Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Pozzovivo verkast naar landgenoten bij Bahrein-Merida

Gepost door Luijt 
Luijt 23 augustus 2017 11:06
Van NOS.nl

Domenico Pozzovivo verhuist van AG2R naar Bahrein-Merida. De nummer zes van de Ronde van Italië tekent een contract voor twee jaar.

Pozzovivo wordt ploeggenoot van onder anderen Vicenzo Nibali, Sonny Colbrelli en Enrico Gasparotto. Hij rijdt momenteel in de Ronde van Spanje. Door een valpartij verloor de Italiaan dinsdag ruim drie minuten.
Luijt 23 augustus 2017 11:08
Een renner van het type waarvan ik de laatste jaren steeds denk: "Wanneer zakt ie nou door het ijs?" en dan gebeurt het steeds niet.....
Walnoot 23 augustus 2017 11:27
Interessante move. Latour dan volgend jaar de kopman voor AG2R in de Giro? En hoe gaan ze dat bij Bahrein doen? Pozzovivo als knecht voor Nibali? Of Nibali en Izagirre samen naar de Tour en de Giro voor Pozzovivo?
sijbriskie 23 augustus 2017 11:30
Latour lijkt voorlopig toch meer talentvol tijdrijder dan klimmer/ronderenner te zijn.
Prikdude 23 augustus 2017 11:48
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/08/2017 20:46 door Prikdude.
Horsie is back 23 augustus 2017 12:00
High Noon in the Ok Coral.
Carlos Danger 23 augustus 2017 14:18
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een renner van het type waarvan ik de laatste
> jaren steeds denk: "Wanneer zakt ie nou door het
> ijs?" en dan gebeurt het steeds niet.....


Wel probeert hij best vaak door het asfalt te vallen.
sijbriskie 23 augustus 2017 15:05
Dopingpopulist
Arsimo 23 augustus 2017 15:57
Deze transfer doet me er weer aan herinneren dat het ergens best wel triest is dat alle tegenwoordige Italiaanse toppers (of wat daar voor door moet gaan) bij niet Italiaanse teams rijden. Ondenkbaar zo'n 10 jaar geleden. Hopelijk keert het tij binnen een paar jaar.
Walnoot 23 augustus 2017 16:57
Persoonlijk zie ik Bahrain als een semi-Italiaanse ploeg. Zowel een groot deel van de renners, inclusief zeker het merendeel van de kopmannen (zeker met Pozzovivo er bij), als het grootste(?) deel van de staff is Italiaans.

Wat betreft de Italiaanse 'toppers': de generatie van 89/90, met Aru, Colbrelli, Trentin, Ulissi en Felline begint intussen toch aardig aan de weg te timmeren en de beste jaren van die generatie gaan nu komen. Daarvoor was het natuurlijk een aantal jaren matig. Dopingproblemen hebben hun tol geëist.
El Mik 23 augustus 2017 17:58
Voor UAE geldt hetzelfde (is dan ook gewoon de voortzetting van Lampre)
Walnoot 23 augustus 2017 22:15
Klopt, in mijn hoofd was dat zelfs nog een Italiaanse ploeg. Is natuurlijk niet zo.

Zie trouwens net dat Viviani ook tot de generatie 89/90 behoort. Het moet haast wel zo zijn dat een paar Belgen zaad in Italië uit hebben gedeeld in die jaren.
tvm 23 augustus 2017 23:27
> Een renner van het type waarvan ik de laatste
> jaren steeds denk: "Wanneer zakt ie nou door het
> ijs?" en dan gebeurt het steeds niet.....

Heb je de ronde van Zwitserland niet bekeken?
Luijt 24 augustus 2017 11:00
Ja heb ik, ondanks dat het een troosteloze ronde is wat mij betreft, dus soms tegen wil en dank.

Laat die Pozzo daar na z'n wat mij betreft onwaarschijnlijk goede Giro toch ook nog een etappe pakken. Die naar de Abulapass. En die laatste ga ik dit weekend waarschijnlijk ook doen. Wat een toeval he?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen