Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

La Vuelta a España | etappe 6 | Vila-Real - Sagunt (204,4 km)

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 23 augustus 2017 18:51
Kans voor aanvallers en sprinters.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/08/2017 09:27 door Heisenberg.
Heisenberg 23 augustus 2017 18:51
Etappe 5


Klassement
1 Christopher Froome Team Sky 18:07:10
2 Tejay van Garderen BMC Racing Team 0:10
3 Johan Esteban Chaves ORICA-Scott 0:11
4 Nicolas Roche BMC Racing Team 0:13
5 David de la Cruz Quick-Step Floors 0:23
6 Vincenzo Nibali Bahrain Merida Pro Cycling Team 0:36
7 Fabio Aru Astana Pro Team 0:49
8 Adam Yates ORICA-Scott 0:50
9 Simon Yates ORICA-Scott 1:09
10 Michael Woods Cannondale-Drapac Pro Cycling Team 1:13

Etappe 6
Start = 12:26 uur
Finish ~ 17:40 uur




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/08/2017 18:56 door Heisenberg.
Orakel 23 augustus 2017 19:00
Tja, wat een gekke etappe... Daar moeten klassementsmannen op hun hoede zijn.
tvm 23 augustus 2017 21:40
Dit wordt een (grote) groepssprint. QS wil een sprint hebben met Trentin lijkt me. Als hij tenminste de sprinttrui wil winnen deze Vuelta.
QS heeft in ieder geval de ploeg (Jungels, Mas, Ala, Terpstra, etc.) om het te controleren.
Sub Culture 23 augustus 2017 21:48
Zo'n bochtige finale als gisteren ligt Trentin veel beter dan een pure massasprint.
Walnoot 23 augustus 2017 22:01
Als hier tien man wegrijden die al ver staan, zien ze die echt niet meer terug.
ton duk 23 augustus 2017 22:14
Ik nomineer Monfort en Bouwman voor de vlucht van de dag...
gr

ps: waar ik zei Bouwman,bedoel ik Bennett...stop de tijd



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/08/2017 13:49 door ton duk.
Carlos Danger 23 augustus 2017 22:30
Afgebroken Tom van Asbroeck breekt door met formidabele eindspurt en
geneest voorgoed van zijn 'Achy Breaky Heart'.
Tinuz 24 augustus 2017 11:38
Kzou als LottoNL'er meespringen vandaag...
Cecchini 24 augustus 2017 11:41
Als iemand een grote ronde kan winnen, dan is het Wilco Kelderman’

Artikel uit de NRC




In zijn juniorentijd was Wilco Kelderman (26) allround zo goed, dat zelfs Tom Dumoulin tegen hem opkeek. Vooral in tijdritten, tegenwoordig dé discipline van Dumoulin, was Kelderman beter. Niet de latere winnaar van de Giro, maar Kelderman, een schriel en onopvallend ventje uit Barneveld, zou het gaan maken in de grote rondes. Hij was de grote belofte van de Nederlandse wielersport, met zijn fysieke capaciteiten was alles mogelijk.

Maar er is veel gebeurd. Dumoulin is de grote man, na zijn Giro-zege afgelopen mei, Kelderman heeft de verwachtingen (nog) niet waar kunnen maken. Zijn opwaartse lijn stokte na 2014, vooral door valpartijen en blessures. Dumoulin en Kelderman rijden sinds dit jaar weer voor dezelfde ploeg, Team Sunweb, de succesformatie die de Giro won en twee truien mee terugnam uit de Tour. In de Vuelta, die zaterdag is begonnen, is het de beurt aan Kelderman om te laten zien dat hij nog altijd tot de besten behoort.

Jeugdtrainer Wim Sluis ziet het wel gebeuren. „Wilco is het grootste wielertalent ter wereld. Dat heb ik altijd geroepen, en dat doe ik nog steeds.” Sluis maakte kennis met Kelderman toen hij als tiener van een vereniging in Amersfoort overkwam naar de fietsclub De Volharding, een begrip in de regio. „Er kwam een iel jochie binnen”, vertelt Sluis. „Bescheiden, rustig, de ideale schoonzoon. Eigenlijk een beetje te lief voor dit metier, maar met ongekende mogelijkheden. Hij kan sprinten, tijdrijden en hard bergop.”


Vader Gijsbert Kelderman haalde destijds zijn schouders op als zijn zoon door de trainer het grootste wielertalent ter wereld werd genoemd. Hij moest het nog maar zien. Zijn jongste zoon was nooit een krachtpatser geweest. Bij de F’jes gevoetbald, daarna hardrijden op de schaats. Wilco schopte het tot de C-selectie, maar als tiener stagneerde zijn ontwikkeling. Pa Kelderman, niet de grootste prater: „Om hard te kunnen schaatsen heb je gewicht nodig. Wilco was veel te licht.” Evengoed trok de familie – pa, ma en drie zoons – er in de winterse weekenden op uit om wedstrijden te rijden. Maar toen Wilco en zijn vier jaar oudere broer Martin in de zomer ook wilden fietsen, moesten ze kiezen. Ze kozen voor het asfalt.

Want de broers hadden ontdekt dat ze op een racefiets van nature harder konden dan hun leeftijdgenoten. Al bij de junioren viel Kelderman op. Toen hij op een officieus jeugd-EK in Luxemburg op zijn vijftiende heuvelop met kop en schouders boven de rest uitstak, hadden de belangrijke pionnen van de vaderlandse opleidingsploeg genoeg gezien. Deze keer was het Peter Zijderveld, trainer bij het Rabobank Development Team, die pa Kelderman erop wees: „Als er eentje prof wordt, dan Wilco.”


Zijn tijd vooruit

Kelderman maakte de mavo af, maar op het moment dat het grote Rabobank hem inlijfde, stopte hij met zijn mbo-opleiding Multimedia om zich op het fietsen te richten. Zijn ouders gaven meteen groen licht. „We deden waar hij gelukkig van werd. En dat was fietsen op zijn Vitus Turbo.”

In die jaren nam Rabobank de Ardennenproef af, twee tests na een trainingskamp: een tijdrit over de steile Côte de Wanne en eentje over de langere Côte du Rosier. Zijderveld: „Wilco was de snelste van iedereen, terwijl hij op een te zware fiets reed. En dat deed hij met een grote glimlach op zijn gezicht. Hij was een echte liefhebber, zat bijna nonchalant op de fiets. Als iemand in Nederland een grote ronde kan winnen, dan is het Wilco.”

Broer Martin vertelt dat Wilco en hij hun tijd ver vooruit waren. Martin ontwikkelde tijdens zijn studie fysiotherapie een fietspositiemeetsysteem en paste zijn kennis toe op zijn talentvolle broertje. Zo zat Wilco altijd het efficiëntst van iedereen op zijn racefiets, met de perfecte hoeken zadel-stuur-trappers. Op zijn beurt zocht Wilco avonden lang op internet naar nieuwe snufjes, nieuwe technieken voor zijn fiets. Dat doet hij nog altijd. „Wilco heeft de neiging alles tot in detail uit te zoeken. Dat kan zijn grote kracht zijn”, vertelt Martin Kelderman. „Maar soms slaat hij erin door.” Hij doelt op een periode waarin zijn broertje experimenteerde met een zo laag mogelijk lichaamsgewicht. Daarmee was voor Kelderman de winst niet te behalen: mentaal trok hij dat slecht.

In 2014 werd Kelderman zevende in zijn tweede Giro, en wedijverde later dat seizoen bergop met toprenners Chris Froome en Alberto Contador in het Criterium du Dauphiné, een korte etappekoers in Frankrijk. Maar de voorbije twee jaar was zijn loopbaan een worsteling, vooral met zichzelf. Zijn eerste Tour, in 2015, had hij last van zijn rug en eindigde hij als 79ste in het algemeen klassement. Een jaar later had hij materiaalpech tijdens een afdaling en schoof hij tegen het smeltende asfalt. Einde klassement, alweer: Kelderman eindigde als 32ste, geen plaats voor een wielrenner die al sinds zijn tienerjaren de hemel in wordt geprezen.


Geen prater

Bij Lotto-Jumbo kon hij maar moeilijk omgaan met de rol van kopman en het bijbehorende verwachtingspatroon, en dus stapte hij dit jaar over naar een nieuwe omgeving, bij Sunweb. Gijsbert Kelderman: „Bij Sunweb hebben ze een visie met Wilco, en daar wijken ze niet van af. Dat is belangrijk voor hem. Hij wist in januari al dat hij de Vuelta als kopman zou rijden. Bij Lotto-Jumbo was dat niet.”

Broer Martin: „Wilco is enorm gedreven, kan zich ergens totaal in vastbijten. Maar als het dan niet gaat zoals hij het wil, heeft hij moeite los te laten. Dan kan hij behoorlijk in de put zitten. Hij kan er ook moeilijk over praten, dat had hij als kind al. Als hij hard onderuit ging met de mountainbike, dan zag je niets aan hem.” Oud-ploegmakker Jos van Emden schetst hetzelfde beeld. „Ik heb jaren met hem op de kamer gelegen, maar heb nog steeds het idee dat ik de echte Wilco niet ken. Waar ik soms ontplof, kropt hij alles op. Van mij zou hij best eens wat meer beuken uit mogen delen. Dan laat hij zien: hé jongens, hier ben ik.”


In maart brak Kelderman bij een val in Italië zijn wijsvinger. In het revalidatietraject ging hij als een bezetene te werk, want hij wilde op tijd fit zijn om te knechten voor Dumoulin in de Giro. Uren zat hij op de rollerbank, geen pretje voor een renner. Kelderman verscheen afgetraind aan de start in de Giro, maar reed in de negende rit tegen een stilstaande motor op en brak dezelfde vinger opnieuw.

Ditmaal nam hij rust voor hij weer op zijn fiets sprong. In de periode daarna trainde hij veel met Van Emden, die in dat gedrag een volwassen geworden renner herkende. Meer dan ooit hoort Kelderman nu in het rijtje favorieten voor een podiumplaats in Madrid, waar op 10 september de Vuelta eindigt. „Hij is misschien wel in de vorm van zijn leven”, denkt broer Martin. „Hij is fris, mentaal sterker na al die tegenslagen. Ik zag laatst eindelijk het vuur weer in zijn ogen.”
Tinuz 24 augustus 2017 11:42
Oh, en als ik pink panther Jetse Bol was, zou ik ook meespringen vandaag!
Bromertà 24 augustus 2017 12:15
Ja, laten "we" een mild zijn voor Kelderman. Hij verdient 't. Prachtige atleet, geef 'm de tijd om te rijpen tot een coureur !
Inigo 24 augustus 2017 12:25
Inderdaad. Goed dat hij bij broekenteam TLJ weg is.
Slimmerd 24 augustus 2017 12:57
Na 20km koers de eerste ontsnapping van de dag, het zijn Terpstra en Agnoli
Sub Culture 24 augustus 2017 12:58
Prima renner die wat beterschap laat zien, maar oh zo kleurloos.
Geef mij dan maar een Dumoulin, uitstraling, leuk om naar te luisteren.
Slimmerd 24 augustus 2017 13:04
Zonder enig succes. Oss en S. Clarke zijn de volgende die het proberen

Iets zegt mij dat we toch nog wel naar een kopgroep van 10+ renners gaan.
Heisenberg 24 augustus 2017 13:09
Een filmpje bij de live-ticker van La Vuelta met Steven Kruijswijk. Hij verwacht dat het een dag voor de aanvallers wordt, dus TLJ gaat proberen mee te zitten. Lobato is het plan B.

Ik ben benieuwd.
Slimmerd 24 augustus 2017 13:20
Ik zou Lobato gewoon proberen mee te krijgen in de vlucht
Slimmerd 24 augustus 2017 13:20
18 renners rijden voorop wanneer ze aan de eerste beklimming beginnen
Slimmerd 24 augustus 2017 13:23
Trentin voorop met o.a. Bennett, Caruso, E. Mas, Soler.
Villella behoort tot paar renners die de oversteek nog willen maken
Slimmerd 24 augustus 2017 13:28
18 man voorop, dan 3 man op 25'', nog eens 4 op 40'', peloton 1'42
Slimmerd 24 augustus 2017 13:33
Marczynski, Trentin, E. Mas, Bennett, Vilela, Chevrier, Scully, Rojas Gil, Caruso, Arroyo, Chernetskey, Domont, Soler, Pedrero, Navarro, Visconti, Kämna, Poljanski, Skujins, Villella, Belkov, Haller, Morton en Bonnafond vormen momenteel de eerste groep



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/08/2017 13:35 door Slimmerd.
Slimmerd 24 augustus 2017 13:33
Atapuma, Pantano, Olivier en Courteille maken onderdeel uit van een tegenaanval
Horsie is back 24 augustus 2017 13:42
Even tussendoor.

Wegdam "WK tijdrijden" 40-45;
Grasman "WK tijdrijden" 45-50 vandaag?
Dumoulin WK tijdrijden mannen?

Jack Bobridge hoeven we in elk geval niet meer te verwachten. Busted bij een undercover politie actie tegen straatverkoop drugs.
Was me even ontgaan. Hij trad vorig jaar al terug om medische redenen. Gelukkig word ik hier toch niet gelezen. grinning smiley

Het vraagteken bij Remco Grasman kan er af.
Nu gij nog Tommeke!



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/08/2017 23:43 door Horsie is back.
Slimmerd 24 augustus 2017 13:46
Kopgroep:

Astana (4): Chernetskyi, J. Hansen, Lutsenko en Sanchez Gil
AG2R (3): Chevrier, Domont en Geniez
Cannondale (3): Scully, Skujins en Villella
Movistar (3): Pedrero, Soler en Rojas Gil
Quickstep (3): Jungels, E. Mas en Trentin
BORA (2): Benedetti en Poljanski
Cofidis (2): Bonnafond en Navarro
Katusha (2): Belkov en Haller
LottoNL (2): Bennett en Olivier
Lotto Soudal (2): Marczynski en Monfort
UAE (2): Atapuma en Polanc
Aqua Blue: Warbasse
Bahrein: Visconti
BMC: Caruso
Caja Rujal: Arroyo
Dimension Data: Morton
FdJ: Courteille
Manzano: Vilela
Sunweb: Kämna
Trek: Pantano



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/08/2017 14:00 door Slimmerd.
Slimmerd 24 augustus 2017 13:47
Er zit ook nog een Hansen vooraan, 37 renners dus, alleen nog niet duidelijk of dit Adam, Jesper en Lasse Norman is.
Slimmerd 24 augustus 2017 13:49
Orica en Sky de enige ploegen die niet mee zijn, Sanchez Gil op 3'24 de best geklasseerde in AK.

Villella uiteraard de eerste bergpunten binnengehaald.
Slimmerd 24 augustus 2017 13:49
Verschil overigens slechts 1'10 momenteel
Ger 24 augustus 2017 13:59
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Er zit ook nog een Hansen vooraan, 37 renners dus,
> alleen nog niet duidelijk of dit Adam, Jesper en
> Lasse Norman is.


Jesper Hansen zit vooraan.
Slimmerd 24 augustus 2017 14:00
Astana dus met vier man mee.
Slimmerd 24 augustus 2017 14:01
Verschil gegroeid naar 3'02
Slimmerd 24 augustus 2017 14:03
Op de 2e klim van de dag verliezen we vooraan al wat mannen: Lutsenko, Trentin, Caruso, Geniez, Haller, Scully, Courteille en Bonnafond kunnen (voorlopig) niet meer mee
Heisenberg 24 augustus 2017 14:03
Wie gaat er rijden in de kopgroep? Met zulke sterke trio's van Quick-Step, Movistar en Astana is het voor de meeste andere renners niet erg aantrekkelijk om mee te werken. Dan kan je beter gokken op je (B-)sprinter in het peloton.
Slimmerd 24 augustus 2017 14:06
Wie gaat er rijden in het peloton is ook de vraag natuurlijk
Slimmerd 24 augustus 2017 14:20
Verschil gezakt naar 1'50, vooraan nog 27 man (nog niet echt duidelijk wie de andere afvallers zijn)
Orakel 24 augustus 2017 14:24
Rijdt de kopgroep zo traag, of jaagt het peloton?
Heisenberg 24 augustus 2017 14:27
14:21
Dani Navarro (Cofidis) is also in the 28 man leading group.

14:13
The 27 remaining at the front of the race are Jarlinson Pantano (Trek-Segafredo), Bob Jungels, Enric Mas (Quick Step), Antonio Pedrero, José Joaquín Rojas, Marc Soler (Movistar Team), Lennard Kämna (Team Sunweb), Cesare Benedetti, Pawel Poljanski (Bora-Hansgrohe), Clément Chevrier, Axel Domont (Ag2r La Mondiale), Toms Skujins, Davide Villella (Cannondale-Drapac), George Bennett, Daan Olivier (LottoNL-Jumbo), Darwin Atapuma, Jan Polanc (UAE Team Emirates), Sergei Chernetski, Jesper Hansen, Luis León Sánchez (Astana), Tomasz Marczynski, Maxime Monfort (Lotto-Soudal), Giovanni Visconti (Bahrain-Merida), Lachlan Morton (Dimension Data), David Arroyo (Caja Rural-Seguros RGA), Larry Warbasse (Aqua Blue Sport) and Ricardo Vilela (Manzana-Postobón).

Team Sky set a hard pace in the peloton.
Slimmerd 24 augustus 2017 14:36
DNF Gonçalves
Cecchini 24 augustus 2017 14:37
Trentin weggezakt uit de kopgroep. Zo'n matige klimmer is hij toch niet, en zeker niet in de vorm waarin hij verkeert ?
Heisenberg 24 augustus 2017 14:42
Wel mooie actie van Lutsenko. Dag na ritzege alles geven om Luis Leon Sanchez in de kopgroep te krijgen en daarna laten lopen. Als de kopgroep voorop blijft is LL een groot kanshebber en bovendien doen ze een goede zaak voor het ploegenklassement.
Luijt 24 augustus 2017 14:45
Zie ik dat goed, maar liefst met z'n tweeën van de partij?
Cecchini 24 augustus 2017 14:46
Ja, je gelooft je ogen niet hé ?
Luijt 24 augustus 2017 14:49
De bijtjes vliegen weer
Prikdude 24 augustus 2017 14:51
Geen pannenkoek maar momenteel enkel sterkere klimmers of talenten over toch? Geniez, Caruso en Lutsenko (nuja na gister dan wellicht niet) zijn opvallender lossers...
Slimmerd 24 augustus 2017 15:03
Jungels en Monfort nu met 18" voorsprong op de andere 26.
Peloton op 2'30.

Nog 94km
Horsie is back 24 augustus 2017 15:17
Ziet er niet uit, dat veranderen van een topic titel.
Heisenberg 24 augustus 2017 15:24
Wat bedoel je?
Luijt 24 augustus 2017 15:24
Sorry knol, ik zal me inhouden waar het jouw taalfouten betreft.
MarcoV 24 augustus 2017 15:25
is er nu morgen weer iemand die gaat zeggen dat Monfort 'nooit aanvalt'?
Luijt 24 augustus 2017 15:26
Dit is zun eerste
ton duk 24 augustus 2017 15:27
MarcoV Schreef:
-------------------------------------------------------
> is er nu morgen weer iemand die gaat zeggen dat
> Monfort 'nooit aanvalt'?

Als je aandringt, wil ik dat morgen best doen
gr

ps: Zijn Jungels en Monfort en hoe zijn de verschillen ?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/08/2017 15:28 door ton duk.
Eddy Veen 24 augustus 2017 15:30
56 sec met achtervolgende groep, 2.09 met peloton
Horsie is back 24 augustus 2017 15:31
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sorry knol, ik zal me inhouden waar het jouw
> taalfouten betreft.

Is het nou vilein of villain, Luid?
Horsie is back 24 augustus 2017 15:34
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat bedoel je?

Ik geef mijn gevoel weer en dan antwoord op uw vragen.
Luijt 24 augustus 2017 15:34
Het is in ieder geval vaker met dt
Lauwerszz 24 augustus 2017 15:43
Kopgroep weer samen, peloton op 2:25
Ruudje2209 24 augustus 2017 15:50
Kopgroep op de top flink uitgedund:

Atapuma, Domont, Marczynski, Pantano, Mas, Sanchez, Hansen, Visconti oa nog mee



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/08/2017 15:51 door Ruudje2209.
Walnoot 24 augustus 2017 16:00
Dat beulswerk van Sky geeft toch wel een extra dimensie aan zo'n koers. Het blijft spannend of het peloton toch nog terugkomt. Was gisteren ook lang het geval.
Ruudje2209 24 augustus 2017 16:04
Kopgroep na de afdaling weer gegroeid:

Zijn nog over (?)
Jarlinson Pantano (Trek-Segafredo), Bob Jungels, Enric Mas (Quick Step), Antonio Pedrero?, José Joaquín Rojas?, (Movistar Team), Lennard Kämna (Team Sunweb), Cesare Benedett?i, Pawel Poljanski (Bora-Hansgrohe), Clément Chevrier, Axel Domont (Ag2r La Mondiale), George Bennett, Daan Olivier (LottoNL-Jumbo), Darwin Atapuma, Jan Polanc (UAE Team Emirates), , Jesper Hansen, Luis León Sánchez (Astana), Tomasz Marczynski, Maxime Monfort (Lotto-Soudal), Giovanni Visconti (Bahrain-Merida),, David Arroyo (Caja Rural-Seguros RGA),and Ricardo Vilela (Manzana-Postobón).
Orakel 24 augustus 2017 16:05
3 minuten is een mooie marge, maar als het op de top 3:30 is dan gaan de sprintersploegen gas geven.
Ruudje2209 24 augustus 2017 16:13
Pantano, Jungels, Mas ,Pedrero, Rojas, Kamna, Benedetti, Poljanski, Chevrier, Domont, Skujins, Olivier, Atapuma, Polanc, ll Sanchez, Hansen, Marczynski, Monfort
Visconti, , Navarro, Arroyo, Vilela. Mas Bonet

Kopgroep volgens sporza
Heisenberg 24 augustus 2017 16:17
Live beelden bij de NOS: [nos.nl]

Het verschil is 2'30 met nog 42 km. te gaan. Benieuwd wat er op de laatste (en zwaarste) klim van de dag gebeurt.
Ruudje2209 24 augustus 2017 16:23
Aanval contador. klein groepje scheidt zich af met poels froome contador 2 man van sunweb mee.
Ruudje2209 24 augustus 2017 16:25
Vooraan valt Mas aan. Jungels al gegrepen door groep Contador/Froome/Kelderman
Ruudje2209 24 augustus 2017 16:27
Contador Froome Chaves Barguil Kelderman De La Cruz Zakarin lijken de eersten van de favorieten.
Heisenberg 24 augustus 2017 16:33
Was dat Van Garderen die viel?
Ruudje2209 24 augustus 2017 16:34
Contador en Froome grijpen de koplopers 1 voor 1. Contador had een goed biefstukje.eye popping smiley
rustdag 24 augustus 2017 16:34
sporza: [www.fhe.sc]

Kruijswijk nergens te zien,mag gaan aanvallen denk



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/08/2017 16:35 door rustdag.
Heisenberg 24 augustus 2017 16:35
In de groep achter Froome en Contador zitten Barguil, Kelderman en Oomen. Kruijswijk (weer) afwezig.
tvm 24 augustus 2017 16:37
Duidelijker gaat het verschil in koersstijl tussen Froome en Contador niet in beeld worden gebracht.
PVW 24 augustus 2017 16:38
Geen Oomen gezien hoor
Ben je niet in de war met de uit de kopgroep teruggevallen Kämna?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/08/2017 16:39 door PVW.
Kuiperinho 24 augustus 2017 16:39
V garderen valt, waar ook domont is gevallen. Volgens mij een gat in de weg
Heisenberg 24 augustus 2017 16:40
Je hebt gelijk. Helaas.
Ruudje2209 24 augustus 2017 16:45
Mas Pedrero Sanchez Poljanski en Marczynski voorp. Grote groep met favoieten komt naar de afdaling samen. Contador Zakarin Froome Aru Nibali Kelderman Chaves A Yates Yates en Woods mee.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/08/2017 16:47 door Ruudje2209.
rustdag 24 augustus 2017 16:46
Oomen zit er gewoon bij hoor
Ruudje2209 24 augustus 2017 16:47
De La Cruz en S Yates volgen op 17 seconden. Geen spoor van Van Garderen meer.
Wanny 24 augustus 2017 16:49
Oomen op kop van het groepje zelfs. Zit er weer keurig bij.

Ze trekken door en zetten zo de achterblijvers op grotere achterstand.
rustdag 24 augustus 2017 16:51
kelderman gaat op kop rijden RUND
Heisenberg 24 augustus 2017 16:51
Buiten De la Cruz e Van Garderen nog meer klassementsmannen die nu de boot missen (Kruijswijk reken ik daar al niet meer bij)?
Orakel 24 augustus 2017 16:55
Waar is het peloton met de echte sprinters? Die zouden alles kunnen oppeuzelen.
Ruudje2209 24 augustus 2017 16:55
Bardet, Anton, Bol Meinjtens Costa ontbreken uit de top van het klassement.. Betancur ook gevallen dacht ik.
Wanny 24 augustus 2017 17:01
v Garderen in groep met Kruijswijk op 1.15. 45 sec achter Froome en consorten

Valt nu wat stil in groep Froome zodat kop weer 30 sec heeft
Wanny 24 augustus 2017 17:03
Oomen doet al t werk.
Stümpert 24 augustus 2017 17:03
Volgens mij was dat gewoon Barguil hoor...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/08/2017 17:04 door Stümpert.
Wanny 24 augustus 2017 17:05
Winnaar zit vooraan lijkt. Marcynzki, Mas of Poljanski
Heisenberg 24 augustus 2017 17:07
Kopgroep: Enric Mas (Quick-Step Floors), Tomasz Marczynski (Lotto Soudal) and Pawel Poljanski (Bora-Hansgrohe)

Twee Polen en een Spanjaard gaan strijden voor de ritzege.
Wanny 24 augustus 2017 17:07
Heb een klein beeld, maar lijkt me nu toch echt Oomen aan kop van die groep. Van Garderen/Kruijswijk daar 35 sec achter. Kleine verschillen
Eddy Veen 24 augustus 2017 17:09
Door het laffe rijden van de groep Oomen buiten de Sunwebbers krijgen we een beetje een anticlimax.
Wanny 24 augustus 2017 17:11
Al mogen ze vooraan niet teveel pokeren. 25 sec nog.
Wanny 24 augustus 2017 17:12
Van Garderen valt nog maar een keertje
Wanny 24 augustus 2017 17:16
Groep met Kruijswijk verliest uiteindelijk bijna niks op de groep Froome.
Wanny 24 augustus 2017 17:16
Tomasz Marczynski wint.
Anony 24 augustus 2017 17:17
Mooi voor Lotto.
rustdag 24 augustus 2017 17:22
Kruijswijk verliest 17 sec op froome vandaag



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/08/2017 17:29 door rustdag.
JW 24 augustus 2017 17:27
Geef Contador een sterker team en hij blaast de Sky-ploeg eigenhandig op.
Hij toonde vandaag nog maar weer eens aan dat de Sky-renners eraf gereden kunnen worden als een ander het tempo bepaalt.

Kon Froome niet beter of reed hij gewoon wat lafjes ?
JW 24 augustus 2017 17:36
Van Garderen ook. Ondanks valpartij, materiaalpech, nog een val...
In de tas van Samsam geneusd of door ploegleider gelanceerd ?
Pyama 24 augustus 2017 19:18
Als hij Sky eigenhandig opblaast, wat moet hij dan met een sterker team?
Wanny 24 augustus 2017 19:19
Na zij tweede val hing Van Garderen aardig aan de auto.
ton duk 24 augustus 2017 20:01
Ton DUK is BLIJ voor TOMASZ smileys with beer
gr
SS3000 24 augustus 2017 20:03
Aangezien het halve prikbord lid is van de fanclub van Wuijts, kan iemand hem vertellen dat De la Fuente enige tijd gestopt is en dat de renner waar hij elke 2 minuten over praat De la Cruz heet? Hij is wel erg.. Uhm.. Consequent
Bromertà 24 augustus 2017 20:34
Oomen over de "eerste oorlogsrit."

[www.ad.nl]
Pyama 24 augustus 2017 20:47
Die fietst gewoon nog hoor. Alleen niet in deze Vuelta
SS3000 24 augustus 2017 20:59
Je hebt gelijk. Zijn Nederlandse Wikipedia pagina stopt bij 2013 Torku. En ik zelf volg het Portugese circuit niet zo. Blijf het wel ergerlijk vinden van Wuijts.
Curzio 24 augustus 2017 21:33
Geweldig ritje. Eigenlijk is de koers nooit stil gevallen, deels doordat Sky om mij volkomen duistere redenen de kopgroep niet wilde laten lopen en zodoende zichzelf danig verzwakte, en vooral omdat Contador de handschoen olijk oppakte en het hele veld uit elkaar sloeg. Alleen Van Garderen, Betancur en Froome zaten nog in het wiel! (dus Chavez gelost, dat vond ik zeer opvallend).

Jammer dat Froomie dan in de afdaling niet vol mee over durft te nemen en ook nadien Poels spaart. Hij kreeg er terecht ongenadig van langs van Wuyts. Kelderman en Contador deden wel elk nog een goeie beurt op het vlakke, maar Contador zag in dat men alleen naar hem bleef kijken en ging dus maar achterin de groep zitten.

Uiteindelijk valt de schade op de streep erg mee, maar leuk was het wel. En; dit was niet de laatste stoot van Contador, het is zaak elke minuut van deze Vuelta op te nemen om niks te missen.
Eddy Veen 24 augustus 2017 22:03
Leuke vent, die Oomen. Jammer wel dat hij nu al verklaart opzettelijk tijd te gaan verliezen. Dumoulin weet zich voor de Tour van 2018 verzekerd van geweldige knechten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/08/2017 22:03 door Eddy Veen.
Cecchini 24 augustus 2017 22:52
Barguil weigerde kopwerk te doen
Slimmerd 24 augustus 2017 23:20
Reden ze niet voor de sprint van Barguil dan?
Tinuz 24 augustus 2017 23:28
Ik kan er moeilijk tegen dat Oomen zo wordt opgerookt.
Curzio 25 augustus 2017 08:48
Opgerookt? Kom zeg. 15 kilometertjes op het vlakke wat kopwerk doen, als dat al teveel is voor iemand die hier is om te knechten.

Overigens kunnen alle knechten een voorbeeld nemen aan Jarlinson Pantano, die ik graag de prijs van de strijdlust had zien winnen.
ton duk 25 augustus 2017 09:23
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Opgerookt? Kom zeg. 15 kilometertjes op het vlakke
> wat kopwerk doen, als dat al teveel is voor iemand
> die hier is om te knechten.
>
> Overigens kunnen alle knechten een voorbeeld nemen
> aan Jarlinson Pantano, die ik graag de prijs van
> de strijdlust had zien winnen.

Geloof dat Oomen zijn portie knechtenwerk deze week al aardig verricht heeft...
Oproken is veel te zwaar ingezet...Ik heb er vertrouwen in dat Sunweb hierin de vinger wel aan de pols houdt
gr
ton duk 25 augustus 2017 09:25
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Leuke vent, die Oomen. Jammer wel dat hij nu al
> verklaart opzettelijk tijd te gaan verliezen.
> Dumoulin weet zich voor de Tour van 2018 verzekerd
> van geweldige knechten.

Ach, het nemen van een "rustdag(en)" is misschien wel logisch voor een 22-jarige....
gr
Curzio 25 augustus 2017 10:00
Dat is waar, hij doet nuttig werk. Aan zijn bewieroking doe ik echter niet mee.
ton duk 25 augustus 2017 10:38
Ach , in de Giro werden renners tot revelatie uitgeroepen na mindere prestaties....

Over de bewieroking ...hij doet in mijn ogen idd ook niks meer dan ik van 'm verwacht en had ingeschat
gr
merijntje mortirolo 25 augustus 2017 22:49
-
Quote
ton duk
Over de bewieroking ...hij doet in mijn ogen idd ook niks meer dan ik van 'm verwacht en had ingeschat

Een beetje zoals Jezus, dus?
ton duk 26 augustus 2017 07:48
Typisch ook zo'n oude wijn in nieuwe zakken-verhaal...
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen