hij er wel om bekend om altijd voor zijn renners klaar te staan.
Remko 24 augustus 2017 14:11
Nederlanders vinden Belgen lief.
Belgen vinden Nederlanders stom (behalve Jan Mulder), net zoals Nederland grote broer Duitsland jarenlang stom heeft gevonden, nu gelukkig niet meer.
Klassiek calimerocomplex.
Luijt 24 augustus 2017 14:48
Frederik D. 24 augustus 2017 18:40
Ik ben fan van eigenlijk alle prikkers hier.
Ger 24 augustus 2017 20:18
Nou nee...niet alle prikkers maar de meeste wel.
SS3000 24 augustus 2017 21:47
Hij bedankt Ken voor de steun, en kraakt ploegleiding tlj af. Grappig, eerste jaar bij tlj was Ken bijna overal waar hij reed zijn ploegleider. Schijnbaar was Ken bin tlj de duivel en nu zijn steun en toe verlaat.....
ton duk 25 augustus 2017 07:28
Eddy Veen 25 augustus 2017 09:37
Ik vind dat het er op deze pagina doorgaans beschaafd aan toe gaat, zoals het serieuze wielerliefhebbers betaamt en daarom is het prettig om hier te komen. Hebben andere sporten ook zo'n forum? Ik kan mij voorstellen dat voetbalfans minder genuanceerd reageren, maar dat is niet op feiten gebaseerd.
cyclingfreakske 27 augustus 2017 01:58
neen... maar Plugge en die Nederlandse nep trainer met papiertje hebben toch wel met veel renners problemen.
egotrippers die de sfeer telkens opnieuw weten te verzieken.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen